abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108144627
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 34
Werkzoekend # 35

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

PS: Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.
pi_108148578
Ik kwam door de sollicitatierondes heen bij een groot industrieel bedrijf, een heel leuk bedrijf met goede mogelijkheden, maar ik heb het niet aangenomen omdat mijn salaris rond de 2000 euro zou komen te liggen. Dat is veel lager dan wat ik kreeg (2300) en na 2 jaar werkervaring vind ik dat ik wel wat meer mag verdienen. Maar goed, het is een wereldleider in dit gebied en ze denken dat ze het wel kunnen maken met hun miljardenwinst om alsnog slecht te betalen, mij niet gezien. Het is ook nog eens 2 uur reizen van mijn huis, dus ik zou moeten verhuizen want een auto van de zaak kreeg ik ook niet.

Maar goed, als techneut verdien je natuurlijk niet veel, dat wist ik al bij aanvang van de opleiding, maar dat er zelfs na 2 jaar gewaagd werd om voor een schijntje te werken dat gaat te ver. Mijn niet-technische vrienden zitten nu na 2-3 jaar werkervaring al gauw op de 3000 euro en ze werken bij nutsbedrijven, de techneuten waar de bedrijven op draaien krijgen al gauw een stuk minder. Dan zeggen ze wel dat ze eerst gaan investeren in mij, maar goed, de smoes om techneuten weinig te betalen omdat het apparatuur zo duur is daar heb ik geen boodschap aan. Het apparatuur wordt toch al gemaakt in lageloonlanden :?

Ik moet dan maar kiezen tussen leuk werk en minder geld of minder leuk werk maar meer geld. Alles wordt duurder dus ik kies voor het laatste. Leuk en goedbetaald werk zal ik dan in de tussentijd zoeken :Y)
Chaudfontaine is gewoon water hoor... kutreclame
pi_108150351
Welk niveau en welke richting in de techniek? Mijn ervaring is dat techniek best ok kan betalen.
pi_108150791
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:29 schreef Schuifpui het volgende:
Welk niveau en welke richting in de techniek? Mijn ervaring is dat techniek best ok kan betalen.
Op HTS niveau en dat richting Werktuigbouwkunde. Je verdient in de techniek geen hongerloon maar het is erg goed zoeken want de salarissen kunnen erg verschillen. Zo heb ik klasgenoten die nu tegen de 3000 aanzitten met 2 jaar ervaring, maar ook anderen die slechts 2200 verdienen.

Op dit moment wil ik mijn ziel aan de hoogste bieder verkopen :P
Chaudfontaine is gewoon water hoor... kutreclame
pi_108154618
Blijkbaar niet, want je hebt ze al afgewezen

Sinds wanneer zit je zonder werk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_108166321
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkbaar niet, want je hebt ze al afgewezen

Sinds wanneer zit je zonder werk?
Je OT :')_!
pi_108169029
Wat is je probleem?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_108172072
Eigenlijk twijfel ik nog wel een beetje om een opleiding te gaan doen als Helpende in de Zorg.
Want je hoort toch wel vaak dat jongens in de Zorg meestal wel homo's zijn of zo bekeken worden.
En eigenlijk wil ik ook weer niet zo'n imago krijgen mocht ik eenmaal een baan hebben in de Zorg.

Heel misschien ga ik toch nog wel door met mijn koksopleiding, maar dan wil ik niet meer echt in de Horeca maar meer in instellingskeukens. Daar werk je meestal gewoon op vaste tijden en dat wil ik ook ook.
pi_108181458
Het hele weekend hoopvol geweest over een aantal sollicitaties via uitzendbureaus waar ik aan het begin van de week wat over zou horen. Vandaag speciaal vroeg opgestaan, de hele tijd mijn telefoon naast me, steeds mail checken. Maar nog steeds niks. :( Ik zal wel weer eens te ongeduldig zijn.
  maandag 20 februari 2012 @ 12:26:37 #10
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108181927
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:07 schreef Bleekvoort het volgende:
Het hele weekend hoopvol geweest over een aantal sollicitaties via uitzendbureaus waar ik aan het begin van de week wat over zou horen. Vandaag speciaal vroeg opgestaan, de hele tijd mijn telefoon naast me, steeds mail checken. Maar nog steeds niks. :( Ik zal wel weer eens te ongeduldig zijn.
Ik ben al twee maanden bezig met het zoeken van werk, waarvan de afgelopen 3 weken als werkloze, dus misschien ben je idd.te ongeduldig :P

Volgende week maandag trouwens eindelijke een gesprek met mijn werkcoach voor extra begeleiding *O*
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_108181970
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:50 schreef FerryNL het volgende:
Eigenlijk twijfel ik nog wel een beetje om een opleiding te gaan doen als Helpende in de Zorg.
Want je hoort toch wel vaak dat jongens in de Zorg meestal wel homo's zijn of zo bekeken worden.
En eigenlijk wil ik ook weer niet zo'n imago krijgen mocht ik eenmaal een baan hebben in de Zorg.

Heel misschien ga ik toch nog wel door met mijn koksopleiding, maar dan wil ik niet meer echt in de Horeca maar meer in instellingskeukens. Daar werk je meestal gewoon op vaste tijden en dat wil ik ook ook.
Tsja.. als je om zo'n imagodingetje de zorg al niet meer in wil, dan wil je het waarschijnlijk sowieso niet genoeg, want ik denk dat het allemaal echt wel meevalt. Realiseer je verder dat werken in een instellingskeuken weinig met koken te maken heeft. Als koken je passie is heb je daar echt niks te zoeken. Als je gewoon voedsel wil bereiden als baan is het natuurlijk prima :)
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_108182625
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:28 schreef Naamah het volgende:

[..]

Tsja.. als je om zo'n imagodingetje de zorg al niet meer in wil, dan wil je het waarschijnlijk sowieso niet genoeg, want ik denk dat het allemaal echt wel meevalt. Realiseer je verder dat werken in een instellingskeuken weinig met koken te maken heeft. Als koken je passie is heb je daar echt niks te zoeken. Als je gewoon voedsel wil bereiden als baan is het natuurlijk prima :)
Toevallig zat ik nu net even op Fok te kijken en zag je bericht.

Koken is allang niet meer mijn passie want ik ben daar vorig jaar mee gestopt. :{
En de zorg is niet iets waar ik door mee wil, maar mijn punt is gewoon dat ik werk nodig heb en echt weer een opleiding wil gaan volgen. Anders blijf ik werk als callcenter etc houden en wil toch echt een keertje ook een goede baan hebben.
Daarom wou ik eerst de ICT in omdat dat een hele grote hobby is, maar helaas neemt bijna geen 1 bedrijf meer BBL leerlingen aan binnen de ICT. :@
En daarom zat ik me in het weekend te bedenken om dan misschien voor 1 a 2 jaartje in de zorg te gaan, en dan een BBL opleiding te volgen. Zodat ik dan gewoon elke maand mijn salaris binnen heb en bij mensen thuis die het niet meer kunnen gaan schoonmaken etc.

Het is gewoon kut dat je in eerste instantie niet meer iets met je hobby kan doen. Want voltijds naar school gaat gewoon niet meer in verband met de vaste kosten. -O-
pi_108182786
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:50 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Toevallig zat ik nu net even op Fok te kijken en zag je bericht.

Koken is allang niet meer mijn passie want ik ben daar vorig jaar mee gestopt. :{
En de zorg is niet iets waar ik door mee wil, maar mijn punt is gewoon dat ik werk nodig heb en echt weer een opleiding wil gaan volgen. Anders blijf ik werk als callcenter etc houden en wil toch echt een keertje ook een goede baan hebben.
Daarom wou ik eerst de ICT in omdat dat een hele grote hobby is, maar helaas neemt bijna geen 1 bedrijf meer BBL leerlingen aan binnen de ICT. :@
En daarom zat ik me in het weekend te bedenken om dan misschien voor 1 a 2 jaartje in de zorg te gaan, en dan een BBL opleiding te volgen. Zodat ik dan gewoon elke maand mijn salaris binnen heb en bij mensen thuis die het niet meer kunnen gaan schoonmaken etc.

Het is gewoon kut dat je in eerste instantie niet meer iets met je hobby kan doen. Want voltijds naar school gaat gewoon niet meer in verband met de vaste kosten. -O-
Phoe als ik dit zo lees moet jij eens heeeeeeeel hard gaan nadenken wat je nou eigenlijk wilt. Nog 2 jaar rondkloten in een baan die je niet boeit lijkt me niet slim. Ga dan 2 jaar de horeca in en ondertussen een deeltijdopleiding doen ofzo.

p.s. Helpenden heeft niks te maken met schoonmaak bij mensen thuis. Dit is meer gericht op het wassen, aankleden e.d. van mensen. Eventueel ook medicijnen uitzetten, spuiten etc als je daartoe bevoegd bent.
Huishoudelijke hulp kan je gewoon zonder vooropleiding wel doen. Hier is daardoor ook minder vraag naar.
pi_108182846
Ik wou hier net een gefrustreerd verhaal gaan typen, krijg ik een vacature binnen die toch wel héél erg interessant is. Een tijdelijke functie, dat wel, maar dat maakt niet uit.
Het probleem is dat er een studie-achtergrond wordt gevraagd die ik niet heb. Ik weet echter zeker dat ik de benodigde kwaliteiten in huis heb... Eens kijken of ik er omheen kan lullen bij het invullen van mijn motivatie.
pi_108183217
Ik heb nu ook tijdelijk werk. Ondertussen nog wel gesprekken voor vaste dingen. Aan de ene kant is het superfijn om tijdelijk wat te hebben, aan de andere kant is het ook weer een vervelende belemmering als een van de vaste dingen wat wordt.
pi_108183623
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Phoe als ik dit zo lees moet jij eens heeeeeeeel hard gaan nadenken wat je nou eigenlijk wilt. Nog 2 jaar rondkloten in een baan die je niet boeit lijkt me niet slim. Ga dan 2 jaar de horeca in en ondertussen een deeltijdopleiding doen ofzo.

p.s. Helpenden heeft niks te maken met schoonmaak bij mensen thuis. Dit is meer gericht op het wassen, aankleden e.d. van mensen. Eventueel ook medicijnen uitzetten, spuiten etc als je daartoe bevoegd bent.
Huishoudelijke hulp kan je gewoon zonder vooropleiding wel doen. Hier is daardoor ook minder vraag naar.
Hmm dan wordt de Zorg ook al niks nee. :@
Maar je hebt inderdaad 100% gelijk dat ik heel goed moet nadenken. En ik baal er ook van dat het bij mij zo loopt.
Want als ik naar mijn broertje kijk. Die gaat gewoon goed met school en stage en heeft bijna zijn HBO af, en ik blijf maar haken op een simpele MBO2 diploma waar je eigenlijk niks mee kan. :@
Kijk en daardoor zat ik vorig jaar te bedenken om ook weer naar school te gaan, en weer een opleiding te gaan volgen zodat ik ook later een goede baan kan krijgen.
Qua opleiding wil ik de ICT gaan doen maar jammer genoeg zijn er nu al geen BBL plekken beschikbaar. En voltijds gaat niet meer en ik wil dat zelf ook niet meer omdat je met allemaal 16 en 17 jarige in de klas zit.
Ondertussen ben ik ook al 25 en daarmee is het verschil al bijna 10 jaar qua leeftijd, en daarom wil ik liever BBL gaan doen.
Ik zou inderdaad dan maar moeten kijken welke scholen ook Medewerker Beheer ICT MBO3 in deeltijd geven.
1 ding ben ik wel uit en dat is dat ik echt dit jaar weer een opleiding wil gaan volgen! :{
pi_108186389
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:22 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hmm dan wordt de Zorg ook al niks nee. :@
Maar je hebt inderdaad 100% gelijk dat ik heel goed moet nadenken. En ik baal er ook van dat het bij mij zo loopt.
Want als ik naar mijn broertje kijk. Die gaat gewoon goed met school en stage en heeft bijna zijn HBO af, en ik blijf maar haken op een simpele MBO2 diploma waar je eigenlijk niks mee kan. :@
Kijk en daardoor zat ik vorig jaar te bedenken om ook weer naar school te gaan, en weer een opleiding te gaan volgen zodat ik ook later een goede baan kan krijgen.
Qua opleiding wil ik de ICT gaan doen maar jammer genoeg zijn er nu al geen BBL plekken beschikbaar. En voltijds gaat niet meer en ik wil dat zelf ook niet meer omdat je met allemaal 16 en 17 jarige in de klas zit.
Ondertussen ben ik ook al 25 en daarmee is het verschil al bijna 10 jaar qua leeftijd, en daarom wil ik liever BBL gaan doen.
Ik zou inderdaad dan maar moeten kijken welke scholen ook Medewerker Beheer ICT MBO3 in deeltijd geven.
1 ding ben ik wel uit en dat is dat ik echt dit jaar weer een opleiding wil gaan volgen! :{
Ik loop eigenlijk een beetje tegen hetzelfde op, ik zou ook graag een overstap willen maken, maar volgens mij is het niet per se eenvoudiger om in een andere branch om aan werk te komen. Ik heb wel dat ik dingen snel leuk vind en er dan ook alles van wil weten, maar op de een of andere manier wordt mijn boodschap of mijn werk snel negatief geïnterpreteerd, misschien omdat ik moeite heb met mezelf mondeling uitdrukken. Ik heb heel veel pech gehad met bijzaken die hier veel invloed op hebben gehad en dan had ik ook over een groot deel daarvan geen controle.

Daardoor heb ik eigenlijk het idee dat het belangrijker is dat je goed bent in wat je doet en dat het niet zo zeer gaat om wat je leuk vind. Als dat werkelijk het geval was geweest, had ik nu een heel andere indeling van m'n leven gehad, mijn inzet wordt namelijk bijna altijd onderstreept met een financieel voordeel of een goede referentie, of zelfs dat ik aangenomen werd in de wetenschap dat ik ook zo weer weg zou zijn. En ik heb nog (bijna) nooit een sollicitatie gedaan waarbij ik niet enthousiast over kwam over de functie.

Natuurlijk geldt dat als je werk leuk vindt dat je er vanzelf goed in wordt, maar dit gaat voor veel werkgevers meestal veel te traag, met name als je zwakke punten ook nog moet wegpoetsen.

Ik heb een universitaire achtergrond met een serieus pakket aan nevenactiviteiten en ervaring in heel verschillende functies, maar alsnog loop ik tegen hetzelfde op.

Sowieso moet je niet denken dat je "al" 25 bent, dat veroorzaakt alleen maar onnodige stress. Onderschat nooit het effect van positief denken.
pi_108186966
Ik wilde mn LinkedIn updaten maar jeetje wat is dat deprimerend zeg. Al die mensen met hele belangrijk klinkende banen... Of misschien komt het omdat ze alles in het Engels vertalen...
pi_108213187
Als een detacheringsbureau mij vanaf het begin heel informeel benadert en tutoyeert, dan kan ik degene daar waar ik het gesprek mee heb toch ook tutoyeren? Vind dat altijd zo lastig, tutoyeren vind ik al snel te informeel en soms bijna onbeleefd overkomen, terwijl u zeggen meteen zo'n afstand schept en soms zo onnatuurlijk over kan komen, alsof je de ander bewust op afstand wil houden en ook boven je plaatst of zo.
pi_108214662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:40 schreef Naamah het volgende:
Als een detacheringsbureau mij vanaf het begin heel informeel benadert en tutoyeert, dan kan ik degene daar waar ik het gesprek mee heb toch ook tutoyeren? Vind dat altijd zo lastig, tutoyeren vind ik al snel te informeel en soms bijna onbeleefd overkomen, terwijl u zeggen meteen zo'n afstand schept en soms zo onnatuurlijk over kan komen, alsof je de ander bewust op afstand wil houden en ook boven je plaatst of zo.
Je kan natuurlijk ook gelijk een boks geven en hè ouwe zeggen.
pi_108216040
Moet ik dan heel stug en stijf u blijven zeggen terwijl zij heel informeel doen en je en jij-en? Dat is toch ook gek?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:35:36 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108216234
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:24 schreef Naamah het volgende:
Moet ik dan heel stug en stijf u blijven zeggen terwijl zij heel informeel doen en je en jij-en? Dat is toch ook gek?
Zou ik ook niet doen denk ik! Volgens mij is het gangbaar om je aan te passen aan de stijl van je gesprekspartner, toch?

Met mijn baas zaten we al heel snel te jij-en :P Hij is ook zo informeel als wat. Ik kan me ook zo voorstellen dat wanneer je vast blijft houden aan formaliteit, dat bij sommige (jonge informele bedrijven) ook in je nadeel kan werken..?

Al google ik de persoon in kwestie nog wel eens om te zien of ie niet veel ouder is dan ik :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108218669
Ok, dit is wel weer heel raar. :o

Ik heb gisteren en vorige week op een aantal vacatures gesolliciteerd, waaronder een paar zeer relaxte administratieve banen. Ik weet zeker dat ik daarvoor de benodigde kwaliteiten in huis heb, maar weet ook zeker dat ik veel concurrentie heb, dus het blijft nog even afwachten. Toch heb ik wel redelijke hoop dat het wat kan worden.

Nu werd ik zonet gebeld door iemand van een ander uitzendbureau. Ze hebben een fulltime vacature voor productiewerk en ik kan per direct beginnen, maar dan moet ik het wel in de loop van vandaag laten weten.

Liever zou ik wachten op antwoord op mijn sollicitaties, daar gaat het immers om leuke en serieuze banen. Dat productiewerk is klote en ongeschoold, maar het zou me wel per direct zekerheid van inkomen geven.

Wat een dilemma weer. :{
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:08:56 #24
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_108218773
Niks dilemma, gewoon beginnen met dat produktiewerk en als de andere banen wat worden, stoppen met produktie werk. Heel simpel.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:11:00 #25
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108218829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:08 schreef tanteklara het volgende:
Niks dilemma, gewoon beginnen met dat produktiewerk en als de andere banen wat worden, stoppen met produktie werk. Heel simpel.
Precies, da's nou het leuke van uitzendbureau's: je kan hun en hun (kut)werk even goed per direct wegbonjouren als zij dat met jou kunnen doen :)
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')