Ja, hier ook totaal geen concentratie om een tijdschrift of boek te lezen helaasquote:Op maandag 27 februari 2012 19:54 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Totaal geen concentratie hebben, is that part of the depression?
Ik herken het in zoverre dat wanneer ik depressief was, ik zelfs met de beste wil van de wereld niet m'n schoolwerk af kon krijgen.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:25 schreef Luuk9 het volgende:
nee nog nooit me huisarts gesproken, maar het lijkt me geen luiheid aan een kant want t is gewoon niet normaal. iemand hier ervaringen mee?
sorry ik kan quoten met deze browser
Wat dacht je ervan om een afspraak bij je huisarts te maken en hem/haar jouw klachten voor te leggen?quote:Op maandag 27 februari 2012 20:29 schreef Luuk9 het volgende:
dat gaat wel bij mij, heb wel last van trillingen en hartkloppingen enzo
Dat vind ik misschien nog wel het ergste ook. Dat zelfs dát stil komt te staanquote:Op maandag 27 februari 2012 20:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, hier ook totaal geen concentratie om een tijdschrift of boek te lezen helaas
Bij mij kwam alles stil te staan. Echt heel vervelend want die negatieve gevoelens gaan gewoon dwars door je optimisme heenquote:Op maandag 27 februari 2012 20:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat vind ik misschien nog wel het ergste ook. Dat zelfs dát stil komt te staan
Idd, ik hou erg van lezen en het is een goede afleiding. Maar nu al maanden amper gelezen en de tijdschriften waar ik een abonnement op heb stapelen zich opquote:Op maandag 27 februari 2012 20:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Dat vind ik misschien nog wel het ergste ook. Dat zelfs dát stil komt te staan
Wat ik vooral het ergste vind, is dat ik de concentratie niet kan opbrengen voor school. Ik wil zoo verschrikkelijk graag, maar het lukt me niet.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:43 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Idd, ik hou erg van lezen en het is een goede afleiding. Maar nu al maanden amper gelezen en de tijdschriften waar ik een abonnement op heb stapelen zich opEn voor mn verjaardag een heel leuk boek gekregen, maar die lezen lukt dus ook niet
Ja dat is idd erg vervelendquote:Op maandag 27 februari 2012 20:55 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wat ik vooral het ergste vind, is dat ik de concentratie niet kan opbrengen voor school. Ik wil zoo verschrikkelijk graag, maar het lukt me niet.
Dat is echt lelijk. Dat wil ik dus proberen te voorkomen. Heb morgenmiddag gesprek met mn coach, dan hoop ik dat hij me kan vertellen dat ik het allemaal kan halen met een beetje hulp van hem, of dat het niet erg is en wat de consquenties zijn als ik volgend jaar de tijd neem om mijn 2e jaar nog af te maken voor zover dat nog nodig is. Dat ik nu school op een iets lager pitje kan zetten en bijvoorbeeld wel voor een aantal vakken ga, maar een paar laat vallen om volgend jaar te doen. Dat ik mn 2e jaar gewoon in 2 jaar doe. Zou aan de ene kant heel fijn zijn, zodat ik me meer kan storten op het er weer bovenop komen, aan de andere kant weet ik dat ik het kan halen dit jaar, zelfs in deze toestand nog. Als ik de concentratie maar heb.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:15 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja dat is idd erg vervelendIk zit ook al sinds september thuis van school omdat het niet meer ging
Waar ligt het gebrek aan concentratie aan, denk je? Is het dat negatieve gevoelens te veel afleiden, een gebrek aan motivatie, iets anders? Ik heb concentratietraining gehad, maar dat was vooral om met angstgevoelens om te gaan bij taken. Ik vraag me af of dat ook zou kunnen werken bij depressieve klachten.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:55 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Wat ik vooral het ergste vind, is dat ik de concentratie niet kan opbrengen voor school. Ik wil zoo verschrikkelijk graag, maar het lukt me niet.
De motivatie is er wel, ik wil echt graag deze opleiding gewoon volgen. Het is ook niet zozeer dat de nare gedachten me afleiden, al speelt dat uiteraard wel een rol. Wat het precies is weet ik eigenlijk niet zo goed. Mijn concentratie kan ik nergens bij houden. Zelfs tijdens dit typen was ik 'm al 2 keer kwijt.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:33 schreef eldodo het volgende:
Ik ben een beetje benieuwd wie hier ook in gesprekstherapie e.d. zijn? Wat voor ervaringen heb je daarmee, wat voor nut heeft het tov AD's? Zijn er nog andere manieren waarop je de depressie te lijf gaat, bijv. leefomgeving of relaties veranderen/verbeteren?
[..]
Waar ligt het gebrek aan concentratie aan, denk je? Is het dat negatieve gevoelens te veel afleiden, een gebrek aan motivatie, iets anders? Ik heb concentratietraining gehad, maar dat was vooral om met angstgevoelens om te gaan bij taken. Ik vraag me af of dat ook zou kunnen werken bij depressieve klachten.
Ook voor mij zijn de concentratieproblemen herkenbaar. Tijdens het dieptepunt van mijn depressie was ik veel minder gaan doen met de studie die ik al deeltijd volgde. In het tweede jaar gestopt, uit huis gegaan en toen een andere studie gestart. Maar dat was ook snel afgelopen, ik kon nergens mijn aandacht bij houden en fatsoenlijk aan werken. Ergens was dat best pijnlijk, omdat ik vroeger toch best goed kon concentreren, lezen en leren. Tegenwoordig gaat het wel aardig, maar nog niet optimaal. Ik studeer weer 1,5 jaar, haal goede cijfers en vooralsnog geen studievertraging.
Sta je in contact met hulpverleners die daar misschien wat meer over weten? Het zou fijn zijn als er min of meer vastgesteld kan worden waar je concentratieprobleem aan ligt, en of er op kort termijn oefeningen te doen zijn die je helpen. Zelf ging ik naar een praktijk van cognitief gedragspsychologen waar ik kon oefenen. Het is iig mooi dat je motivatie voor de studie hebt. De wil heb je, nu nog kijken of er een weg is.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
De motivatie is er wel, ik wil echt graag deze opleiding gewoon volgen. Het is ook niet zozeer dat de nare gedachten me afleiden, al speelt dat uiteraard wel een rol. Wat het precies is weet ik eigenlijk niet zo goed. Mijn concentratie kan ik nergens bij houden. Zelfs tijdens dit typen was ik 'm al 2 keer kwijt.
Ja, loop bij een psycholoog. Zal het er woensdag met hem over hebben. Het is echt vervelend, want ik weet dat ik nog heel wat wilde zeggen, maar omdat ik dus net mijn concentratie verloor (oh, echt?quote:Op maandag 27 februari 2012 21:52 schreef eldodo het volgende:
[..]
Sta je in contact met hulpverleners die daar misschien wat meer over weten? Het zou fijn zijn als er min of meer vastgesteld kan worden waar je concentratieprobleem aan ligt, en of er op kort termijn oefeningen te doen zijn die je helpen. Zelf ging ik naar een praktijk van cognitief gedragspsychologen waar ik kon oefenen. Het is iig mooi dat je motivatie voor de studie hebt. De wil heb je, nu nog kijken of er een weg is.
Ik denk dat het afhankelijk is, in principe denk ik dat je dit het beste bij de huisarts of psychiater kan navragen...quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:33 schreef Murmeli het volgende:
ff een vraag:
welke pijnstillers behalve paracetamol mag je nog meer slikken bij AD's? Ik weet dat ibuprofen niet mag vanwege je maag. Maar paracetamol doet het bij mij niet altijd genoeg. Ik heb nu saridon. Weet iemand van jullie toevallig of dat slecht voor je maag is icm AD's?
Tja, bij mij is het heel dubbel. Omdat ik soms weken prima op mezelf kan functioneren en veel rust heb. Maar op bepaalde momenten dan word ik zo onrustig dat nisk helptom rust te krijgen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:33 schreef Murmeli het volgende:
ff een vraag:
welke pijnstillers behalve paracetamol mag je nog meer slikken bij AD's? Ik weet dat ibuprofen niet mag vanwege je maag. Maar paracetamol doet het bij mij niet altijd genoeg. Ik heb nu saridon. Weet iemand van jullie toevallig of dat slecht voor je maag is icm AD's?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |