abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108191398
Hier verder O+

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
pi_108191473
Laatste 3 posts

quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:30 schreef mazaru het volgende:
Waarom cadeautjes terug geven? Dan zijn het geen cadeautjes geweest, maar leenobjecten.
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:40 schreef Skv het volgende:
Tip voor iedereen: ren die sportschool in. Alle frustraties weg voor 1 á 2 uur!
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:40 schreef Hazzard het volgende:

[..]

Ik mocht alles terug van haar en zij mocht alles terug van mij. Zij koos ervoor om niets terug te willen en ik kies ervoor om alles terug te willen. Deze relatie heeft vanaf het begin nooit een kans gekregen zoals ik er nu op terugkijk. Ik ben altijd maar een tijdelijk iets geweest zonder dat ik het zelf doorhad. Ik heb het gevoel dat ik drie jaar lang ben opgelicht en daarna ook nog eens mentaal verkracht (ik vertel alleen hoe ik het voel ik weet ook wel dat ik het misschien iets te overdreven hier neerkalk op dit moment, het gevoel is nog niet helemaal verdwenen). Ik betaalde letterlijk alles in onze relatie omdat het voor mij al voelde als een soort van gemeenschap van goederen. Wat van mij is is van haar en ik verdiende goed dus daar is veel geld in gaan zitten.

Al met al vind ik dus ook dat ik het recht heb om alles terug te nemen als zij het me aanbiedt.
  Miss 200.000.000! maandag 20 februari 2012 @ 16:44:33 #3
367000 roos94
pi_108191559
Hm. Kan me zo irriteren aan meisjes die 2 maanden een relatie hebben gehad en als het uitgaat helemaal depressief doen. Ik snap wel dat het zwaar is als je een paar jaar hebt gehad, maar toch zijn er veel ergere dingen zoals overlijden van iemand enzo
pi_108191924
waarom zijn er steeds mensen die voor een ander gaan bepalen hoe lang je ergens mee mag zitten. Iemand wakker schudden is prima, maar ga nou niet constant alles lopen vergelijken en er een soort wedstrijd van maken wie het meeste 'recht' heeft op verdriet. Je weet nooit wat er nog allemaal meer mee speelt.
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_108192158
Tijdje terug gepost dat ik weer 's wat met m'n ex zou doen, om te kijken of dat zou helpen.

Afgelopen week even wat gewandeld en gepraat, eigenlijk over koetjes en kalfjes omdat ik geen zin had in 'where did it go wrong' gesprekken.

Op de één of andere manier heeft 't geholpen. Ik dacht dat ik mezelf daarmee weer in een zwart gat zou schoppen, maar het lijkt erop dat ik 't nu gewoon een stuk beter accepteer. Feelings, can't rationalize or explain 'em :+
pi_108192232
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:57 schreef Maharbal het volgende:
Op de één of andere manier heeft 't geholpen. Ik dacht dat ik mezelf daarmee weer in een zwart gat zou schoppen, maar het lijkt erop dat ik 't nu gewoon een stuk beter accepteer. Feelings, can't rationalize or explain 'em :+
Amen broeder :). Mooi dat je het goed af kunt sluiten (zo zie ik het althans).
pi_108192564
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:59 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Amen broeder :). Mooi dat je het goed af kunt sluiten (zo zie ik het althans).
Jazeker. We zijn ook niet op een slechte manier uit elkaar gegaan een kleine 5,5 maand geleden. Ik had gewoon een aantal restgevoelens die ik niet kon plaatsen, ik wilde haar heel (te) graag zien. Ik was alleen bang voor de eventuele gevolgen. Het lijkt erop dat die uitblijven.

Ik vind 't wel prima. Deed me goed om haar te zien en om te horen dat het goed met haar ging.
pi_108206422
Net spullen opgehaald en een afscheidsbrief achtergelaten met nog wat laatste woorden en gelukswensen. Voelt goed dit. Echt een soort opgelucht gevoel heb ik nu over me heen hangen :P . Had ik niet zo op deze manier verwacht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 februari 2012 @ 23:07:29 #9
300347 MrManuel
pi_108209862
Heb af en toe het gevoel dat ik alleen ben.. :{
Mis haar toch nog wel..
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_108211058
Vandaag een jaar geleden dat ik haar echt face to face rustig gesproken heb...

Daarna was het alleen nog af en toe vluchtig hoi & doei en een kort, oppervlakkig gesprekje in de supermarkt oid, met haar moeder/vriend en allerlei andere mensen erbij...

Blijf het toch nog steeds een vreemd gevoel vinden, die enorme afstand. Ze is echt een vreemde voor me geworden, en soms vraag ik me wel eens af : Zou ze mijn facebook nog wel eens bekijken? Denkt ze nog wel eens terug aan mij/onze tijd? Vraagt zij zich wel eens af wat ik zoal doe in het dagelijks leven?

Vermoeiend, want een antwoord zal ik er nooit op krijgen, maar ben toch oh zo benieuwd.
pi_108211515
Kreeg gister te horen dat ze het er zo moeilijk mee heeft dat ze er hulp voor heeft gezocht. Daarnaast zei ze dat ze nog vragen had die alleen ik kon beantwoorden. Dat van die vragen schoot toch wel een beetje bij me in het verkeerde keelgat. Zij heeft het uitgemaakt. Ik snap niet wat voor vragen zij kan hebben.
Ik was van dat ene gesprek helemaal van slag geraakt en toen maar bedacht dat het nu tijd was om al die mooie herinneringen die ik nog in mappen had zitten (foto's, tickets, brieven, knuffels, aandenk spul) aan haar te geven. Ik mocht het van haar niet weggooien dus heb ik het aan haar gegeven. Nu heb ik echt helemaal niks meer van haar, helemaal los.

Het zijn mooie herinneringen/foto's waar we zo gelukkig zijn, maar ze houden herinnert me er alleen maar aan dat het niet meer is en niet meer zal gebeuren.

Krijg bijna het gevoel dat ik er bijna over heen ben, nu het hoofdstuk is afgesloten met het teruggeven van de spullen maar dat zal denk ik wel een punt in de achtbaan zijn waarvan ik zo weer naar beneden kelder.
...
pi_108211769
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:33 schreef EiPet het volgende:
Vandaag een jaar geleden dat ik haar echt face to face rustig gesproken heb...

Daarna was het alleen nog af en toe vluchtig hoi & doei en een kort, oppervlakkig gesprekje in de supermarkt oid, met haar moeder/vriend en allerlei andere mensen erbij...

Blijf het toch nog steeds een vreemd gevoel vinden, die enorme afstand. Ze is echt een vreemde voor me geworden, en soms vraag ik me wel eens af : Zou ze mijn facebook nog wel eens bekijken? Denkt ze nog wel eens terug aan mij/onze tijd? Vraagt zij zich wel eens af wat ik zoal doe in het dagelijks leven?

Vermoeiend, want een antwoord zal ik er nooit op krijgen, maar ben toch oh zo benieuwd.
Dat heb ik 2 maanden erna ook nog, vraag me af of ik na een jaar ook nog steeds er zo over denk. Sterkte iig en probeer misschien te kijken of een andere dame je aandacht kan trekken. Momenteel ken ik een meid die niet onaardig is en waar ik af en toe over nadenk om m'n pijlen op te richten. Niet dat ik het echt doe, maar het voelt wel leuk :) Het haalt m'n gedachten iig wel van m'n ex af.
...
pi_108212923
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:44 schreef roos94 het volgende: Ik snap wel dat het zwaar is als je een paar jaar hebt gehad, maar toch zijn er veel ergere dingen zoals overlijden van iemand enzo
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het kapot gaan van een relatie, meer impact heeft op iemand dan het overlijden van een familielid bijvoorbeeld.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 21 februari 2012 @ 00:27:08 #14
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_108212941
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het kapot gaan van een relatie, meer impact heeft op iemand dan het overlijden van een familielid bijvoorbeeld.
Ligt er aan hoe dichtbij dit familielid staat en hoe vaak je 't meemaakt.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
  dinsdag 21 februari 2012 @ 02:02:58 #15
364357 Earl.
Hot Ass Beat Clap.
pi_108214147
Mag ik vanavond heel even meehuilen?
pi_108214162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 02:02 schreef Earl. het volgende:
Mag ik vanavond heel even meehuilen?
Lucht je hart :)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 02:17:12 #17
364357 Earl.
Hot Ass Beat Clap.
pi_108214227
Dankje voor je aanbod Hazzard!

Is alleen een te lang verhaal om zo maar even op te schrijven, bovendien was het alleen een vervelende fall-back vandaag. Wel in combinatie met een flinke dosis stress, daar zal het wel aan liggen.
pi_108214263
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 02:17 schreef Earl. het volgende:
Dankje voor je aanbod Hazzard!

Is alleen een te lang verhaal om zo maar even op te schrijven, bovendien was het alleen een vervelende fall-back vandaag. Wel in combinatie met een flinke dosis stress, daar zal het wel aan liggen.
Ga lekker slapen en morgen weer met frisse moed op. Vooral niet langer wakker blijven dan nodig is op dat soort vervelende dagen, gewoon zorgen dat morgen beter wordt.

Ik ga ook m'n bed opzoeken :)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 02:36:00 #19
364357 Earl.
Hot Ass Beat Clap.
pi_108214302
Pff, je hebt helemaal gelijk. Mobiel maar eens uitgooien en een paar uurtjes slaap pakken. Adios!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:30:44 #20
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_108217580
ik heb m'n ex maar eens geprobeerd te bellen, gezien hij blijft smsen terwijl we hadden afgesproken alle contact te verbreken...
geen.
pi_108227183
Pff kut ex.. Hoor ik gisteravond via via dat ze aan een meisje die mij leuk vond had aangeraden om geen relatie met mij aan te gaan, omdat ik ''heel erg tegenval''...

Waarom, na fucking +1 jaar vindt ze het nodig om mij opeens zo te behandelen? Terwijl we juist goed uit elkaar zijn gegaan...
pi_108227242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:41 schreef InterMilan het volgende:
Pff kut ex.. Hoor ik gisteravond via via dat ze aan een meisje die mij leuk vond had aangeraden om geen relatie met mij aan te gaan, omdat ik ''heel erg tegenval''...

Waarom, na fucking +1 jaar vindt ze het nodig om mij opeens zo te behandelen? Terwijl we juist goed uit elkaar zijn gegaan...
Mensen hebben altijd de neiging om het verleden af te kraken, om zich over het heden beter te voelen..

Een voorbeeld waar ik laatst toevallig aan moest denken, al is het van een heel andere orde: Tegenwoordig hoor je overal hoe kut hyves is, dat het een trieste site is. Terwijl menigeen van ons vroeger die site jaren lang met veel plezier heeft gebruikt...

Slaat nergens op, maar trek zelf de vergelijking *)
pi_108227247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:30 schreef Isis20 het volgende:
ik heb m'n ex maar eens geprobeerd te bellen, gezien hij blijft smsen terwijl we hadden afgesproken alle contact te verbreken...
Afspraak geldt hier ook, ze heeft me gisteren en vandaag nog gebeld. Wel voor praktische zaken, maar ik voel me direct daarna weer verrot. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108228997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:41 schreef InterMilan het volgende:

Dat is wel echt een hoeren actie zeg
٩๏̯͡๏)۶
pi_108229043
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:34 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat is wel echt een hoeren actie zeg
Nogal ja, ze kan het niet verkroppen dat hij een kans heeft om verder te gaan met een ander meisje :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')