Zo'n ouder model XJ straalt wel ballen uit, moet ik zeggen. Mooie bak wel. Zijn die modellen qua elektronica ook zo ruk of waren dat vooral de oudere karren?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 17:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja het is persoonlijk natuurlijk. Heel eerlijk had ik eerst ook niet zoveel met Jaguar. Maar mn vader en een oom van me xijn he-le-maal weg van Jaguar dus ik kwam er niet meer helemaal onderuit. En nu ben ik zelf ook wel een klein beetje Jaguar fan gewordenTrouwens vind ik die Thesis(vooral de 3.2 V6 offcourse) ook echt heel mooi ( Delta dan weer niet
) alleen jammer dat het gruwelijk slechte auto's zijn. Maarja, later wil ik eigenlijk wel een XJ denk ik
niet dat nieuwe model maar het model ervoor dan waarschijnlijk.
Die mensen van dat schoonmaakbedrijf op de Groenestraat hebben allemaal Jaguar geloof ik, heb er weleens een XF,XK en XJ zien staan. Verder als je weleens bij de Heilige Landstichting in de buurt komt kom je er ook weleens één tegen
. Die S65 die jij bedoelt is trouwens wel heel mooi , zie 'm ook weleens. Verder is Nijmegen nou niet echt een paradijs voor autominnend Nederland inderdaad
![]()
Al moet jij die import Audi S6 Avant die altijd bij Nova rijschool staat wel heel mooi vinden denk ik zo
Zelfs met de aerodynamica van een baksteen haalt mijn pa met ultralaat remmen en stevig gasgeven nog met twee vingers in z'n neus de 1:12,5 met zijn Q5 3.0TDI. Als je dat met zo'n schip al haalt moet dat met een A4/5/6 ook gemakkelijk te halen zijn. Pa heeft wel een DSG automaat, misschien dat dat een voordeel is?quote:Op donderdag 23 februari 2012 13:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Naja, de topper levert 210pk en is te chippen nar zo'n 240 à 250pk, niet verkeerd. Maar het verbruik is dan weer om te huilen...1:11 op diesel ofzo, daarvoor koop je zo'n ding niet. Anderzijds doen de 3.0TDI's van VAG dat ook, maar vooruit. Ik zou ook de A6 boven de E61 verkiezen (ik ben juist wel stationliefhebber
) overigens...
Volgens mij valt dat bij de X350 & X358 wel mee eigenlijk. Die X300 heeft daar meer last van dacht ik. Lijkt me echt heerlijk met zo'n V8.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:39 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Zo'n ouder model XJ straalt wel ballen uit, moet ik zeggen. Mooie bak wel. Zijn die modellen qua elektronica ook zo ruk of waren dat vooral de oudere karren?
In Heilig Landstichting rijdt inderdaad ook wel wat leuks. En op de grens met Berg en Dal staan ergens ook nog een GT3, Cayenne en wat klein spul voor deur. Die hebben financieel ook niet klagen. Laatst hier in de buurt ook nog een Bentley Continental gespot. Niet mooi, wel vet.
Die S6 zie ik niet vaak, maar is ook zeker niet verkeerd inderdaad. Leuk speelgoed, als ik zoiets toch kon betalen...
MX5-jes vind ik inderdaad hele leuke dingen, maar voor de leeftijd vind ik ze wel sterk aan de prijs. Hoewel dat typisch is voor cabrio's, dus daar zal ik dan niet aan ontkomen. Ik zoek vrolijk doorquote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:36 schreef Marco001 het volgende:
@Remco: Mazda MX5, uit de jaren 90 meer dan genoeg te vinden voor het budget, cabrio met evt. hardtop, en het schijnt super te rijden...
En een MG F of TF?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:43 schreef RemcoDelft het volgende:
@H-D: Saab vind ik niks, dus die valt af.
[..]
MX5-jes vind ik inderdaad hele leuke dingen, maar voor de leeftijd vind ik ze wel sterk aan de prijs. Hoewel dat typisch is voor cabrio's, dus daar zal ik dan niet aan ontkomen. Ik zoek vrolijk door
Heel leuk, en verbazingwekkend laag geprijsd: http://link.marktplaats.nl/511716278quote:
Zal vast wel eentje met LHD te vinden zijn denk ikquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Heel leuk, en verbazingwekkend laag geprijsd: http://link.marktplaats.nl/511716278
Maar het stuur zit aan de verkeerde kant, waaruit ik afleid dat die dingen in Engeland echt heel erg weinig kosten.
Het gemiddelde van spritmonitor voor de 2.4 JTDm is 8.18/100, waarbij er een aantal uitschieters zijn die consequent hoog scoren qua verbruik. 20+ tankbeurten en 10/100 rijden, dus zo gek is het niet. en 1:12 gecombineerd vind ik ook niet echt zuinig voor een diesel.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:23 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Zelfs met de aerodynamica van een baksteen haalt mijn pa met ultralaat remmen en stevig gasgeven nog met twee vingers in z'n neus de 1:12,5 met zijn Q5 3.0TDI. Als je dat met zo'n schip al haalt moet dat met een A4/5/6 ook gemakkelijk te halen zijn. Pa heeft wel een DSG automaat, misschien dat dat een voordeel is?
Trouwens, een 535d die 1:18 gemiddeld doet?Zien is geloven
Die X358 is wel heerlijk gewoon, straalt power en klasse uit. Geen straf om in te rijden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat bij de X350 & X358 wel mee eigenlijk. Die X300 heeft daar meer last van dacht ik. Lijkt me echt heerlijk met zo'n V8.
Ik vind overigens die Bentley Continental Flying Spur wel weer wat hebben opzich. En de nieuwe Mulsanne is wel echt mooi vind ik. En vet![]()
Jaaa soms wil je echt gewoon meer budget hebben![]()
Ja die X358 heeft echt een brute combinatie van klasse raffinement en power iddquote:Op zondag 26 februari 2012 00:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die X358 is wel heerlijk gewoon, straalt power en klasse uit. Geen straf om in te rijden.
Die Flying Spur is te protserig, vind ik, zou niet mijn keuze zijn. Al zou ik ook ooit nog wel een bijzonder politiek incorrecte SUV willen rijden. Range Rover Sport Supercharged is geniaal en nog enigszins netjes, maar wat ook zeker op het mogelijkhedenlijstje staat zijn een Suburban of een Tahoe.
Die VW Toeareg V10 TDI heeft een gecombineerd praktijk dieselverbruik van 1:6 ofzoquote:Op zondag 26 februari 2012 00:43 schreef Mikkie het volgende:
Oja, die 500pk diesel750 euro mrb per kwartaal en een dieselverbruik van 1:9 gecombineerd (praktijk 1:7 ofzo)
. Geniaal.
De Cayenne vind ik wat 'gewoontjes'. Rijdt prima waarschijnlijk, maar iedereen met veel geld die een SUV wil koopt zo'n ding. De Cherokee vind ik niet zo, heb niet veel met Jeep. Wat vind je van de X6 eigenlijk? Ik vond 'm aanvankelijk echt spuug- en spuuglelijk, maar ik ben 'm wat meer gaan waarderen de afgelopen jaren.
+1quote:Op zondag 26 februari 2012 09:28 schreef kaasplankje het volgende:
SUV'sKoop dan een echte terreinwagen.
Oja, in de Touareg heb je ook zo'n lompe diesel verkrijgbaar jaquote:Op zondag 26 februari 2012 01:02 schreef H-D het volgende:
[..]
Die VW Toeareg V10 TDI heeft een gecombineerd praktijk dieselverbruik van 1:6 ofzo
Die X6 vond ik aanvankelijk echt helemaal geweldigmaar vind 'm de laatste tijd iets minder. Net iets te robuust misschien. Vind 'm nog steeds wel fraai om te zien maar zou 'm nooit meer zelf willen denk ik. Vind atm van BMW alleen nog de 5 sedan en GT en 7 serie echt mooi. Maar zèlfs bij die twijfel ik of ik 'm ooit zou aanschaffen. Denk dat ik niet meer terug ga naar BMW :$ blijf echt bij Volvo denk ik..of een Jaguar
Wat vind jij eigenlijk van die 'nieuwe' 7serie dan?
Echt prachtig inderdaadquote:Op zondag 26 februari 2012 17:25 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oja, in de Touareg heb je ook zo'n lompe diesel verkrijgbaar ja. Prachtig zinloos geweld
. Ik vind de 7 op zich een mooie auto, alleen de neus wat té. Vooral de nieren zijn erg fors van formaat, lijken net enorme neusgaten
. Verder wel een geslaagd model. De X6 ben ik juist om z'n forse uitstraling wel gaan waarderen. Het M-bumperpakket maakt 'm helemaal idioot dik
.
Wat ik in de toekomst ga rijden durf ik echt niet te zeggen. Vind m'n BMW wel echt fijn sturen, zou eens in iets anders goeds moeten stappen om een vergelijking te maken. Zo'n V60 wil ik nog wel eens proefrijden tegen de tijd dat die financieel haalbaar is.
Een Rapide..zeker fraai. Panamera ook, wat meer masculien vind ik. Of een Quattroporte! Verder vind ik die Mulsanne ook echt mooi dus misschien als geld echt niet meer uitmaakt :$. Al zou ik dan nog wel iets erbij willen wat iets minder opvalt. Zo'n XJ ofzoquote:Op zondag 26 februari 2012 22:26 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n Phaeton vind ik ook niks inderdaad. Het is gewoon een grote Passat, heeft niet de uitstraling en klasse die een auto uit dat segment hoort te hebben. Een VW is daarvoor te 'gewoontjes'. In dat segment zou ik denk ik een Rapide kiezen, als geld dan toch geen rol meer speelt
Downsizen is enorm jammer ja. BMW raakt zo langzamerhand alle zespitters kwijt in de strijd om een laag theoretisch brandstofverbruik, en dat zie je bij meer modellen. Ik ben ook bang dat het, als die auto's wat ouder worden, gigantisch duur wordt. Die 1.2TSI'tjes van VAG moeten gewoon met die prestaties en pk's wel problemen gaan geven boven de anderhalve ton. En wat te denken van die driepitter 1.0 met turbo in de nieuwe Focus, dat kan toch allemaal niet op een fatsoenlijke manier oud worden? Alles voor het verbruik tegenwoordig. Ergens wel begrijpelijk, maar ik denk dat de besparing op brandstofkosten via het vervangen van (motor- of turbo-)onderdelen ruimschoots gecompenseerd gaat worden.
De Insignia vond ik in eerste instantie wel mooi maar hij is z'n schwung een beetje kwijt vind ik. Gelukkig zijn er nog wat vette turbomotoren verkrijgbaar voor dat ding, maar ik zou 'm sowieso niet snel kopen. Net als zo'n 508. Best een mooi ding (vooral in SW), maar dan leveren ze 'm met zo'n schrale 1.6eHDI. 112pk op 1.400kg leeggewicht. Als je een fietsendrager op de trekhaak zet komt ie al niet meer vooruit
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |