Ha. Want haar echtgenoot is amateur-neuroloog?quote:Op zondag 19 februari 2012 00:52 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Je hoort privé en werk gewoon gescheiden te houden.
Ik vind dat dan ook niet kunnen nee, maar we mogen in dit land nogsteeds onze eigen mening geven dus bij deze. Amen.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:53 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Als het niet haar man was maar wel goed bevriend, zou het dan een andere situatie geweest zijn?
Hé zeg, ik heb ook nog een leven. Ik val er zonet pas in.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:55 schreef k_man het volgende:
Gaat dat gezeik over die journaliste en haar man nou nog steeds door?
Ik heb er verder vandaag nog vrij weinig over gezegd.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:55 schreef k_man het volgende:
Waar gaan we over zeiken, lanceer een onderwerp.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:55 schreef k_man het volgende:
Goed gesproken moraalridderquote:Op zondag 19 februari 2012 01:03 schreef Strani het volgende:
Een échte journalist is hard en publiceert wanneer hij/zij info heeft. Anders redt je het niet in de journalistiek.
Er van uitgaande dat de journaliste de waarheid spreekt en dat die arts inderdaad zei wat zij heeft gerapporteerd, heeft zij niets maar dan ook niets fout gedaan.
Ik ben hem nog niet tegengekomen, maar ik denk dat Google wel een mooi plaatje heeft.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:59 schreef Mercer het volgende:
pics van die man van die journaliste? Ik ben wel benieuwd wie het is namelijk.
Vergeleken met de concurrentie niet nee, daarom vind ik ook in sommige situaties dat journalisten echt over lijken gaan.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:03 schreef Strani het volgende:
Een échte journalist is hard en publiceert wanneer hij/zij info heeft. Anders redt je het niet in de journalistiek.
Er van uitgaande dat de journaliste de waarheid spreekt en dat die arts inderdaad zei wat zij heeft gerapporteerd, heeft zij niets maar dan ook niets fout gedaan.
Zo is het en nait aans. Mensen zitten urenlang voor de tv te wachten op harde feiten, alle zenders en omroepen gooien ongeïnformeerd hun programmering om en focussen op "de toestand van de prins" maar als er dan ene van de dodebomenmedia voor deepthroat speelt, staat iedereen klaar om haar te veroordelen. Van je nieuwsjunks moet je het blijkbaar hebben.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:03 schreef Strani het volgende:
Tis toch het koninklijkhuis, is toch zo belangrijk. Jij wilt toch alles hierover weten?quote:Op zondag 19 februari 2012 01:08 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik ben trouwens ook benieuwd als een journalist wat overkomt hoe leuk hij/zij het zelf zou vinden als er bepaalde foto's of verhalen zouden verschijnen.
Maar respect en enige afstand zou ze wel sieren. Het viel me mee dat WA ze bedankte dat ze met rust werden gelaten, is er toch nog 1 positief bericht wat betreft media. Ik wil ook graag weten hoe dit afloopt, maar ik ga gewoon braaf afwachten, ik zit niet steeds te roepen dat ik meer wil weten.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zo is het en nait aans. Mensen zitten urenlang voor de tv te wachten op nieuws, alle zenders en omroepen gooien ongeïnformeerd hun programmering om en focussen op "de toestand van de prins" maar als er dan ene van de dodebomenmedia voor deepthroat speelt, staat iedereen klaar om haar te veroordelen. Van je nieuwsjunks moet je het blijkbaar hebben..
quote:Chirurgen ruziën om bloedvatschroefje
UTRECHT - De Belgische neurochirurg Erwin De Winter beschuldigt opnieuw zijn Nederlandse collega Kees Tulleken ervan een uitvinding van hem te hebben gekopieerd en in de handel te hebben gebracht. De justitie in Antwerpen onderzoekt de zaak. Het is nog niet bekend of en wanneer het tot een daadwerkelijk proces komt.
quote:Fragment | Derk Marseille in gesprek met neurochirurg Kees Tulleken en NRC-journaliste Jannetje Koelewijn
Dat is jouw mening en die respecteer ik.quote:Op zondag 19 februari 2012 00:55 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik vind dat dan ook niet kunnen nee, maar we mogen in dit land nogsteeds onze eigen mening geven dus bij deze. Amen.
Het is een apart slag mensen inderdaad. Ik heb er ook wel eens ruzie over gehad met een Nederlander die in Colombia een nieuws-site heeft. Ik werkte er ook voor en was het niet altijd eens met zijn hardheid. Ik ben dan ook geen ras-journalist.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:06 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Vergeleken met de concurrentie niet nee, daarom vind ik ook in sommige situaties dat journalisten echt over lijken gaan.
Sterker nog, ik denk dat 'koninklijk' zijn meer nadelen heeft dan voordelen.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:14 schreef mc540 het volgende:
Zo heeft het ook een voordeel om Jan met de pet te zijn, sta je ook in de krant, op pagina 12.
Oke dat is goedquote:Op zondag 19 februari 2012 01:13 schreef WebHawkjuh het volgende:
[..]
Dat is jouw mening en die respecteer ik.
Ikzelf ben van mening dat je als journalist van keer tot keer belangen moet afwegen. Als zaken van groot belang zijn voor de samenleving moet je niet schromen dingen te publiceren, maar het moet daarbij wel afwegen tegen het privacybelang van de persoon waar het om gaat. In dit specifieke geval ligt het heel moeilijk, iets wat ook wel blijkt uit het feit dat er zo veel discussies en dus verschillende meningen over zijn.
Het gaat om een direct familielid van ons staadshoofd en daarmee is zijn gezondheid van landsbelang*. Zelf ben ik van mening dat de informatie die ermee naar buiten kwam voor onze samenleving vooral verontrusting wegnam en dat het daarmee wel een goede keuze om te publiceren was. Als er andere dingen naar buiten waren gekomen (wel een schedelbasisfractuur = vele malen lagere overlevingskansen, of nog erger, hij zou al zijn overleden), dan zou het een iets ander verhaal zijn. Dan had is het privacybelang van de familie wél vele malen hoger omdat ze dan een enorm gemis te verwerken hebben.
Maar nogmaals, iedereen zal er een andere mening over hebben. Het is alleen niet zo zwartwit als vele mensen hier menen te kunnen schetsen.
* = Dit staat even los van of je voor of tegen het koningshuis bent, maar in de huidige staatsinrichting waarin we leven is dat wel het geval.
Denk ik ook, zou er zeker niet bij willen horen....quote:Op zondag 19 februari 2012 01:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Sterker nog, ik denk dat 'koninklijk' zijn meer nadelen heeft dan voordelen.
(dus nee, ik plaatste mijn eerste post niet om je te bashenquote:Op zondag 19 februari 2012 01:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Oke dat is goedIk heb helemaal niets met het koningshuis, maar omdat dit een nationale aangelegenheid is (niet dat ik altijd even trots ben op Nederland) voel ik toch enige empathie en hoop ik dat hij er zonder enig letsel weer bovenop komt.
Sluit ik me bij aan.quote:Op zondag 19 februari 2012 01:17 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Oke dat is goedIk heb helemaal niets met het koningshuis, maar omdat dit een nationale aangelegenheid is (niet dat ik altijd even trots ben op Nederland) voel ik toch enige empathie en hoop ik dat hij er zonder enig letsel weer bovenop komt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |