abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108447149
leuk Nikki! die kritterbedjes zijn zo leuk O+

hier is den druif uit ons bed gedonderd een paar dagen geleden :X we zijn ons lam geschrokken mja t zat er wel een keer aan te komen natuurlijk. Ze kan er op zich goed zelf af, maar niet in slaapdronken toestand. Ik heb deze week vakantie en dan ga ik denk ik proberen om haar in haar eigen bedje te krijgen door er op een matrasje naast te gaan liggen ofzo. Niet zozeer omdat ze me in de weg ligt hoewel de extra ruimte best welkom is :+ maar omdat ik het gewoon gevaarlijk vind. :{ ik ben benieuwd of het lukt :')

ohja en over voetjes, ik geloof dat we hier hele normale voetjes hebben verder, gewoon gemiddeld qua breedte en ook geen wreef toestanden ofzo. Alleen de voeten van maxi zijn wat eh, maxi en van mini zijn wat mini :+ ik zie het wel. Bij oudste had ik gelijk toen ze liep een week of twee erna schoenen gekocht, dat was in oktober en qua weer enzo had ze wel echt warme schoenen nodig. Bij jongste kijk ik het even aan omdat het weer ook beter wordt. Ze kan binnen op sloffen of blote voeten lopen, dat blijft toch het best in het begin. En veel zal ze buiten nog niet lopen. In de zomer gaan we wel kijken voor iets leuks O+
:)
pi_108451830
Hier voorlopig nog lang niet over qua bedje. Denk ook dat er een (goedkoop) ledikant bij komt voor de baby. Wil muppet zo lang mogelijk in ledikant houden.

Ze ligt nog steeds redelijk op dezelfde plek elke ochtend gaat (nog) niet staan in bed enzo. Wel gaat ze in april/mei over naar nieuwe kamer :)
  maandag 27 februari 2012 @ 08:44:24 #128
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108452552
Ik moet er niet aan denken om Ylana over te leggen naar een groot bed op dit moment, dan gaat ze nooit meer slapen gok ik :X
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_108453447
ik heb gewoon nog een baby :7
als t zou kunnen zou ik haar nog in een wiegje proppen :')
pi_108453497
ik gok dat ze nog net in de wandelwagenbak past, zal ik? :+

ze krijgt trouwens weer meer eczeem en ik snap niet waarvan -O- behoorlijk irritant, heb weer een beetje het gevoel het overzicht kwijt te zijn.
pi_108453584
Het eczeem laait hier ook weer op en ik ben er nog steeds niet achter waar hij het van krijgt :?

Mignonne, jouw jongste heeft het ook niet makkelijk hè? -O-
Loopt ze eigenlijk al? Want ze was heel vlot met staan en langs de tafel stappen.

Nu moet ik natuurlijk ook sandalen voor de zomer. Nieuw tijdverdrijf. Schoenen zoeken :+

Zo lang wij wonen waar wij wonen zal Puck in zijn ledikant moeten blijven. Laten we hopen dat het verkocht is voordat hij er uit groeit :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108453659
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:45 schreef mignonne het volgende:
ik gok dat ze nog net in de wandelwagenbak past, zal ik? :+

ze krijgt trouwens weer meer eczeem en ik snap niet waarvan -O- behoorlijk irritant, heb weer een beetje het gevoel het overzicht kwijt te zijn.
is het niet gewoon het weer? ravi en ik hebben het ook. die krokusjes in huis laatst gaf ook al een reactie x 3 hier
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_108453887
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:53 schreef simmu het volgende:

[..]

is het niet gewoon het weer? ravi en ik hebben het ook. die krokusjes in huis laatst gaf ook al een reactie x 3 hier
zou best kunnen hoor, maar waarvan dan van het weer. Dat idee zeg maar. Van een bepaalde bloem ofzo? Van pollen ofzo?

Ik vind het maar ingewikkeld en behoorlijk irritant, al die mogelijkheden. Ik ga het wel meenemen naar het consult bij de kinderallergoloog, eens navragen hoe dat zit met het weer/bomen/planten.
overigens heb ik geen bloemen of planten in huis, die overleven het over het algemeen neit dus ik heb het opgegeven :P

DML nee ze loopt nog niet! :D ze loopt wel langs de tafel en de randjes en weet ik het, en heel af en toe doet ze per ongeluk een los stapje, maar zodra ze dat doorheeft laat ze zich gelijk vallen.
En blij toe ook want als ze nu gaat lopen wordt het een crime om leuke passende schoentjes te vinden :P ze mag nog wel heel even wachten en awt meer voet kweken odnertussen.
pi_108453956
bij ons was het echt overduidelijk die krokusjes. toen ik ze eenmaal weggehaald had, was alles (vooral de ogen) snel opgeklaard. maar goed, ik heb hooikoorts, selene ook, dus dat ravi er ook last van heeft verbaast me niet zo :P wij hebben er last van zodra het leuk weer wordt zeg maar: mooi zonnig & droog met veel buitenspelen
pi_108454029
overigens wel even een kanttekening; ravi en ik zijn de uitslagklantjes hier. en zowel ravi als ik hebben er weinig last van. ja, de uitslag zit er, zowat altijd eigenlijk wel, maar medicatie is niet nodig. we vermijden zeep en water :+ hoogstens tweemaal per week in bad of douche en dan alleen op olijfolie gebaseerde blokzeep. haren wassen doen we slechts eens per week (ik 2 x wegens lang haar wat er anders niet uitziet) en na bad of douche ff invetten met olie. daarmee houden we het goed onder controle.
pi_108454249
dat heb ik ook ja, ik heb ook niet per se last van mijn uitslag, hoewel ik wel veel andere klachten heb die dan wel medicatie nodig hebben, maar aan de uitslag zelf doe ik niets.

Mini gaat ook een keer of twee per week in bad, soms nog een keerje extra onder de douche, en ik smeer niet met gekke dingen. haar wassen ook eens per week ja, maar het haar stelt ook nog niet zoveel voor dat scheelt.

Maar ze heeft wel meer last de laatste tijd, en het is allemaal zo algemeen dat ik er zo weinig mee kan. Ze lijkt weer meer buikpijn te hebben, s avonds en s nachts meer onrustig/huilerig, poepen geeft weer problemen enzo. Voor mijn gevoel zit er ergens iets niet lekker maar ik weet niet wat ik over t hoofd zie.
pi_108454437
Mignonne dat laatste stukje over je mini klinkt net als mijn baby op het moment.. Ze heeft ergens last van, maar waarvan?! En vooral 's nachts veel gillen en kramperig bewegen, zo sneu. Terwijl ze overdag oals ze wakker is over het algemeen best een vrolijkerd is. Vind het echt heel lastig om mijn vinger erop te leggen en de oorzaak te achterhalen om die aan te pakken.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108454733
Wat vervelend dat je mini weer meer last heeft Mignonne ;(
Wij lazen gisteren Nijntje de toverfee ;) maar als ik een toverstokje had zou ik je oudste en jongste helemaal gezond toveren. Jij mag ook wel van je allergie af en ik zou er ook nog een geldboom in de voortuin bij doen :*

MP ook al weer onrust voor Saar -O-

Papa heeft hooikoorts dus wellicht moet ik Puck's eczeem meer in die lijn zoeken? Maar hij heeft het ook midden in de winter dus...
The way you rock'n'roll
pi_108454812
Over een week mag ik me hier melden, alvast een voorproefjes want mijn baby is al een heuze dreumes :)
pi_108454883
Hangt de jouwe ook boven de stofzuiger want de wind die eruit komt wappert zo lekker door je haren? _O- En heb je hem ook in kleur? Ze lijkt een erg leuk shirt aan te hebben O+
The way you rock'n'roll
pi_108454977
is een rompertjemet bruine roze oranje stippen beetje retro, was al favo bij haar zus en nu dus weer :)
En ja achter de stofzuiger hangen is leuk en er achter aan lopen is ook leuk en aan de knop draaien waarmee je de zuigkracht versteld is nog grappiger en hem uitdrukken is ook leuk... Eigenlijk zuig ik nooit met de meiden erbij, maar er lag overal rijstewafel ;)

Foto in kleur onder spoiler, beetje te veel spam anders he in het dreumes topic van een nog geen dreumes ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:01:23 #142
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108455538
Wat een leukerd MamaPurk!

