Ik zit bij een psycholoog. Mag van huisarts wel 3x op een dag nemen, maar ben bang dat ik er zo snel verslaafd aan raak. Heb een beetje oudere topics gelezen, en toch wel respect gekregen voor sommige mensen hier. Die er al langere tijden mee kampen, en nog steeds hier andere mensen hulp geven door vragen te beantwoorden. Daarom een dikke kus voor jullie en dat alles weer goed mag komen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:42 schreef Sylvana het volgende:
Ik zou dat even met je psychiater bespreken Glories. Daar kunnen wij weinig over zeggen. Sterkte iig!
Slik pas 2,5 maand AD maar heb het idee dat de Citalopram die ik nu slik niet de juiste AD voor mij is. Krijg steeds meer last van bijwerkingen ipv minder. Denk dan ook dat verhogen geen zin heeft en ik ga dan ook morgen met mijn huisarts bespreken wat misschien een betere keus zou zijn.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:03 schreef Nyota het volgende:
[..]
Klote hè? Slik je de ad al lang? Kan je nog verhogen of wil je dat niet ivm de bijwerkingen?
Wat doe jij met dat dichtslaan?
Ik ben nu ook ongeveer 2,5 maand bezigquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:21 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Slik pas 2,5 maand AD maar heb het idee dat de Citalopram die ik nu slik niet de juiste AD voor mij is. Krijg steeds meer last van bijwerkingen ipv minder. Denk dan ook dat verhogen geen zin heeft en ik ga dan ook morgen met mijn huisarts bespreken wat misschien een betere keus zou zijn.
Dat dichtslaan geeft nogal wat problemen, want daardoor heb ik veel te lang ontkent dat ik depressief ben. Ik probeerde het weg te stoppen, omdat ik niet wist hoe ik het moest verwoorden. Nu probeer ik er gewoon doorheen te gaan, ook al betekend dat dat ik het huilend en onsamenhangend moet vertellen. Want anders kan niemand me verder helpen en alleen red ik het ook niet.
Ach gosh, wat een schat zeg. Ahh, echt zo kioetquote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gelukkig heb ik heel veel afleiding in de vorm van een pup, Hij is nu 6 weken oud, en dus nog bij zijn mama, maar ik ga wel regelmatig kijken. Op 1 april (geen grap) komt hij bij ons wonen en daar kijk ik erg naar uit! Hij is echt enorm lief, en ondeugend!
[ afbeelding ]
Toch een heel verhaal en voldoende om je zorgen over te maken dus! Wat je al zegt, dat het ooit allemaal begonnen is doordat je broertje alle aandacht op-eiste, dat is waarschijnlijk ook pas op latere leeftijd een beetje duidelijk geworden bij jou. Was je zelf als kind dan ook zo dat je het een beet opgaf en dacht van; ach laat maar, als hij de aandacht wil.. Een beetje moe van steeds je best moeten doen om ook een beetje in beeld te blijven bij je ouders? Uiteindelijk jezelf een beetje wegcijferen en afzonderen, waardoor je je wat minderwaardig voelde en je ook wat meer een gesloten persoonlijkheid ging ontwikkelen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 16:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Meh, kan er ook nog wel bij. Begin ik bij te komen van afgelopen weekend, kom ik erachter dat mn exvriend verliefd is op een ander. Ik dacht dat ik er al aardig mee om kon gaan dat het over was, maar nu lig ik weer jankend op bed.
Een tijdje geleden vroeg iemand van jullie wat meer over mezelf te vertellen, en aangezien ik bang ben dat jullie me gaan zien als iemand die alleen maar liefdesverdriet heeft en zich aanstelt door te doen alsof ze depressief is, ga ik nu maar even wat meer over mezelf vertellen. Misschien lucht het ook wel even op.
Waar het ooit allemaal mee begonnen is, is dat mijn broertje PDD-NOS en ADHD heeft. Daardoor eiste hij veel meer aandacht op. Nu ik ouder ben en er veel over heb gelezen en geleerd snap ik dat ik hier door altijd minder aandacht kreeg en maakt het me ook niet uit. Als kind kreeg ik dus vanaf mijn 3e tot heden te weinig aandacht, wat je als kind niet snapt en waardoor er psychische problemen door kunnen ontstaan. Dit is bij mij het geval. Ik heb een hechtingsstoornis opgelopen. Ik heb vrijwel geen band met mijn ouders. Er is wel een band, maar de band die ik met ze heb is absoluut geen gezonde ouder-kind band.
Hierdoor altijd al problemen gehad met mijn vader. Ik kan oprecht zeggen dat ik hem meer zie als de man die mij het leven heeft gegeven en die rond paradeert in ons huis om bevelen uit te spreken. Ik voel geen liefde voor hem. Als hem iets overkomt vind ik dat net zo kut voor hem als ik het zo vinden voor iemand die ik amper ken. Voor mijn moeder is dit nog wel iets anders. Met mijn moeder heb ik wel lichte kenmerken van een moeder-dochter band, maar ook niet zoals het hoort. Mijn moeder is een hartstikke lieve vrouw, maar laat enorm over zich heenlopen, vooral door mijn vader. Van mijn moeder zou ik in ieder geval kunnen zeggen dat ik van dr hou, in lichte vorm met de gedachte; het is tenslotte mijn moeder. Bij mijn vader heb ik dit niet.
