abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 december 2012 @ 02:18:39 #276
202014 JJH
Knetter. O+
pi_120538578
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:18 schreef Meike26 het volgende:
Daarom is dat karten ook zo leuk, het vergt een bepaalde controle over remmen & gasgeven. Zeker op banen zoals London en Autumn Mini, met veel curbstones, willen die karts nog wel eens uitbreken of plotseling controle verliezen.

Dat is dan wel weer een voordeel, we/jullie hebben nog een maand om te oefenen. Ik ga morgen weer het één en ander uitproberen, kom zo snel mogelijk met definitieve plannen voor race 1.

Edit: Heb zojuist wat rondjes gereden met de BMW Concept Tti, Honda CRZ en de PDI Racing Kart 100cc.
De Honda valt sowieso af, te sloom zonder tuning toch niet het wagentje wat ik verwachtte. Met de karts reed ik op Autumn Mini ruim een seconde tot bijna 2 seconde sneller dan met de standaard BMW.

Gezien de kart de opstapklasse is naar autosport, gaan we dus karten jongens
*O*

Race 1

PDI Racing Kart 125 (trekt wat sneller op)

Prestatiepunten: 470

Autumn Mini: 15 ronden
Kwalificatie: 15 minuten.

Alle races worden met valse start controle verreden. Bandenslijtage en benzine verbruik staat op snel, dus houd niet alleen je banden in de gaten, maar ook je benzine metertje. Bij de karts in race 1 en de FWD Challenge in race 2 zal dit niet zo'n probleem zijn. Bij de wagens in het STCC zal dit over 12 ronden (Suzuka) best een issue kunnen worden.

Veel succes met het testwerk en tot 17 januari ?! :s)
Tof, ik ga mijn best doen. :D

Ik keek net even, 17-1 is op donderdag, dan moet ik in principe werken... -O-
pi_120555434
Het is in de avond. De kwalificatie van Race 1 start om 20:30, om 20:40 starten we de race. 15 rondjes is ongeveer 10 minuten. Om 21:00 zullen we starten met 10 minuten kwalificeren met de hothatch-challenge op HighSpeed Ring ! Deze race duurt ook ongeveer 10 minuten.

Om 21:40 verwacht ik te starten met race 3, op Suzuka ! Hier kwalificeren wij ons NIET, maar gaan gelijk van start met de race, in omgekeerde racevolgorde van de uitslag van Race 2 !

Belangrijk dus om je auto's voor Race 2 en vooral 3 op orde te hebben en met de juiste afstelling klaar hebt staan, maak de auto's favoriet, dan zijn ze makkelijker terug te vinden !

Al met al zijn we dan rond 22:00 klaar :) Willen jullie deze race-avond eventueel op een andere dag hebben? Bijvoorbeeld op een Dinsdag/vrijdag avond? De zondag-avond gaat in iedergeval niet lukken.
  donderdag 20 december 2012 @ 23:14:17 #278
202014 JJH
Knetter. O+
pi_120577176
Ik moet s avonds werken. :P
Zondag/maandag, en om de week op dinsdag ben ik vrij. :)
pi_120577952
Dat is vervelend, de avond is gewoonweg een te belangrijk tijdvak/moment om met jouw werk (horeca ?) rekening te houden. Wel kunnen we eventueel kijken, vóór het einde van het jaar om datum te verzetten, om het eventueel op een dinsdag avond te houden. Dinsdag 22 januari kan ik helaas niet, zit ik een weekje in Spanje *O*
pi_120928178
Ik wil ook wel meedoen met de races. Alleen weet ik niet hoe je de wagens goed afsteld, iemand tips?
pi_121019086
Heb net de Redbull challenge gehaald. Nog maar 6 endurance races en ik heb gt5 100% uitgespeeld *O*
  woensdag 2 januari 2013 @ 09:35:59 #282
377656 DoofenSchmirz
You glorified Waffle iron!
pi_121063705
Vorige week begonnen met GT5. Onder de boom trof ik een PS3 SS (Superslim, niet SchlutzStaffel) aan met GT5 Academy Edition.

Na eerst 20 minuten alle car deliveries gedaan te hebben wat simpele A-spec races gedaan en toen met 60k een 207 GTI gekocht en klaargemaakt voor de Tous France Seasonal.

Met die Seasonals leer je wel het maximale uit je rijstijl te halen en het forceert je ook om de banen goed te leren kennen. Met een 445PP kom ik niet verder dan een 2e plek op elke baan, behalve Suzuka. Daar lag ik begin ronde 5 al 3 seconden voor op nr. 2.

Voor de normale A-spec races gebruik niet de Academy bonus cars, maar gewoon used cars om het spannend te houden.

Fantastisch mooie game! :D
Perry the Platypus, what an unexpected surprise. And by unexpected, I really mean unexpected, what are you doing here, this is my week off.
Origin ID: LatteFragiato
Battlefield 3: [BoF]Robhimself
pi_121539339
Dit is mijn 3e gran turismo na GT3 (a-spec) en 4

Ik vind dit serieus een geweldige games! :D vooral door de graphics, gameplay e.d.

Ik heb het alleen een tijdje niet meer gespeeld en moet nog heel erg inkomen (zit vreselijk veel achter vita)

Alleen ik heb de rijinstelling van burnout e.d. (ofwel beukend de bocht zowat ingaan soms en beetje bumperkleven)

Dus het lijkt me niet handig om online mee te doen met jullie.. denk ik ? :p

(ik kan het op zijn minst wel proberen. als het ooit mag)

(ik bedoel niet dat ik nu online kan, maar later xD)

[ Bericht 10% gewijzigd door vjsb op 14-01-2013 11:15:27 (iets vergeten.) ]
  maandag 14 januari 2013 @ 11:39:22 #284
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_121540052
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2012 09:18 schreef Meike26 het volgende:
en met de BMW Concept Tti, Honda CRZ en de PDI Racing Kart 100cc.
De Honda valt sowieso af, te sloom zonder tuning toch niet het wagentje wat ik verwachtte. Met de karts reed ik op Autumn Mini ruim een seconde tot bijna 2 seconde sneller dan met de standaard BMW.

Gezien de kart de opstapklasse is naar autosp
Leuk, ik doe in principe mee. Wil zeggen dat ik dan begin op mijn nieuwe werk en ik weet niet tot hoe laat dat is.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_121554037
Goed, nog éénmaal het programma (iets gewijzigd) voor Donderdag :

quote:
Race 1

PDI Racing Kart 125 PDI Racing Kart 100

Prestatiepunten: 480

Autumn Mini: 15 ronden
Kwalificatie: 15 minuten.

Kart is gewijzigd omdat blijkt dat de 125CC kart geen standaard kart is maar een DLC, niet iedereen heeft deze. Succes met oefenen.

Race 2: FWD/hothatch challenge

Dit mag dus elke hatchback auto zijn met FWD (voorwielaandrijving, een coupé zoals de Mitsubishi FTO of Alfa Romeo GTV telt dus niet ! Spoilers verboden !

10 ronden op High Speed Ring, bandenslijtage Snel, 1 verplichte pitstop !

Prestatiepunten: nvt.
Vermogen: Maximaal 250pk.
Gewicht: minimaal 1000kg
Aandrijving: Voorwielen
Banden : Sport zacht
Tunen: Vrij
Spoilers: Niet toegestaan

Race 3: STCC reunion

12 ronden Suzuka, bandenslijtage Snel, 1 verplichte pitstop.

Keuze uit volgende Auto's:
- Lexus IS F RM '07
- Mitsubishi Lancer Evolution IX GSR RM '05
- Nissan SILVIA spec-R AERO (S15) RM '02
- Subaru IMPREZA Sedan WRX STI spec C Type RA RM '05

Alleen bovenstaande auto's zijn toegestaan ! Hier is vorig jaar uitvoerig mee getest en deze auto's zijn zeer gewaagd aan elkaar !

Prestatiepunten: 530
Vermogen: nvt
Gewicht: nvt
Spoilers: Toegestaan
Tunen: Toegestaan
Banden: Race Zacht
Alle races worden met valse start controle verreden. Bandenslijtage en benzine verbruik staat op snel, dus houd niet alleen je banden in de gaten, maar ook je benzine metertje. Bij de karts in race 1 en de FWD Challenge in race 2 zal dit niet zo'n probleem zijn. Bij de wagens in het STCC zal dit over 12 ronden (Suzuka) best een issue kunnen worden !

Niet alleen leden van GT-Racing zijn er bij, ook rijden we met een aantal leden van het AutoWeek forum. Voeg mijn PSN-account (YukinoSuzuka) toe aan je vriendenlijst en log dan in in mijn lounge Donderdag vanaf ca. 19:30. Om circa 20:30 gaan we dan beginnen met kwalificatie !

Geef je auto een unieke opvallende kleur + velgen.
pi_121555243
Wil iedereen die donderdag mee doet dit hier even doorgeven ? Kan ik een beetje een indicatie krijgen met hoeveel we zijn !
pi_121555424
maakt het veel verschil hoe een wagen afgesteld is?
daar heb ik namelijk de ballen verstand van en alles staat bij mij altijd op de standaard instellingen :P
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 14 januari 2013 @ 18:56:00 #288
343196 RingBewoner
pi_121557686
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:55 schreef Meike26 het volgende:
Wil iedereen die donderdag mee doet dit hier even doorgeven ? Kan ik een beetje een indicatie krijgen met hoeveel we zijn !
Ik doe dus mee onder vooberhoud. 20:30 ga ik denk ik zonder enig probleem redden. Dus schrijf mij maar in.
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 17:59 schreef Schunckelstar het volgende:
maakt het veel verschil hoe een wagen afgesteld is?
daar heb ik namelijk de ballen verstand van en alles staat bij mij altijd op de standaard instellingen :P
Ja en nee. Voor de kart kan het nog een beetje uitmaken voor de acceleratie. Bij de race op High speed ring is het net welke auto je kiest. Vooral de laatste race word belangrijk, hoe stijf doe je de auto, hoeveel downforce en daarbij snelheid door de bochten vs snelheid op het rechte stuk.
pi_121558055
hoe goed zijn jullie? want volgens mij ben ik lang niet goed genoeg :')
en alle hulpmiddelen uit?
  maandag 14 januari 2013 @ 19:06:38 #290
343196 RingBewoner
pi_121558183
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:03 schreef Schunckelstar het volgende:
hoe goed zijn jullie? want volgens mij ben ik lang niet goed genoeg :')
en alle hulpmiddelen uit?
Zullen we anders even een paar races in volledig standaard-auto's tegen elkaar doen nu? Heb wel even tijd.
pi_121558286
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:06 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Zullen we anders even een paar races in volledig standaard-auto's tegen elkaar doen nu? Heb wel even tijd.
op zich goed. heb alleen geen headset meer..
heb nog nooit online gespeelt, dus weet niet precies hoe het werkt :P
  maandag 14 januari 2013 @ 19:09:11 #292
343196 RingBewoner
pi_121558326
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:08 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

op zich goed. heb alleen geen headset meer..
heb nog nooit online gespeelt, dus weet niet precies hoe het werkt :P
Ik heb ook geen headset. Chatten kan in een apart scherm. Maak maar een ruimte voor 2 mensen aan. Dan doe ik in een DM even mijn PS-naam en join ik je zo.
pi_121561605
Maak je geen zorgen om het niveau. Ik heb die avond puur georganiseerd om lekker te racen, niveau is bijzaak. We hebben meerdere leden die 5/6 races 'hopeloos' achteraan rijden, maar ze blijven doorzetten en gemotiveerd en na een tijdje zijn ze sneller dan ik. Ik ben ook niet echt snel hóór en ik hannes meestal ergens in de posities 4/5/6 maar heb er toch heel veel plezier van !

Karts: Bij de karts is het vooral even zoeken welke versnelling je kiest. Ze trekken nogal traag op, maar je wil ook niet in de begrenzer schieten op het rechte stuk. Daar moet je vooral de balans zien te vinden.

FWD Challenge We rijden op sport zacht banden. Een FWD auto wil nogal eens onderstuur hebben en dus moet je als eerste dat onderstuur de baas worden. Nu valt dat op High Speed Ring gelukkig wel mee door de kombochten, maar zet je auto aan de voorzijde vooral niet te zacht. Om onderstuur te onderdrukken zou je bijvoorbeeld de volgende afstelling kunnen proberen, voor veel auto's zo over te nemen en daarna finetunen !

(voorzijde/achterzijde)
Rijhoogte: 0/-5
Veerkracht: 8.5/7.8
Dempers: 4/4
Dempers uit: 4/4
Stabilisatoren: 6/4

Camber: 2.0/1.2
Toespoor: -0.05/0.00

Onderstuur zou je eventueel ook kunnen oplossen door gewicht naar de achterkant te zetten. Sommige auto's zitten onder het minimum gewicht van 1000kg en moeten dus strafgewicht meenemen. Dan kan je dus gewicht erbij gooien en als je dat wat meer naar achteren gooit, zal hij ook wat meer overstuur krijgen.
Als laatst zou je ook je remmen kunnen aanpassen. Een FWD auto vreet sowieso al je voorbanden weg t.o.v. een RWD , dus wanneer je de remmen van de voorkant haalt en bijvoorbeeld op 2/6 zet, zal de kont van je auto ook sneller uitbreken. Een goede balans tussen voor en achter, zowel remmen als de ophanging, kan een verschil uitmaken tussen pole position of de laatste plek.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:22:04 #294
343196 RingBewoner
pi_121562717
Doe geen moeite, Schunckel doet niet mee denk ik.
pi_121562740
geen succes :')
wat een hoop frustratie levert dat mij op zeg... wat een gedoe om even te racen
pi_121562790
ik wacht wel op gt6, als hopelijk de menus overzichtelijk in elkaar zitten en je gewoon snel keuzes kunt maken en de baan op kunt :P
  maandag 14 januari 2013 @ 20:23:43 #297
343196 RingBewoner
pi_121562821
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef Schunckelstar het volgende:
geen succes :')
wat een hoop frustratie levert dat mij op zeg... wat een gedoe om even te racen
Terwijl je met een beetje geduld alles snel doorhebt en dan is de competitie en uitdaging een stuk hoger. Vind dat seizoen en arcade gedoe maar niks.
pi_121562994
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:23 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Terwijl je met een beetje geduld alles snel doorhebt en dan is de competitie en uitdaging een stuk hoger. Vind dat seizoen en arcade gedoe maar niks.
dan moet ik er eens eerst voor gaan zitten, het werkt iig alles behalve intuïtief :P
ik denk op suzuka, ik pak de calsonic skyline, die rijdt heerlijk. en dan glibbert ie opeens alle kanten op :?
  maandag 14 januari 2013 @ 20:28:30 #299
343196 RingBewoner
pi_121563071
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:26 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dan moet ik er eens eerst voor gaan zitten, het werkt iig alles behalve intuïtief :P
ik denk op suzuka, ik pak de calsonic skyline, die rijdt heerlijk. en dan glibbert ie opeens alle kanten op :?
Ja, standaard rij je dan op harde banden van het type sport: hard.
pi_121563258
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ja, standaard rij je dan op harde banden van het type sport: hard.
oh ok :')
online staan die instellingen anders dan wanneer je offline speelt dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')