Mignonne en MP ik word op het moment ook redelijk moedeloos van Ylana. Er zit haar behoorlijk wat dwars en ik weet gewoon niet wat en wat eraan te doen. Het is vooral 's nachts en 4-5 uur slaap voor mij is wel de max op het moment. Ik ben versleten. We gokken op haar laatste hoektanden maar het blijft een gok. Huilen, wakker zijn, overstuur....
Voor ze 18 is zal ze wel slapen 's nachts neem ik aan ;)
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_108457201
Hallo mama's van dreumessen!

Ik heb me toch maar eens geregistreerd, had al veel meegelezen hier en daar maar nu ook maar eens meepraten dan.

Ik ben Marjan, ook mama van een dreumes, Dennis, nu bijna 13 maanden oud. Omdat ik soms tegen dingetjes aanloop waarvan ik me afvraag of ik dan de enige ben die dat heeft.(d'uhhh.... natuurlijk niet maar soms voelt dat wel zo!) ben ik benieuwd naar jullie ervaringen en verhalen.

Ik ben overigens wel een 'oudere' mama, inmiddels 40. Maarrr... ik voel me nog 22 en word nooit ouder geschat dan 35, lol, dat scheelt! Misschien zijn er meer mama's van rond de 40 hier?
"Never look down on anybody, unless you're helping them up."
  maandag 27 februari 2012 @ 12:25:36 #144
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108458362
45 en een zoon van bijna 15 maanden.
En een van 20 jaar, maar daar hebben we geen topic voor in OUD :')

Welkom!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108459111
welkom!
Gezellig dat je mee komt praten.

28 en 2 kinders hier. :)

Leandra, open dr eentje! :D

DML, lief :* dankje.
Nouja we zien het wel weer, er is niet zoveel wat eraan te doen is als je niet weet wat er scheelt. Net wat Saffier zegt, voor ze 18 is gaat t wel weer over denk ik.
En eczeem an sich zegt niet per se heel veel. Het kan een reactie zijn op iets, een bloem of plant, een wasmiddel of wasverzachter is ook vaak een boosdoener, huismijt, voedsel of wellicht een huisdier. Maar het kan ook zijn dat het gewoon een dingetje van een kind is, ik begreep van de kinderarts dat eczeem niet altijd een duidelijk herleidbare oorzaak hoeft te hebben.
pi_108459788
och mignonne, ik ben zelf voor mijn exceem al tig keer getest en daar komt nooit iets eenduidigs uit. zelfde met huismijttesten; bij de 3de keer testen (een leuke reeks met nee, ja, nee qua allergisch) heb ik het opgegeven. echte duidelijke dingen vermijd ik. sommige dingen zijn ook niet te vermijden. zo ben ik allergisch voor mijn eigen zweet :') dolle pret 's zomers :X 3 jaar terug was het zo erg op mijn handen dat de huid openbarste :{ toen kwamen er kortjes op, die dan weer steeds opengingen. uiteindelijk stonden mijn handen zeg maar standaard in standje "klauw" en kon ik er helemaal niks mee. toen ben ik toch maar terug aan de hormoonzalf gegaan.

bij ravi heb ik tot nu toe hormoonzalf vermeden. dit omdat ik er dus zelf niet zulke beste ervaringen mee heb. we hebben gelukkig een fijne huisarts die er alle vertrouwen in heeft dat ik zelf aan de bel trek als het te bont wordt :Y
pi_108459813
ik ben trouwens bijna 40 en heb er eentje van 2 (te vroeg geboren, als je corrigeert issie pas in april 2, vandaar dat ik hier nog rondhang :P ) en eentje van 3
pi_108459872
Welkom Marjan en Dennis!

Hier heb ik ook zo'n geweldige hulp in de huishouding. Lars is vooral erg goed in dingetjes opruimen en weggooien. Ik moet dan ook altijd de prullenbak goed nakijken voordat ie echt buiten in de container gaat, want er willen ook wel eens dingen in verdwijnen die (nog) geen afval zijn. (Sokjes, puzzelstukjes, duploblokjes etc) Met een doekje vegen als hij geknoeid heeft ziet er ook zo schattig uit. En hij geeft de was aan om op te hangen, heel handig! De stofzuiger is wel nog steeds heel eng, dus dat doe ik vaak als hij op bed ligt. Zal zo ook weer eens een rondje maken...

Lars is wel een behoorlijk kruidje-roer-me-niet tegenwoordig. Hij kan hartstikke leuk en gezellig aan het spelen zijn, maar als hem iets niet zint of iets gaat niet geheel volgens zijn plan, dan verandert hij op slag in een soort monstertje. Huilen, krijsen, stampvoeten, gillen, het hele repertoire. Hij zal de enige niet zijn, maar soms voelt dat wel zo... Gelukkig ben je het ook snel weer vergeten als ie daarna weer vrolijk met een boekje bezig is.

Vervelend die eczeemverhalen zeg. Hier hebben we er gelukkig geen last van. Lars zit wel onder de waterwratjes. Ziet er ernstig uit, maar hij heeft er geen last van lijkt het. (En ach.. geeft wat meer grip onder de douche ;) )

Ow, en ik ben 33, Lars wordt over 2 maanden pas 2, dus ik blijf hier nog héél lang. (Ben al in ontkenningsfase, ik wil helemaal nog geen peuter!)
pi_108460202
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:07 schreef simmu het volgende:
och mignonne, ik ben zelf voor mijn exceem al tig keer getest en daar komt nooit iets eenduidigs uit. zelfde met huismijttesten; bij de 3de keer testen (een leuke reeks met nee, ja, nee qua allergisch) heb ik het opgegeven. echte duidelijke dingen vermijd ik. sommige dingen zijn ook niet te vermijden. zo ben ik allergisch voor mijn eigen zweet :') dolle pret 's zomers :X 3 jaar terug was het zo erg op mijn handen dat de huid openbarste :{ toen kwamen er kortjes op, die dan weer steeds opengingen. uiteindelijk stonden mijn handen zeg maar standaard in standje "klauw" en kon ik er helemaal niks mee. toen ben ik toch maar terug aan de hormoonzalf gegaan.

bij ravi heb ik tot nu toe hormoonzalf vermeden. dit omdat ik er dus zelf niet zulke beste ervaringen mee heb. we hebben gelukkig een fijne huisarts die er alle vertrouwen in heeft dat ik zelf aan de bel trek als het te bont wordt :Y
och jemig dat is ook niks :{
ik ben wel getest op huismijt en de verpleegster prikte die naald door het belletje vloeistof heen en het zwol gelijk op en werd rood enzo. "nou hoeven we daar niet over te twijfelen in elk geval!" Ik geloof dat ik er wat minder blij van werd dan zij :')
Idem dito voor alle dieren die ze aanprikte, pollen gaven een beetje welles/nietes verhaal dus we gaan uit van nietes :P En dan moet je nog een kwartier in die wachtkamer gaan zitten wachten met je hysterisch jeukende arm die alsmaar roder en dikker wordt WOAH :X :X De allergoloog was wel snel klaar met me :+ in tegenstelling tot de huisarts want ik heb járen gemodderd met klachten waar hij niks mee kon maar wat achteraf gezien zo klaar als een klontje was. Ik heb geen a-typische symptomen maar echt klassiek, rode ogen, veel jeuk, extreem veel niezen, eczeem, dat idee. Op mn 21e pas een diagnose, wat een verademing :D
pi_108460337
Pffff zo hier ligt dreumes op bed en ik lig op de bank ;) even bijkomen. Hij was beetje (veel) mieperig vanochtend. Echt alles was huilen. Misschien nog vermoeid van gisteren, hadden toen verjaardag van de oma van R. En heeft ie overdag zo goed als niet geslapen (nog geen uur overdag en om 7 uur was ie gisteren wakker). Vanochtend ook om 7uur wakker. Was met mn zus boodschappen aan t doen...ik weet nu waarom k in mn eentje nooit een karretje neem, maar dat ie.gewoon in de buggy zit.normaal...halverwege wil hij eruit en hij klimt gewoon, optillen is dan ook niet.goed... Gelukkig heb k een nichtje die dan op dr neef let maar.toch :D
Toen even wat gaan eten en hij klom dus uit de kinderstoel. Tijdens t eten zelf ging t gelukkig goed. Maar pfff ben kapot :D dan merk ik wel dat ik zwanger ben :P
Driftbuien krijgt ie ook steeds meer trouwens :')
Maar gelukkig.geen last van eczeem of allergieën.

Oh en ik zag een nieuwe moeder en dreumes. Welkom!
Oh en leeftijd: 26 met 1 kind en 1 onderweg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')