abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108191398
Hier verder O+

De 5 fasen van liefdesverdriet
Iedereen krijgt er wel een keer mee te maken. Misschien maar één keer, misschien wat vaker. De één verwerkt het anders dan de ander, maar we weten allemaal dat het niet leuk is: liefdesverdriet!

Ineens alleen
Samen zijn jullie erachter gekomen dat jullie niet zo'n fantastisch koppel zijn als jullie dachten. Als er een einde komt aan je relatie is dit erg vervelend. Degene met wie je altijd alles deelde is ineens weg. Je bent je beste maatje kwijt. Bij veel mensen resulteert dit besef in liefdesverdriet.

In eerste instantie zal je denken en voornamelijk hopen dat het allemaal wel goed komt. Jullie waren toch zon fantastisch koppel? De ontkenningsfase is de eerste fase die liefdeverdriet kent. Je bent er bijna helemaal zeker van dat jullie in de toekomst toch weer samen komen.

Uit je dak gaan

Na een tijdje ga je inzien dat jullie toch niet samen komen. Je komt dan in de fase waarin je erg boos kan worden. Bij mannen gaat dit ook vaak gepaard met veel agressie. In deze fase worden de meeste mensen ook erg losbollig, gaan veel stappen en sjansen met anderen. Voornamelijk om het zelfvertrouwen op te krikken.

Tot inkeer komen

Na dit gedrag kom je snel weer tot jezelf. Zoveel zelfvertrouwen geven die one night stands je echt niet, als je erachter komt dat het toch allemaal maar voor één nachtje is. Je gaat je eenzaam voelen. Je krijgt het gevoel alsof niemand je meer wil, je voelt je lelijk en alleen. Waarschijnlijk zal je zelfs gaan denken dat je voor altijd een hopeloze single blijft!

Achter de wolken schijnt de zon!

Gelukkig ga je langzamerhand realistisch worden. Dit is de vierde fase van je liefdesverdriet. Je gaat merken dat je leven echt niet alleen maar draait om de liefde. Je gaat je oude liefde loslaten en je eigen leven leven. Natuurlijk heb je het nog af en toe moeilijk, maar het komt allemaal wel goed. Veel vrouwen gaan in deze fase zichzelf helemaal opknappen. Ze nemen een nieuw verfje in hun haren, gaan flink shoppen met vriendinnen en besteden veel aandacht aan hun uiterlijk. Mannen gaan veel met vrienden ondernemen en leuke dingen doen.

Jezelf en de situatie accepteren

In de laatste fase ga je accepteren dat je liefde met je ex-lover echt helemaal over is. Je gaat inzien dat een leven als single helemaal niet zo slecht is. Het heeft natuurlijk ook zo zijn voordelen. Geen vieze haren in het doucheputje, geen gore sokken, lekker stappen en sjansen met mooie andere mensen, noem maar op!

Natuurlijk verwerkt iedereen op zijn eigen manier zijn liefdesverdriet. Soms doorloop je alle fasen en soms maar een paar en sla je er eentje over. In ieder geval weten we één ding zeker: Het komt allemaal goed!

“Relationships are like crystals, you don't realize how much you love it until it breaks.”
pi_108191473
Laatste 3 posts

quote:
2s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:30 schreef mazaru het volgende:
Waarom cadeautjes terug geven? Dan zijn het geen cadeautjes geweest, maar leenobjecten.
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:40 schreef Skv het volgende:
Tip voor iedereen: ren die sportschool in. Alle frustraties weg voor 1 á 2 uur!
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:40 schreef Hazzard het volgende:

[..]

Ik mocht alles terug van haar en zij mocht alles terug van mij. Zij koos ervoor om niets terug te willen en ik kies ervoor om alles terug te willen. Deze relatie heeft vanaf het begin nooit een kans gekregen zoals ik er nu op terugkijk. Ik ben altijd maar een tijdelijk iets geweest zonder dat ik het zelf doorhad. Ik heb het gevoel dat ik drie jaar lang ben opgelicht en daarna ook nog eens mentaal verkracht (ik vertel alleen hoe ik het voel ik weet ook wel dat ik het misschien iets te overdreven hier neerkalk op dit moment, het gevoel is nog niet helemaal verdwenen). Ik betaalde letterlijk alles in onze relatie omdat het voor mij al voelde als een soort van gemeenschap van goederen. Wat van mij is is van haar en ik verdiende goed dus daar is veel geld in gaan zitten.

Al met al vind ik dus ook dat ik het recht heb om alles terug te nemen als zij het me aanbiedt.
  Miss 200.000.000! maandag 20 februari 2012 @ 16:44:33 #3
367000 roos94
pi_108191559
Hm. Kan me zo irriteren aan meisjes die 2 maanden een relatie hebben gehad en als het uitgaat helemaal depressief doen. Ik snap wel dat het zwaar is als je een paar jaar hebt gehad, maar toch zijn er veel ergere dingen zoals overlijden van iemand enzo
pi_108191924
waarom zijn er steeds mensen die voor een ander gaan bepalen hoe lang je ergens mee mag zitten. Iemand wakker schudden is prima, maar ga nou niet constant alles lopen vergelijken en er een soort wedstrijd van maken wie het meeste 'recht' heeft op verdriet. Je weet nooit wat er nog allemaal meer mee speelt.
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_108192158
Tijdje terug gepost dat ik weer 's wat met m'n ex zou doen, om te kijken of dat zou helpen.

Afgelopen week even wat gewandeld en gepraat, eigenlijk over koetjes en kalfjes omdat ik geen zin had in 'where did it go wrong' gesprekken.

Op de één of andere manier heeft 't geholpen. Ik dacht dat ik mezelf daarmee weer in een zwart gat zou schoppen, maar het lijkt erop dat ik 't nu gewoon een stuk beter accepteer. Feelings, can't rationalize or explain 'em :+
pi_108192232
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:57 schreef Maharbal het volgende:
Op de één of andere manier heeft 't geholpen. Ik dacht dat ik mezelf daarmee weer in een zwart gat zou schoppen, maar het lijkt erop dat ik 't nu gewoon een stuk beter accepteer. Feelings, can't rationalize or explain 'em :+
Amen broeder :). Mooi dat je het goed af kunt sluiten (zo zie ik het althans).
pi_108192564
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:59 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Amen broeder :). Mooi dat je het goed af kunt sluiten (zo zie ik het althans).
Jazeker. We zijn ook niet op een slechte manier uit elkaar gegaan een kleine 5,5 maand geleden. Ik had gewoon een aantal restgevoelens die ik niet kon plaatsen, ik wilde haar heel (te) graag zien. Ik was alleen bang voor de eventuele gevolgen. Het lijkt erop dat die uitblijven.

Ik vind 't wel prima. Deed me goed om haar te zien en om te horen dat het goed met haar ging.
pi_108206422
Net spullen opgehaald en een afscheidsbrief achtergelaten met nog wat laatste woorden en gelukswensen. Voelt goed dit. Echt een soort opgelucht gevoel heb ik nu over me heen hangen :P . Had ik niet zo op deze manier verwacht.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 20 februari 2012 @ 23:07:29 #9
300347 MrManuel
pi_108209862
Heb af en toe het gevoel dat ik alleen ben.. :{
Mis haar toch nog wel..
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_108211058
Vandaag een jaar geleden dat ik haar echt face to face rustig gesproken heb...

Daarna was het alleen nog af en toe vluchtig hoi & doei en een kort, oppervlakkig gesprekje in de supermarkt oid, met haar moeder/vriend en allerlei andere mensen erbij...

Blijf het toch nog steeds een vreemd gevoel vinden, die enorme afstand. Ze is echt een vreemde voor me geworden, en soms vraag ik me wel eens af : Zou ze mijn facebook nog wel eens bekijken? Denkt ze nog wel eens terug aan mij/onze tijd? Vraagt zij zich wel eens af wat ik zoal doe in het dagelijks leven?

Vermoeiend, want een antwoord zal ik er nooit op krijgen, maar ben toch oh zo benieuwd.
pi_108211515
Kreeg gister te horen dat ze het er zo moeilijk mee heeft dat ze er hulp voor heeft gezocht. Daarnaast zei ze dat ze nog vragen had die alleen ik kon beantwoorden. Dat van die vragen schoot toch wel een beetje bij me in het verkeerde keelgat. Zij heeft het uitgemaakt. Ik snap niet wat voor vragen zij kan hebben.
Ik was van dat ene gesprek helemaal van slag geraakt en toen maar bedacht dat het nu tijd was om al die mooie herinneringen die ik nog in mappen had zitten (foto's, tickets, brieven, knuffels, aandenk spul) aan haar te geven. Ik mocht het van haar niet weggooien dus heb ik het aan haar gegeven. Nu heb ik echt helemaal niks meer van haar, helemaal los.

Het zijn mooie herinneringen/foto's waar we zo gelukkig zijn, maar ze houden herinnert me er alleen maar aan dat het niet meer is en niet meer zal gebeuren.

Krijg bijna het gevoel dat ik er bijna over heen ben, nu het hoofdstuk is afgesloten met het teruggeven van de spullen maar dat zal denk ik wel een punt in de achtbaan zijn waarvan ik zo weer naar beneden kelder.
...
pi_108211769
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:33 schreef EiPet het volgende:
Vandaag een jaar geleden dat ik haar echt face to face rustig gesproken heb...

Daarna was het alleen nog af en toe vluchtig hoi & doei en een kort, oppervlakkig gesprekje in de supermarkt oid, met haar moeder/vriend en allerlei andere mensen erbij...

Blijf het toch nog steeds een vreemd gevoel vinden, die enorme afstand. Ze is echt een vreemde voor me geworden, en soms vraag ik me wel eens af : Zou ze mijn facebook nog wel eens bekijken? Denkt ze nog wel eens terug aan mij/onze tijd? Vraagt zij zich wel eens af wat ik zoal doe in het dagelijks leven?

Vermoeiend, want een antwoord zal ik er nooit op krijgen, maar ben toch oh zo benieuwd.
Dat heb ik 2 maanden erna ook nog, vraag me af of ik na een jaar ook nog steeds er zo over denk. Sterkte iig en probeer misschien te kijken of een andere dame je aandacht kan trekken. Momenteel ken ik een meid die niet onaardig is en waar ik af en toe over nadenk om m'n pijlen op te richten. Niet dat ik het echt doe, maar het voelt wel leuk :) Het haalt m'n gedachten iig wel van m'n ex af.
...
pi_108212923
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 16:44 schreef roos94 het volgende: Ik snap wel dat het zwaar is als je een paar jaar hebt gehad, maar toch zijn er veel ergere dingen zoals overlijden van iemand enzo
Ik kan mij heel goed voorstellen dat het kapot gaan van een relatie, meer impact heeft op iemand dan het overlijden van een familielid bijvoorbeeld.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 21 februari 2012 @ 00:27:08 #14
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_108212941
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:26 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Ik kan mij heel goed voorstellen dat het kapot gaan van een relatie, meer impact heeft op iemand dan het overlijden van een familielid bijvoorbeeld.
Ligt er aan hoe dichtbij dit familielid staat en hoe vaak je 't meemaakt.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
  dinsdag 21 februari 2012 @ 02:02:58 #15
364357 Earl.
Hot Ass Beat Clap.
pi_108214147
Mag ik vanavond heel even meehuilen?
pi_108214162
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 02:02 schreef Earl. het volgende:
Mag ik vanavond heel even meehuilen?
Lucht je hart :)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 02:17:12 #17
364357 Earl.
Hot Ass Beat Clap.
pi_108214227
Dankje voor je aanbod Hazzard!

Is alleen een te lang verhaal om zo maar even op te schrijven, bovendien was het alleen een vervelende fall-back vandaag. Wel in combinatie met een flinke dosis stress, daar zal het wel aan liggen.
pi_108214263
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 02:17 schreef Earl. het volgende:
Dankje voor je aanbod Hazzard!

Is alleen een te lang verhaal om zo maar even op te schrijven, bovendien was het alleen een vervelende fall-back vandaag. Wel in combinatie met een flinke dosis stress, daar zal het wel aan liggen.
Ga lekker slapen en morgen weer met frisse moed op. Vooral niet langer wakker blijven dan nodig is op dat soort vervelende dagen, gewoon zorgen dat morgen beter wordt.

Ik ga ook m'n bed opzoeken :)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 02:36:00 #19
364357 Earl.
Hot Ass Beat Clap.
pi_108214302
Pff, je hebt helemaal gelijk. Mobiel maar eens uitgooien en een paar uurtjes slaap pakken. Adios!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:30:44 #20
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_108217580
ik heb m'n ex maar eens geprobeerd te bellen, gezien hij blijft smsen terwijl we hadden afgesproken alle contact te verbreken...
geen.
pi_108227183
Pff kut ex.. Hoor ik gisteravond via via dat ze aan een meisje die mij leuk vond had aangeraden om geen relatie met mij aan te gaan, omdat ik ''heel erg tegenval''...

Waarom, na fucking +1 jaar vindt ze het nodig om mij opeens zo te behandelen? Terwijl we juist goed uit elkaar zijn gegaan...
pi_108227242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:41 schreef InterMilan het volgende:
Pff kut ex.. Hoor ik gisteravond via via dat ze aan een meisje die mij leuk vond had aangeraden om geen relatie met mij aan te gaan, omdat ik ''heel erg tegenval''...

Waarom, na fucking +1 jaar vindt ze het nodig om mij opeens zo te behandelen? Terwijl we juist goed uit elkaar zijn gegaan...
Mensen hebben altijd de neiging om het verleden af te kraken, om zich over het heden beter te voelen..

Een voorbeeld waar ik laatst toevallig aan moest denken, al is het van een heel andere orde: Tegenwoordig hoor je overal hoe kut hyves is, dat het een trieste site is. Terwijl menigeen van ons vroeger die site jaren lang met veel plezier heeft gebruikt...

Slaat nergens op, maar trek zelf de vergelijking *)
pi_108227247
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:30 schreef Isis20 het volgende:
ik heb m'n ex maar eens geprobeerd te bellen, gezien hij blijft smsen terwijl we hadden afgesproken alle contact te verbreken...
Afspraak geldt hier ook, ze heeft me gisteren en vandaag nog gebeld. Wel voor praktische zaken, maar ik voel me direct daarna weer verrot. ;(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_108228997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:41 schreef InterMilan het volgende:

Dat is wel echt een hoeren actie zeg
٩๏̯͡๏)۶
pi_108229043
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:34 schreef Ronaldsen het volgende:

[..]

Dat is wel echt een hoeren actie zeg
Nogal ja, ze kan het niet verkroppen dat hij een kans heeft om verder te gaan met een ander meisje :r
pi_108229574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:35 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Nogal ja, ze kan het niet verkroppen dat hij een kans heeft om verder te gaan met een ander meisje :r
dat is wel duidelijk, helemaal koud laat het haar dus niet.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:18:16 #27
367311 sawadie
There is a new day every day!
pi_108237330
Na lang meegekeken te hebben (en ook wel wat adviezen waar ik wat mee kan gezien te hebben) heb ik toch behoefte om me te melden hier, ben namelijk totaal in de war en weet niet meer wat te doen...

Meer dan 3 jaar heb ik een relatie gehad met een meisje dat vanaf het begin al bang was dat ik vreemd zou gaan / iemand anders leuk zou vinden. Voor mij was het mijn tweede relatie, voor haar de eerste. Dit zorgde af en toe voor spanningen omdat ze me toch dingen verbood / afremde in dingen...

Toch hadden we een hele leuke tijd samen. Het klikte gewoon goed en we groeiden heel dicht naar elkaar toe. Op een gegeven moment wilde ze graag een half jaar naar het buitenland voor haar studie. Hier was ik niet zo heel blij mee, maar na enige gesprekken had ik zoiets van; doe maar, ik gun het je wel, is belangrijk voor je..

Tijdens het halfjaar dat ze in het buitenland zat heb ik haar zo vrij mogelijk gelaten, maar andersom controleerde zij de hele tijd waar ik was en vooral met wie ik daar was. Dat vond ik moeilijk, maar probeerde me in haar schoenen te zetten.

Tijdens dit halfjaar kwam ze erachter dat haar vader vreemd ging en het huwelijk van haar ouders liep dan ook op klippen. Vanzelfsprekend was dit voor haar (en haar moeder) het teken dat geen enkele man deugt, ze gaan vroeg of laat allemaal vreemd.....(dit speelde allemaal december 2010)

Het laatste jaar van onze relatie stond dan ook vooral in het teken van dit gebeuren. Zij trok steeds meer naar haar moeder toe en dat was nou niet echt bevorderlijk voor onze relatie...

Toen kwam december 2011. We hadden wel af en toe ruzie, maar we hebben nooit goed gepraat over oorzaak en gevolg van deze ruzies...Vond (zeker terugkijkend) dat ze wel wat afstandelijker werd naar mij toe...

En toen, op een zondagochtend werd ik gebeld of ik naar haar toe kon komen, want "het" ging niet meer. Ofwel, ik mocht op mijn fietsje stappen om aan te horen dat het over was...Geen reden, alleen "ik kan het niet meer" wat dan? "ja, dat weet ik ook niet, maar het kan niet meer"

Mijn wereld stortte natuurlijk in, dit had ik niet zien aankomen...Hb een week lang op bed gelegen terwijl ik op facebook meekreeg dat zij de lol van haar leven had (elke avond weg met vriendinnen) Ik snapte er totaal helemaal niets meer van..

Na een tijdje werd het wel wat beter, voelde me nog steeds heel alleen maar de boosheid nam langzamerhand de overhand, hoe kan iemand dit nou zo doen? Dit ging zo door tot Valentijnsdag, dit jaar een echte hell dag voor mij...Wilde de hele tijd de telefoon pakken om haar toch te smsen, ik miste haar gewoonweg te veel. Toch niet gedaan om ook de eer aan mezelf te houden.

De dag na Valentijnsdag werd ik om kwart over negen gebeld door haar dat ze wilde afspreken om uitleg te geven. Was totaal flabbergasted, geschrokken, maar ook zo stom om weer hoop te krijgen. Na 30 minuten gesproken te hebben (vooral vragen van haar kant wat ik allemaal gedaan had de laatste tijd) Afgesproken om wel contact op te nemen. Een uur na het gesprek een smsje gekregen met de tekst dat ze het fijn vond om mijn stem te horen.

In het weekend uit geweest en later gehoord van anderen dat zij dat totaal niet leuk vond (zij gaat dus elke dag iets doen, maar goed).

Nu net gesmst naar haar om af te spreken, en ze reageert zo ontzettend koel en afstandelijk...

Ik snap dus totaal niet meer wat ik moet doen..Ik kan haar blijkbaar niet loslaten (denk er de hele dag aan) maar ik kan toch ook niet accepteren dat ze mij nog controleert nadat het uit is? Heb het gevoel dat ik 3 jaar in een leugen heb geleefd...

Sorry voor het onsamenhangende, lange verhaal. Hoop dat jullie het toch willen lezen )
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:26:04 #28
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108237755
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:18 schreef sawadie het volgende:
-knip lang verhaal-
Heel begrijpelijk, maar als je nu eens eerlijk naar jezelf bent? zou je dan ook eerlijk tegenover haar kunnen zijn dat dit niet zo kan en dat het moet stoppen? Zou je niet diep in je hart dat zelf ook willen?
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:29:24 #29
367311 sawadie
pi_108237907
Mickeys, ik ben dat gedeeltelijk met je eens. Snap alleen niet dat ze dus zo bang is dat ik vreemd ga, dat ze er zelf maar mee kapt....Dat doet gewoon heel veel pijn, omdat ik wel echt verder wilde (ze moest idd wel wat doen aan dat jaloerse gedrag idd)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:39:00 #30
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108238386
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:29 schreef sawadie het volgende:
Mickeys, ik ben dat gedeeltelijk met je eens. Snap alleen niet dat ze dus zo bang is dat ik vreemd ga, dat ze er zelf maar mee kapt....Dat doet gewoon heel veel pijn, omdat ik wel echt verder wilde (ze moest idd wel wat doen aan dat jaloerse gedrag idd)
Mijn verleden heeft raakvlakken met die van jouw vriendin. Ik denk dan ook dat ze het beste professionele hulp kan zoeken, maar dat kan alleen als ze er zelf voor open staat en aan toe is. Bij mij heeft dat een jaar of 20 geduurd voor ik daar aan toe was, zeg maar er ook open stond en dus sta. Helaas heeft dat gedeelte mij mijn 2e huwelijk gekost. Ik weet nu mijn tekortkomingen en hoe ik daar mee om moet gaan nu. Ik kan het alleen toepassen op de toekomst.

Voor D. is het teveel geweest en helaas heb ik daar niet de tijd voor gekregen om het op te lossen. Ik was er al mee bezig tijdens de laatste maanden van ons huwelijk. Hij heeft ook fouten gemaakt door zaken als claimgedrag te zien terwijl dat helemaal niet zo is bedoeld en voor mij dus ook niet waar is. Wel heeft hij dat zo gezien en gevoeld. Dat gevoel kan ik niet wegnemen. Daarom voor jou, wees eerlijk naar jezelf. Probeer je te verplaatsen in de ander, maar als het echt geen haalbare kaart is voor je, stop er dan mee voordat je jezelf helemaal sloopt en haar er in mee neemt (of andersom als dat zo wil zien/voelt)
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:43:48 #31
367311 sawadie
pi_108238588
quote:
Probeer je te verplaatsen in de ander, maar als het echt geen haalbare kaart is voor je, stop er dan mee voordat je jezelf helemaal sloopt en haar er in mee neemt (of andersom als dat zo wil zien/voelt)
Dat probeer ik ook, maar op dit moment is er maar eentje die er aan onderdoor gaat en dat ben ik...Ik wil gewoon verder met haar, maar kan het haar niet duidelijk maken....
pi_108238606
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:29 schreef sawadie het volgende:
Ogen open dude. Er wordt met je gespeeld :')

(dat soort relaties waarvan geen reet klopt maar alles met de mantel der liefde (?) bedekt wordt door altijd maar één der partners :') )

Dus: geen wederkerigheid = geen relatie.
Als de wereld een groot vraagteken voor je is ?
Strek je eens uit !
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:46:28 #33
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108238749
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:43 schreef sawadie het volgende:

[..]

Dat probeer ik ook, maar op dit moment is er maar eentje die er aan onderdoor gaat en dat ben ik...Ik wil gewoon verder met haar, maar kan het haar niet duidelijk maken....
Verspilde moeite den ik. Zie ook de reactie van Wanderingwhy. Het moet van 2 kanten komen en zoals ik het (ook) lees zie ik dat niet terug komen. Het gedrag van jouw vriendin is overigens niet mijn gedrag hoor. Ik ga alleen anders om met dezelfde gebeurtenissen
pi_108239096
Sowieso, vrouwen die je iets verbieden en het zelf wel doen :')

wahahaha dumpen en doorgaan imo
pi_108239299
quote:

[..]

Ik ken je gevoel.. Je hart zegt doorgaan met knokken, je hoofd kan het niet bevatten. Ik denk dat het er mee te maken heeft dat je nog steeds denkt (en wil) dat het een dipje is en dat je de draad weer op kan pakken samen. Zorg dat je duidelijkheid van haar krijgt of het écht over is, of dat ze even een break nodig heeft. Als het echt over is zal je -hoe kut het ook is- het hoofdstuk af moeten sluiten en alle contact verbreken. Anders blijf je er in hangen..
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:56:32 #36
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108239344
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:52 schreef muhahaha het volgende:
Sowieso, vrouwen die je iets verbieden en het zelf wel doen :')

wahahaha dumpen en doorgaan imo
Tja, D. dacht dat ik ook dingen verbood, maar niets is minder waar op 1 punt na, emotioneel vreemd gaan met een andere bezette vrouw ging mij te ver.
pi_108239445
quote:

[..]

Denk eens na. Denk je dat zij blind is? Of ben jij blind? Geen aardige vraag maar ik bedoel het goed en ga jou antwoord geven. Gewone logica volgens het boekje.

ZIJ is niet blind en ze weet dat jij pijn hebt en dat het je veel doet. Maar ze weet ook dat ze bij jou alles kan maken want uit naam der 'liefde' accepteer jij alles. Waar of niet waar?

JIJ bent wel blind. Jij ziet niet dat ze met je dolt ondanks het facebook-gebeuren. Jij ziet niet dat ze prima zonder jou kan en jij wilt niet weten dat ze dat ook nog eens heel bewust, manipulatief, doet. Waar of niet waar?

Het harde is dat je eigenlijk al precies weet dat het zover is. Maar je wilt niet opgeven want je voelt zoveel voor haar.

Probleem in jouw situatie is echter dat je meer om haar geeft dan om jezelf. Dát heeft zij feilloos in de gaten en dáár gaat het ook helemaal mis. Kom ervan los. Zij maakt je nu je dit weet niet meer kapot. Vanaf nu doe je het zelf...

Sterkte!
Strek je eens uit !
pi_108239566
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 20:56 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Tja, D. dacht dat ik ook dingen verbood, maar niets is minder waar op 1 punt na, emotioneel vreemd gaan met een andere bezette vrouw ging mij te ver.
Dat is iets anders dan je partner verbieden uit te gaan... Je kunt prima uitgaan zonder daadwerkelijk vreemd te gaan.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:02:17 #39
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108239712
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:00 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan je partner verbieden uit te gaan... Je kunt prima uitgaan zonder daadwerkelijk vreemd te gaan.
klopt. alleen had in het begin van de relatie verteld dat ik moeilijk kan slapen als hij niet thuis is dus ik bleef dan altijd op. Mijn tekortkoming. Maar door dat te vertellen heb ik hem het gevoel gegeven dat ik hem claimde. tja, dat kan ik niet veranderen, dat heeft hij er zelf zo van gemaakt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:03:32 #40
367311 sawadie
pi_108239794
quote:
Denk eens na. Denk je dat zij blind is? Of ben jij blind? Geen aardige vraag maar ik bedoel het goed en ga jou antwoord geven. Gewone logica volgens het boekje.

ZIJ is niet blind en ze weet dat jij pijn hebt en dat het je veel doet. Maar ze weet ook dat ze bij jou alles kan maken want uit naam der 'liefde' accepteer jij alles. Waar of niet waar?

JIJ bent wel blind. Jij ziet niet dat ze met je dolt ondanks het facebook-gebeuren. Jij ziet niet dat ze prima zonder jou kan en jij wilt niet weten dat ze dat ook nog eens heel bewust, manipulatief, doet. Waar of niet waar?

Het harde is dat je eigenlijk al precies weet dat het zover is. Maar je wilt niet opgeven want je voelt zoveel voor haar.

Probleem in jouw situatie is echter dat je meer om haar geeft dan om jezelf. Dát heeft zij feilloos in de gaten en dáár gaat het ook helemaal mis. Kom ervan los. Zij maakt je nu je dit weet niet meer kapot. Vanaf nu doe je het zelf...

Sterkte!
wauw...Volgens mij sla je de spijker op zn kop..Nu nog zelf inzien, dan kan ik het het loslaten!
pi_108240121
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:02 schreef Mickeys het volgende:

[..]

klopt. alleen had in het begin van de relatie verteld dat ik moeilijk kan slapen als hij niet thuis is dus ik bleef dan altijd op. Mijn tekortkoming. Maar door dat te vertellen heb ik hem het gevoel gegeven dat ik hem claimde. tja, dat kan ik niet veranderen, dat heeft hij er zelf zo van gemaakt.
Bleef je op omdat je ongerust was dat hem iets zou overkomen of dat ie iets zou flikken?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:14:13 #42
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108240435
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:09 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Bleef je op omdat je ongerust was dat hem iets zou overkomen of dat ie iets zou flikken?
Het eerste. Inmiddels weet ik dat ik kamp met verlatingsangst zoals ze dat zo mooi noemen. Dat flikken heb ik nooit gedacht tot uiteindelijk de laatste 2 maanden of zo mij duidelijk was geworden door hem te vragen of hij emotioneel deelde met een ander en dat bleek inderdaad zo te zijn. En dat terwijl ik hem jarenlang heb geaccepteerd zoals ik dacht dat hij was, geen prater over zijn emoties. Dus tja.
pi_108241003
Verlatingsangst herken ik, dat had mijn ex ook. Als ik dan een uitje had met het bedrijf bleef ze ook op tot ik thuis was. Heb ik me nooit zo druk om gemaakt. Vervelend dat hij dan emotioneel vreemd gaat. Alsof hij jou niet vertrouwd.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:33:09 #44
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108241486
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:24 schreef muhahaha het volgende:
Verlatingsangst herken ik, dat had mijn ex ook. Als ik dan een uitje had met het bedrijf bleef ze ook op tot ik thuis was. Heb ik me nooit zo druk om gemaakt. Vervelend dat hij dan emotioneel vreemd gaat. Alsof hij jou niet vertrouwd.
Hij ziet het niet als emotioneel vreemdgaan. Hij kon niet mij praten verkondigd hij aan iedereen maar wel met haar. tja, daar kun je het dan mee doen.
pi_108241810
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:33 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Hij ziet het niet als emotioneel vreemdgaan. Hij kon niet mij praten verkondigd hij aan iedereen maar wel met haar. tja, daar kun je het dan mee doen.
Ik herken zijn gedrag :@. Ik had ook het gevoel dat ik niet alles kwijt kon. Dat vond zijn oorsprong in het begin van de relatie en dat heb ik toendertijd niet beseft. Later klaagde ze dat mijn band met mijn zusje sterker was, ja gek he die luisterde wel :'). Ik weet niet hoe het bij jullie is gegaan tho.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 21:56:22 #46
367311 sawadie
pi_108242606
quote:
Nou, dan zou ik me wel genaaid voelen, zeker omdat je het zelf niet door hebt gehad.
pi_108244810
Je schrijft wel mooi Sawadie, misschien haar een afscheidsbrief sturen met ongeveer dezelfde inhoud zoals je dat hier ook doet.

