Op HTS niveau en dat richting Werktuigbouwkunde. Je verdient in de techniek geen hongerloon maar het is erg goed zoeken want de salarissen kunnen erg verschillen. Zo heb ik klasgenoten die nu tegen de 3000 aanzitten met 2 jaar ervaring, maar ook anderen die slechts 2200 verdienen.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:29 schreef Schuifpui het volgende:
Welk niveau en welke richting in de techniek? Mijn ervaring is dat techniek best ok kan betalen.
Je OTquote:Op zondag 19 februari 2012 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkbaar niet, want je hebt ze al afgewezen
Sinds wanneer zit je zonder werk?
Ik ben al twee maanden bezig met het zoeken van werk, waarvan de afgelopen 3 weken als werkloze, dus misschien ben je idd.te ongeduldigquote:Op maandag 20 februari 2012 12:07 schreef Bleekvoort het volgende:
Het hele weekend hoopvol geweest over een aantal sollicitaties via uitzendbureaus waar ik aan het begin van de week wat over zou horen. Vandaag speciaal vroeg opgestaan, de hele tijd mijn telefoon naast me, steeds mail checken. Maar nog steeds niks.Ik zal wel weer eens te ongeduldig zijn.
Tsja.. als je om zo'n imagodingetje de zorg al niet meer in wil, dan wil je het waarschijnlijk sowieso niet genoeg, want ik denk dat het allemaal echt wel meevalt. Realiseer je verder dat werken in een instellingskeuken weinig met koken te maken heeft. Als koken je passie is heb je daar echt niks te zoeken. Als je gewoon voedsel wil bereiden als baan is het natuurlijk primaquote:Op zondag 19 februari 2012 23:50 schreef FerryNL het volgende:
Eigenlijk twijfel ik nog wel een beetje om een opleiding te gaan doen als Helpende in de Zorg.
Want je hoort toch wel vaak dat jongens in de Zorg meestal wel homo's zijn of zo bekeken worden.
En eigenlijk wil ik ook weer niet zo'n imago krijgen mocht ik eenmaal een baan hebben in de Zorg.
Heel misschien ga ik toch nog wel door met mijn koksopleiding, maar dan wil ik niet meer echt in de Horeca maar meer in instellingskeukens. Daar werk je meestal gewoon op vaste tijden en dat wil ik ook ook.
Toevallig zat ik nu net even op Fok te kijken en zag je bericht.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:28 schreef Naamah het volgende:
[..]
Tsja.. als je om zo'n imagodingetje de zorg al niet meer in wil, dan wil je het waarschijnlijk sowieso niet genoeg, want ik denk dat het allemaal echt wel meevalt. Realiseer je verder dat werken in een instellingskeuken weinig met koken te maken heeft. Als koken je passie is heb je daar echt niks te zoeken. Als je gewoon voedsel wil bereiden als baan is het natuurlijk prima
Phoe als ik dit zo lees moet jij eens heeeeeeeel hard gaan nadenken wat je nou eigenlijk wilt. Nog 2 jaar rondkloten in een baan die je niet boeit lijkt me niet slim. Ga dan 2 jaar de horeca in en ondertussen een deeltijdopleiding doen ofzo.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:50 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Toevallig zat ik nu net even op Fok te kijken en zag je bericht.
Koken is allang niet meer mijn passie want ik ben daar vorig jaar mee gestopt.![]()
En de zorg is niet iets waar ik door mee wil, maar mijn punt is gewoon dat ik werk nodig heb en echt weer een opleiding wil gaan volgen. Anders blijf ik werk als callcenter etc houden en wil toch echt een keertje ook een goede baan hebben.
Daarom wou ik eerst de ICT in omdat dat een hele grote hobby is, maar helaas neemt bijna geen 1 bedrijf meer BBL leerlingen aan binnen de ICT.![]()
En daarom zat ik me in het weekend te bedenken om dan misschien voor 1 a 2 jaartje in de zorg te gaan, en dan een BBL opleiding te volgen. Zodat ik dan gewoon elke maand mijn salaris binnen heb en bij mensen thuis die het niet meer kunnen gaan schoonmaken etc.
Het is gewoon kut dat je in eerste instantie niet meer iets met je hobby kan doen. Want voltijds naar school gaat gewoon niet meer in verband met de vaste kosten.
Hmm dan wordt de Zorg ook al niks nee.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Phoe als ik dit zo lees moet jij eens heeeeeeeel hard gaan nadenken wat je nou eigenlijk wilt. Nog 2 jaar rondkloten in een baan die je niet boeit lijkt me niet slim. Ga dan 2 jaar de horeca in en ondertussen een deeltijdopleiding doen ofzo.
p.s. Helpenden heeft niks te maken met schoonmaak bij mensen thuis. Dit is meer gericht op het wassen, aankleden e.d. van mensen. Eventueel ook medicijnen uitzetten, spuiten etc als je daartoe bevoegd bent.
Huishoudelijke hulp kan je gewoon zonder vooropleiding wel doen. Hier is daardoor ook minder vraag naar.
Ik loop eigenlijk een beetje tegen hetzelfde op, ik zou ook graag een overstap willen maken, maar volgens mij is het niet per se eenvoudiger om in een andere branch om aan werk te komen. Ik heb wel dat ik dingen snel leuk vind en er dan ook alles van wil weten, maar op de een of andere manier wordt mijn boodschap of mijn werk snel negatief geïnterpreteerd, misschien omdat ik moeite heb met mezelf mondeling uitdrukken. Ik heb heel veel pech gehad met bijzaken die hier veel invloed op hebben gehad en dan had ik ook over een groot deel daarvan geen controle.quote:Op maandag 20 februari 2012 13:22 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Hmm dan wordt de Zorg ook al niks nee.![]()
Maar je hebt inderdaad 100% gelijk dat ik heel goed moet nadenken. En ik baal er ook van dat het bij mij zo loopt.
Want als ik naar mijn broertje kijk. Die gaat gewoon goed met school en stage en heeft bijna zijn HBO af, en ik blijf maar haken op een simpele MBO2 diploma waar je eigenlijk niks mee kan.![]()
Kijk en daardoor zat ik vorig jaar te bedenken om ook weer naar school te gaan, en weer een opleiding te gaan volgen zodat ik ook later een goede baan kan krijgen.
Qua opleiding wil ik de ICT gaan doen maar jammer genoeg zijn er nu al geen BBL plekken beschikbaar. En voltijds gaat niet meer en ik wil dat zelf ook niet meer omdat je met allemaal 16 en 17 jarige in de klas zit.
Ondertussen ben ik ook al 25 en daarmee is het verschil al bijna 10 jaar qua leeftijd, en daarom wil ik liever BBL gaan doen.
Ik zou inderdaad dan maar moeten kijken welke scholen ook Medewerker Beheer ICT MBO3 in deeltijd geven.
1 ding ben ik wel uit en dat is dat ik echt dit jaar weer een opleiding wil gaan volgen!
Je kan natuurlijk ook gelijk een boks geven en hè ouwe zeggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 00:40 schreef Naamah het volgende:
Als een detacheringsbureau mij vanaf het begin heel informeel benadert en tutoyeert, dan kan ik degene daar waar ik het gesprek mee heb toch ook tutoyeren? Vind dat altijd zo lastig, tutoyeren vind ik al snel te informeel en soms bijna onbeleefd overkomen, terwijl u zeggen meteen zo'n afstand schept en soms zo onnatuurlijk over kan komen, alsof je de ander bewust op afstand wil houden en ook boven je plaatst of zo.
Zou ik ook niet doen denk ik! Volgens mij is het gangbaar om je aan te passen aan de stijl van je gesprekspartner, toch?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:24 schreef Naamah het volgende:
Moet ik dan heel stug en stijf u blijven zeggen terwijl zij heel informeel doen en je en jij-en? Dat is toch ook gek?
Precies, da's nou het leuke van uitzendbureau's: je kan hun en hun (kut)werk even goed per direct wegbonjouren als zij dat met jou kunnen doenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:08 schreef tanteklara het volgende:
Niks dilemma, gewoon beginnen met dat produktiewerk en als de andere banen wat worden, stoppen met produktie werk. Heel simpel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |