abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108303705
Ik merk bij mezelf dat ik, nu ik een 2e gesprek heb bij een bedrijf, toch minder ga solliciteren. Onbewust want ik wil niet al mijn geld op 1 paard wedden. Toch vind ik het een stuk lastiger mezelf aan te zetten te reageren op nieuwe vacatures..
Fuck the EBU
pi_108305609
derde sollicitatie de deur uit voor PostNL :') deze keer een net geplaatste vacature, in mijn woonplaats... hopelijk gaat het deze keer wel eens door.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:03:04 #63
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_108305697
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:59 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Bent u jonger dan 27 jaar en wilt u in 2012 een bijstandsuitkering aanvragen? Dan moet u eerst zelf vier weken actief naar werk zoeken. In die periode mag u nog geen bijstandsuitkering aanvragen. Ook moet u bekijken of u nog een nieuwe opleiding kunt gaan doen, of uw oude opleiding kunt afmaken.
en als je nou de uitkering alleen nodig hebt om een opleiding af te maken? :')
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:24:38 #64
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108306530
Ik ga volgende week een paar dagen als vrijwilliger aan de slag met vakantieactiviteiten voor de kinderen in mijn wijk als vrijwilliger, en binnenkort ook nog met wat schoolprojecten helpen *O*. Het is weliswaar geen betaald werk, maar ik ben dan toch even een aantal dagen bezig :)

Nog leerzaam ook aangezien ik al een paar jaar zelf kinderen zou willen en dan iig. naast oppassen wat ervaring opdoe met buurtactiviteiten.

Qua werkgevers hoor ik daarentegen natuurlijk nog steeds niks, enige hoop is nu de werkcoach die ik begin volgende week ontmoet :{
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_108312878
'Hoe kunnen we je boos maken?'

Al 4x gehoord bij een sollicitatiegesprek, wtf :')
Wat moet je daarop antwoorden?
pi_108313024
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef KabulCuisine het volgende:

De waarheid? Iets waar je echt niet tegen kan, geïrriteerd door raakt, of dus zelfs boos wordt. In mijn geval is dat tegen me liegen, kan ik echt niet tegen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:25:09 #67
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108313088
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef KabulCuisine het volgende:

"Door die vraag te stellen :(".
pi_108313286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:24 schreef Naamah het volgende:

[..]

De waarheid? Iets waar je echt niet tegen kan, geïrriteerd door raakt, of dus zelfs boos wordt. In mijn geval is dat tegen me liegen, kan ik echt niet tegen.
Ik zeg vaak maar als je mijn vriendin in brand steekt, dan kan ik een beetje emotioneel worden :')
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:31:10 #69
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_108313452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:00 schreef Nezhi het volgende:
derde sollicitatie de deur uit voor PostNL :') deze keer een net geplaatste vacature, in mijn woonplaats... hopelijk gaat het deze keer wel eens door.
ook zo vaak meegemaakt
dat ik ging solliciteren later belden ze terug : vacature is niet meer beschrikbaar :')
ik duim voor je :)
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_108314083
Solliciteer trouwens nooit op 2 verschillende vacatures bij een bedrijf en al helemaal niet dezelfde (soort) brief...
pi_108318700
er staat een leuke vacature open bij ajax :)
www.ajax.nl
pi_108357324
Ik werd vandaag over 2 verschillende sollicitaties teruggebeld waarbij ik toch wel vrij goede hoop had. Bij allebei afgewezen (de ene impliciet, de andere expliciet) vanwege mijn leeftijd. :(

Dit is toch gewoon verboden? Kun je dit niet ergens aangeven ofzo?
pi_108359186
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:37 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik werd vandaag over 2 verschillende sollicitaties teruggebeld waarbij ik toch wel vrij goede hoop had. Bij allebei afgewezen (de ene impliciet, de andere expliciet) vanwege mijn leeftijd. :(

Dit is toch gewoon verboden? Kun je dit niet ergens aangeven ofzo?
Het mag naar mijn weten niet, maar uiteindelijk is praktisch niets aan te doen.
pi_108374056
Is februari reorganisatiemaand ofzo? Jezus Christus nergens word ik aangenomen ;(
pi_108379344
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 03:06 schreef KabulCuisine het volgende:
Is februari reorganisatiemaand ofzo? Jezus Christus nergens word ik aangenomen ;(
Ach ik heb dat nu al vanaf September vorig jaar :{ , en het gaat nog wel kutter worden door de crisis. :r
pi_108414753
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het mag naar mijn weten niet, maar uiteindelijk is praktisch niets aan te doen.
Inderdaad, ze erop aanspreken heeft al geen zin, alsof je dan opeens wel wordt aangenomen. :')

De redenen die ze noemen zijn ook zo frustrerend:
"We zoeken echt naar jongere studenten, want we moeten wel in je investeren, dus we zoeken mensen die lang bij ons blijven werken. Jij vindt vast zo een andere, vaste baan."

Hoezo investeren? :{ Het werk is simpel en iedereen krijgt het binnen no time onder de knie, daar is nauwelijks enige investering voor nodig. En alsof de vaste banen voor het oprapen liggen. }:|
pi_108448916
mmm niemand die bij ajax wilt werken ofzo?
ik ken de p&o dame daar toevallig en nog wat andere mensen.
maar als je geen topbaan wilt hoef je idd niet eens te solliciteren
pi_108454950
Ik denk niet dat mensen hier precies gaan posten waar ze hebben gesolliciteerd.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:32:50 #80
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108456533
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:42 schreef Nezhi het volgende:
Ik denk niet dat mensen hier precies gaan posten waar ze hebben gesolliciteerd.
QFT, en daarnaast moet je maar net iets met Ajax hebben...

OT: vanochtend gesprek met werkcoach gehad, zij gaan de komende 2 weken actief voor mij op zoek aangezien pogingen van mijzelf te vaak voortijdig strandden en zij meer ijzers in het vuur hebben *O*
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_108456682
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:32 schreef Blind_Guardian het volgende:

OT: vanochtend gesprek met werkcoach gehad, zij gaan de komende 2 weken actief voor mij op zoek aangezien pogingen van mijzelf te vaak voortijdig strandden en zij meer ijzers in het vuur hebben *O*
Dat is zeker goed nieuws. Mocht er iets uitkomen kunnen ze je ook gelijk ondersteunen. Succes!
Fuck the EBU
pi_108457128
Ik wacht nog steeds op een reactie naar aanleiding mijn sollicitatie van 2 weken geleden op een interessante tijdelijke vacature.

Toen ik begin vorige week het uitzendbureau belde zeiden ze dat ze het voor het eind van de week zouden laten weten.
Vrijdag nog niks gehoord, dus maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik te horen dat de persoon die erover ging er pas maandagochtend weer zou zijn.

Het is nu bijna maandagmiddag en ik heb nog steeds niks gehoord. -O-
Wanneer zal ik zelf wéér bellen zonder het risico te lopen te opdringerig over te komen?
pi_108457396
"Wil jij werken bij de Rabobank?"

Ja, waarom niet.

"Vereisten: recente werkervaring bij de Rabobank."

:|W
pi_108457431
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:58 schreef Bleekvoort het volgende:

Ja, waarom niet.

Ja zij zijn inderdaad echt heel gesloten. Je moet ook bij elke bank volgens mij 'ervaring' en 'kennis' hebben van bankzaken..

Oja ik zou aan het einde vd middag of morgen even bellen..
Fuck the EBU
pi_108457738
Pffff.. Het is niets dat ik al fulltime werk maar het solliciteren is wel heel moeilijk aan het worden. Ik heb het idee dat het op gaat vallen dat ik zo vaak 'vrij' neem. Nu kan ik nog wel dingen verzinnen maar ik hoop toch snel iets te hebben.

Ik zou volgende week maandag een 2e gesprek hebben 's ochtends. Ik had in mijn hoofd dat ik vrij zou vragen en bij eventueel vragen naar waarom ik vrij zou willen ik was uitgenodigd te kijken voor een huisje. (is realistisch gezien ik op zoek ben).

Nu hoor ik dus net dat er dan een nieuwe medewerker komt (alleen 's ochtends) waar ik bij moet zijn om hem alvast wat meer informatie mee te geven (half-half inwerken). Ik had natuurlijk nog niet vrij gevraagd omdat mij het slimst leek dat deze week te doen.... Wat zal ik doen? De afspraak verzetten? Me ziek melden? Zelf ben ik niet echt het type om mezelf ziek te melden, vind het ook gevaarlijk ivm het sturen van de dokter (al ben ik hier nog niet ziek geweest). Aan de andere kant vind ik het ook rot om de afspraak te verzetten. Ze hebben er haast bij om me aan te nemen gezien de functie al vanaf 1 april zal worden vervuld. Ik heb geen opzegtermijn (uitzendbasis) dus dat moet geen probleem zijn, maar ik heb geen idee wat mijn eventuele concurrenten doen...
Fuck the EBU
pi_108458192
Kan het niet verzet worden naar de middag?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108460252
Pff het schiet allemaal niet op man, zelfs callcenter werk schiet niet op omdat ik ze zeggen dat ik geen verkoopervaring heb. En dat voor een outbound functie.

Dat wordt nu toch ook echt een uitkering aanvragen. :r
pi_108461108
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kan het niet verzet worden naar de middag?
Ja, ik heb even gebeld is nu verzet naar de dinsdagochtend. Gelijk vrij gevraagd en gekregen. Maar ik was vooral bang dat ze het verkeerd zouden opnemen. Alsof ik onbetrouwbaar ben ofzo, snap je? Gelukkig was dit totaal niet het geval. Sterker nog, ze was bang dat, omdat ik belde, ik niet meer geïnteresseerd was.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:20 schreef FerryNL het volgende:
Pff het schiet allemaal niet op man, zelfs callcenter werk schiet niet op omdat ik ze zeggen dat ik geen verkoopervaring heb. En dat voor een outbound functie.

Dat wordt nu toch ook echt een uitkering aanvragen. :r
Succes. Heb je het al geprobeerd bij een (telefoon) winkel? Zelf heb ik daar zonder verkoopervaring gestaan...
Fuck the EBU
pi_108461650
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:58 schreef Bleekvoort het volgende:

Ja, waarom niet.

Dat vind ik nou juist zo leuk! Ik heb namelijk stage gelopen bij een Rabobank! ;)
Helpt me vervolgens tot nu toe nog geen moer hoor, maar toch.

quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:43 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, ik heb even gebeld is nu verzet naar de dinsdagochtend. Gelijk vrij gevraagd en gekregen. Maar ik was vooral bang dat ze het verkeerd zouden opnemen. Alsof ik onbetrouwbaar ben ofzo, snap je? Gelukkig was dit totaal niet het geval. Sterker nog, ze was bang dat, omdat ik belde, ik niet meer geïnteresseerd was.

[..]

Succes. Heb je het al geprobeerd bij een (telefoon) winkel? Zelf heb ik daar zonder verkoopervaring gestaan...
Ik heb bij mijn leidinggevende gelijk aangegeven dat ik aan het solliciteren ben, dat maakt het wel een stuk makkelijker. Maar ik hoef dan ook niet te vrezen voor de negatieve consequenties.
Gelukkig heb je het netjes kunnen oplossen. Succes.
pi_108461757
Afgewezen voor een sollicitatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')