Heerenveen had ie anders prima voorspeldquote:
AZ ook.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:34 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Heerenveen had ie anders prima voorspeld
Is hierin eigenlijk ook nog rekening genomen of je uit of thuis speelt? Aantal clubs zijn toch beduidend lastiger als je die uit hebt.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:49 schreef Helpmefok het volgende:
En hoe staat het er nu voor? Wie krijgt het vanaf nu makkelijker?
[ link | afbeelding ]
AZ verspeelt HELE dure punten. Tegen NAC gelijkspelen kost ze twee punten, én brengt ze op het - vanaf nu - moeilijkste programma van de hele eredivisie.
Heerenveen werd zoals misschien verwacht compleet weggetikt en gaat vanaf nu een nog steeds even moeilijk programma tegemoet als eerder genoemd. Het wordt heel zwaar voor Heerenveen: de kans dat zij zich de top-5 nog inknokken is klein, al weet je het nooit in de eredivisie.
Twente loopt in 'moeilijkheid' niet veel terug, hebben nog steeds het makkelijkste programma, maar laat wel pijnlijk punten liggen tegen Feijenoord (*O*![]()
). Het was iig. te verwachten misschien wel dat ze hier punten lieten liggen: vanaf nu wordt het in ieder geval wat makkelijker voor ze om weer wat in te lopen op in ieder geval AZ (met het moeilijkste programma).
Ajax krijgt het trouwens ook verdomd zwaar! Ze staan nu wel bovenin, maar krijgen eigenlijk net zulke klappen om de oren als Heerenveen en AZ de komende tijd.
Feijenoord en PSV mogen in hun handjes knijpen met de gewonnen wedstrijden vandaag: het programma wordt vanaf nu - op papier - alleen maar makkelijker én ze pakten dus dure punten tegen directe concurrenten.
Kortom, in smilies met het resultaat van vandaag:
Feijenoord / PSV:![]()
![]()
Ajax:(ze moesten deze wel winnen, helemaal nu het programma er nu een STUK lastiger op wordt)
Heerenveen
Twente
AZ![]()
![]()
Nee dat is vrijwel onmogelijk. Dan moet ik per club per wedstrijd een gemiddelde gaan berekenen hoe groot de kans is dat de club er hoeveel punten pakt.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:31 schreef ursel het volgende:
[..]
Is hierin eigenlijk ook nog rekening genomen of je uit of thuis speelt? Aantal clubs zijn toch beduidend lastiger als je die uit hebt.
Mja, dat is het mooie van statistieken, tis maar net hoe je onderzoekt.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:38 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Nee dat is vrijwel onmogelijk. Dan moet ik per club per wedstrijd een gemiddelde gaan berekenen hoe groot de kans is dat de club er hoeveel punten pakt.
Dus stel:
Feijenoord won uit 15 keer tegen de graafschap, speelde 5 keer gelijk en verloor 5 keer.
Van de 25 wedstrijden pakt Feijenoord dus 50 punten. Feijenoord pakt per wedstrijd tegen de graafschap gemiddeld 2 punten.
Bij ELKE wedstrijd (8 stuks) per club.
Dan ben ik uren bezig.
Het is meer werk dan je denkt. Als jij per club hun 'index' wil berekenen tegen élke individuele club, be my guest. Dan kan ik daar rustig op los analyserenquote:Op maandag 19 maart 2012 11:44 schreef ursel het volgende:
[..]
Mja, dat is het mooie van statistieken, tis maar net hoe je onderzoekt.
Je kan ook kijken naar het huidige seizoen so far. Voor elke club kijken welke index ze hebben thuis en uit.
Tis inderdaad wel wat werk. Kan misschien nog wel wat in excel zetten en je mailen. PM dan maar..
Niet individuele club. Je kan toch kijken naar de afgelopen 26 wedstrijden hoe ze gepresteerd hebben thuis en uit. Als een VVV thuis gemiddeld 2 punten pakt en een Roda maar 1.4 Dan lijkt een uitwedstrijd voor Feyenoord tegen VVV zwaarder dan een uitwedstrijd van Ajax tegen Roda.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:55 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het is meer werk dan je denkt. Als jij per club hun 'index' wil berekenen tegen élke individuele club, be my guest. Dan kan ik daar rustig op los analyseren.
Voor mij is het op dit moment té druk om alle gegevens erbij te gaan pakken.
Zit ik vedomme die hele wall of text te lezen, krijg je ditquote:
quote:Het programma van PSV
RKC Waalwijk - PSV
PSV - AZ
PSV - NEC
Roda JC Kerkrade - PSV
PSV - ADO Den Haag
Excelsior - PSV
Het programma van AZ
AZ - FC Twente
PSV - AZ
AZ - VVV-Venlo
Feyenoord - AZ
NEC - AZ
AZ - FC Groningen
Het programma van Heerenveen
sc Heerenveen - Ajax
NEC - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Vitesse
Heracles Almelo - sc Heerenveen
FC Twente - sc Heerenveen
sc Heerenveen - Feyenoord
Het programma van Twente
AZ - FC Twente
FC Twente - NAC Breda
Excelsior - FC Twente
FC Twente - Ajax
FC Twente - sc Heerenveen
VVV-Venlo - FC Twente
Het programma van Feijenoord
Roda JC - Feyenoord
Feyenoord - Excelsior
ADO Den Haag - Feyenoord
Feyenoord - AZ
Feyenoord - Heracles Almelo
Heerenveen - Feyenoord
Het programma van Ajax
sc Heerenveen - Ajax
Ajax - De Graafschap
Ajax - FC Groningen
FC Twente - Ajax
Ajax - VVV-Venlo
Vitesse - Ajax
Analyse is op basis van statistiek. Wat jij hier doet nietquote:Op donderdag 12 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat Ajax het wordt. Relatief makkelijk programma, enige concurrent met makkelijk programma verliest z'n uitwedstrijden steeds kansloos en staat daarop op 7 punten achter. Feyenoord is te wisselvallig, maar maakt nog kans op P2, samen met AZ.
Mijn analyse komt nog aardig uit voorlopig
21 punten meer dan vorig seizoen?quote:Op donderdag 12 april 2012 12:52 schreef Caland het volgende:
Update:
1. Ajax 74 (73 +1)
2. AZ 68 (59 + 9)
3. Twente 67 (71 - 4)
4. PSV 64 (69 - 5)
5. Feyenoord 64 (44 + 21)
6. Heerenveen 58 (41 + 17)
Gedurfd zegquote:Op donderdag 12 april 2012 12:56 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik denk dat Ajax het wordt. Relatief makkelijk programma, enige concurrent met makkelijk programma verliest z'n uitwedstrijden steeds kansloos en staat daarop op 7 punten achter. Feyenoord is te wisselvallig, maar maakt nog kans op P2, samen met AZ.
Mijn analyse komt nog aardig uit voorlopig
In dezelfde wedstrijden (RKC voor Willem II), tot nu toe ja.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:57 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
21 punten meer dan vorig seizoen?
On-voor-stel-baar.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
In dezelfde wedstrijden (RKC voor Willem II), tot nu toe ja.
30 miljoen investeren en 5 punten minder halen uit dezelfde wedstrijdenquote:Op donderdag 12 april 2012 13:06 schreef Caland het volgende:
Ook PSV is onvoorstelbaar, deden het vorig seizoen gewoon beter.
quote:Op donderdag 12 april 2012 13:09 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
30 miljoen investeren en 5 punten minder halen uit dezelfde wedstrijden
Whoops, verkeerde topic.quote:Op donderdag 12 april 2012 12:57 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Analyse is op basis van statistiek. Wat jij hier doet niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |