Goalkeeper?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Heeft Iran dan iets waarmee ze kerninstallaties effectief kunnen verdedigen tegen Tomahawks?
Goalkeepers zijn een Nederlands product, en ik denk niet dat wij die systemen leveren aan Iran, terwijl we ze op hetzelfde moment ook aan Israel leveren. Verder neem ik aan dat je surface to air bedoelt, maar dat is verouderd Russisch materiaal, niks om van wakker te liggen.quote:
Als wij in Nederland de goalkeeper kunnen verzinnen en produceren, kunnen de Russen en met name de Chinezen dat prima namaken. Ik bedoelde inderdaad surface-to-air, maar wie zegt dat ze alleen spul uit de jaren '70 gebruiken?quote:Op zondag 11 maart 2012 03:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Goalkeepers zijn een Nederlands product, en ik denk niet dat wij die systemen leveren aan Iran, terwijl we ze op hetzelfde moment ook aan Israel leveren. Verder neem ik aan dat je surface to air bedoelt, maar dat is verouderd Russisch materiaal, niks om van wakker te liggen.
iedereen weet dat Iran een stuk gevaarlijker is en veel meer en betere wapens heeft dan Irak. uiteraard laten ze niet (bewust) het achterste van hun tong zien. Echter hebben wij ook uitstekende middelen om ze in de gaten te houden. wellicht dat we niet alles weten maar heel veel verrassingen zullen er niet zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als wij in Nederland de goalkeeper kunnen verzinnen en produceren, kunnen de Russen en met name de Chinezen dat prima namaken. Ik bedoelde inderdaad surface-to-air, maar wie zegt dat ze alleen spul uit de jaren '70 gebruiken?
De dreiging van een Israelische en/of Amerikaanse aanval houden ze in Iran al sinds Bush jr. rekening mee. Ik verwacht dat Iran meer achter de hand heeft dan ze laten zien in promo-filmpjes op YouTube. Indien er een aanval plaatsvindt op Iran, komt men van een koude kermis thuis. Iran is niet een land zoals Irak, Libië, etc met een dictator aan het hoofd van een zakkenvullende kliek ja-knikkers waar de strijdkrachten ongeïnteresseerd zijn en waar generaals worden benoemd omdat ze een neef van de baas zijn. Ondanks hun achterlijke denkbeelden op het gebied van religie, zijn de mensen in het Iraanse regime intelligenter dan veel mensen aannemen.
'Wij'? Ik zou mijzelf niet zo snel achter het rijtje oorloghitsers scharen. Iran mag dan een verachtelijk regime hebben, niemand heeft bewijs dat Iran echt een kernwapen aan het bouwen is. Er wordt alleen door allerlei mensen dingen geroepen in die trant. De israeli's roepen het, de US inlichtingendiensten roepen het (maar die roepen wel vaker wat over WoMDquote:Op zondag 11 maart 2012 13:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
iedereen weet dat Iran een stuk gevaarlijker is en veel meer en betere wapens heeft dan Irak. uiteraard laten ze niet (bewust) het achterste van hun tong zien. Echter hebben wij ook uitstekende middelen om ze in de gaten te houden. wellicht dat we niet alles weten maar heel veel verrassingen zullen er niet zijn.
dat doe ik ook niet (al ben ik persoonlijk wel voor militair ingrijpen en nee niet omdat ik graag oorlog wil) ga jij me nu vertellen dat jij serieus denkt dat iran NIET aan een nuke werktquote:Op zondag 11 maart 2012 13:46 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
'Wij'? Ik zou mijzelf niet zo snel achter het rijtje oorloghitsers scharen. Iran mag dan een verachtelijk regime hebben, niemand heeft bewijs dat Iran echt een kernwapen aan het bouwen is. Er wordt alleen door allerlei mensen dingen geroepen in die trant. De israeli's roepen het, de US inlichtingendiensten roepen het (maar die roepen wel vaker wat over WoMD) maar die heb ik beiden niet zo hoog staan qua geloofwaardigheid. En volgens mij hebben ze in dat internationale atoomagentschap ook wat kritische geesten ontslagen, dus hoe onafhankelijk zijn die nog?
Al 30 jaar roepen de tegenstanders van Iran dat ze binnen een paar jaar een kernwapen hebben. Tot nu toe is dat steeds een leugen gebleken. Waarom zouden ze nu wel de waarheid spreken?quote:Op zondag 11 maart 2012 14:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat doe ik ook niet (al ben ik persoonlijk wel voor militair ingrijpen en nee niet omdat ik graag oorlog wil) ga jij me nu vertellen dat jij serieus denkt dat iran NIET aan een nuke werkt
Er is geen bewijs.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat doe ik ook niet (al ben ik persoonlijk wel voor militair ingrijpen en nee niet omdat ik graag oorlog wil) ga jij me nu vertellen dat jij serieus denkt dat iran NIET aan een nuke werkt
Waar baseer jij het dan op dat Iran er wel aan zou werken?quote:Op zondag 11 maart 2012 14:35 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
Alsof Iran dat lang volhoudtquote:Op maandag 20 februari 2012 17:28 schreef Hukkie het volgende:
Iran laat zien dat ze niet van plan is om over zich heen te laten lopen, mochten Israël en Amerika tot een oorlog overgaan. Daar geef ik ze geen ongelijk in.
claim ik iets anders dan?quote:
omdat ze hoogverrijkt uranium producerenquote:Op zondag 11 maart 2012 16:01 schreef YazooW het volgende:
[..]
Waar baseer jij het dan op dat Iran er wel aan zou werken?
Als het allemaal zo duidelijk is, waarom heeft de IAEA dan nog geen bevestiging naar buiten gebracht dat ze bezig zijn met een kernwapen?quote:Op zondag 11 maart 2012 17:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
omdat ze hoogverrijkt uranium produceren
het feit dat ze wel heel erg veel centrifuges hebben draaien
het feit dat ze inspecties tegenwerken/weigeren
dat geeft toch wel op zijn minst aan dat ze wat te verbergen hebben, en wat valt er te verbergen behalve een kernwapen (of het werken eraan)
Ze liegen idd, hun doel is dan ook werelddominantie, eenieder die niet buigt is een doelwit, Iran staat dan ook op de hitlist samen met andere landen die niet willen bukken voor de imperialisten.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:53 schreef Barbaaf het volgende:
Al 30 jaar roepen de tegenstanders van Iran dat ze binnen een paar jaar een kernwapen hebben. Tot nu toe is dat steeds een leugen gebleken. Waarom zouden ze nu wel de waarheid spreken?
Verplaats je eens in de positie van Iran; die zouden wel gek zijn als ze - los van de vraag hoe terecht dat is - net zouden doen alsof ze geen bedreiging voor Israël zouden zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:30 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
omdat ze hoogverrijkt uranium produceren
het feit dat ze wel heel erg veel centrifuges hebben draaien
het feit dat ze inspecties tegenwerken/weigeren
dat geeft toch wel op zijn minst aan dat ze wat te verbergen hebben, en wat valt er te verbergen behalve een kernwapen (of het werken eraan)
omdat het geen keihard bewijs is... zeker na irak kunnen ze zich niet veroorloven om een inval te doen met te weinig bewijsquote:Op zondag 11 maart 2012 18:24 schreef YazooW het volgende:
[..]
Als het allemaal zo duidelijk is, waarom heeft de IAEA dan nog geen bevestiging naar buiten gebracht dat ze bezig zijn met een kernwapen?
men jij moet echt stoppen met het snoepen van die papaverbollenquote:Op zondag 11 maart 2012 18:42 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Ze liegen idd, hun doel is dan ook werelddominantie, eenieder die niet buigt is een doelwit, Iran staat dan ook op de hitlist samen met andere landen die niet willen bukken voor de imperialisten.
Inderdaad al die hypocrisie.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:18 schreef Barbaaf het volgende:
Heerlijke hypocrisie hier weer, het gebruiken van kernwapens, om Iran ervan te weerhouden kernwapens te ontwikkelen, goedpraten
precies en een moslim land met macht is echt heel engquote:Op zondag 11 maart 2012 20:57 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Inderdaad al die hypocrisie.
Kernwapens staat gelijk aan macht.
Het boeit me niks wat er gebeurt in andere landen zolang de huidige landen de macht maar behouden. Als we daarvoor Iran moeten bombarderen om een groeiende macht in de kiem te smoren, so be it.
Als we in de vorige eeuwen andere landen lief hadden behandeld zaten we nu in hetzelfde schuitje als afrika.
Moslim, boeddist, christen, atheist het zal me werkelijk niks uitmaken.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:59 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
precies en een moslim land met macht is echt heel eng
nou ja moslims is wel het ergste wat je kan treffen in dit lijstje maar goed dat is mijn bescheiden mening.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:01 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Moslim, boeddist, christen, atheist het zal me werkelijk niks uitmaken.
Zolang het maar een Europeaan is, dan is het goed?quote:Op zondag 11 maart 2012 21:01 schreef MouzurX het volgende:
Moslim, boeddist, christen, atheist het zal me werkelijk niks uitmaken.
quote:Op zondag 11 maart 2012 20:57 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Inderdaad al die hypocrisie.
Kernwapens staat gelijk aan macht.
Het boeit me niks wat er gebeurt in andere landen zolang de huidige landen de macht maar behouden. Als we daarvoor Iran moeten bombarderen om een groeiende macht in de kiem te smoren, so be it.
Als we in de vorige eeuwen andere landen lief hadden behandeld zaten we nu in hetzelfde schuitje als afrika.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |