abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108189547
http://www.rtl.nl/%28/act(...)kerninstallaties.xml

Het Iraanse leger oefent vanaf maandag 4 dagen lang op de verdediging van nucleaire installaties. Dat meldden staatsmedia.

De oefeningen begonnen op de dag dat een delegatie van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) in Teheran aankwam. De delegatie voert gesprekken over het vooral in westerse ogen omstreden nucleaire programma van het land.

De oefening is bedoeld om de luchtverdediging op peil te brengen in het zuiden van het land. Waarnemers speculeren al geruime tijd over Israëlische plannen voor luchtaanvallen, om Iran te beletten een kernwapen te bouwen.
pi_108189566
Dit wordt zeker ook gezien als provocatie naar het westen toe?
pi_108190426
het is gewoon wachten dat er een nieuwe midden oosten oorlog losbarst...
dat ie gaat komen noem ik een feit.
alleen helaas ben ik niet zo helderziende dat ik je kan mededelen wanneer..
ik ben bang eerder dan ons allen lief is met al dat gedoe daar momenteel...

krijgen we rusland weer in onze nek te hijgen :S
pi_108191645
Als Hussein Obama losgaat is het allemaal nutteloos.
pi_108192654
Iran _O_
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_108193275
quote:
Ouwe zooi dus.
pi_108193409
Geef ze is ongelijk!

Europa en usa stomen maar door met nucleaire installaties, en dat mag maar allemaal!
Maar nee als iran het doen is het op eens een bedreiging voor de hele wereld...

Niet zo gek dat ze het verdedigen.
JA!
  maandag 20 februari 2012 @ 17:28:32 #9
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_108193519
Iran laat zien dat ze niet van plan is om over zich heen te laten lopen, mochten Israël en Amerika tot een oorlog overgaan. Daar geef ik ze geen ongelijk in.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_108193648
Waar is de Prins van Perzië in dit alles?
  maandag 20 februari 2012 @ 17:32:04 #11
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108193691
Heeft Iran dan iets waarmee ze kerninstallaties effectief kunnen verdedigen tegen Tomahawks?
pi_108193747
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Heeft Iran dan iets waarmee ze kerninstallaties effectief kunnen verdedigen tegen Tomahawks?
De Almachtige staat aan hun kant, het is een islamitische republiek!
pi_108193801
Ik zou het ook oefenen met agressors als Amerika en Israël in je nek, en de EU die ze slaafs napraat.
Conscience do cost.
  maandag 20 februari 2012 @ 17:38:07 #14
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108193923
quote:
Dat was ook ongeveer mijn gedachte :P

Niet te verdedigen tenzij ze zelf de agressor zijn lijkt me.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  maandag 20 februari 2012 @ 17:43:19 #15
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_108194113
quote:
19s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat was ook ongeveer mijn gedachte :P

Niet te verdedigen tenzij ze zelf de agressor zijn lijkt me.
Dat zal dan ongetwijfeld daarna komen, dmv bijvoorbeeld bomaanslagen in Israël.
DeviantArt
pi_108194203
*

[ Bericht 100% gewijzigd door WammesWaggel op 20-02-2012 17:50:43 ]
pi_108194230
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:43 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Raketten vanuit Libanon lijkt mij logischer, opzich.
pi_108194234
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:56 schreef ABombali het volgende:
Dit wordt zeker ook gezien als provocatie naar het westen toe?
Ik hoop het.
  maandag 20 februari 2012 @ 17:48:36 #19
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_108194319
De warmongers draaien in ieder geval overuren, triest maar waar.
DeviantArt
  maandag 20 februari 2012 @ 17:49:20 #20
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  maandag 20 februari 2012 @ 17:50:53 #21
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_108194396
quote:

[..]

Ik denk eerder een onvervalste oorlog. Die Israël overigens verliest zonder bondgenoten, dus die beginnen niet zomaar.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_108194443
quote:
19s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:50 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik denk eerder een onvervalste oorlog. Die Israël overigens verliest zonder bondgenoten, dus die beginnen niet zomaar.
Gelukkig hebben ze nog steeds hun hand in de broek van Amerika, die ook maar al te graag een reden wil om Iran plat te gooien :P
Conscience do cost.
pi_108194808
quote:

[..]

Zo'n oorlog kan Israel onmogelijk verliezen, geen enkel land in de regio is in staat om Israel binnen te vallen.

Wat ik eerder verwacht is dat Israel wat bommen gooit, Iran stuurt vanuit Libanon en Iran wat raketten die kant op en dat was het dan :')
pi_108194947
quote:
  maandag 20 februari 2012 @ 18:07:08 #25
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_108195036
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:01 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zo'n oorlog kan Israel onmogelijk verliezen, geen enkel land in de regio is in staat om Israel binnen te vallen.

Wat ik eerder verwacht is dat Israel wat bommen gooit, Iran stuurt vanuit Libanon en Iran wat raketten die kant op en dat was het dan :')
Nu nog wel, de vraag is hoe lang de onvoorwaardelijke steun voor Israël nog aan houdt. Ook vanuit Amerika komen geluiden dat een oorlog misschien toch niet de oplossing is.

Mocht die steun van Amerika wegvallen, dan is het snel afgelopen met Israël.
DeviantArt
pi_108195328
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nu nog wel, de vraag is hoe lang de onvoorwaardelijke steun voor Israël nog aan houdt. Ook vanuit Amerika komen geluiden dat een oorlog misschien toch niet de oplossing is.

Mocht die steun van Amerika wegvallen, dan is het snel afgelopen met Israël.
Welnee, de steun van Amerika is relatief klein in verhouding tot het BNP tegenwoordig, daarnaast is geen van de omringende landen in staat om iets te doen daar het ze ontbreekt aan simpelweg een vergelijkbare militaire macht, geld en een goed opgeleide bevolking.
pi_108195342
quote:
Die hebben vast wel wat speelgoed van de Russen gekocht.

OT: Toch niet meer dan logisch eigenlijk, dat Iran zich voorbereid op Westerse agressie?
pi_108195388
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:14 schreef Nemephis het volgende:

OT: Toch niet meer dan logisch eigenlijk, dat Iran zich voorbereid op Westerse agressie?
Niet alleen Westerse agressie, zij delen nog altijd een grens met die mallotige Pakistanen.
pi_108195795
Ik denk dat de Turken het enige land in het midden oosten is die de Joden echt van de kaart kunnen vegen, maar de kans dat dit gebeurt lijkt mij erg klein.
Ik vind zelf dat de Amerikanen/Britten dit maar moeten oplossen doormiddel van die Joden uit Palestina te trappen en ze een nieuw onderkomen te geven in de USA. Aangezien de USA en de Joden elkaar toch zo graag willen helpen lijkt mij dat de beste oplossing. In een klap is het gelijk rustiger daar in het midden oosten en is er ook geen reden meer voor spierballentaal en oorlogsdreiging.

(het zal helaas wel nooit gebeuren.)
pi_108195923
quote:
ja hartstikke leuk... wat denk je dat als eerste de volle laag krijgt ?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
  Donald Duck held maandag 20 februari 2012 @ 18:40:32 #31
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_108196249
quote:
Die dingen zijn het eerste doelwit uiteraard. Eerst de luchtverdediging platgooien en daarna heeft de luchtmacht vrij spel. Net een potje Red Alert.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_108196523
quote:

[..]

Niks nieuws dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_108196583
quote:
Nee, als "men"echt wil dat die installaties plat gaan, dan gaan ze plat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_108196875
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, als "men"echt wil dat die installaties plat gaan, dan gaan ze plat.
ghehe zo had ik het ook kunnen verwoorden, want dat is waar het op neerkomt :+
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_108197293
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:40 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die dingen zijn het eerste doelwit uiteraard. Eerst de luchtverdediging platgooien en daarna heeft de luchtmacht vrij spel. Net een potje Red Alert.
Ja leuk. Maar ze kunnen niks platgooien wanneer Iran die raketten ondergronds brengt
pi_108198389
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:09 schreef Peters6 het volgende:

[..]

Ja leuk. Maar ze kunnen niks platgooien wanneer Iran die raketten ondergronds brengt
dat kunnen ze wel :7 bunkerbusters baby 8-)

de beste komen erg diep ze zijn wel (de ironie :{ ) nucleair
pi_108198985
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:35 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat kunnen ze wel :7 bunkerbusters baby 8-)

de beste komen erg diep ze zijn wel (de ironie :{ ) nucleair
ook leuk, maar ze werken niet tegen Iran

US bunker-buster 'not powerful enough' against Iran
http://ca.news.yahoo.com/(...)-iran-054825605.html
pi_108199071
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:48 schreef Peters6 het volgende:

[..]

Je haalt wat dingetjes door elkaar. Dat zijn de nucleaire installaties, die mogelijk niet bereikbaar zijn. Daarnaast is het wel lastig raketjes afvuren als ze ergens diep onder de grond zitten.
pi_108199310
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:50 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Je haalt wat dingetjes door elkaar. Dat zijn de nucleaire installaties, die mogelijk niet bereikbaar zijn. Daarnaast is het wel lastig raketjes afvuren als ze ergens diep onder de grond zitten.
hij haalt meerdere dingen door elkaar het betreft de conventionele bunkerbusters de nucleaire bunkerbusters hebben heel veel meer punch en komen zodoende ook veel dieper.
pi_108200112
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:55 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

hij haalt meerdere dingen door elkaar het betreft de conventionele bunkerbusters de nucleaire bunkerbusters hebben heel veel meer punch en komen zodoende ook veel dieper.
Maar die gaan echt niet ingezetten worden door de VS.
pi_108200335
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:50 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Landschap van Iran is uitstekend voor een assymetrische oorlogsvoering die door de revolutionaire garde handig gebruikt gaat worden. En Iraans nuclear installaties aanvallen maakt hun meer strijdvaardig. De leiders van israel,VS zijn wijze politici, Iran aanvallen is zelfmoord
  Donald Duck held maandag 20 februari 2012 @ 20:17:25 #42
46149 __Saviour__
pi_108200462
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:14 schreef Peters6 het volgende:

[..]

Landschap van Iran is uitstekend voor een assymetrische oorlogsvoering die door de revolutionaire garde handig gebruikt gaat worden. En Iraans nuclear installaties aanvallen maakt hun meer strijdvaardig. De leiders van israel,VS zijn wijze politici, Iran aanvallen is zelfmoord
Het zal een aanval vanuit de lucht worden, geen invasie. En in de lucht is de VS oppermachtig, ze hebben gewoon vrij spel. Doelwit selecteren en hop. Gewoon prijsschieten.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_108200971
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:10 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Maar die gaan echt niet ingezetten worden door de VS.
maar dat was het punt niet peters zei dat het nite mogelijk was en ik zei van wel. en of ze wel of niet gebruikt worden ligt een beetje aan de situatie. ze zullen het bij voorkeur met conventionele wapens doen maar als het niet anders kan sluit ik niks uit
pi_108201017
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:17 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Het zal een aanval vanuit de lucht worden, geen invasie. En in de lucht is de VS oppermachtig, ze hebben gewoon vrij spel. Doelwit selecteren en hop. Gewoon prijsschieten.
je vergeet de arties ;) maar idd prijsschieten
pi_108201149
Iran heeft nog wel wat Russische Tor M1 air defence. Werkt niet op grote hoogte. Ze kunnen er wel de eerste kruisraketten mee uit de lucht halen in theory, maar het zal natuurlijk de eerste prioriteit zijn om die dingen wat te slopen met wat meer advanced materiaal dan een kruisraketje.

Probleem is de installatie in Fordow, die is met conventionele wapens niet te pakken... Misschien is dat de reden dat de UK en de US Israel proberen af te remmen. De Israeliers zijn niet gek en weten dat er maar één oplossing voor deze installatie is...

Desalnietemin hoop ik dat ze 't toch snel doen. Als Iran een nucleair wapen krijgt hebben ze een vrijbrief om terroristische organisaties zoveel te steunen als ze willen. Stel dat ze Hezbollah zenuwgas leveren en zij gebruiken dit tegen Israel. Of aan terroristen die het in het Westen inzetten... wat dan? Nu is er nog een stuk achter de deur.

MAD werkt niet voor Iran, omdat zij bereid zijn terrorisme te steunen.
pi_108201450
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:29 schreef perseverance het volgende:
Iran heeft nog wel wat Russische Tor M1 air defence. Werkt niet op grote hoogte. Ze kunnen er wel de eerste kruisraketten mee uit de lucht halen in theory, maar het zal natuurlijk de eerste prioriteit zijn om die dingen wat te slopen met wat meer advanced materiaal dan een kruisraketje.

Probleem is de installatie in Fordow, die is met conventionele wapens niet te pakken... Misschien is dat de reden dat de UK en de US Israel proberen af te remmen. De Israeliers zijn niet gek en weten dat er maar één oplossing voor deze installatie is...

Desalnietemin hoop ik dat ze 't toch snel doen. Als Iran een nucleair wapen krijgt hebben ze een vrijbrief om terroristische organisaties zoveel te steunen als ze willen. Stel dat ze Hezbollah zenuwgas leveren en zij gebruiken dit tegen Israel. Of aan terroristen die het in het Westen inzetten... wat dan? Nu is er nog een stuk achter de deur.

de VS gaat natuurlijk nooit kruisraketten afvuren voordat dergelijke threats uitgeschakeld zijn.

en het nucleaire programma van iran moet gestopt worden, WMB zelfs met gebruik van nucleaire bunkerbusters als er geen andere methode is.
pi_108202092
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:29 schreef perseverance het volgende:

Dat is natuurlijk geen reden. Veel van de kernmachten gebruiken direct of indirect terrorisme om hun doelen te bereiken, een groot voorbeeld is Pakistan die feitelijk de Taliban heeft gesticht en nog steeds steunt.
pi_108202905
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 19:48 schreef Peters6 het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat die generaal bedoelt dat ze niet werken met een 1 aanval.. er zijn dus meerdere nodig van die bommen.. het is ook een kwestie van logisch nadenken als 1 niet werkt tja dan zal je er meerdere op moeten gooien net zolang tot de ondergrondse verrijking installatie is bereikt en vernietigd.

[ Bericht 5% gewijzigd door RnRdude op 20-02-2012 21:09:34 ]
  † In Memoriam † maandag 20 februari 2012 @ 21:18:31 #49
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_108203917
Heerlijke hypocrisie hier weer, het gebruiken van kernwapens, om Iran ervan te weerhouden kernwapens te ontwikkelen, goedpraten :')
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_108204387
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:18 schreef Barbaaf het volgende:
Heerlijke hypocrisie hier weer, het gebruiken van kernwapens, om Iran ervan te weerhouden kernwapens te ontwikkelen, goedpraten :')
`No bastard ever won a war for dying for his country`
  Overall beste user 2022 maandag 20 februari 2012 @ 22:11:01 #51
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_108206949
quote:

[..]

Israel zal eerder aanvallen dan de VS, simpelweg omdat ze wel moeten. Ze hebben niet, itt de VS, de mogelijkheid om meerdere aanvallen uit te voeren over langere tijd. Daarvoor hebben ze simpelweg te weinig vliegtuigen. De VS heeft een partij lange afstands bommenwerpers die genoeg bommen kunnen meenemen om elk gebouw dt ook maar iets met het programma te maken heeft tien keer kapot te smijten bij de eerste aanval. Israel heeft een riedel aan f15's en f16's. Daarmee kun je Iran niet lang bombarderen zonder je luchtverdediging te verzwakken.

Dat betekent dat Israel als ze te laat zijn met aanvallen maar moet hopen dat of de VS het voor ze doet, òf dat Iran idd geen A-Bom aan het bouwen is (wat die malloten daar zeker weten wel doen) en dat ze niet op de een of andere dag het idee krijgen om maar een a-bom op een van hun vijanden (Israel, Pakistan, de complete arabische wereld) te gooien, of deze door een proxy als Hezbollah e.d. tot ontploffing te laten brengen.

Israel levert de VS sinds Obama zei dat ze terug moesten naar de grenzen van 1967 geen informatie meer over wat ze van plan zijn te doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_108207083
quote:
16s.gif Op maandag 20 februari 2012 17:26 schreef Rensjebree het volgende:
Geef ze is ongelijk!

Europa en usa stomen maar door met nucleaire installaties, en dat mag maar allemaal!
Maar nee als iran het doen is het op eens een bedreiging voor de hele wereld...

Niet zo gek dat ze het verdedigen.
  Overall beste user 2022 maandag 20 februari 2012 @ 22:21:52 #53
3928 Ulx
pi_108207537
De Iraanse leiding zou stapelgek zijn als ze niet als een bezetene bezig zouden zijn met het bouwen van een atoomwapen.

• Aartsvijand en buurland Pakistan dat bijna door Al Qaida/Taliban (die Iran nog meer haten dan de VS) wordt overgenomen heeft atoomwapens.
• Vrjwel elk arabisch land heeft (officieel) goede betrekkingen met de VS en sommige hebben leger/marinebases daar.
• De VS wil een ander regime in Iran
• De EU heeft geen zin meer in ze.
• Obama heeft ze een dialoog aangeboden maar Iran heeft nee gezegd.
• Met een ontevreden bevolking is een vijand van buitenaf erg handig
• Saddam blufte, dat was geen succes.

Als je als Iraanse leider de macht wil houden moet je er voor zorgen dat je zo snel mogelijk een atoombom scoort.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_108209203
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:27 schreef PKRChamp het volgende:
Ik denk dat de Turken het enige land in het midden oosten is die de Joden echt van de kaart kunnen vegen, maar de kans dat dit gebeurt lijkt mij erg klein.
Ik vind zelf dat de Amerikanen/Britten dit maar moeten oplossen doormiddel van die Joden uit Palestina te trappen en ze een nieuw onderkomen te geven in de USA. Aangezien de USA en de Joden elkaar toch zo graag willen helpen lijkt mij dat de beste oplossing. In een klap is het gelijk rustiger daar in het midden oosten en is er ook geen reden meer voor spierballentaal en oorlogsdreiging.

Turkije is wat dat betreft echt volledig kansloos, logistiek gaat dat nooit lukken tegen een land met een betere luchtvloot dat tegen een invasie vecht.

Er doet bij het volgende songfestival wel een Jood mee namens Turkije! dus vergeet niet op Turkije te stemmen :)
pi_108210192
quote:
7s.gif Op maandag 20 februari 2012 22:55 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Turkije is wat dat betreft echt volledig kansloos, logistiek gaat dat nooit lukken tegen een land met een betere luchtvloot dat tegen een invasie vecht.

Er doet bij het volgende songfestival wel een Jood mee namens Turkije! dus vergeet niet op Turkije te stemmen :)
Zelfs Turkije heeft een hoop bezuinigd op haar oorlogsapparaat. Sindsdien gaat het daar beter met hun economie terwijl aartsrivaal Griekenland lekker doorging.
  Overall beste user 2022 maandag 20 februari 2012 @ 23:16:40 #56
3928 Ulx
pi_108210293
Turkije heeft zin in nog meer gedonder in hun achtertuin. Denk het niet. Bad for business,
pi_108210487
En wat zou Turkije ook moeten met die woestein? zonder de Joden is het niks.
Dan zouden ze een beetje pallies moeten gaan hoeden, nou in deze markt kan je beter geiten houden.
  Overall beste user 2022 maandag 20 februari 2012 @ 23:23:16 #58
3928 Ulx
pi_108210578
quote:
10s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:21 schreef WammesWaggel het volgende:
woestein
Auw.
pi_108210715
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:23 schreef Ulx het volgende:

[..]

Auw.
Goldstein? :+
pi_108211681
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 20:34 schreef GewoneMan het volgende:
en het nucleaire programma van iran moet gestopt worden, WMB zelfs met gebruik van nucleaire bunkerbusters als er geen andere methode is.
De ironie.
Kernwapens inzetten om Iran ervan te weerhouden ze zelf te ontwikkelen.

Trouwens, mocht de VS zoiets als first strike doen dan geven ze hun positie als leidende wereldmacht definitief op.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
  Donald Duck held maandag 20 februari 2012 @ 23:55:03 #61
46149 __Saviour__
pi_108211925
Als eerste een kernwapen op een stad gooien, dat is een ware first strike.
Maar een nucleaire bunkerbuster is toch van een andere soort. Het treft alleen het beoogde militaire doel.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Overall beste user 2022 maandag 20 februari 2012 @ 23:59:12 #62
3928 Ulx
pi_108212062
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:55 schreef __Saviour__ het volgende:
Als eerste een kernwapen op een stad gooien, dat is een ware first strike.
Maar een nucleaire bunkerbuster is toch van een andere soort. Het treft alleen het beoogde militaire doel.
Kernwapens gooien is kernwapens gooien.
  Donald Duck held dinsdag 21 februari 2012 @ 00:03:46 #63
46149 __Saviour__
pi_108212215
Nee, er is een enorm verschil. Een kernwapen op een stad is een vreselijk scenario. Honderdduizenden burgerslachtoffers. Een nucleaire bunkerbuster vernietigt heel doelgericht een militaire installatie en doodt enkel degenen in de bunker. Een precisie-aanval. Sommige bunkers zitten zo diep en zijn dermate verstevigd dat enkel een nucleaire bom krachtig genoeg is om deze te treffen. Zoiets is niks anders dan een simpelweg extreem krachtige uitvoering van een bunkerbuster met conventionele lading.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
  Overall beste user 2022 dinsdag 21 februari 2012 @ 00:07:36 #64
3928 Ulx
pi_108212357
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:03 schreef __Saviour__ het volgende:
Nee, er is een enorm verschil. Een kernwapen op een stad is een vreselijk scenario. Honderdduizenden burgerslachtoffers. Een nucleaire bunkerbuster vernietigt heel doelgericht een militaire installatie en doodt enkel degenen in de bunker. Een precisie-aanval. Sommige bunkers zitten zo diep en zijn dermate verstevigd dat enkel een nucleaire bom krachtig genoeg is om deze te treffen. Zoiets is niks anders dan een simpelweg extreem krachtige uitvoering van een bunkerbuster met conventionele lading.
En als je dan terugslaat met een nuke/WMD, heb je de first strike uitgevoerd?
pi_108213631
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 23:49 schreef WH141 het volgende:

[..]

De ironie.
Kernwapens inzetten om Iran ervan te weerhouden ze zelf te ontwikkelen.

Trouwens, mocht de VS zoiets als first strike doen dan geven ze hun positie als leidende wereldmacht definitief op.
true maar dat is IMHO beter dan een land als iran een kernwapen te laten scoren. plain and simple.
pi_108215612
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

En als je dan terugslaat met een nuke/WMD, heb je de first strike uitgevoerd?
Misschien moeten we een commissie invoeren die daarover oordeelt ;-)

Nee maar even serieus, die vraag op zich is natuurlijk irrelevant. Men zal die repliek kiezen die past bij het al vooringenomen standpunt.

VS zal nooit een nucleaire bunker buster inzetten, gewoon ondenkbaar. Zij zouden het ook nog conventioneel kunnen oplossen misschien, al vergt het wel enige creativiteit.

Israel zou nog wel eens zover kunnen gaan en er nog mee wegkomen ook.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 08:59:20 #67
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108215632
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 01:09 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

true maar dat is IMHO beter dan een land als iran een kernwapen te laten scoren. plain and simple.
Noord Korea had men anders ook geen problemen mee en schat de kans dat Noord Korea Seoul in de as legt een stuk hoger in dan dat de ayatollah's collectief zelfmoord plegen door een kernwapen te laten afgaan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108215713
Ulx, Iran zou nooit Pakistan of de Arabische landen aanvallen. Dat is iets wat je niet zeker kunt zeggen natuurlijk maar het is HEEL onrealistisch.

Ze zijn geen vrienden nee, maar een atoombom? Nee.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_108215742
Iraans leger. :@.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 09:08:02 ]
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:46:51 #70
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108216458
Mensen die denken dat er een oorlog komt. :') Goedkeuring van China en Rusland is nodig en die krijgt de VS niet.

En Israël is niets meer dan een keffend schoothondje van de VS, die durft (en kan) niks zonder zijn baasje.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_108216526
Je kan Iran moeilijk ongelijk geven als ze een kernwapen ontwikkelen. Moet je eens zien hoe die Israëlische en Amerikaanse beesten tekeer gaan. Ze hebben niet alleen het recht zichzelf te verdedigen, ze hebben er ook de reden toe.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:42:54 #72
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108217969
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 18:27 schreef PKRChamp het volgende:

En wat moet er met de rest van de Israëli gebeuren dan :?

Bovendien, hoe moet Turkije bij Israël komen? Daar zitten nog landen tussen (en een zeelanding zal 'm niet worden).

Trouwens, goeie eindoplossing heb je bedacht. :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 10:50:33 #73
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108218216
Los van hun "recht" om een nucleair wapen te hebben... de Iraniërs kunnen beter gaan oefenen met stralingsvrije pakken, kruiwagens en scheppen om de rommel op te ruimen.

Kom op zeg, als de VS of Israël die installatie stuk wil, dan gaat ie stuk.
pi_108218264
Leuk maar als je Iran aanvalt heb je stront aan de knikker aangezien Rusland, China en zelfs Turkije daar niet gediend van zullen zijn.
pi_108218522
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:46 schreef Killaht het volgende:
Mensen die denken dat er een oorlog komt. :') Goedkeuring van China en Rusland is nodig en die krijgt de VS niet.

En Israël is niets meer dan een keffend schoothondje van de VS, die durft (en kan) niks zonder zijn baasje.
ze hebben anders in het verleden altijd stand gehouden tegen de gigantische overmacht die hun dood wilden hebben omdat ze joods zijn. maar geschiedenis zal niet je sterkste punt zijn :{

israelische leger zijn de best getrainde millitairen in de wereld :Y
pi_108218614
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 10:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Leuk maar als je Iran aanvalt heb je stront aan de knikker aangezien Rusland, China en zelfs Turkije daar niet gediend van zullen zijn.
ja en die zullen een keer foei dat vinden wij niet aardig roepen naar obama en vervolgens doen ze niks. denk jij nou echt dat china of rusland zijn handen daaraan gaat branden? tuurlijk niet en turkije al helemaal niet
pi_108218640
Alle drie de landen hebben grote belangen bij Iran, als je Iran aanvalt kunnen ze niet meer op de steun van die landen rekenen terwijl de VS die wel nodig heeft.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:06:00 #78
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108218686
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je kan Iran moeilijk ongelijk geven als ze een kernwapen ontwikkelen. [b][b]Moet je eens zien hoe die Israëlische en Amerikaanse beesten tekeer gaan.[/b][/b] Ze hebben niet alleen het recht zichzelf te verdedigen, ze hebben er ook de reden toe.
Nou, vertel! En leg dan direct even uit hoe dat goedpraat dat een instabiel en potentieel levensgevaarlijk land (regime) als Iran een nucleair wapen ontwikkelt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:06:50 #79
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108218715
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Alle drie de landen hebben grote belangen bij Iran, als je Iran aanvalt kunnen ze niet meer op de steun van die landen rekenen terwijl de VS die wel nodig heeft.
Er zullen veel Iraniërs denken als jij. Wensdenken, heet dat.
pi_108218776
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:06 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Nou, vertel! En leg dan direct even uit hoe dat goedpraat dat een instabiel en potentieel levensgevaarlijk land (regime) als Iran een nucleair wapen ontwikkelt.
Wat een onzin _O- Israël is een veel gevaarlijk land die gewoon zonder blikken of blozen aan het moorden slaagt. Israël is een veel en veel gevaarlijker land met gekken aan het bestuur.
pi_108218820
quote:

[..]

Er zullen veel Iraniërs denken als jij. Wensdenken, heet dat.
Ja want economische schade zullen die landen accepteren omdat Amerika de pik van Israël achterna loopt?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:14:22 #82
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108218920
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:00 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ze hebben anders in het verleden altijd stand gehouden tegen de gigantische overmacht die hun dood wilden hebben omdat ze joods zijn. maar geschiedenis zal niet je sterkste punt zijn :{

israelische leger zijn de best getrainde millitairen in de wereld :Y
Welke gigantische overmachten? De arabische conflicten, laat me niet lachen.

Yeah right..beste van de wereld, iedereen vind zichzelf de beste. :')
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_108219071
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:14 schreef Killaht het volgende:

[..]

ik weet niet welk punt je wil bewijzen? maar ik ben geen jood hoor ik ben 100% nederlander en 100% atheist dus welk belang heb ik erbij om israel de best getrainde millitairen te noemen?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:21:17 #84
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108219122
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:08 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat een onzin _O- Israël is een veel gevaarlijk land die gewoon zonder blikken of blozen aan het moorden slaagt. Israël is een veel en veel gevaarlijker land met gekken aan het bestuur.
Herhaal het nog even een paar keer, misschien wordt het dan waar!

Wie denk je dat je voor de gek houdt? :')
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:22:21 #85
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108219157
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:03 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ja en die zullen een keer foei dat vinden wij niet aardig roepen naar obama en vervolgens doen ze niks. denk jij nou echt dat china of rusland zijn handen daaraan gaat branden? tuurlijk niet en turkije al helemaal niet
Dat denk jij, de wereld is kleiner geworden, landen hebben elkaar nodig. De VS heeft veel belangen bij China en Rusland, niet alleen militair, maar ook economisch. En hun mening zal dus zwaar meewegen in een besluit al dan wel niet aan te vallen.

Achter de schermen wordt dit natuurlijk overlegt met deze landen, wat wij niet te horen krijgen. En zoals net als bij Syrië zie je dat de macht van o.a. Rusland groot is.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:23:17 #86
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108219190
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:19 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

ik weet niet welk punt je wil bewijzen? maar ik ben geen jood hoor ik ben 100% nederlander en 100% atheist dus welk belang heb ik erbij om israel de best getrainde millitairen te noemen?
Ik wil weten, waar je het vandaan haalt dat ze het beste leger hebben.., niks persoonlijks.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:24:28 #87
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_108219226
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:14 schreef Killaht het volgende:

[..]

Als je objectief gaat kijken naar de legers van de landen, qua ervaring, opleiding en materieel, dan steekt Israël daar met kop en schouders boven de rest van het Midden-Oosten uit. Hell, ze hebben een beter leger dan de Europese landen bij elkaar.

Daarentegen zijn de Arabische legers (van toen én nu) ronduit zwak te noemen; zelfs gecombineerd.

Dus waar die lieden in dit topic die Israël ten onder zien gaan als "Amerika stopt ze te beschermen", hun wijsheid vandaan halen weet ik niet, maar niet van de realiteit in elk geval.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:30:48 #88
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108219416
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:24 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Als je objectief gaat kijken naar de legers van de landen, qua ervaring, opleiding en materieel, dan steekt Israël daar met kop en schouders boven de rest van het Midden-Oosten uit. Hell, ze hebben een beter leger dan de Europese landen bij elkaar.

Daarentegen zijn de Arabische legers (van toen én nu) ronduit zwak te noemen; zelfs gecombineerd.

Dus waar die lieden in dit topic die Israël ten onder zien gaan als "Amerika stopt ze te beschermen", hun wijsheid vandaan halen weet ik niet, maar niet van de realiteit in elk geval.
Tuurlijk :') x 80.000 Europa laat van Israël een grote krater over man, gedraag je hor. Wat een onzin verkondig jij zeg. Ik weet niet waar jij die onwaarheden vandaan haal, met je realiteit.

Op basis van de gegevens van de CIA is Duitsland het 5e en UK 3e sterkste leger in de wereld, Israel komt op plaats 9... :W http://www.alletop10lijstjes.nl/10-sterkste-legers/

Niemand in dit topic wil Israël kwaad doen, als ik voor hen mag spreken, geven ze alleen aan dat er GEEN reden is om Iran aan te vallen en JUIST Israël de agressor is in dit verhaal en dus tegengehouden moet worden.
pi_108219564
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:30 schreef Killaht het volgende:

[..]

Tuurlijk :') x 80.000 Europa laat van Israël een grote krater over man, gedraag je hor. Wat een onzin verkondig jij zeg. Ik weet niet waar jij die onwaarheden vandaan haal, met je realiteit.

Op basis van de gegevens van de CIA is Duitsland het 5e en UK 3e sterkste leger in de wereld, Israel komt op plaats 9... :W http://www.alletop10lijstjes.nl/10-sterkste-legers/

Niemand in dit topic wil Israël kwaad doen, als ik voor hen mag spreken, geven ze alleen aan dat er GEEN reden is om Iran aan te vallen en JUIST Israël de agressor is in dit verhaal en dus tegengehouden moet worden.
naast het feit dat geschiedenis niet je sterkste punt is bewijs je ook nog even dat begrijpend lezen een brug tever is en dat je ook niet in staat bent normaal een discussie te voeren :')

hint: we hadden het erover dat israel de beste getrainde soldaten heeft, maar als we ergens hebben genoemd dat we denken dat israel europa van de kaart kan vegen moet je dat vooral even quoten.
pi_108219656
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:21 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Herhaal het nog even een paar keer, misschien wordt het dan waar!

Wie denk je dat je voor de gek houdt? :')
Als je werkelijk gelooft dat Israël een vredelievend land is, dan is elke discussie bij voorbaat al zinloos. Ik heb vooralsnog geen Iraneze bedreigingen gehoord of gelezen behalve dat ene met die vertalingsfout.
Israël daarentegen....
pi_108219787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:39 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Als je werkelijk gelooft dat Israël een vredelievend land is, dan is elke discussie bij voorbaat al zinloos. Ik heb vooralsnog geen Iraneze bedreigingen gehoord of gelezen behalve dat ene met die vertalingsfout.
Israël daarentegen....
vertalingsfout _O- _O- _O- _O- geniaal :D
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:45:51 #92
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108219840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:36 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

naast het feit dat geschiedenis niet je sterkste punt is bewijs je ook nog even dat begrijpend lezen een brug tever is en dat je ook niet in staat bent normaal een discussie te voeren :')

hint: we hadden het erover dat israel de beste getrainde soldaten heeft, maar als we ergens hebben genoemd dat we denken dat israel europa van de kaart kan vegen moet je dat vooral even quoten.
Ik vind het knap dat je mijn geschiedenis in twijfel trekt, terwijl je niks van mijn achtergrond weet. Dit geeft al aan dat je voor jezelf dingen invult en al snel bevooroordeeld bent, waardoor je mening veelal subjectief is en de je toegevoegde waarde nihil is. Ik kom met bronnen waarop ik mijn feiten kan baseren, jij komt met dezelfde onzin overnieuw.

Ik ben zelf begonnen over EU in strijd tegen Israël, aangezien Borisisdelul claimde dat Israël beter was dan heel de EU bij elkaar.

Ik vraag nog steeds om een bron waaruit blijkt dat Isräel de best getrainde soldaten heeft. Want naar mijn weten zijn de Seals, SAS, Spetznat e.d. beter getraind.

Gebakken lucht praten kan ik namelijk ook.
pi_108219845
quote:

[..]

Ik vind het grappig dat je Iran "een instabiel en potentieel levensgevaarlijk land (regime)" noemt. Potentieel ook nog, vergeleken met Israël en de VS.

Hoeveel landen is Iran binnengevallen? Hoe vaak heeft Iran nucleaire wapens gebruikt? En de VS? Hm? En hoe vaak is de VS een ander land binnengevallen? In ieder geval tweemaal sinds 2000 onder het mom van War on Terror. Welk land bouwt nederzettingen op een grondgebied dat niet van hen is?

Hoe oorlogzuchtig is Iran nou echt vergeleken met de VS? Hm?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 11:47:11 ]
pi_108219917
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:45 schreef Killaht het volgende:
Gebakken lucht praten kan ik namelijk ook.
klopt sterker nog je bent er een kei in. succes ik ben uitgepraat met jou :)
pi_108220038
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik vind het grappig dat je Iran "een instabiel en potentieel levensgevaarlijk land (regime)" noemt. Potentieel ook nog, vergeleken met Israël en de VS.

Hoeveel landen is Iran binnengevallen? Hoe vaak heeft Iran nucleaire wapens gebruikt? En de VS? Hm? En hoe vaak is de VS een ander land binnengevallen? In ieder geval tweemaal sinds 2000 onder het mom van War on Terror. Welk land bouwt nederzettingen op een grondgebied dat niet van hen is?

iran heeft geen kernwapens dus nogal wiedus dat ze die niet hebben gebuikt :')

ik geef toe dat de VS vaak betrokken is maar ja ze zijn dan ook de hoofd agent in de wereld zeg maar. dat er mensen niet blij mee zijn ben ik me van bewust zelf ben ik er wel blij mee vooral als ze ze de kern speeltjes van iran afpakken :Y

je mag van mij vinden wat je wil maar ik sta achter mijn woorden, ik begrijp best dat een moslim of iemand uit iran dat anders ziet :{

ben ik bevooroordeeld? ja absoluut maar niet meer of minder dan de tegenpartij :)
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:54:35 #97
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108220096
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:48 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

klopt sterker nog je bent er een kei in. succes ik ben uitgepraat met jou :)
Lastig he discussie voeren. Loop er maar weg van, want een antwoord op mijn vragen kun je niet geven. Ik stel je een simpele vraag en daar kun je nog geeneens antwoord op geven.
pi_108220333
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:46 schreef zarGon het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen kunnen en willen.

Qua leger moet je die vraag maar eens stellen aan de Egyptenaren. Die zijn nu ook zo enorm blij met het leger.
pi_108220577
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:52 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

iran heeft geen kernwapens dus nogal wiedus dat ze die niet hebben gebuikt :')
De VS heeft ze wel én heeft ze gebruikt. Toch lijken 'we' banger te zijn voor Iran die geen kernwapens heeft én andere landen niet is binnengevallen. Wat nogal wiedes is dat je ervan uitgaat dat Iran ze wel zal gebruiken wanneer ze wel kernwapens hebben.

quote:
ik geef toe dat de VS vaak betrokken is maar ja ze zijn dan ook de hoofd agent in de wereld zeg maar. dat er mensen niet blij mee zijn ben ik me van bewust zelf ben ik er wel blij mee vooral als ze ze de kern speeltjes van iran afpakken :Y
Ik ben er niet blij mee dat de VS zich zo agressief opstelt tegen Iran. En je dan maar afvragen waarom Iran blaft en zich agressiever opstelt.

quote:
je mag van mij vinden wat je wil maar ik sta achter mijn woorden, ik begrijp best dat een moslim of iemand uit iran dat anders ziet :{

ben ik bevooroordeeld? ja absoluut maar niet meer of minder dan de tegenpartij :)
Iemand die achter zijn woorden staat. Mooi. :).

Probeer je het nu op de man te spelen door "ik begrijp best dat een moslim of iemand uit Iran dat anders ziet" te posten?
Puur onderbuikgevoelens, niets meer, niets minder. En juist daarom is het jammer dat je op deze manier bent bevooroordeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 12:13:52 ]
pi_108220616
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:02 schreef johnnylove het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen kunnen en willen.
En tussen daadwerkelijk agressief zijn en alleen maar (terug)blaffen. Je punt is?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2012 12:12:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')