Maar dat is denk ik een heel dom advies, je verhaal raakte me wel
٩๏̯͡๏)۶
pi_108247197
Hebben jullie ook dat het malen begint als je in bed ligt? ;(
pi_108248019
Daar heb je middeltjes voor. Valdispert, wiet, oxazepam, valium...
pi_108248123
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 21:03 schreef sawadie het volgende:

[..]

wauw...Volgens mij sla je de spijker op zn kop..Nu nog zelf inzien, dan kan ik het het loslaten!
Lezen swa: http://nl.wikipedia.org/wiki/Co-verslaving
  woensdag 22 februari 2012 @ 00:13:30 #51
367311 sawadie
pi_108248359
Om even op iedereen te reageren,

Ronaldsen, dank! Maar heb weinig zin in nog een afwijzing. Ga nu wel inzien dat de fout niet bij mij ligt en dat een afscheidsbrief haar eerder in het gelijk stelt (voor haar dan he) dan dat het mij helpt. Dan maar keihard zijn en de deur dicht gooien, dan leert ze mss iets....

Sky, Ik slaap al twee weken bijna niet, dus snap je gevoel! Maar wil niet aan de middeltjes, die zijn mi erger dan de kwaal itself..dan maar malen, wellicht leer je er iets van (heb zelf wel wat zelfreflectie gekregen ermee, blijft echter klote)

Mint, mooi artikel, vind het nu nog een iets te zwaar label, maar ga hier wel over nadenken!
pi_108249379
Mooie discussie :P

Zelf een wat mindere dag achter de rug. Dacht gisteren na het ophalen van mijn spullen en het afgeven van de afscheidsbrief dat ik er klaar mee was. Voelde me echt heel goed op dat moment en was gewoon opgelucht somehow.

Vandaag bleek echter dat ze een hele lange reactie op mijn afscheidsbrief heeft gestuurd via de mail gisteren en dat ik nog wat dingen mistte (zoals garantiepapieren enzo) waardoor ik weer terug moest om die op te halen. Heb dus vandaag veel contact met haar gehad om te praten over de spullen en wat er nog moest gebeuren en wanneer ik dan langs kon komen en op de mailreactie op die brief.

Over haar reactie op mijn brief wilde ze niet met mij praten. Toen ze die mail stuurde had ze net die brief gelezen, was ze emotioneel zwak en wilde ze wel praten over alles. Helaas was het nu een dag later, was ze weer sterk en wilde ze niet meer praten. Dat was wel even een verwarrend en moeilijk moment }:|. Over de spullen hebben we de hele dag eigenlijk normaal contact gehad verder, maar dan merk ik toch weer dat het moeilijk is om het los te laten. Na het ophalen van de spullen hadden we elkaar definitief niet meer nodig. Alles was geregeld qua spullen e.d. en dus konden we het contact helemaal verbreken.

Ik vroeg wat haar ideale manier was om nu verder te gaan als ze verder totaal geen rekening hield met mij of met anderen en toen zei ze een paar maanden totaal geen contact en daarna een keer sms'en om te kijken hoe alles gaat. Er werd mij ook gevraagd naar mijn ideale manier om verder te gaan en toen heb ik nog even een fuckbuddy relatie voorgesteld. Helaas werd dat afgewezen :D

Uiteindelijk is het dus geworden dat de lijnen openblijven. We blokkeren elkaars nummer niet, maar ze wil niet dat ik contact met haar opneem behalve in het geval van absolute noodgevallen. Ik heb gezegd dat ze contact met mij mag opnemen als ze " bereid is tot gelijkwaardig contact, gelijkwaardige vriendschap, een gelijkwaardige relatie (voor dit punt zou je in therapie moeten gaan) of seks zonder een woord te wisselen".

Ik verwacht niet dat ze contact met me gaat opnemen tussentijds maar ik heb in ieder geval mijn voorwaarden aangegeven zodat ze niet dadelijk weer met me gaat praten en ik weer alleen voor haar klaar ga staan. Was toch wel een erg moeilijk moment om dan dat laatste smsje te sturen...

Dadelijk maar slapen. Hopelijk morgen een betere dag. In ieder geval zou dit een week geleden al een prima dag geweest zijn en nu zit ik hier te klagen dat dit een slechte dag was, dus de verbetering is gelukkig wel zichtbaar. :)
pi_108249828
-

[ Bericht 100% gewijzigd door madsaus op 22-02-2012 01:42:37 ]
pi_108249953
@madsaus.
Ik heb je verhaal gelezen en kan er eigenlijk kort maar krachtig over zijn "Het is het niet waard". Je moet je tijd daar niet aan verdoen. Ga gewoon lekker verder met je nieuwe vriend en kijk het anders over een paar jaar weer aan met je ex of jullie normaal kunnen doen.

@Mezelf
Kutzooi :'). Zit ik een afspeellijst te luisteren komt het nummer voorbij van "ons" ( :') ). Moest toch wel even heeeeel gauw dat nummer afzetten ook al is het al bijna 6 maanden uit...
pi_108250146
Het is gewoon kut als je al wel een lange tijd een vriendschap hebt gehad. het slaat gewoon nergens op maar nadat ik het schreef dacht ik hetzelfde als dat jij nu zegt en daarom heb ik het verwijderd. Bedankt dat je dat ontiegelijk lange verhaal hebt gelezen :*

Ik snap je schokmomentje wel met dat nummer, maar dan moet je het gewoon ritueel overdreven verwijderen en wegdoen. Over een hele tijd vind je het weer een normaal nummer :)
pi_108251733
@Hazzard: als je er overheen wil komen moet je niet gaan proberen fuckbuddies te worden. Dat gaat emotioneel gegarandeerd mis. Aan de ene kant kan je partner er een andere fuckbuddy op nahouden (of een nieuwe relatie), waardoor je aan de kant wordt gezet. Aan de andere kant kan je zelf je gevoelens en het contact niet afsluiten als je op zo'n manier contact blijft houden.
pi_108251760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 08:53 schreef Skv het volgende:
@Hazzard: als je er overheen wil komen moet je niet gaan proberen fuckbuddies te worden. Dat gaat emotioneel gegarandeerd mis. Aan de ene kant kan je partner er een andere fuckbuddy op nahouden (of een nieuwe relatie), waardoor je aan de kant wordt gezet. Aan de andere kant kan je zelf je gevoelens en het contact niet afsluiten als je op zo'n manier contact blijft houden.
Lijkt me ook geen goed plan nee.
pi_108255261
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 00:13 schreef sawadie het volgende:
Mint, mooi artikel, vind het nu nog een iets te zwaar label, maar ga hier wel over nadenken!
Het zou ook nog een borderliner kunnen zijn, maar daar hebben we te weinig info over. Check voor jezelf de symptomen.

Anyway, zo'n manipulatief, onzeker wijf moet je niet willen. Alleen maar ellende dat soort types.
pi_108270699
dat hartzeer is best moeilijk. Ik leef echt van dag tot dag
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:08:21 #60
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108270923
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:02 schreef _Lily_ het volgende:
Sterkte
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:16:44 #61
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_108271226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:02 schreef _Lily_ het volgende:
Elke dag slijt het een stukje meer :)
En zo niet, is dit forum er altijd nog!
geen.
pi_108272588
Vandaag jarig en niemand komt. Iedereen is op vakantie. Me ex was nog zo lief om een lief whatsappje te sturen en geïnteresseerd te zijn. Maar ik mis hem nu echt. Afgelopen 4 jaar was hij er altijd en nu niet meer... :'(
Als dan vraag of hij me minder leuk vindt zegt hij dat het daar niet aan ligt en wat dan ook. Hij wilt voorlopig geen relatie.
Maandag was ik ook uit en heel dronken. Toen had ik hem zo ver gekregen bij hoi en doei een kus te geven.
Wat moet ik ermee
pi_108274052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:52 schreef Tjik het volgende:
Vandaag jarig en niemand komt. Iedereen is op vakantie. Me ex was nog zo lief om een lief whatsappje te sturen en geïnteresseerd te zijn. Maar ik mis hem nu echt. Afgelopen 4 jaar was hij er altijd en nu niet meer... :'(
Als dan vraag of hij me minder leuk vindt zegt hij dat het daar niet aan ligt en wat dan ook. Hij wilt voorlopig geen relatie.
Maandag was ik ook uit en heel dronken. Toen had ik hem zo ver gekregen bij hoi en doei een kus te geven.
Wat moet ik ermee
Allereerst beginnen met stoppen jezelf zo te kwellen. Waarom zou je nog vragen stellen als 'vind je me minder leuk?". Elk mogelijk antwoord daarop gaat pijn doen.

Sommige vragen moet je niet stellen, sommige dingen moet je niet willen weten. Al is het maar omwille van jezelf. Misschien dat je ze later 's kunt stellen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 20:44:10 #64
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108277888
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:52 schreef Tjik het volgende:
Vandaag jarig -knip-
Gefeliciteerd en een hele dikke knuffel!
pi_108278403
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:08 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Sterkte
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:16 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Elke dag slijt het een stukje meer :)
En zo niet, is dit forum er altijd nog!
thnx allebei
pi_108278762
Had vandaag erg veel behoefde aan gesprek met spv. Helaas is de afspraak afgezegt omdat ze ziek is, kan ik pas over 2 wkn terecht.... :'(
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:10:42 #67
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_108282388
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 01:02 schreef Hazzard het volgende:
Mooie discussie :P

Zelf een wat mindere dag achter de rug. Dacht gisteren na het ophalen van mijn spullen en het afgeven van de afscheidsbrief dat ik er klaar mee was. Voelde me echt heel goed op dat moment en was gewoon opgelucht somehow.

Vandaag bleek echter dat ze een hele lange reactie op mijn afscheidsbrief heeft gestuurd via de mail gisteren en dat ik nog wat dingen mistte (zoals garantiepapieren enzo) waardoor ik weer terug moest om die op te halen. Heb dus vandaag veel contact met haar gehad om te praten over de spullen en wat er nog moest gebeuren en wanneer ik dan langs kon komen en op de mailreactie op die brief.

Over haar reactie op mijn brief wilde ze niet met mij praten. Toen ze die mail stuurde had ze net die brief gelezen, was ze emotioneel zwak en wilde ze wel praten over alles. Helaas was het nu een dag later, was ze weer sterk en wilde ze niet meer praten. Dat was wel even een verwarrend en moeilijk moment }:|. Over de spullen hebben we de hele dag eigenlijk normaal contact gehad verder, maar dan merk ik toch weer dat het moeilijk is om het los te laten. Na het ophalen van de spullen hadden we elkaar definitief niet meer nodig. Alles was geregeld qua spullen e.d. en dus konden we het contact helemaal verbreken.

Ik vroeg wat haar ideale manier was om nu verder te gaan als ze verder totaal geen rekening hield met mij of met anderen en toen zei ze een paar maanden totaal geen contact en daarna een keer sms'en om te kijken hoe alles gaat. Er werd mij ook gevraagd naar mijn ideale manier om verder te gaan en toen heb ik nog even een fuckbuddy relatie voorgesteld. Helaas werd dat afgewezen :D

Uiteindelijk is het dus geworden dat de lijnen openblijven. We blokkeren elkaars nummer niet, maar ze wil niet dat ik contact met haar opneem behalve in het geval van absolute noodgevallen. Ik heb gezegd dat ze contact met mij mag opnemen als ze " bereid is tot gelijkwaardig contact, gelijkwaardige vriendschap, een gelijkwaardige relatie (voor dit punt zou je in therapie moeten gaan) of seks zonder een woord te wisselen".

Ik verwacht niet dat ze contact met me gaat opnemen tussentijds maar ik heb in ieder geval mijn voorwaarden aangegeven zodat ze niet dadelijk weer met me gaat praten en ik weer alleen voor haar klaar ga staan. Was toch wel een erg moeilijk moment om dan dat laatste smsje te sturen...

Dadelijk maar slapen. Hopelijk morgen een betere dag. In ieder geval zou dit een week geleden al een prima dag geweest zijn en nu zit ik hier te klagen dat dit een slechte dag was, dus de verbetering is gelukkig wel zichtbaar. :)
Ik heb veel van je posts gelezen en ik irriteer me mateloos (niks persoonlijks) aan jouw handelswijze. Jij bent jezelf aan het slopen maar volgens mij heb je het niet door. Afbouwen zit er niet bij bij loslaten, je kan iets niet "half loslaten" want dan heb je het nog half vast. Wis haar nummer, haar email, facebook weet ik veel wat. Ze zegt duidelijk zoek geen contact, doe dat dan ook niet en kom niet in de verleiding. En hoe pijnlijk ook doe iets met haar spullen die jij cadeau hebt gekregen. Geen half werk, laat zien dat je de bovenliggende partij kan zijn, neem de leiding. Als er echt nog wat inzit komt zij wel bij jou en hoef jij niet aan die zelfkastijding te doen wat jij "vriendschap" noemt.

Succes ;)
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:27:17 #68
354073 Charlea
te hipster voor die stringz.
pi_108283468
Ik val maar even met de deur in.. het topic, wat als je al meer dan een jaar bij fase 3 zit en er maar niet doorheen komt?

Vooral omdat exlief geen contact meer mocht van zijn moeder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lang verhaal.

Maar onmacht alles.
pi_108283722
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:27 schreef Charlea het volgende:
Ik val maar even met de deur in.. het topic, wat als je al meer dan een jaar bij fase 3 zit en er maar niet doorheen komt?

Vooral omdat exlief geen contact meer mocht van zijn moeder
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
lang verhaal.

Maar onmacht alles.
Je bedoelt in de negatieve cirkel blijven? Als je daar al een jaar in zit heb je misschien wat professionelere hulp nodig dan een post hier. Wij kunnen wel roepen dat je het waard bent echter heb je er imo meer aan wanneer mensen dat ook echt in je gezicht zeggen ipv via een post.
  woensdag 22 februari 2012 @ 22:35:16 #70
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_108283883
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:31 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Je bedoelt in de negatieve cirkel blijven? Als je daar al een jaar in zit heb je misschien wat professionelere hulp nodig dan een post hier. Wij kunnen wel roepen dat je het waard bent echter heb je er imo meer aan wanneer mensen dat ook echt in je gezicht zeggen ipv via een post.
Nah, kwestie van jezelf uit dat kringetje te halen. Maar daar moet je de verstandelijke vermogens wel voor hebben natuurlijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_108284300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:35 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Nah, kwestie van jezelf uit dat kringetje te halen. Maar daar moet je de verstandelijke vermogens wel voor hebben natuurlijk.
Ja snap ik, echter zit ze er al een jaar in als ik haar post goed begrijp. Dat is wel erg lang hoor... Imo is iedereen het waard en kan ze echt wel een leuke knul aan de haak slaan. Dit lukt een stuk beter als ze een positiever zelfbeeld heeft :)
pi_108284900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 22:10 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]

Ik heb veel van je posts gelezen en ik irriteer me mateloos (niks persoonlijks) aan jouw handelswijze. Jij bent jezelf aan het slopen maar volgens mij heb je het niet door. Afbouwen zit er niet bij bij loslaten, je kan iets niet "half loslaten" want dan heb je het nog half vast. Wis haar nummer, haar email, facebook weet ik veel wat. Ze zegt duidelijk zoek geen contact, doe dat dan ook niet en kom niet in de verleiding. En hoe pijnlijk ook doe iets met haar spullen die jij cadeau hebt gekregen. Geen half werk, laat zien dat je de bovenliggende partij kan zijn, neem de leiding. Als er echt nog wat inzit komt zij wel bij jou en hoef jij niet aan die zelfkastijding te doen wat jij "vriendschap" noemt.

Succes ;)
Ik snap je volkomen en ik hoor ook van meerdere mensen dat ik mezelf aan het slopen ben. Ik probeer er keihard aan te werken, maar voor mij is het gewoon niet zo heel makkelijk. Ik heb al gesprekken bij een therapeut en ik merk wel dat er lichte verbetering inzit, maar er zijn nog genoeg dingen die ik niet goed/slim aanpak. Ik wil zeker niet alles hierop afschuiven maar een groot gedeelte van het willen vasthouden hieraan ligt ook aan mijn autisme. Zoals ik al zei ben ik eraan aan het werken, maar het gaat helaas voor mij nog niet heel snel.

In ieder geval bedankt voor je post. Tis altijd goed om nog even met je neus op de feiten gedrukt te worden. Hoop dat je je niet teveel irriteert, dat is niet mn bedoeling ;)
pi_108286966
Mensen.. Duik die sportschool in! Ik heb het al eerder gezegd (en zelf heb ik er ook altijd een hekel aan gehad), maar werken aan je lichaam is goed voor je geestelijke gezondheid! En je kan je afreageren! En het is gezond! En je doet nieuwe contacten op!

* Skv heeft weer wat gezopen ;(
pi_108291245
haha ik ben het geheel met skv eens. Na mijn realtie breuk ben ik ook maximaal aan het sporten gegaan. Het is goed om aan jezelf te werken en daarbij je leert ook weer nieuwe mensen kennen wat weer goed is voo rje zelfvertrouwen. Het helpt bij mij in ieder geval prima :) Natuurlijk heeft iedereen zijn/haar momentjes wel maar goed we zijn dan ook niet van steen he.
  donderdag 23 februari 2012 @ 09:16:42 #75
283317 t3rrorbot
Me, myself and..something
pi_108291898
tijd niet gereageerd hier..

Gister kwam me ex langs, om proberen weer normaal met elkaar te praten..

Dacht dat ik het kon maar zodra ik haar zag storten ik in en dacht ik alleen maar aan waarom moets het uit gaan, zo gelukkig samen etc etc.

Ze zegt dat ik te veranderd ben, geen goed persoon meer ben en als ik ooit wil dat het weer goed komt en misschien een relatie. Ik aan haar moet laten zien dat ik een goed persoon ben...

Ik moet dan de meeste gevoelens voor haar onderdrukken zodat we normaal om kunnen gaan met het vriendengroep (Zelfde vrienden) en niet dat als de 1 komt de ander thuis blijf.. en normaal met elkaar kunnen praten..

Hoe kan ik dat doen als ik zelf het gevoel heb dat het het toch niet waard is.. pijn en moeite erin te stoppen als ik weet dat ze toch niet het zelfde voor me voel. Ik weet niet eens of ik wel me gevoelens zo kan onderdrukken...

Als ik dan alle contact wil verbreken kan dit niet, want ze heeft verder niemand meer die haar ken/begrijp zoals ik... Dus dan is ze alleen en dat kan ik niet...

Srry, voor deze halve verhaal vol typfoute waarschijnlijk xd..
I guess that it's typical to cling to memories you'll never get back again.
pi_108294587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:41 schreef Skv het volgende:
Mensen.. Duik die sportschool in! Ik heb het al eerder gezegd (en zelf heb ik er ook altijd een hekel aan gehad), maar werken aan je lichaam is goed voor je geestelijke gezondheid! En je kan je afreageren! En het is gezond! En je doet nieuwe contacten op!

* Skv heeft weer wat gezopen ;(
Dat het goed voor je is dat is waar, je kan dingen afrageren, je gaat je goed voelen van de endorfine die je lichaam aan maakt en je gaat er beter uitzien. Allemaal goed, maar dat nieuwe contacten gedeelte? Enlighten me :)
pi_108295115
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 09:16 schreef t3rrorbot het volgende:

Dacht dat ik het kon maar zodra ik haar zag storten ik in en dacht ik alleen maar aan waarom moets het uit gaan, zo gelukkig samen etc etc.
Niet meer doen want hier ben je duidelijk nog niet aan toe

quote:
Ze zegt dat ik te veranderd ben, geen goed persoon meer ben en als ik ooit wil dat het weer goed komt en misschien een relatie. Ik aan haar moet laten zien dat ik een goed persoon ben...

Ik moet dan de meeste gevoelens voor haar onderdrukken zodat we normaal om kunnen gaan met het vriendengroep (Zelfde vrienden) en niet dat als de 1 komt de ander thuis blijf.. en normaal met elkaar kunnen praten..
Ik vind het heel gemeen van haar dat ze je zo bespeelt. Dit vind ik gewoon een machtsspelletje. Jij hebt moeite met de breuk, als je dan gaat stappen met vrienden is het niet zo tof om je ex daar de hele tijd bij te hebben. Hoe moet dat als zij een leuke jongen ziet, of jij een leuke meid? Ook al is het maar om op dat moment mee te kloten tijdens uitgaan? Leuk dat ze vrienden wil blijven maar je hebt echt wel recht op respect en begrip om het in je eigen tempo te kunnen doen. Dat heeft niets met slecht mens te maken, laat je dat niet wijs maken.
quote:
Hoe kan ik dat doen als ik zelf het gevoel heb dat het het toch niet waard is.. pijn en moeite erin te stoppen als ik weet dat ze toch niet het zelfde voor me voel. Ik weet niet eens of ik wel me gevoelens zo kan onderdrukken...
Dat moet je dan ook zelf bepalen, zie hierboven. Zij heeft het over gedrag dat jij moet vertonen als je haar misschien ooit terug wil? Ik raad je dat af, als je nu als haar puppet gaat dansen gaat ze hier nog heel lang mee door terwijl jij jezelf kwelt, terwijl de kans aanwezig blijft dat ze straks gewoon een ander heeft. Werk aan jezelf op jouw manier en als zij daadwerkelijk nog gevoelens voor jou heeft zal ze eerst kwaad zijn dat ze geen macht meer over je heeft, daarna paniekerig dat ze je kwijt raakt. Zo niet, dan heb je iig aan jezelf gewerkt ipv haar de hele tijd proberen te pleasen. win-win.

quote:
Als ik dan alle contact wil verbreken kan dit niet, want ze heeft verder niemand meer die haar ken/begrijp zoals ik... Dus dan is ze alleen en dat kan ik niet...
Niet jouw probleem meer, je maakt het haar veel te makkelijk. Als zij jou nodig heeft, dan laat zij dat maar aan jou zien. Wat is dit voor onzin? Zij heeft jou nodig maar jij moet jezelf veranderen en bewijzen etc?Please. Of zij heeft je nodig en doet er zelf maar wat voor, of jij hebt jezelf dit aangepraat om niet verder te hoeven gaan en toch een houvast aan haar te houden. Verbreek het contact en laat haar in haar sopje gaar koken. Als ze je nodig heeft of echt terug wil dan merk je dat echt wel en zo niet, dan ben je iig al de goede kant op gegaan om haar te vergeten. :*

quote:
sterkte !!
  donderdag 23 februari 2012 @ 11:55:02 #78
283317 t3rrorbot
Me, myself and..something
pi_108296585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:17 schreef madsaus het volgende:

sterkte !!
Je hebt ook gelijk, en ik weet dat het zo is, maarja moeilijk om het ook te doen en me hart effe te zegge dat ie moet luistere naar me hersens xd

Ow en ze zei ook echt dat ze verder niemand heeft die haar begrijpt enzo, snap wel dat je kan denke dat ik dat mezelf aanpraat.

Maar is moeilijk om dan voor mezelf te kiezen en haar zo in de steek te late

Wat je zei.. is eigenlijk best wel slim xd

[ Bericht 10% gewijzigd door t3rrorbot op 23-02-2012 15:15:41 ]
I guess that it's typical to cling to memories you'll never get back again.
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:36:53 #79
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108304621
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 09:16 schreef t3rrorbot het volgende:

Als het allemaal zo gelukkig zou zijn, zouden jullie niet uit elkaar zijn
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:44:17 #80
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108304914
Goed, erg hoog Telegraaf gehalte...
http://www.telegraaf.nl/v(...)geen_probleem__.html
pi_108304983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:44 schreef Mickeys het volgende:
Goed, erg hoog Telegraaf gehalte...
http://www.telegraaf.nl/v(...)geen_probleem__.html
Ow nou als het zo zit, zullen we dan maar?
pi_108305120
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:36 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Als het allemaal zo gelukkig zou zijn, zouden jullie niet uit elkaar zijn
Right! ;)
Strek je eens uit !
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:52:11 #83
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108305234
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:46 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Lol, kan idd tot de mogelijkheden behoren :D
pi_108305338
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:52 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Lol, kan idd tot de mogelijkheden behoren :D
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:55:29 #85
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_108305387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:54 schreef muhahaha het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Teach me! ;)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:05:53 #86
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108305826
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:54 schreef muhahaha het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Oeh, Freddy!!! O+
pi_108305925
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:05 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Oeh, Freddy!!! O+
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:09:29 #88
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_108305966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 15:46 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Maar even zonder dollen, als ik er zo over nadenk. Als je dus geen verwachting hebt en elkaar dus accepteert en er goede afspraken over hebt gemaakt, mogelijk dat zo'n verbintenis nog wel eens zou kunnen werken. Niet dat ik dat nu prefereer, maar toch
pi_108306050
Het zou goed kunnen werken. Veelal heeft het toch ook met acceptatie en aanpassing te maken. Denk maar aan de oudere mensen die 70 jaar samen zijn. Dat is niet niks en die waren echt niet al die jaren hoteldebotel verliefd ;)
pi_108306158
volgens het artikel heb je gemiddeld eerst 4 lange relaties gehad voordat je de ware tegenkomt..nou lekker is dat. In mijn tempo ben ik denk ik 70 op het moment dat ik die speld in de hooiberg tref..
  donderdag 23 februari 2012 @ 17:00:50 #91
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_108307800
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:14 schreef Bittere_Bal het volgende:
volgens het artikel heb je gemiddeld eerst 4 lange relaties gehad voordat je de ware tegenkomt..nou lekker is dat. In mijn tempo ben ik denk ik 70 op het moment dat ik die speld in de hooiberg tref..
Zou toch wel heel lullig zijn. Kom je de liefde van je leven tegen, het is nog wederzijds ook! Ga je de dag erna dood. :D
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_108308938
quote:
2s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:00 schreef mazaru het volgende:

[..]

Zou toch wel heel lullig zijn. Kom je de liefde van je leven tegen, het is nog wederzijds ook! Ga je de dag erna dood. :D
Ik ga maar uit van dit scenario, dan kan het alleen nog maar meevallen ;)
pi_108308985
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:04 schreef madsaus het volgende:

[..]

Dat het goed voor je is dat is waar, je kan dingen afrageren, je gaat je goed voelen van de endorfine die je lichaam aan maakt en je gaat er beter uitzien. Allemaal goed, maar dat nieuwe contacten gedeelte? Enlighten me :)
Oh ik weet niet, sta een beetje tegen mensen aan te ouwehoeren daar, ;)
pi_108318823
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:14 schreef Bittere_Bal het volgende:
En dan....net zoals Rob de Nijs op die leeftijd nog even pappie worden! :+
Strek je eens uit !
pi_108322980
quote:
1s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:49 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

En dan....net zoals Rob de Nijs op die leeftijd nog even pappie worden! :+
Oh ja, kinderen. Dat is natuurlijk de volgende stap. Nou, dan proppen we het hele huisje boompje beestje maar in de laatste twee levensjaren van ondergetekene...mijn eigen bucket list als het ware.
pi_108326494
Ik heb een dip... fml :(
  donderdag 23 februari 2012 @ 22:53:00 #97
367311 sawadie
pi_108327117
Ken het, heb zelf echt een klote dag....zal er wel bij horen!
pi_108329080
Ik ben mezelf aan het opfleuren met troep. Een nieuw geurtje, tv en mediaplayer gekocht. Nu het er staat word ik er geen seconde vrolijker van. Wel weer een pasr honderd euro down the drain. ;(
pi_108329163
Liefdesverdriet hier. Had 4 maanden met vriendin, is sinds 2 weken uit omdat we niet bij elkaar passen. Het is niet prettig uitgegaan, namelijk met een knallende ruzie. Ik ben haar nog tegengekomen en heb haar genegeerd. Ik mis haar nu, ook al weet ik dat we niet goed voor elkaar zijn. Eigenlijk mis ik haar niet als persoon, maar als illusie (ik denk dan alleen aan de leuke dingen). Ik weet dat dit over gaat en dat het allemaal erg vers is. Het was ook maar een relatie van 4 maanden, maar we zagen elkaar bijna dagelijks... Gevoelsmatig lijkt het wel minstens een half jaar te zijn geweest. Tijd heelt alle wonden zeggen ze...
  donderdag 23 februari 2012 @ 23:44:20 #100
361010 Chavez_
Gestopt met FOK!
pi_108329956
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 23:24 schreef Skv het volgende:
Ik ben mezelf aan het opfleuren met troep. Een nieuw geurtje, tv en mediaplayer gekocht. Nu het er staat word ik er geen seconde vrolijker van. Wel weer een pasr honderd euro down the drain. ;(
Klinkt zeer bekend: EVE subscription weer gestart, eten gewoon weer bij de kantine halen wat echt mokerduur is, etc. Komt er op neer dat je diep van binnen graag dat gat opvult met dingen die je normaalgesproken prikkelen (zoals cadeau's), maar als je een bepaald punt hebt bereikt wat betreft pijn, voel je gewoon niks meer.

Zo ervaar ik 't in ieder geval.
"Shadows must accompany their light. But if the light dims - don't the shadows, too?"
- Paul von Oberstein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')