abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108183110
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
pi_108183164
En uiteraard ook sterkte, An. :*
pi_108183236
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:05 schreef creepycookie het volgende:
Thanks guys :)

Ja we sms'en vooral over en weer, das het makkelijkste. Hij is gelukkig in goeie handen, familieleden om zich heen (ik zie nu echt 80 Afrikanen rond z'n bed staan hehe).
:D. Maar hopelijk gaat het snel goed met hem, lijkt me niets om iemand zo ver van huis ziek te hebben.

Succes An! Wat stom dat je nu eigenlijk nog steeds niets weet.

Mijn hulptraject omtrent motivatie/concentratie/chaos gaat me niet snel genoeg. Ik heb vanavond een tentamen, faal op de klassieke manier en ik hoor komende vrijdag waarschijnlijk pas of ze een vermoeden hebben waar het vandaan komt. Dus kunnen ze me nu nog niet helpen. Tewijl als ik dit faal, dan heb ik definitief een halfjaar studievertraging.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_108183773
Dank allen!

Mjah eigenlijk niet helemaal stom. Ehlers Danlos kan zo veel symptomen hebben....dan moet je soms extra moeite doen. Maar een doorverwijzing is wel handig. Ze kunnen je voedingsadviezen geven, in dit geval om darmkanker te voorkomen!

Creepy: fijn dat je zo goed contact hebt met familieleden. Dat scheelt een hoop!

[ Bericht 8% gewijzigd door An24 op 20-02-2012 13:48:59 ]
pi_108184072
Ik dacht dat het sieraden waren om je vingers, An. Zijn het dus een soort spalkjes :@ Vind ze wel tof eigenlijk :@
:* en ook voor Cooky, Mo en Chico
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_108184295
Niet erg hoor. Je bent zeker niet de eerste ;) Het scheelt inderdaad dat de splints niet afschuwelijk zijn. Nu ben ik "special" :D ;)
pi_108184366
Ow!! Ik heb spierpijn. ):O

En ik werd net gebeld door de postbode dat ie een pakketje voor me had. Wat mij om 2 redenen verwonderde. Ten eerste heb ik niets besteld. Ten tweede: hoe komt hij aan mijn telefoonnummer?
Afijn, het pakketje ligt bij de buurvrouw van in de 80, dus ik ben benieuwd.

Verder heb ik een parkeerplaats toegewezen gekregen bij het nieuwe gebouw. Wat ik natuurlijk bijzonder tof vind, vooral omdat er heel weinig parkeerplaatsen zijn en ik met het OV naar mn werk ga. B-)

Het is een bijzondere maandag. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108184515
:W Vanaf de wiskunde cursus. Anderhalf uur lunchbreak is wel lang. De anderen hebben een kantoor hier, ik natuurlijk niet...Ach ja!

Gelukkig is er internet.

Lijstje:

O: yoghurt met banaan en 2 soorten muesli
L: salade met sla, rode bieten, wat pasta en gerookte zalm, lauchenbrotchen.
t: appel, balisto.
B: half uur naar huis wandelen straks, denk ik
D: restjes (kikkererwten/pompoen stoof, chili sin carna, champignonlasagna)
pi_108185147
Lijstje
O kwark, havermout, banaan
T appeltje
L dubbele boterham ei met rauwkost, karnemelk
T krentenbol
T appeltje
D of veg. pasta of gehaktballetjes in tomaten saus met couscous

Ik heb zin in zoet! :')
pi_108185573
:W . Ik ga maar geen lijstjes posten van dit weekend, die waren nogal kansloos. :') Gister havermout met pindakaas een kans gegeven.. Geen succes :r

O: 80gr havermout/220ml melk, grapefruit, eiwitshake
T: 2x volkoren bth met rookvlees en een ei
S: 45 min KT, 20 min cardio
T: Eiwitshake
L: 2x volkoren bth omelet met champignons, bth met pindakaas
T: Yoghurt met banaan
D: Broccoli met geroosterde kip en rijst.
T: Yoghurt met fruit / notenmix
pi_108185753
ElDinosaur, is 80 gram havermout niet gruwelijk veel in 220 ml melk?! :D
Ik gooi het altijd een beetje op gevoel erin, maar volgens mij is 40 gram op 250 ml melk een redelijk goede verhouding om een fijne consistentie te krijgen. :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_108185792
:o die TT was zķ niet nodig! :D O+ maar wel lief!

En sterkte creepy en An! :o :*
Ja doei.
pi_108185807
Ik doe het 3 min in de magnetron, daarna staat er onderin nog een laag melk. Even laten staan en omroeren tot het smeuiig is en dan naar binnen lepelen. :P Ik hou er wel van dat het een beetje stevig is ipv soep. :P
  maandag 20 februari 2012 @ 14:24:43 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_108185958
:* voor An en creepy.. Klinkt allemaal niet fijn -O-.

Vrijdag begint de dienst al om 10:00. We hebben dus maar een hotelletje geboekt, in Odoorn, 10 km van Emmen. Ik wil _niet_ het risico lopen te laat te komen en we kunnen nu nog beslissen of we ook nog naar de avondwake gaan. Fijn wel.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_108186182
Even een vraagje hoor.. Pasta wordt gemaakt van tarwe toch? Kan dat gewoon in Nederland groeien?
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? maandag 20 februari 2012 @ 14:36:35 #16
70532 loveli
N
pi_108186380
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:31 schreef Probability het volgende:
Even een vraagje hoor.. Pasta wordt gemaakt van tarwe toch? Kan dat gewoon in Nederland groeien?
Weet niet of het uit NL kan komen. Theoretisch misschien wel, maar qua klimaat en grond misschien niet.
crap in = crap out
pi_108186851
Ohai! lijstjes update:
O: krentenbol kaas
T: 2 plakjes bio ontbijtkoek, koffie met melk
L: omelet 3 eitjes, snee brood, salade
T: 150 yoghurt met 100 sinaasappelsap
T: appel
B: 2x20 minuten fietsen
D: verrassing
pi_108187262
Lekker lijstje Perr, wellicht wat veel suikers, maar dat mag af en toe best :)
Be someone that makes you happy
pi_108187483
er wordt in NL toch gewoon tarwe verbouwd :?
Kwak
pi_108187524
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 14:56 schreef Nallie het volgende:
Lekker lijstje Perr, wellicht wat veel suikers, maar dat mag af en toe best :)
Veel? Bij de ontbijtkoek en sinaasappelsap en de appel ofzo.. ja iik laat de sinaasappelsap wel achterwege en dan meng ik de yoghurt met de appel.
pi_108187636
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:02 schreef Perruche het volgende:

[..]

Veel? Bij de ontbijtkoek en sinaasappelsap en de appel ofzo.. ja iik laat de sinaasappelsap wel achterwege en dan meng ik de yoghurt met de appel.
En krentenbol :)
Be someone that makes you happy
pi_108187717
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:04 schreef Nallie het volgende:

[..]

En krentenbol :)
Ohja. Maar dat vind ik niet zoet :D ik laat de orange juizzzz wel achterwege. Stuk beter al :P
pi_108187990
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 15:01 schreef kwakz0r het volgende:
er wordt in NL toch gewoon tarwe verbouwd :?
Ja dat vroeg ik mij af :?
pi_108188043
Wie heeft er bij La Vialla wel eens pasta besteld? Is dat dan echt 'vers-vers' of 'Albert Heyn' vers?
pi_108188083
Tarwe zie je nog wel verbouwd worden ja, wel minder lijkt het soms maar dat kan ook aan mij liggen.
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:41 schreef An24 het volgende:
Niet erg hoor. Je bent zeker niet de eerste ;) Het scheelt inderdaad dat de splints niet afschuwelijk zijn. Nu ben ik "special" :D ;)
Nah, lopen ook zat gothics rond en de zo ;) :P Maar als je dan zoiets moet dragen is het leuk dat ze er als sieraad uitzien :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')