http://www.commondreams.org/headline/2012/02/18quote:The show of solidarity is in response to the "dictatorship of the financial markets and the troika: EU, ECB and IMF, who have imposed austerity measures and a non-elected government on the Greek people."
Relaxxxt jaquote:Op maandag 20 februari 2012 13:41 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik kon na een feestje nog wel chillen bij occupy Amsterdam tot mijn trein ging, dat was wel relaxtKacheltje alles
quote:Op maandag 20 februari 2012 13:51 schreef Summers het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan zeggen dat het Griekse volk democratisch gestemd heeft. Maar dan hou je altijd mensen over die het niet eens zijn met de uitslag of de hervormingen. Je kan ze toch moeilijk de steden laten slopen, toch?quote:
Zou het kunnen dat ze wellicht de gevestigde orde willen veranderen ? naar een meer ideale situatie. Een zekere verandering in gelijkheid van verdeling van welvaart ? Zoiets misschien.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:28 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Je kan zeggen dat het Griekse volk democratisch gestemd heeft. Maar dan hou je altijd mensen over die het niet eens zijn met de uitslag of de hervormingen. Je kan ze toch moeilijk de steden laten slopen, toch?
Begrijp uberhaupt niet waarom ze protesteren daar. Bezuinigingen worden ingevoerd zodat het land niet failliet gaat, wat willen ze dan liever, meer armoe? Ik begrijp het niet.
Ze willen het geld terug dat politici en reders op Zwitserse bankrekeningen hebben gezet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:28 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Je kan zeggen dat het Griekse volk democratisch gestemd heeft. Maar dan hou je altijd mensen over die het niet eens zijn met de uitslag of de hervormingen. Je kan ze toch moeilijk de steden laten slopen, toch?
Begrijp uberhaupt niet waarom ze protesteren daar. Bezuinigingen worden ingevoerd zodat het land niet failliet gaat, wat willen ze dan liever, meer armoe? Ik begrijp het niet.
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze willen het geld terug dat politici en reders op Zwitserse bankrekeningen hebben gezet.
Dat kan je al niet meer zeggen , net als in Italie hebben ze van de ene op de andere dag een bankier als premier die nooit gekozen is door het volk , alleen dat al is genoeg om op te staan .quote:Op dinsdag 21 februari 2012 08:28 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Er kwam laatst een boek uit. Occupy Holland #21 Op de barricades ... of nietquote:
quote:We the citizens of Aghios Nikolaos, a picturesque town, in the arms of the Aegean Sea... We, citizens of Europe, are being slandered.
On the 12.02.12 we witnessed the ratifying of the new loan agreement.
In this heavy and decadent atmosphere, our filthy political personnel, slaves to party politics and the I.M.F., these 199 puppet/servants of the “New Order”, voted for our complete surrender and imprisonment in the I.M.F.
If the events of 12.02.12 were not so ominous for the future of Greek society, then they could have been described as anything from amusing to farcical.
There is no room for laughter though, when directly outside the parliament building, Greek society was mourning its bleak future, in a suffocating environment of thick gray smoke, poisonous yellow gas, sad ashy remains, boiling resentment, deep grief, general disappointment together with untold sadness.
We decided
To occupy the building of District Unity of Lassithi (old prefecture administrative center)
Why?
In May 2010, the infamous Memorandum, i.e. our complete surrender to our lenders, was signed by only one minister. Greek justice requires the approval of at least three fifths of parliament. So, in essence, the Memorandum and the Troika, which essentially govern us, act against Greek and European justice.
“If the steps which lead to our death are twenty, we have walked ten since then.” Mikis Theodorakis
Notice that with this Memorandum we hand over our national sovereignty and public property to foreign control. That means: ports, airports, road network, power grid, water management, natural resources found underground or underwater and so on and so on. Even our national monuments like the Acropolis, Delphi, Olympia, Epidauros e.t.c. As we have forfeited any right of objection.
In the meantime, we are supposed to be living thanks to the kindheartedness of our lenders, the European union of banks and the I.M.F. In reality, each package of billions of euros Greece is burdened with, returns to its senders, while we are left with new unbearable interest. Furthermore, because there is the need to sustain the state, the hospitals and schools - the government and the Troika burden the middle and lower financial classes of society with extravagant taxes, which lead directly to hunger.
We have not faced a generalized starvation threat since onset of the German occupation in 1941 which left 300.000 dead in the space of six months. Now the threat of hunger returns to our slandered country.
They threaten us with expulsion from Europe. If Europe does not want us,we want YOU AND THEM to understand that we do not want a Europe governed by Merkel and Sarkozy.
If the European way is one of fair Democracy, equality and just distribution of wealth,then we will be the staunchest supporters of it and WE WILL STAND BY THE PEOPLE WHO HAVE THE SAME IDEALS WITH US.GREECE IS IN GREAT DANGER of disappearance due to unemployment,starvation and poverty. For us there is no other way other than self-sacrifice for freedom as well as survival.
Natuurlijk moeten de Grieken bezuinigen, maar je moet niet doen alsof de pijn die wij lijden ook maar enigszins in de buurt komt bij wat de Grieken nu meemaken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:52 schreef Lavenderr het volgende:
Tja, Griekenland zal zich toch moeten schikken. Wij moeten ook allemaal inleveren, wat verwachten de Grieken, dat ze door 'ons' geholpen worden zonder dat ze er een centje pijn van hebben? Dat kan toch niet?
We lijden allemaal onder de crisis, en er gaan miljarden naar Griekenland. En dat zal nog wel een keer moeten om ze uit de brand te helpen. Erg zuur voor de bevolking dat de tijd van de goudgerande pensioenen voorbij is , maar ja, heel Europa moet nu inleveren, dus de Grieken ook.
Dat hoor je me ook niet zeggen. Ik schrijf juist dat het zuur voor de bevolking is, maar ja, hoe moet het dan? Vertel jouw oplossing eens Koos.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Natuurlijk moeten de Grieken bezuinigen, maar je moet niet doen alsof de pijn die wij lijden ook maar enigszins in de buurt komt bij wat de Grieken nu meemaken.
Hoe kom je erbij dat ik een andere oplossing heb? Hoe kom je erbij dat ik tegen de bezuinigingen ben waar Griekenland mee wordt geconfronteerd? Het ging mij meer om de toon die jij aansloeg. 'Heel Europa moet inleveren, dus de Grieken ook'. Je doet overkomen alsof die Grieken krampachtig een paar euro's korten. Dat terwijl daar ingrijpende bezuinigingen plaatsvinden op een schaal die wij ons niet zouden kunnen voorstellen. We hebben het bijvoorbeeld niet over het hanteren van de nullijn, zoals Wientjes recentelijk voorstelde. Nee, Griekse werknemers moeten loon inleveren. Dat kunnen wij ons niet eens voorstellen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 19:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat hoor je me ook niet zeggen. Ik schrijf juist dat het zuur voor de bevolking is, maar ja, hoe moet het dan? Vertel jouw oplossing eens Koos.
Mooi gezegd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik een andere oplossing heb? Hoe kom je erbij dat ik tegen de bezuinigingen ben waar Griekenland mee wordt geconfronteerd? Het ging mij meer om de toon die jij aansloeg. 'Heel Europa moet inleveren, dus de Grieken ook'. Je doet overkomen alsof die Grieken krampachtig een paar euro's korten. Dat terwijl daar ingrijpende bezuinigingen plaatsvinden op een schaal die wij ons niet zouden kunnen voorstellen. We hebben het bijvoorbeeld niet over het hanteren van de nullijn, zoals Wientjes recentelijk voorstelde. Nee, Griekse werknemers moeten loon inleveren. Dat kunnen wij ons niet eens voorstellen.
Maar er zijn inderdaad alternatieve oplossingen. De Grieken kunnen al dan niet tijdelijk uit de euro stappen. Dan moet een groot deel van de schuld worden kwijtgescholden en het overige deel worden geherstuctureerd. Of dat de beste oplossing is, durf ik niet te zeggen. Ik ben geen macro-econoom. Niet dat die het altijd zo goed weten, maar goed.
En dat zeg jijquote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik een andere oplossing heb? Hoe kom je erbij dat ik tegen de bezuinigingen ben waar Griekenland mee wordt geconfronteerd? Het ging mij meer om de toon die jij aansloeg. 'Heel Europa moet inleveren, dus de Grieken ook'. Je doet overkomen alsof die Grieken krampachtig een paar euro's korten. Dat terwijl daar ingrijpende bezuinigingen plaatsvinden op een schaal die wij ons niet zouden kunnen voorstellen. We hebben het bijvoorbeeld niet over het hanteren van de nullijn, zoals Wientjes recentelijk voorstelde. Nee, Griekse werknemers moeten loon inleveren. Dat kunnen wij ons niet eens voorstellen.
Maar er zijn inderdaad alternatieve oplossingen. De Grieken kunnen al dan niet tijdelijk uit de euro stappen. Dan moet een groot deel van de schuld worden kwijtgescholden en het overige deel worden geherstuctureerd. Of dat de beste oplossing is, durf ik niet te zeggen. Ik ben geen macro-econoom. Niet dat die het altijd zo goed weten, maar goed.
De toon richting de Grieken, niet richting mij.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:09 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat zeg jij![]()
Misschien wel een idee, uit de euro. Of ze het dan redden weet ik niet hoor. Ik vermoed dat de Grieken zelf ook wel hebben nagedacht over eventuele alternatieve oplossingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |