abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108157357
Op dit moment heeft het kaf zich wel van het koren gescheiden. De teams die nog voor het landskampioenschap in aanmerking komen (op basis van plaats op de ranglijst):

1) PSV 45
2) AZ 45
3) Heerenveen 43
4) Twente 42
5) Feijenoord 41
6) Ajax 40

Deze teams staan totaal 5 punten van elkaar los, waarbij een hoop onderlinge duels zullen volgen. Alles hieronder (Vitesse en Groningen met 32 punten) kan eigenlijk niet meer serieus genomen worden als het gaat om de verdeling van Europese tickets, laat staan het landskampioenschap.

Het resterende programma van deze clubs:

quote:
Het programma van PSV

PSV - Feyenoord
PSV - FC Twente
NAC Breda - PSV
PSV - SC Heerenveen
Ajax - PSV
PSV - VVV-Venlo
RKC Waalwijk - PSV
PSV - AZ
PSV - NEC
Roda JC Kerkrade - PSV
PSV - ADO Den Haag
Excelsior - PSV

PSV heeft nog VIJF toppers
quote:
Het programma van AZ

AZ - sc Heerenveen
AZ - Heracles Almelo
De Graafschap - AZ
AZ - NAC Breda
AZ - RKC Waalwijk
Vitesse - AZ
AZ - FC Twente
PSV - AZ
AZ - VVV-Venlo
Feyenoord - AZ
NEC - AZ
AZ - FC Groningen

AZ heeft nog VIER toppers
quote:
Het programma van Heerenveen

ADO Den Haag - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Excelsior
PSV - sc Heerenveen
sc Heerenveen - VVV-Venlo
FC Groningen - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Ajax
NEC - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Vitesse
Heracles Almelo - sc Heerenveen
FC Twente - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Feyenoord

Heerenveen heeft nog VIER toppers
quote:
Het programma van Twente

FC Twente - FC Utrecht
[b[PSV - FC Twente
[/b]De Graafschap - FC Twente
NEC - FC Twente
FC Twente - Feyenoord
ADO Den Haag - FC Twente
FC Twente - Roda JC Kerkrade
AZ - FC Twente
FC Twente - NAC Breda
Excelsior - FC Twente
FC Twente - Ajax

VVV-Venlo - FC Twente

Twente heeft nog VIJF toppers ÉN een wedstrijd minder gespeeld
quote:
Het programma van Feijenoord

PSV - Feyenoord
Feyenoord - FC Groningen
Feyenoord - FC Utrecht
FC Twente - Feyenoord
De Graafschap - Feyenoord
Feyenoord - NAC Breda
Roda JC - Feyenoord
Feyenoord - Excelsior
ADO Den Haag - Feyenoord
Feyenoord - AZ
Feyenoord - Heracles Almelo
Heerenveen - Feyenoord

Feyenoord heeft nog VIER toppers
quote:
Het programma van Ajax

Excelsior - Ajax
Ajax - Roda JC
Ajax - RKC Waalwijk
ADO Den Haag - Ajax
Ajax - PSV
Ajax - Heracles Almelo
sc Heerenveen - Ajax
Ajax - De Graafschap
Ajax - FC Groningen
FC Twente - Ajax
Ajax - VVV-Venlo
Vitesse - Ajax

Ajax heeft nog maar DRIE toppers te gaan.
Doel van dit topic? Bijhouden van week tot week in schema's, tabellen, grafieken et cetera hoe de clubs op en neer veren en waar uiteindelijk (vanaf dit punt af aan) de 'winst' gepakt is door de uiteindelijke winnaar van De Schaal 2011/2012!

En daarnaast geeft het natuurlijk ook overzicht _O_.

Het is hier SERIEUS NIET DE BEDOELING om te gaan bediscussiëren wie het wordt: hier worden analyses geplaatst. Waar zijn punten gepakt die vitaal bleken op weg naar de schaal, waar zijn punten gemorst die uiteindeiljk niet veel uitmaken: hoe groeien de clubs naar het landskampioenschap toe, wie valt er al rúím van tevoren af?.

Analyses zijn dus op basis van uitslagen week bij week, en dus GEEN voorspellingen. Danku, en veel leesplezier de komende weken, want ik ga hier zeker iets moois van maken. Binnen twee uur de eerste analyses van dit weekend :7 _O_

Tevens komen hier berekeningen OP BASIS VAN DE HUIDIGE ranglijst wie - puur statistisch gesproken - nu de schaal zou 'moeten' winnen. Dus: wie heeft vanaf hier gezien het makkelijkste programma, hoeveel punten levert dit op en afgewogen ten opzichte van de rest, wie zou 'theoretisch' op plek 1 komen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2012 18:41:00 ]
  Forum Admin zondag 19 februari 2012 @ 18:38:47 #2
35723 crew  GGMM
pi_108157411
Goed topic.

[ Bericht 82% gewijzigd door GGMM op 19-02-2012 18:44:25 ]
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_108157943
:)
  Forum Admin zondag 19 februari 2012 @ 19:13:47 #4
35723 crew  GGMM
pi_108158670
Opgeruimd, laat dit topic dan zijn voor de analyse van de TS. Ben ik ook wel benieuwd naar.
Discussietopic: [Landskampioenschap Discussie-topic] Zeg het maar.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_108159563
Analyse één: de plek op de ranglijst van de tegenstanders bij elkaar opgeteld
Kijkend naar 'welk team heeft het zwaarste programma gemiddeld' zal men een gemiddelde 'moeilijkheid' moeten bepalen op basis van de rangschrikking van de huidige teams.

Stellende dat De Graafschap op dit moment op plek 18 staat, zijn zij het slechtste team (sorry superboeren :@ De ranglijst liegt niet). Tegelijkertijd staat PSV op plek 1 en is op dit moment het 'beste' team.

We tellen de plek van de ranglijst van de tegenstanders per club bij elkaar op, om te zien wie het zwaarste programma nog heeft.

In het geval van PSV ziet dat er dus zo uit:

quote:
PSV - Feyenoord 5
PSV - FC Twente 4
NAC Breda - PSV 15
PSV - SC Heerenveen 3
Ajax - PSV 6
PSV - VVV-Venlo 16
RKC Waalwijk - PSV 12
PSV - AZ 2
PSV - NEC 14
Roda JC - PSV 9
PSV - ADO Den Haag 13
Excelsior - PSV 17
116
Hierbij is het team met de hoogste 'waarde' dus het team met het makkelijkste programma (immers, des te hoger de 'index' des te slechter het team).

Men komt dan uit op de volgende waarden:

1) PSV - 116
2) AZ - 113
3) Heerenveen - 103
4) Twente - 119 (Na 'weging' wegens EEN EXTRA wedstrijd dus 11/12 * 130 == 119, dus 'genormaliseerd')
5) Feijenoord - 111
6) Ajax - 119

Gesorteerd op 'moeilijkheid' van programma komt men dus uit op (1 minst moeilijk, 6 moelijkst):
1) Ajax - 119
2) Twente - 119 (Extra wedstrijd dus lastiger)
3) PSV - 116
4) AZ - 113
5) Feijenoord - 111
6) Heerenveen - 103

Wie staan op basis hiervan te hoog of te laag op de ranglijst?
1) Ajax staat flink lager (de zesde plek) en krijgt - op basis van de HUIDIGE ranglijst - 'makkelijke' potten en kan dus nog flink stijgen. Hetzelfde geldt voor:
2) Twente
3) PSV en 4) AZ leven blijkbaar boven hun stand: zij hebben 'gemiddeld' gezien een moeilijker programma voor de boeg en kunnen dus ook in vergelijking met Twente en Ajax makkelijker onderuit gaan.
5) Feijenoord staat precies waar het hoort (heeft het 'evenwichtigst' gepresteerd naar 'moeilijkheid' van vorig programma en zal - als ze zo blijven presteren - keurig op een EL plekje komen) en
6) Heerenveen heeft zo te zien flink geprofiteerd van het behalen van punten tegen 'middelmaatclubjes' en zij gaan dan ook nog barre tijden tegemoet.

Dat was hem voor nu, er komen nog meer analyses so stay tuned. :7

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2012 19:36:33 ]
pi_108159601
1. Twente 70 (71 - 1)
2. Ajax 67 (73 - 6)
3. AZ 67 (59 + 8)
4. PSV 66 (69 - 3)
5. Feyenoord 61 (44 + 17)
6. Roda JC 56 (55 + 1)
7. Heerenveen 53 (41 + 12)

Hierbij dus de einduitslag als je de uitslagen tot nu toe + de resterende uitslagen zoals die vorig seizoen waren bij elkaar optelt.

Tussen haakjes staan de behaalde punten van vorig seizoen en het aantal win- of verliespunten tot nu toe in vergelijking met dat seizoen. RKC heeft de plaats ingenomen van Willem II.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_108159742
Leuke analyses Caland en HMF :)
pi_108159748
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:37 schreef Caland het volgende:
1. Twente 70 (71 - 1)
2. Ajax 67 (73 - 6)
3. AZ 67 (59 + 8)
4. PSV 66 (69 - 3)
6. Roda JC 56 (55 + 1)

Hierbij dus de einduitslag als je de uitslagen tot nu toe + de resterende uitslagen zoals die vorig seizoen waren bij elkaar optelt.

Tussen haakjes staan de behaalde punten van vorig seizoen en het aantal win- of verliespunten tot nu toe in vergelijking met dat seizoen. RKC heeft de plaats ingenomen van Willem II.
Jezus, de wederopstanding van Heerenveen en Feijenoord kan niet duidelijker uitgedrukt worden. Bedankt voor deze, leuk om zo te zien *O*.
pi_108159783
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:41 schreef Ajacied422 het volgende:
Leuke analyses Caland dndiek op het andere voetbal forum en HMF :)
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  zondag 19 februari 2012 @ 19:44:18 #10
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_108159838
quote:
10s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:42 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Dit dus.

Al heb ik wel dit weekend heulemaal zelf erbij verwerkt. :7
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_108159912
PSV - 1,85
FC Twente - 4,00
AZ - 5,00
Ajax - 7,50
Feyenoord - 30,00
SC Heerenveen - 80,00

Momentele Unibetodds ;)
pi_108203758
Analyse twee: topscoorders in de eredivisie

Éen van de belangrijkste elementen in de race naar een landskampioenschap is het winnen van wedstrijden. Én, om wedstrijden te winnen, zul je als team zijnde een doelpuntje meer moeten scoren dan de tegenstander.

Hierin is het handig om een goedscorende spits te hebben, die er eigenlijk wel elke wedstrijd minimaal ééntje inlegt. Vraag is dus welke club nou eigenlijk de beste spits heeft.

Hoe bepaal je wie de beste spits is
Om de 'beste' te bepalen kun je kijken naar een aantal factoren. Voetbaltalent, techniek, aantal gescoorde doelpunten: het zijn allemaal leuke elementen maar analytisch gezien zijn ze niet erg interessant.

Voor een uitgebreid dossier van meest-scorende spits dit seizoen verwijs ik je door naar pagina 832 van NOS Teletekst: ikzelf vind het veel interessanter te kijken hoeveel minuten spitsen nodig hebben voor een goal.

Omdat een invaller in de 82e minuut ook kan scoren en daarmee gelijk een gemiddelde kan hebben van 1 doelpunt per 9 minuten, tellen we enkel de spitsen die meer dan 10 keer gescoord hebben dit seizoen.

Waar komen we dan op uit, welke club heeft de beste spits?

Niet erg schrikbarend is John Guidetti in dit geval de meest effectieve spits op de Nederlandse velden. In net iets meer dan de helft van de tijd die een jongen als Luuk de Jong nodig heeft (67 minuten om 104) knalt hij een doelpunt het net van de tegenstander in.

Opzienbarend is tevens dat de spits van Roda JC, Malki, in principe effectiever blijkt dan jongens als Bas Dost en Luuk de Jong. Roda JC heeft in Malki dus blijkbaar een dijk van een speler te pakken gekregen.

Wie is dus de beste spits van de 'top 6' op dit moment?
1. Feijenoord met John Guidetti, scorend ééns per 67 minuten (1,00)
2. sc Heerenveen met Bas Dost, scorend ééns per 101 minuten (1,51)
3. FC Twente met Luuk de Jong, scorend ééns per 104 minuten. (1,55)

Hierin representeert het getal tussen haakjes de tijd die de 'opvolgende' spits EXTRA nodig heeft (in procenten) ten opzichte van John Guidetti, meest effectieve spits bij de 'top' van Nederland.

Conclusie
Feijenoord heeft - zoals velen al wisten - een topspits in wording rondlopen op haar velden en mag trots zijn op één van de meest effectieve spitsen die Nederland de afgelopen 10 jaar heeft gezien.

Wat zou Guidetti's scorend vermogen zijn, er vanuitgaande dat hij alle minuten in de eredivisie zou spelen?
Uitgaande van gemiddeld 93 minuten per wedstrijd (blessuretijd) komt men uit op de volgende berekening:

(93 * 34) / 67 = 47 doelpunten (afgerond). Hiermee is Guidetti op dit moment 'per minuut' effectiever dan het legendarische record van Coen Dillen dat staat op 43 doelpunten. Met recht is deze heer dus een 'fenneman' te noemen.

Of het voldoende zal zijn om de eerste plek te behalen? Dat zal geheel liggen aan de verdedigingen van de clubs. Daarover morgen een analyse, waarin de effectiefste verdediging van de top van Nederland besproken wordt!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-02-2012 21:16:43 ]
pi_108216014
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 21:16 schreef Helpmefok het volgende:

(93 * 34) / 67 = 47 doelpunten (afgerond). Hiermee is Guidetti op dit moment 'per minuut' effectiever dan het legendarische record van Coen Dillen dat staat op 43 doelpunten. Met recht is deze heer dus een 'fenneman' te noemen.

Hoeveel minuten speelde Coen Dillen? Wat was zijn gemiddelde?
pi_108216428
Hulde voor dit topic.
pi_108218571
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:45 schreef Saysem het volgende:
Hulde voor dit topic.
Dankje ^O^. Zijn er mensen hier die een specifieke vraag hebben die kapotgeanalyseerd kan worden? :9~.
pi_108219245
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:23 schreef OmniRocket het volgende:

[..]

Hoeveel minuten speelde Coen Dillen? Wat was zijn gemiddelde?

In season 1956-1957 Dillen played all 34 matches and scored 43 goals. It's still a record in Dutch professional football. On July 24th 1990 Coen Dillen died at the age of 63.

(34 * 93) / 43 == 74

Op dit moment heeft Guidetti dus 7 minuten minder nodig dan Coen Dillen om een doelpunt erin te leggen. Op dit moment is Guidetti dus zélfs effectiever dan Coen Dillen.
pi_108229598
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:24 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

In season 1956-1957 Dillen played all 34 matches and scored 43 goals. It's still a record in Dutch professional football. On July 24th 1990 Coen Dillen died at the age of 63.

(34 * 93) / 43 == 74

Op dit moment heeft Guidetti dus 7 minuten minder nodig dan Coen Dillen om een doelpunt erin te leggen. Op dit moment is Guidetti dus zélfs effectiever dan Coen Dillen.
Die conclusie is wat te kort door de bocht. Dillen speelde inderdaad alle 34 wedstrijden, maar jij gaat er hier ook vanuit dat hij alle 34 wedstrijden helemaal speelde. Het zal denk ik niet bijster veel invloed hebben, maar hij is vast ook wel een aantal keer gewisseld danwel als wisselspeler ingebracht.

Desondanks heel mooi stuk ^O^
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_108229732
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:52 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Die conclusie is wat te kort door de bocht. Dillen speelde inderdaad alle 34 wedstrijden, maar jij gaat er hier ook vanuit dat hij alle 34 wedstrijden helemaal speelde. Het zal denk ik niet bijster veel invloed hebben, maar hij is vast ook wel een aantal keer gewisseld danwel als wisselspeler ingebracht.

Waren geen gegevens over te vinden, alleen deze bron. Daarom (ergens ten onrechte misschien?) uitgegaan van de gemiddeld 93 min. per wedstrijd.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 19:29:02 #19
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_108235027
Mooi topic, mijn complimenten ^O^
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 21 februari 2012 @ 20:13:27 #20
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_108237049
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 19:29 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mooi topic, mijn complimenten ^O^
Hier sluit ik me bij aan. ^O^

Rekenen is niet mijn sterkste punt, dus wie weet zal ik t.z.t. een analyse "op gevoel plaatsen". c_/

P.s.: is er ook rekening gehouden met het aantal wedstrijden om 12:30? ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door HuffTheTalbot op 21-02-2012 20:21:35 ]
Look behind you! It's your ass!
pi_108251439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:57 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Waren geen gegevens over te vinden, alleen deze bron. Daarom (ergens ten onrechte misschien?) uitgegaan van de gemiddeld 93 min. per wedstrijd.
In die tijd mocht je volgens mij nog niet eens wisselen (of alleen met blessures). Ik weet niet of er toen al blessuretijd bestond.
pi_108254848
quote:
1. Twente 70 (71 - 1)
2. Ajax 67 (73 - 6)
3. AZ 67 (59 + 8)
4. PSV 66 (69 - 3)
6. Roda JC 56 (55 + 1)

Dit kan je ook doen op basis van de heenwedstrijden van het huidige seizoen. Natuurlijk heb je uit- dan wel thuisvoordeel, maar dat kan je grofweg tegen elkaar wegstrepen. Sommige ploegen spelen alleen meer uit dan thuis, of juist andersom. Nu is het gemiddelde aantal punten behaald in thuiswedstrijden door deze 6 ploegen 0,3 hoger dan het gemiddelde in alle wedstrijden, dus als je hiervoor corrigeert:

1. AZ - 72,6
2. PSV - 69,6
3. Twente - 68,7
4. Ajax - 67,6
5. Feyenoord - 62
6. Heerenveen - 61,4
  woensdag 22 februari 2012 @ 11:47:47 #23
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_108256673
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 10:53 schreef Saysem het volgende:

[..]

Dit kan je ook doen op basis van de heenwedstrijden van het huidige seizoen. Natuurlijk heb je uit- dan wel thuisvoordeel, maar dat kan je grofweg tegen elkaar wegstrepen. Sommige ploegen spelen alleen meer uit dan thuis, of juist andersom. Nu is het gemiddelde aantal punten behaald in thuiswedstrijden door deze 6 ploegen 0,3 hoger dan het gemiddelde in alle wedstrijden, dus als je hiervoor corrigeert:

1. AZ - 72,6
2. PSV - 69,6
3. Twente - 68,7
4. Ajax - 67,6
5. Feyenoord - 62
6. Heerenveen - 61,4
De vraag is alleen of deze gegevens statistisch relevant zijn voor Feyenoord en Heerenveen.
2000 light years from home
pi_108256699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

De vraag is alleen of deze gegevens statistisch relevant zijn voor Feyenoord en Heerenveen.
Zeer waarschijnlijk niet nee. Andersom sluit statistiek niet uit dat een bepaalde gebeurtenis die ééns in de 1000 jaar voorkomt niet twee jaar achter elkaar gebeurt. ;).
pi_108260583
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 11:47 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het met statistiek weinig te maken heeft, maar waarom die clubs in het bijzonder?

(correctie voor thuisvoordeel zou trouwens 0,58 moeten zijn, maar dat maakt voor de ranglijst niet uit)
pi_108260725
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:34 schreef Saysem het volgende:

[..]

Ik geef toe dat het met statistiek weinig te maken heeft, maar waarom die clubs in het bijzonder?

(correctie voor thuisvoordeel zou trouwens 0,58 moeten zijn, maar dat maakt voor de ranglijst niet uit)
Omdat je de cijfers baseert op vorig jaar. Feijenoord en Heerenveen stonden beide (extreem) laag gedurende dat seizoen t.o.v. hun plek op de ranglijst nu. De kwaliteit van beide teams is sterk verbeterd (AZ ook een beetje), veel meer t.o.v. Twente, Ajax (mindere mate PSV) die in kwaliteit ongeveer hetzelfde zijn gebleven.

Hierdoor kán het zijn dat de resultaten van vorig seizoen waarschijnlijk veel slechter uitvallen dan dit seizoen. Zodoende.
pi_108261879
Nee, daarom baseerde ik me dus juist op de heenwedstrijden van dit seizoen.
pi_108262039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:04 schreef Saysem het volgende:
Nee, daarom baseerde ik me dus juist op de heenwedstrijden van dit seizoen.
Óóó dat kreeg ik dus niet mee :@.
pi_108262410
Goed topic. Ga je er straks ook rekening mee houden dat PSV en Twente, en mogelijk AZ, op 8 en 15 maart in de Europa League moeten spelen en volgens mij een voordeel is voor de anderen? :)
pi_108262624
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:17 schreef abhinnaya het volgende:
Goed topic. Ga je er straks ook rekening mee houden dat PSV en Twente, en mogelijk AZ, op 8 en 15 maart in de Europa League moeten spelen en volgens mij een voordeel is voor de anderen? :)
Hoe wil je dit uitdrukken in statistiek?
pi_108263106
Deel 3: Doelpunten zijn belangrijk: wie scoort het snelst in de eredivisie
Om te winnen, moet je scoren. Ooit werd aangetoond door VI dat de teams die het eerst scoren in een wedstrijd, gemiddeld gezien de grootste kans hebben om een wedstrijd te winnen.

Belangrijk is dus zo snel mogelijk een doelpunt te scoren én zo lang mogelijk een tegentreffer te voorkomen.

We gaan weer kijken naar de TOP 6: welk team scoort het snelst een doelpunt:

Zo te zien zit de top van Nederland dicht op elkaar. Alle teams scoren gemiddeld gezien nog in de eerste helft een doelpunt.
Zoals ergens misschien te verwachten scoort PSV - met haar aanval - het snelst. Opzienbarend is dat Heerenveen pas relatief 'laat' in de wedstrijd komt, maar tot nu toe ELKE wedstrijd gescoord heeft, als enige club in de eredivisie!.

Interessanter wordt het als we gaan kijken naar de tegengoals:

Hierbij zien we dat FC Twente en PSV als enige clubs gemiddeld pas in de TWEEDE helft gemiddeld een tegentreffer om de oren krijgen. Misschien een teken dat de clubs de kleedkamer uitkomen met het idee 'dat de buit al binnen is' sinds ze zo vaak in de eerste helft al scoren? Wie weet.
Opvallend is dat AZ maarliefst TWAALF (!!!) wedstrijden zónder tegentreffer bleef zitten. Dit is meer dan de helft van alle wedstrijden. Het roemen van de verdediging van Feijenoord door Feijenoorders blijkt verder op basis van deze gegevens ergens misschien onterecht: zij zijn de gedeeld-3e van Nederland die 'maarliefst' 7 wedstrijden lang geen tegendoelpunt kregen. Toch knap voor een club die vroeger zoveel gaten liet vallen, zegt mijn Feijenoordhart.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2012 14:44:49 ]
pi_108263267
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:52 schreef Bombvis het volgende:

[..]

Een eerlijk vergelijk is sowieso onmogelijk. In de jaren 50 speelde ze een geheel ander systeem. Scoren was destijds eenvoudiger dan nu, wat je dus ook vertaald ziet in de top 3 van de ranglijst topscoorder eredivisie:

1. Coen Dillen 43dp 1956/1957
2. Henk Groot 41dp 1960/1961
3. Henk Groot 38dp 1959/1960

Je zou het eigenlijk moeten indexeren om tot een eerlijker vergelijk te komen, zoals ze dat bijv. tegenwoordig ook doen met de ranglijst Europese topscorer van het jaar.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_108263470

SUK SUK SUK _O_
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_108263525
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 14:48 schreef Rickazio het volgende:
[ afbeelding ]

SUK SUK SUK _O_
Niet helemaal representatief natuurlijk ;). Tevens gaat dit over de top. O+
  Forum Admin zondag 26 februari 2012 @ 18:37:28 #35
35723 crew  GGMM
pi_108426531
quote:
1. Twente 70 (71 - 1)
2. Ajax 67 (73 - 6)
3. AZ 67 (59 + 8)
4. PSV 66 (69 - 3)
6. Roda JC 56 (55 + 1)

Geupdate:
1. Twente 70 (71 - 1)
2. Ajax 69 (73 - 4)
3. AZ 67 (59 + 8)
4. PSV 66 (69 - 3)
6. Roda JC 55 (55 + 0)

Eigenlijk verandert er niks, behalve Roda.

[ Bericht 0% gewijzigd door GGMM op 27-02-2012 01:55:51 ]
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_108426707
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:37 schreef GGMM het volgende:

[..]

Geupdate:
1. Twente 70 (71 - 1)
2. Ajax 67 (73 - 6)
3. AZ 67 (59 + 8)
4. PSV 66 (69 - 3)
6. Roda JC 55 (55 + 0)

Speelronde 24 komt eraan. Voor de gein even de uitslagen die vorig jaar kwamen voor de clubs die worden berekend:

AJAX 1-0 VVV
PSV 4-1 NAC
ADO 2-2 FEY
HEE 0-2 AZ
TWE 1-1 NEC

;)
pi_108431268
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:37 schreef GGMM het volgende:

[..]

Geupdate:
1. Twente 70 (71 - 1)
2. Ajax 67 (73 - 6)
3. AZ 67 (59 + 8)
4. PSV 66 (69 - 3)
6. Roda JC 55 (55 + 0)

? Ajax speelde vorig jaar 2-2 tegen excelsior. Dan moeten ze nu toch stijgen in punten naar 69?
Of begrijp ik de statistiek niet?
pi_108432967
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:35 schreef Helpmefok het volgende:
Gesorteerd op 'moeilijkheid' van programma komt men dus uit op (1 minst moeilijk, 6 moelijkst):
1) Ajax - 119
2) Twente - 119 (Extra wedstrijd dus lastiger)
3) PSV - 116
4) AZ - 113
5) Feijenoord - 111
6) Heerenveen - 103

Wie staan op basis hiervan te hoog of te laag op de ranglijst?
1) Ajax staat flink lager (de zesde plek) en krijgt - op basis van de HUIDIGE ranglijst - 'makkelijke' potten en kan dus nog flink stijgen. Hetzelfde geldt voor:
2) Twente
3) PSV en 4) AZ leven blijkbaar boven hun stand: zij hebben 'gemiddeld' gezien een moeilijker programma voor de boeg en kunnen dus ook in vergelijking met Twente en Ajax makkelijker onderuit gaan.
5) Feijenoord staat precies waar het hoort (heeft het 'evenwichtigst' gepresteerd naar 'moeilijkheid' van vorig programma en zal - als ze zo blijven presteren - keurig op een EL plekje komen) en
6) Heerenveen heeft zo te zien flink geprofiteerd van het behalen van punten tegen 'middelmaatclubjes' en zij gaan dan ook nog barre tijden tegemoet.
Hoe staat het er nu voor, nu Ajax een makkelijke en PSV, AZ en Heerenveen moeilijke tegenstanders hebben gehad?
“I'm not about caring; I'm about winning.”
- Harvey Specter
“Take a step back, look at the bigger picture.”
pi_108448497
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:13 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

? Ajax speelde vorig jaar 2-2 tegen excelsior. Dan moeten ze nu toch stijgen in punten naar 69?
Jij begrijpt het wel en GGMM niet.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
  Forum Admin maandag 27 februari 2012 @ 01:56:37 #40
35723 crew  GGMM
pi_108449878
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:13 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Oeps :@ Je hebt helemaal gelijk, ik heb per ongeluk naar de thuis-wedstrijd gekeken :')
Aangepast.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 4 maart 2012 @ 18:45:20 #41
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_108708327
Geupdate:

1. Twente 70 (71 - 1)
2. Ajax 69 (73 - 4)
3. AZ 67 (59 + 8)
4. PSV 66 (69 - 3)
6. Roda JC 55 (55 + 0)
7. Heerenveen 54 (41 + 13)

Winstpuntje erbij voor Heerenveen, verder verandert er helemaal niks.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin maandag 5 maart 2012 @ 17:13:14 #42
35723 crew  GGMM
pi_108747076
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2012 19:46 schreef Ajacied422 het volgende:
PSV - 1,85
FC Twente - 4,00
AZ - 5,00
Ajax - 7,50
Feyenoord - 30,00
SC Heerenveen - 80,00

Momentele Unibetodds ;)
Geupdate:
FC Twente 3,00
PSV 3,05
AZ 4,00
Ajax 6,00
Feyenoord 20,00
SC Heerenveen 25,00
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin zaterdag 10 maart 2012 @ 00:30:47 #43
35723 crew  GGMM
pi_108928510
Interessant artikel van VI:

pogingen: Het aantal doelpogingen per wedstrijd.
Efficiency: Het aantal doelpogingen dat in een doelpunt eindigt.

Ajax krijgt dus het minst aantal pogingen tegen, maar van die pogingen eindigt statistisch gezien het meeste in een tegendoelpunt voor Ajax.
Twente doet het defensief heel goed.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Forum Admin zondag 11 maart 2012 @ 18:54:25 #44
35723 crew  GGMM
pi_108979443
Geupdate:

1. AZ 70 (59 + 11)
3. Ajax 69 (73 - 4)
3. Twente 67 (71 - 4)
4. PSV 66 (69 - 3)
5. Feyenoord 59 (44 + 15)
6. Heerenveen 57 (41 + 15)
7. Roda JC 55 (55 + 0)

AZ stijgt naar de 1ste plaats, Ajax bijft 2de, Twente zou nu 3de worden. Verder haalt Heerenveel Roda JC in.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_108979465
Ik ga vanavond de analyses eindelijk doen wie het moeilijkste programma heeft vanaf nu.
pi_109045794
En daar komen de analyses weer:

Wie heeft het moeilijkste programma?
We doen weer hetzelfde trucje. We pakken de huidige ranglijst erbij, tellen de plaatsen van de tegenpartij bij elkaar op, en zo zien we wie het makkelijkste en het moeilijkste programma voor de boeg heeft op basis van de ranglijst.

De eerste weergave is de onderste tabel, de bovenste twee zijn extra'tjes.

Conclusies op basis van deze tabel
Heerenveen leeft boven haar stand en zal gaan instorten. Heeft een BEDUIDEND lastiger programma dan de rest, is echt een significant groot verschil.

Voor AZ wordt het moeilijk: ze hebben weliswaar 3 punten voorsprong op Ajax, en 4 op Twente, PSV (en Heerenveen maar die storten in zoals gezegd) maar ook een aardig stuk 'zwaarder' programma voor de boeg t.o.v. de rest.

Als Feijenoorder *O* gooi ik de pompoms in de lucht in de wetenschap dat Heerenveen het héél zwaar zal krijgen. Voor Feijenoord is het behalen van de 5e plek, zoals gezegd door Koeman, eigenlijk wel een 'verplichting' kijkend naar deze cijfers. Zij heeft veruit het makkelijkste programma en moet in staat zijn IN IEDER GEVAL de 3 punten verschil met Heerenveen te overbruggen. Of hiermee Twente, PSV en Ajax voorbij gelopen kunnen worden is twijfelachtig.

Één ding is zeker: Ron Jans krijgt het nog beremoeilijk.
pi_109053568
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:53 schreef Helpmefok het volgende:
En daar komen de analyses weer:

Wie heeft het moeilijkste programma?
We doen weer hetzelfde trucje. We pakken de huidige ranglijst erbij, tellen de plaatsen van de tegenpartij bij elkaar op, en zo zien we wie het makkelijkste en het moeilijkste programma voor de boeg heeft op basis van de ranglijst.

[ link | afbeelding ]

De eerste weergave is de onderste tabel, de bovenste twee zijn extra'tjes.

Conclusies op basis van deze tabel
Heerenveen leeft boven haar stand en zal gaan instorten. Heeft een BEDUIDEND lastiger programma dan de rest, is echt een significant groot verschil.

Voor AZ wordt het moeilijk: ze hebben weliswaar 3 punten voorsprong op Ajax, en 4 op Twente, PSV (en Heerenveen maar die storten in zoals gezegd) maar ook een aardig stuk 'zwaarder' programma voor de boeg t.o.v. de rest.

Als Feijenoorder *O* gooi ik de pompoms in de lucht in de wetenschap dat Heerenveen het héél zwaar zal krijgen. Voor Feijenoord is het behalen van de 5e plek, zoals gezegd door Koeman, eigenlijk wel een 'verplichting' kijkend naar deze cijfers. Zij heeft veruit het makkelijkste programma en moet in staat zijn IN IEDER GEVAL de 3 punten verschil met Heerenveen te overbruggen. Of hiermee Twente, PSV en Ajax voorbij gelopen kunnen worden is twijfelachtig.

Één ding is zeker: Ron Jans krijgt het nog beremoeilijk.
Zoiets valt niet te analyseren.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_109072234
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:54 schreef Guidetti het volgende:

[..]

:'). Het zijn statistieken ja.

Niets meer dan dat.
  Forum Admin zondag 18 maart 2012 @ 18:30:41 #49
35723 crew  GGMM
pi_109242340
Geupdate:

1. Ajax 72 (73 - 1)
3. AZ 70 (59 + 11)
3. PSV 68 (69 - 1)
4. Twente 64 (71 - 7)
5. Feyenoord 62 (44 + 18)
6. Heerenveen 56 (41 + 14)

[ Bericht 0% gewijzigd door GGMM op 18-03-2012 18:51:51 ]
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_109242993
En hoe staat het er nu voor? Wie krijgt het vanaf nu makkelijker?

AZ verspeelt HELE dure punten. Tegen NAC gelijkspelen kost ze twee punten, én brengt ze op het - vanaf nu - moeilijkste programma van de hele eredivisie.

Heerenveen werd zoals misschien verwacht compleet weggetikt en gaat vanaf nu een nog steeds even moeilijk programma tegemoet als eerder genoemd. Het wordt heel zwaar voor Heerenveen: de kans dat zij zich de top-5 nog inknokken is klein, al weet je het nooit in de eredivisie.

Twente loopt in 'moeilijkheid' niet veel terug, hebben nog steeds het makkelijkste programma, maar laat wel pijnlijk punten liggen tegen Feijenoord (*O* *O* *O*). Het was iig. te verwachten misschien wel dat ze hier punten lieten liggen: vanaf nu wordt het in ieder geval wat makkelijker voor ze om weer wat in te lopen op in ieder geval AZ (met het moeilijkste programma).

Ajax krijgt het trouwens ook verdomd zwaar! Ze staan nu wel bovenin, maar krijgen eigenlijk net zulke klappen om de oren als Heerenveen en AZ de komende tijd.

Feijenoord en PSV mogen in hun handjes knijpen met de gewonnen wedstrijden vandaag: het programma wordt vanaf nu - op papier - alleen maar makkelijker én ze pakten dus dure punten tegen directe concurrenten.

Kortom, in smilies met het resultaat van vandaag:

Feijenoord / PSV: *O* *O* *O*
Ajax: *O* (ze moesten deze wel winnen, helemaal nu het programma er nu een STUK lastiger op wordt)
Heerenveen :(
Twente :(
AZ :( :( :(
  zondag 18 maart 2012 @ 18:50:29 #51
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_109243021
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:30 schreef GGMM het volgende:
Geupdate:

1. Ajax 72 (73 - 1)
3. AZ 70 (59 + 11)
3. PSV 68 (69 - 1)
4. Twente 64 (71 - 7)
5. Feyenoord 62 (44 + 15)
Feyenoord +18 dan he ;)
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_109243060
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord +18 dan he ;)
Ongelofelijk eigenlijk die Been _O- :').
  Forum Admin zondag 18 maart 2012 @ 18:52:13 #53
35723 crew  GGMM
pi_109243079
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Feyenoord +18 dan he ;)
Oh ja, thnx. aangepast.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_109243144
Heerenveen zou het dan heel matig doen de laatste wedstrijden :o
pi_109244714
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 16:54 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Heerenveen had ie anders prima voorspeld :)
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_109245476
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:34 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Heerenveen had ie anders prima voorspeld :)
AZ ook.

Pwnt.
  Forum Admin zondag 18 maart 2012 @ 20:05:00 #57
35723 crew  GGMM
pi_109246072
Discussies/voorspellingen kunnen in: [Landskampioenschap Discussie-topic] Zeg het maar..
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 19 maart 2012 @ 11:31:57 #58
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_109267654
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:49 schreef Helpmefok het volgende:
En hoe staat het er nu voor? Wie krijgt het vanaf nu makkelijker?
[ link | afbeelding ]

AZ verspeelt HELE dure punten. Tegen NAC gelijkspelen kost ze twee punten, én brengt ze op het - vanaf nu - moeilijkste programma van de hele eredivisie.

Heerenveen werd zoals misschien verwacht compleet weggetikt en gaat vanaf nu een nog steeds even moeilijk programma tegemoet als eerder genoemd. Het wordt heel zwaar voor Heerenveen: de kans dat zij zich de top-5 nog inknokken is klein, al weet je het nooit in de eredivisie.

Twente loopt in 'moeilijkheid' niet veel terug, hebben nog steeds het makkelijkste programma, maar laat wel pijnlijk punten liggen tegen Feijenoord (*O* *O* *O*). Het was iig. te verwachten misschien wel dat ze hier punten lieten liggen: vanaf nu wordt het in ieder geval wat makkelijker voor ze om weer wat in te lopen op in ieder geval AZ (met het moeilijkste programma).

Ajax krijgt het trouwens ook verdomd zwaar! Ze staan nu wel bovenin, maar krijgen eigenlijk net zulke klappen om de oren als Heerenveen en AZ de komende tijd.

Feijenoord en PSV mogen in hun handjes knijpen met de gewonnen wedstrijden vandaag: het programma wordt vanaf nu - op papier - alleen maar makkelijker én ze pakten dus dure punten tegen directe concurrenten.

Kortom, in smilies met het resultaat van vandaag:

Feijenoord / PSV: *O* *O* *O*
Ajax: *O* (ze moesten deze wel winnen, helemaal nu het programma er nu een STUK lastiger op wordt)
Heerenveen :(
Twente :(
AZ :( :( :(
Is hierin eigenlijk ook nog rekening genomen of je uit of thuis speelt? Aantal clubs zijn toch beduidend lastiger als je die uit hebt. :7
pi_109267884
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:31 schreef ursel het volgende:

[..]

Is hierin eigenlijk ook nog rekening genomen of je uit of thuis speelt? Aantal clubs zijn toch beduidend lastiger als je die uit hebt. :7
Nee dat is vrijwel onmogelijk. Dan moet ik per club per wedstrijd een gemiddelde gaan berekenen hoe groot de kans is dat de club er hoeveel punten pakt.

Dus stel:

Feijenoord won uit 15 keer tegen de graafschap, speelde 5 keer gelijk en verloor 5 keer.

Van de 25 wedstrijden pakt Feijenoord dus 50 punten. Feijenoord pakt per wedstrijd tegen de graafschap gemiddeld 2 punten.

Bij ELKE wedstrijd (8 stuks) per club.

Dan ben ik uren bezig.
pi_109267964
Heb je wat te doen toch :P. in een excellijstje doen en een mooi overzichtje.

mocht ik me vervelen dan doe ik dat wel ff.

op mn werk is het onmogelijk
  maandag 19 maart 2012 @ 11:44:13 #61
63192 ursel
pi_109268072
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:38 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Nee dat is vrijwel onmogelijk. Dan moet ik per club per wedstrijd een gemiddelde gaan berekenen hoe groot de kans is dat de club er hoeveel punten pakt.

Dus stel:

Feijenoord won uit 15 keer tegen de graafschap, speelde 5 keer gelijk en verloor 5 keer.

Van de 25 wedstrijden pakt Feijenoord dus 50 punten. Feijenoord pakt per wedstrijd tegen de graafschap gemiddeld 2 punten.

Bij ELKE wedstrijd (8 stuks) per club.

Dan ben ik uren bezig.
Mja, dat is het mooie van statistieken, tis maar net hoe je onderzoekt.
Je kan ook kijken naar het huidige seizoen so far. Voor elke club kijken welke index ze hebben thuis en uit.
Tis inderdaad wel wat werk. Kan misschien nog wel wat in excel zetten en je mailen. PM dan maar..
pi_109268424
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:44 schreef ursel het volgende:

[..]

Mja, dat is het mooie van statistieken, tis maar net hoe je onderzoekt.
Je kan ook kijken naar het huidige seizoen so far. Voor elke club kijken welke index ze hebben thuis en uit.
Tis inderdaad wel wat werk. Kan misschien nog wel wat in excel zetten en je mailen. PM dan maar..
Het is meer werk dan je denkt. Als jij per club hun 'index' wil berekenen tegen élke individuele club, be my guest. Dan kan ik daar rustig op los analyseren ^O^.

Voor mij is het op dit moment té druk om alle gegevens erbij te gaan pakken.
  maandag 19 maart 2012 @ 12:00:07 #63
63192 ursel
pi_109268560
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:55 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Het is meer werk dan je denkt. Als jij per club hun 'index' wil berekenen tegen élke individuele club, be my guest. Dan kan ik daar rustig op los analyseren ^O^.

Voor mij is het op dit moment té druk om alle gegevens erbij te gaan pakken.
Niet individuele club. Je kan toch kijken naar de afgelopen 26 wedstrijden hoe ze gepresteerd hebben thuis en uit. Als een VVV thuis gemiddeld 2 punten pakt en een Roda maar 1.4 Dan lijkt een uitwedstrijd voor Feyenoord tegen VVV zwaarder dan een uitwedstrijd van Ajax tegen Roda.
pi_109286605
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)ampioen-worden.dhtml

AD heeft ook iedere week een moeilijkheidsgraad meter.
  maandag 19 maart 2012 @ 22:09:25 #65
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_109293249
Ik den dat het voor Vitesse nu toch wel heel moeilijk wordt.
Ja ja
pi_109293668
wrong one
pi_109293728
quote:
19s.gif Op maandag 19 maart 2012 22:16 schreef TheGreatHooD het volgende:
wrong one
Zit ik vedomme die hele wall of text te lezen, krijg je dit :r
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_109293796
Kijk maar even naar Fey topic ;)
  Forum Admin zondag 25 maart 2012 @ 20:59:44 #69
35723 crew  GGMM
pi_109505606
Geupdate:

1. Ajax 74 (73 +1)
2. AZ 70 (59 + 11)
3. PSV 67 (69 - 2)
4. Twente 64 (71 - 7)
4. Feyenoord 64 (44 + 20)

[ Bericht 0% gewijzigd door GGMM op 25-03-2012 21:38:14 ]
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  zondag 25 maart 2012 @ 22:05:40 #70
308538 Piebe
Van alle markten thuis.
pi_109510191
Het programma van PSV

PSV - VVV-Venlo
RKC Waalwijk - PSV
PSV - AZ
PSV - NEC
Roda JC Kerkrade - PSV
PSV - ADO Den Haag
Excelsior - PSV

Ondanks nederlaag van vandaag. Zie ik PSV toch als de grote concurrent voor Ajax
Ook gezien het programma.

quote:

Het programma van AZ

AZ - RKC Waalwijk
Vitesse - AZ
AZ - FC Twente
PSV - AZ
AZ - VVV-Venlo
Feyenoord - AZ
NEC - AZ
AZ - FC Groningen

AZ heeft nog VIER toppers

Benieuwd wat voor invloed de tweeluik tegen Valencia heeft?

quote:

FC Groningen - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Ajax
NEC - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Vitesse

Heerenveen heeft nog VIER toppers

Volgende week de derby van het Noorden. Dan kan Groningen altijd wat meer.
Heerenveen is waarschijnlijk de zwakste broeder.

quote:
Het programma van Twente

FC Twente - FC Utrecht
[b[PSV - FC Twente
[/b]
FC Twente - Roda JC Kerkrade
AZ - FC Twente
FC Twente - NAC Breda
Excelsior - FC Twente
FC Twente - Ajax
VVV-Venlo - FC Twente

Twente heeft nog VIJF toppers ÉN een wedstrijd minder gespeeld
quote:

Twente is het minst te benijden, neem hierbij ook nog de matige vorm en Twente
zou wel eens tot de eerste afhakers kunnen behoren.

Feyenoord - NAC Breda
Roda JC - Feyenoord
Feyenoord - Excelsior
ADO Den Haag - Feyenoord
Feyenoord - AZ
Heerenveen - Feyenoord

Feyenoord heeft nog VIER toppers

Excelsior - Feyenoord zijn ook vaak van die wedstrijden...

quote:
Het programma van Ajax

Ajax - Heracles Almelo
sc Heerenveen - Ajax
Ajax - De Graafschap
Ajax - FC Groningen
FC Twente - Ajax
Ajax - VVV-Venlo
Vitesse - Ajax

Ajax heeft nog maar TWEE toppers te gaan.

Vitesse kan ook nog een naar potje worden.
Ja ja
pi_109519897
Vitesse valt wel mee denk ik. Goede kans dat die op dat moment niks meer hebben om voor te spelen en zich opmaken voor de play-offs.

Dat programma van PSV is wel ernstig makkelijk.
pi_109982716
Bump.

Even de schema's updaten:
quote:
Het programma van PSV

RKC Waalwijk - PSV
PSV - AZ
PSV - NEC
Roda JC Kerkrade - PSV
PSV - ADO Den Haag
Excelsior - PSV

Het programma van AZ

AZ - FC Twente
PSV - AZ
AZ - VVV-Venlo
Feyenoord - AZ
NEC - AZ
AZ - FC Groningen

sc Heerenveen - Ajax
NEC - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Vitesse

Het programma van Twente
AZ - FC Twente
FC Twente - NAC Breda
Excelsior - FC Twente
FC Twente - Ajax
VVV-Venlo - FC Twente

Roda JC - Feyenoord
Feyenoord - Excelsior
ADO Den Haag - Feyenoord
Feyenoord - AZ
Heerenveen - Feyenoord

Het programma van Ajax

sc Heerenveen - Ajax
Ajax - De Graafschap
Ajax - FC Groningen
FC Twente - Ajax
Ajax - VVV-Venlo
Vitesse - Ajax
pi_109990056
http://www.euroclubindex.com

Ajax heeft bijna 65% kans
  maandag 9 april 2012 @ 14:10:00 #74
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_110094215
1. Ajax 74 (73 +1)
2. AZ 70 (59 + 11)
3. PSV 67 (69 - 2)
4. Twente 66 (71 - 5)
5. Feyenoord 64 (44 + 20)
6. Heerenveen 58 (41 + 17)

Laatste speelronde was nog niet meegenomen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 9 april 2012 @ 14:29:08 #75
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_110094871
Ik denk dat Ajax op 76 komt :Y
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_110217483
Ik ook
  donderdag 12 april 2012 @ 12:52:57 #77
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_110225610
Update:

1. Ajax 74 (73 +1)
2. AZ 68 (59 + 9)
3. Twente 67 (71 - 4)
4. PSV 64 (69 - 5)
5. Feyenoord 64 (44 + 21)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Sport donderdag 12 april 2012 @ 12:56:36 #78
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110225757
Ik denk dat Ajax het wordt. Relatief makkelijk programma, enige concurrent met makkelijk programma verliest z'n uitwedstrijden steeds kansloos en staat daarop op 7 punten achter. Feyenoord is te wisselvallig, maar maakt nog kans op P2, samen met AZ.

Mijn analyse komt nog aardig uit voorlopig :P
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_110225779
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat Ajax het wordt. Relatief makkelijk programma, enige concurrent met makkelijk programma verliest z'n uitwedstrijden steeds kansloos en staat daarop op 7 punten achter. Feyenoord is te wisselvallig, maar maakt nog kans op P2, samen met AZ.

Analyse is op basis van statistiek. Wat jij hier doet niet :{.
pi_110225794
quote:
14s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:52 schreef Caland het volgende:
Update:

1. Ajax 74 (73 +1)
2. AZ 68 (59 + 9)
3. Twente 67 (71 - 4)
4. PSV 64 (69 - 5)
21 punten meer dan vorig seizoen? :o
  donderdag 12 april 2012 @ 12:57:48 #81
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_110225806
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:

Gedurfd zeg :') :D _O- :')

Andere topic, trouwens. :W
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 12 april 2012 @ 12:58:13 #82
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_110225825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:57 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

21 punten meer dan vorig seizoen? :o
In dezelfde wedstrijden (RKC voor Willem II), tot nu toe ja. :Y
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_110225849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:58 schreef Caland het volgende:

[..]

In dezelfde wedstrijden (RKC voor Willem II), tot nu toe ja. :Y
On-voor-stel-baar.
  donderdag 12 april 2012 @ 13:06:57 #84
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_110226165
Ook PSV is onvoorstelbaar, deden het vorig seizoen gewoon beter. _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_110226302
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:06 schreef Caland het volgende:
Ook PSV is onvoorstelbaar, deden het vorig seizoen gewoon beter. _O-
30 miljoen investeren en 5 punten minder halen uit dezelfde wedstrijden _O-
pi_110226498
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:09 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

30 miljoen investeren en 5 punten minder halen uit dezelfde wedstrijden _O-
_O-
  Redactie Sport donderdag 12 april 2012 @ 15:56:15 #87
274204 crew  Mexicanobakker
pi_110233826
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:57 schreef Helpmefok het volgende:

[..]

Analyse is op basis van statistiek. Wat jij hier doet niet :{.
Whoops, verkeerde topic. :')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 12 april 2012 @ 16:06:29 #88
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_110234339
PSV heeft nu gewoon een even grote kans als Heerenveen. :D
  zondag 15 april 2012 @ 15:32:13 #89
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_110352287
Update:

1. Ajax 74 (73 +1)
2. AZ 68 (59 + 9)
3. Twente 65 (71 - 6)
4. PSV 64 (69 - 5)
6. Heerenveen 60 (41 + 19)

(lekker jinxen :+)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 15 april 2012 @ 15:45:10 #90
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_110352874
Het nut van dit topic is een beetje verdwenen. De statistische voorspellingen lopen achter de feiten aan, mede ook omdat er geen enkele ploeg is die relatief constant presteert gedurende het hele seizoen (gek genoeg is Feyenoord dan misschien nog wel de meest constant presterende ploeg). Ik vrees dat technische analyses nauwelijks werken in de Eredivisie ;(.
2000 light years from home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')