abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108142479

quote:
Volgens de Republikeinse presidentskandidaat Rick Santorum lopen bejaarden in Nederland rond met polsbandjes met daarop de tekst 'Euthanaseer mij niet'. Santorum zei, tijdens een forumdebat in Missouri, dat ouderen in Nederland onvrijwillig worden geëuthanaseerd.

Volgens de streng katholieke presidentskandidaat is in 10 procent van de sterfgevallen in Nederland sprake van euthanasie. De werkelijke cijfers spreken echter van 2 procent.

De Republikein zei verder dat de helft van alle euthanasiegevallen onvrijwillig zou zijn. Santorum beweert dat bejaarden uitwijken naar buitenland, omdat ze bang zijn naar Nederlandse ziekenhuizen te gaan.
http://www.volkskrant.nl/(...)geeuthanaseerd.dhtml
pi_108142515
quote:
Volgens de streng katholieke presidentskandidaat
Niet serieus te nemen dus. Spijtig alleen dat zulke mensen het toch zo ver weten schoppen.
Extremistisch gematigd.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:07:05 #3
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_108142534
Triest, ik denk dat dit ons meer schaad (ook al is het niet waar) dan dat meldpunt...
pi_108142566
Wat een onzin dit.
De procedure in Nederland mbt tot euthanasie is zo uitgebreid ingedekt omdat het zo'n controversieel onderwerp is dat ik niet kan geloven dat de helft van de ouderen onvrijwillig worden geëuthanaseerd.
Dit wordt in mijn ogen gewoon geroepen omdat de streng katholieke partij tegen euthanasie is.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_108142632
Wat een onzin weer zeg.
pi_108142634
In Amerika (VS) worden religieuze en vermogende lieden voor op lijsten van donororganen gezet. Deze organen worden zonder toestemming uit patienten zonder verzekering gehaald. Echt waar, het valt te lezen op een forum.

[ Bericht 1% gewijzigd door Karboenkeltje op 19-02-2012 11:20:43 (Verduidelijking.) ]
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_108142640
quote:
Volgens de streng katholieke presidentskandidaat is in 10 procent van de sterfgevallen in Nederland sprake van euthanasie. De werkelijke cijfers spreken echter van 2 procent.

De Republikein zei verder dat de helft van alle euthanasiegevallen onvrijwillig zou zijn.
Zoals ik in het andere topic ook aangaf vraag ik mij af of zijn cijfers er echt zo ver naastzitten - de morfinedrip wat harder zetten bij ver heenzijnde terminale patienten zodat het einde geen lijdensweg van dagen maar een pijnloos iets van een paar uren wordt is immers niet geheel ongebruikelijk. En dat wordt niet officieel geregistreerd.

Dat hij deze context er niet bijgeeft en wil suggereren dat families in Nederland massaal ongewenste oudjes tientallen jaren van hun leven afnemen is natuurlijk triest; maar dat soort tactieken zijn we inmiddels wel gewend van de Amerikanen.
pi_108142645
Wat een smerige viespeuk zeg die Santorum. Laten we hopen dat zo´n type daar geen president wordt.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_108142685
quote:
Volgens de Republikeinse presidentskandidaat
Ik stopte met lezen.
pi_108142715
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Zoals ik in het andere topic ook aangaf vraag ik mij af of zijn cijfers er echt zo ver naastzitten - de morfinedrip wat harder zetten bij ver heenzijnde terminale patienten zodat het einde geen lijdensweg van dagen maar een pijnloos iets van een paar uren wordt is immers niet geheel ongebruikelijk. En dat wordt niet officieel geregistreerd.

Dat hij deze context er niet bijgeeft en wil suggereren dat families in Nederland massaal ongewenste oudjes tientallen jaren van hun leven afnemen is natuurlijk triest; maar dat soort tactieken zijn we inmiddels wel gewend van de Amerikanen.
Dat zal niet onder vrijwillige euthanasie vallen zoals in de op geschetst wordt. Die kerel in de OP doet het lijken alsof ouderen uit het niets geëuthanaseerd worden (vandaar de bandjes die ze moeten dragen) om maar onrust te zaaien.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  zondag 19 februari 2012 @ 11:17:53 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108142721
Alsof jullie as we speak ook niet allemaal op klompen lopen, met een tulp in je reet en een stuk Edammerkaas op je hoofd.

Toch?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_108142741
quote:
14s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:13 schreef Karboenkeltje het volgende:
In Amerika worden religieuze en vermogende lieden voor op lijsten van donororganen gezet. Deze organen worden zonder toestemming uit patienten zonder verzekering gehaald. Echt waar, het valt te lezen op een forum.
In Amerika verwacht ik zulke praktijken eerder dan in Nederland!
Hier is de zorg goed dichtgetimmerd en kunnen zulke dingen niet snel gebeuren.
Sowieso heeft vrijwel iedereen in Nederland een verzekering, in Amerika is de helft onverzekerd.
pi_108142747
quote:
18s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:17 schreef Copycat het volgende:
Alsof jullie as we speak ook niet allemaal op klompen lopen, met een tulp in je reet en een stuk Edammerkaas op je hoofd.

Toch?
Onderwijl haring happend.
Extremistisch gematigd.
pi_108142755
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Dat zal niet onder vrijwillige euthanasie vallen zoals in de op geschetst wordt. Die kerel in de OP doet het lijken alsof ouderen uit het niets geëuthanaseerd worden (vandaar de bandjes die ze moeten dragen) om maar onrust te zaaien.
Je zegt nu precies hetzelfde als ik deed :P Santorum rekent dat gewoon ook tot niet-vrijwillige euthanasie (en hij heeft in principe nog gelijk ook) - alleen laat hij met opzet na dat te zeggen. Typisch Amerikaanse taktiek: niet liegen, maar door selectief weglaten van context een andere werkelijkheid creeeren.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:20:19 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108142765
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:07 schreef sonnyspek het volgende:
Triest, ik denk dat dit ons meer schaad (ook al is het niet waar) dan dat meldpunt...
Nee, het schaad de Amerikaanse "politiek".
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108142777
Priceless. Wat een koning. _O_

Beetje jammer alleen dat het merendeel van Nederland de christelijke fabeltjes net even wat meer dan in Amerika ontgroeid is en de polsbandjes of liever kettinkjes (en in een enkel geval een tattoo) die men hier draagt niet vragen alsjeblieft niet geëuthanaseerd, maar juist om alsjeblieft niet gereanimeerd te worden. En geef ze eens ongelijk. :s)
Je suis Charlie Sheen
pi_108142830
Van de week een goede Zembla-aflevering over euthanasie:
http://zembla.vara.nl/Nie(...)c3610aa0c0c7c60a5ee5
Extremistisch gematigd.
pi_108142875
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:19 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Je zegt nu precies hetzelfde als ik deed :P Santorum rekent dat gewoon ook tot niet-vrijwillige euthanasie (en hij heeft in principe nog gelijk ook) - alleen laat hij met opzet na dat te zeggen. Typisch Amerikaanse taktiek: niet liegen, maar door selectief weglaten van context een andere werkelijkheid creeeren.
Maar ik vraag me af of het sowieso onder euthanasie valt, want die patiënten hebben recht op die morfinepomp. Ik heb zelf een tijdje in het ziekenhuis gewerkt en een keer moeten invallen op de oncologie afdeling. Daar had ik een terminale patiënt onder behandeling die nog maar 33 kg woog, wegens de pijn had hij recht op een bepaalde hoeveelheid morfine maar iedereen (incl de patiënt) wist dat hij zo'n dosis niet aan kon. Maar toch heeft de patiënt er recht op anders ben je schuldig aan het onnodig laten lijden van een patiënt. Uiteindelijk heeft de patiënt zelf besloten dat hij de morfine wilde en heeft hij het gekregen, niet lang daarna is hij overleden. Is dat dan euthanasie?
pi_108142923
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Maar ik vraag me af of het sowieso onder euthanasie valt, want die patiënten hebben recht op die morfinepomp. Ik heb zelf een tijdje in het ziekenhuis gewerkt en een keer moeten invallen op de oncologie afdeling. Daar had ik een terminale patiënt onder behandeling die nog maar 33 kg woog, wegens de pijn had hij recht op een bepaalde hoeveelheid morfine maar iedereen (incl de patiënt) wist dat hij zo'n dosis niet aan kon. Maar toch heeft de patiënt er recht op anders ben je schuldig aan het onnodig laten lijden van een patiënt. Uiteindelijk heeft de patiënt zelf besloten dat hij de morfine wilde en heeft hij het gekregen, niet lang daarna is hij overleden. Is dat dan euthanasie?
Moest die patient schriftelijk bevestigen dat hij wist dat hij eraan zou kunnen overlijden?
pi_108142953
Rechts-Christelijke leugenaars, what else is new?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_108143010
quote:
9s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:28 schreef Specularium het volgende:

[..]

Moest die patient schriftelijk bevestigen dat hij wist dat hij eraan zou kunnen overlijden?
Dat durf ik niet te zeggen, omdat ik toen nog leerling was en het en te gevoelige casus was heeft mijn toenmalige stagebegeleider de uiteindelijke verantwoording op zich genomen.
Ik ben er alleen bij geweest toen de morfine werd toegediend maar wat er van te voren besproken is kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Maar ik denk niet dat er papierwerk bijgekomen is omdat deze man de volgende dag zonder morfine ook niet zou halen. Maar zeker weten doe ik het niet.
pi_108143122
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:26 schreef Lotje-Plusone het volgende:

[..]

Vrijwillige euthanasie ja.

Als de patient niet meer bij bewustzijn was geweest, nooit iets hierover op schrift had gezet en de familie en artsen hadden het besloten was het niet-vrijwillige euthanasie geweest - en formeel gezien misschien zelfs moord. Maar aangezien het leven van een patient met hoogstens een paar dagen verkort wordt waarmee onnodig lijden wordt voorkomen... kijkt men de andere kant op.

Alleen doet meneer Santorum dat niet nu het hem uitkomt.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:39:33 #23
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_108143153
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:19 schreef P8 het volgende:

[..]

Onderwijl haring happend.
En naar een draaiorgel luisterend, terwijl we kijken hoe onze huismolen opnieuw wordt geschilderd en de tuinman onze wietplantage in de achtertuin verzorgt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_108143168
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:37 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Als de patient niet meer bij bewustzijn was geweest, nooit iets hierover op schrift had gezet en de familie en artsen hadden het besloten was het niet-vrijwillige euthanasie geweest - en formeel gezien misschien zelfs moord. Maar aangezien het leven van een patient met hoogstens een paar dagen verkort wordt waarmee onnodig lijden wordt voorkomen... kijkt men de andere kant op.

Alleen doet meneer Santorum dat niet nu het hem uitkomt.
Aan de andere kant, als de patient niet bij bewust zijn is en veel pijn heeft maar jij als medische dienst pijnbestrijding weerhoudt omdat het fataal kan zijn, kunnen de artsen en verpleegkundige bestraft worden voor het onnodig laten lijden van de patient.
Waar ligt die grens?
  zondag 19 februari 2012 @ 11:44:46 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_108143225
Dit is nou zo'n geval waarbij ik denk, nou Rutte doe je mond eens open en zeg hier wat van want dit gaat natuurlijk nergens over.

Deze man zal maar president worden zeg.. :{
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_108143240
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:13 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Het is verdraaid moeilijk om euthanasie te krijgen, de arts moet er in meegaan. Palliatieve sedatie wordt gebracht als heilmiddel, terwijl het eindeloos lang voortgesleept kan worden met behouden van vreselijk lijden.

In de VS is er een betere methode: je kan aangeven dat je wil dat je behandeling gestopt wordt en je leven niet eindeloos tegen heug en meug verlengd wordt. Dit is ongetwijfeld het gevolg van die afgrijselijke claimcultuur. Soms brengt die wel wat goeds voor iedereen met zich mee.

quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:19 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Niet-vrijwillige euthanasie bestaat alleen bij dierstapels die afgemaakt worden. Euthanasie is immers hulp bij zelfdoding.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:47:01 #27
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108143264
WAS HET MAAR ZO MOOI!
'Cos boys don't cry.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:48:43 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_108143290
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:45 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Het is verdraaid moeilijk om euthanasie te krijgen, de arts moet er in meegaan. Palliatieve sedatie wordt gebracht als heilmiddel, terwijl het eindeloos lang voortgesleept kan worden met behouden van vreselijk lijden.
In Nederland? Mijn moeder was lange tijd heel ernstig ziek en besloot dat ze niet verder wou. Ze gaf dat aan bij de huisarts, ik moest een krabbel zetten en er gingen natuurlijk een aantal dagen verplichte bedenkttijd overheen maar toen was het gewoon zo ver hoor. Mijn moeder gaf toen aan dat ze het echt wou en de arts onderbrak zijn sinterklaasavondje met zijn gezin er zelfs voor om direct te komen. Het ging allemaal juist erg snel...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 19 februari 2012 @ 11:49:03 #29
208890 June.
Seriously?
pi_108143299
quote:
3s.gif Op zondag 19 februari 2012 11:37 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Nee, dat heet dan palliatieve sedatie en dat is heel wat anders dan euthanasie (!).

Onder palliatieve sedatie wordt verstaan: het opzettelijk verlagen van het bewustzijn van een patiënt in de laatste levensfase. Palliatieve sedatie heeft als doel om anderszins onbehandelbaar lijden te verlichten (en niet het leven te verkorten!) door middel van verlaging van het bewustzijn.

Euthanasie is anders namelijk het opzettelijk levensbeëindigend handelen door een ander dan de betrokkene, maar wel op diens verzoek. Dus totaal anders dan palliatieve sedatie. Hieraan gaan ook allerlei procedures vooraf en kan dus niet direct toegepast worden.
Shine bright like a diamond.
  zondag 19 februari 2012 @ 11:49:42 #30
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_108143307
De gast heeft volgens mij te vaak naar Bill O'Reilly van Fox News gekeken. :') Dit zijn exact dezelfde beweringen die Bill heeft geuit een tijdje geleden. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')