Sinds 2 jaar weet mijn moeder (pas 54) dat ze parkinson heeft. Erg jong voor deze ziekte. Mijn moeder is hierdoor enorm depressief geworden. Dit heeft zich vooral geuit in periodes van heel heftig tot amper zichtbaar. Maar het was er altijd. In de heftige periodes spreekt zij suïcidale gedachten uit naar ons. Ze meent dit. We hebben thuis het vermoeden dat ze haar pillen opspaart, aangezien ze soms wel heel snel door haar medicijnen heen is en ze ook regelmatig roept dat dat de enige manier is waarop ze het zou doen. Ze weigert in therapie te gaan. Haar woorden: 'Ik laat nog liever het gezin stikken dan dat ik in therapie ga'. Dit is voor mijn moeder echt uitzonderlijk, haar gezin is haar alles. Om maar aan te geven hoe eigenwijs ze eigenlijk is. Toen ze deze uitspraak deed raakte het me wel, maar drong het nog niet tot me door. Er was toen nog niet zoveel aan de hand verder.
Tot een aantal maanden geleden. Toen kon ik het kennelijk allemaal niet meer wegstoppen. Ik liet het altijd langs me heen gaan, wilde er niet teveel onder leiden. Maar nu heb ik geen keuze meer. Dit heeft ervoor gezorgt dat ik langzaam maar zeker zelf depressief ben geworden. Daarbij komende dat mijn schoonmoeder destijds voor de tweede keer kanker had, en om haar gaf ik ook enorm. Daar is het vooral begonnen.
Sindsdien gaat het op school slecht, gaat het op stage slecht, ging het slecht in mijn relatie en ben ik ook nog eens 2 van mn goede vriendinnen (achteraf dus helemaal niet zulke goede vriendinnen) verloren om lullige redenen. Ik voel me enorm alleen, heb amper vrienden en dat begin ik toch te voelen. Zeker nu, sinds het uit is. Sinds het uit is maar met 2 mensen echt contact gehad, dat zijn ook de enige 2 die daadwerkelijk iets om me geven. Meer mensen heb ik niet.
Dus sinds kort ervoor gekozen om in therapie te gaan, daar een diagnostisch onderzoek gehad en daaruit is gekomen dat ik matig depressief ben. Hoef geen medicijnen, maar als ik het wil mag ik dat aangeven en wordt ernaar gekeken hoe verstandig het is. Ik wil het eerst proberen met de psycholoog. Hij helpt me enorm goed, na 2 weken voelde ik me al een stuk beter. Maar ik had al een vermoeden dat ik een terugval zou krijgen. En die terugval heb ik nu sinds afgelopen weekend.
Oppervlakkige informatie, aangezien ik verder niet weet wat ik vertellen moet; Mijn naam is Nathalie, ik ben 21 jaar en studeer zelf Creatieve Therapie Drama. Daarvoor zit ik op kamers, net verhuisd naar een nieuwe, in Amersfoort, maar ga elk weekend naar mijn ouders (in Enschede), omdat ik daar nog werk en dit niet op wil geven en zodat ik mijn beste vriendin elke week zie.
Beide.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:17 schreef romski het volgende:
[..]
Toch een heel verhaal en voldoende om je zorgen over te maken dus! Wat je al zegt, dat het ooit allemaal begonnen is doordat je broertje alle aandacht op-eiste, dat is waarschijnlijk ook pas op latere leeftijd een beetje duidelijk geworden bij jou. Was je zelf als kind dan ook zo dat je het een beet opgaf en dacht van; ach laat maar, als hij de aandacht wil.. Een beetje moe van steeds je best moeten doen om ook een beetje in beeld te blijven bij je ouders? Uiteindelijk jezelf een beetje wegcijferen en afzonderen, waardoor je je wat minderwaardig voelde en je ook wat meer een gesloten persoonlijkheid ging ontwikkelen.
Of probeerde je juist een eigen identiteit te creeëren die heel uniek was?
We hebben hem Dexter genoemdquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:08 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ik ben nu ook ongeveer 2,5 maand bezigGoed dat je het morgen gaat bespreken, je moet je er ok bij voelen.
En hoe lang ga je nu naar je psych? Ik vind het heel goed dat je je er toch doorheen sleept. Ben wel een beetje jaloers eigenlijk, want ik durf niet eens te huilen, dus dat schiet niet echt op. Stapje voor stapje gaan we er komen toch?
[..]
Ach gosh, wat een schat zeg. Ahh, echt zo kioetHeb je hem al een naam gegeven? En wat goed dat je weet hoe je nu met te veel hebben gedaan om kan gaan. Goed bezig!
En girlnextdoor: wat goed dat je hier je verhaal neerlegt. Het is niet niks nee: lucht het je een beetje op? Het is moeilijk als je de aandacht vroeger gemist hebt
En hier nog steeds ziek in bed. Kweet niet of dat nou zo goed is voor m'n stemming...
Dat beessie is echt onmogelijk lief!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 19:44 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/Album=PCWBS8EJ
Hier staan er nog wel een paar in! Have fun!
kloptquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:37 schreef Nyota het volgende:
Ahhh, hij ziet er ook zo lekker zacht uit enzoDexter is lief!!!!
Nu vind ik t helemaal jammer dat ik vandaag niet naar t asiel kon; daar zitten ook schatjes
Loop ongeveer net zo lang bij de psych (1x in de 2 weken) Dat huilen moet gewoon, dat doe ik als ik kwaad wordt of gefrustreerd ben en dus ook als ik dichtsla, doordat ik ga huilen haal ik de druk van de ketel en dan kan ik het wel zeggen, al dan niet met vloeken en verwijten naar mezelfquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:08 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ik ben nu ook ongeveer 2,5 maand bezigGoed dat je het morgen gaat bespreken, je moet je er ok bij voelen.
En hoe lang ga je nu naar je psych? Ik vind het heel goed dat je je er toch doorheen sleept. Ben wel een beetje jaloers eigenlijk, want ik durf niet eens te huilen, dus dat schiet niet echt op. Stapje voor stapje gaan we er komen toch?
Ik praat ook tegen mijn dieren hoor, ook tegen de hond van mijn ouders als ik buiten loop met hem, Hoevaak ik al niet aangekeken ben alsof ik helemaal gek ben...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:39 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Loop ongeveer net zo lang bij de psych (1x in de 2 weken) Dat huilen moet gewoon, dat doe ik als ik kwaad wordt of gefrustreerd ben en dus ook als ik dichtsla, doordat ik ga huilen haal ik de druk van de ketel en dan kan ik het wel zeggen, al dan niet met vloeken en verwijten naar mezelf
Ik zie de zon aan het eind echt schijnen, alleen nu nog er komen, om er lekker in te kunnen liggen.
@gewoonmezelf87 Wat een heerlijk pluizg bolletjeHuisdieren zijn zo fijn om om je heen te hebben. Ik lijk af en toe wel compleet gek, omdat ik de tegen de kat aan loop te praten
Het leven wat je hebt gehad met hem, is vertrouwd en in zekere zin ook veilig, En nu ben je die veiligheid voor een groot deel kwijt! Je moet nu je leven inrichten zoals jij het wilt, en dus zonder hem, en dat gaat helaas niet van de 1 op de andere dag! Maar je komt er wel, en het zal ook slijten, en voel je vooral niet schuldig als je een baaldag hebt, dat betekent niet gelijk een terugval, Het betekent gewoon een baaldag! Heeft iedereenquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:42 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
Waarom laat ik mijn humeur toch zo afhangen van wat hij doet? Ik wil m niet meer, maar het lukt hem toch om me de pijn te blijven voelen.
Hij doet zo respectloos tegen me. Hij is echt niet meer de jongen waar ik ooit op viel. Hoopte ook dat dat het makkelijker zou maken, maar dat valt dus keihard tegen. Hoe laat ik het los? Hoe kan ik ingodsnaam zelf ook verder gaan?
Voel me zo fucking alleen.
Hallo terugval..
Hallo spiegelbeeld! Dit is dus precies de gevoelens die mij al een paar weken bezighouden, Ik weet van binnen heus wel dat ik rustig aan moet doen, en er eigenlijk helemaal nog niet klaar voor ben, maar tegelijk voel ik ook de druk die er volgens mij dus is! En het stomme is ook dat die druk er helemaal niet is! Niemand vind het vreemd dat ik er nog niet aan toe ben, waarom ik dan wel!? *zucht* en een knuffel voor mijn spiegelbeeld!quote:Op donderdag 8 maart 2012 19:17 schreef Nyota het volgende:
Bleh, dat halve griepje heeft erin gehakt
Vanochtend wel weer naar yoga gegaan en dat was heel fijn en verder niet zo veel. En dat is echt funest voor m'n stemming.
Begin weer heel erg te twijfelen aan mezelf hoe en of ik hier ooit uit kom en vind mezelf zo'n kansloos figuur die al zo lang bezig is: ik ben nu een jaar officieel ziek, vanaf juli met een depressie en bijna een half jaar zonder baan. Bleh.En dan wil ik mezelf enerzijds een harde schop onder m'n reet geven, maar hoor anderzijds dat stemmetje van m'n therapeute dat ik eens lief voor mezelf moet zijn en dat dit proces tijd nodig heeft en ik niet moet wegrennen voor m'n gevoel.
Pff, 's nachts lig ik dan ook weer te veel te denken en dan komen de tranen opeens wel, wat overdag nooit lukt.
Ik wilde dat ik mijn handleiding ergens kon vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |