quote:De politie is op zoek naar twee meisjes uit De Meern. De 15-jarige Jaimy van Ingen en de 14-jarige Lisa Blauwendraad worden sinds gisteren vermist.
De meisjes zijn gisteravond voor het laatst in een Utrechtse stadsbus gezien. Jaimy zou naar haar moeder in Culemborg gaan, maar is daar niet komen opdagen. Mogelijk verblijven ze bij jongens in de omgeving van Utrecht.
De politie gaat niet uit van een misdrijf, maar startte wel even na middernacht een burgernetactie. Het sms-bericht naar een kleine drieduizend mensen in de omgeving Vleuten/De Meern was echter niet succesvol.
Op Twitter wordt geschreven door bekenden van Lisa dat ze 'het thuis niet fijn had'. Tros Vermist meldt dat de meiden samen van huis weggelopen zijn.
Signalementen:
Jaimy: Halflang blond sluik haar tot over de schouders, blauwe ogen, blanke huidskleur, ongeveer 1.60 cm. normaal postuur. Op het moment van verdwijning droeg Jaimy een rode jas met bontkraag. Ze heeft een rode samsonitekoffer bij zich met kleding.
Lisa: Slank postuur, lang bruin haar, 1,70cm en een litteken boven haar linker wenkbrauw. Op het moment van verdwijning droeg Lisa een zwarte winterjas met bontkraag en capuchon. Mogelijk heeft ze haar witte Bjorn Borg tas bij zich.
Mensen die informatie hebben over de verblijfplaats van de twee meiden kunnen contact opnemen met Regiopolitie Utrecht (0800 - 6070).
(Dolf Hendriks)
quote:Karin Thomas denkt dat haar 14-jarige dochter Lisa Blauwendraad in een wereld van prostitutie, misbruik en drugs is beland. Lisa en haar vriendin Jaimy van Ingen (15) uit De Meern worden sinds dinsdag vermist.
Lisa Blauwendraad. ©Twitter
'Ze ligt ergens gedrogeerd. Ze is in handen van een loverboy,' zegt de vrouw in het AD/Utrechts Nieuwsblad. 'Mijn intuïtie zegt dat ze ergens zijn waar mensenhandel bedreven wordt, dat ze in een kamertje zitten op een plek met meerdere kamertjes en meisjes. Dat ze gereden worden naar plekken waar ze misbruikt worden.'
De moeder van Lisa heeft al drie nachten geen oog dichtgedaan. Tegen een verslaggever van RTV Utrecht vertelt ze dat ze weigert 'om helemaal hopeloos, moedeloos en radeloos te worden'. Ze wilt vertrouwen blijven houden in een goede afloop. 'Ik denk dat ik haar het beste help door liefde naar haar te sturen.'
Loverboys
Lisa werd samen met haar vriendin Jaimy voor het laatst gezien in een stadsbus richting Utrecht CS. De vrees is dat ze op weg waren naar hun loverboys. 'Ik heb het gevoel dat ze in verkeerde handen terecht zijn gekomen', zegt Karin Thomas. 'Enerzijds omdat ik gehoord heb in welk circuit Jaimy zich bevindt en anderzijds omdat ik gewoon kan voelen dat het niet pluis is waar ze zit.'
Vorige week donderdag kwamen de meiden uit De Meern elkaar tegen, nadat ze hun vriendschap in de brugklas hadden verbroken. 'Ze was enthousiast: 'Jaimy is zo veranderd', zei ze.'
De moeder van Lisa probeert zoveel mogelijk te doen om haar dochter te vinden. 'Op Facebook en Twitter is een hoop gaande en ik krijg veel telefoontjes, sms'jes en berichtjes van mensen. Dan neem ik contact op met de politie en zij controleren dan de tips.'
Telefoon
De meisjes zelf zijn niet meer bereikbaar. Hun telefoons staan uit en ook posten ze niets meer op Facebook en Twitter. 'Die mobiele telefoon is voor Lisa als de speen voor een baby,' zegt Karin Thomas. Ondenkbaar dat zij er twee dagen geen gebruik van maakt. 'Ik denk dat ie is afgepakt.' Thomas' vrees werd nog groter, toen ze hoorde dat Lisa in de bus een stapel bankbiljetten in handen had. 'Lisa is groot en wijs voor haar leeftijd, maar ze ziet nog niet oorzaak en gevolg. Daar is ze te jong voor. Ze is 14. Ze kwam heel af en toe bij de kinderdisco in Azotod. Meer niet.'
Ook Jaimy's vader, Bert van Ingen, is hevig verontrust en tast volledig in het duister over de plaats waar zijn dochter is. 'Ze kan overal zijn, ze heeft vrienden in heel het land. Contact met een loverboy kun je niet uitsluiten. Ze valt op donkere jongens, vooral Surinamers en Antillianen. Ik weet niet wat voor jongens het zijn, ze vertelt er niet over,' vertelt hij het AD.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-hel-op-aarde.dhtml
quote:'Lisa is groot en wijs voor haar leeftijd
Tsjah dat is problemen opzoeken héquote:Ze valt op donkere jongens, vooral Surinamers en Antillianen
Pubers die met een beetje pech diep in de penarie zitten.quote:
Blaming the victim wordt het helemaal in 2012...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:05 schreef babipangang het volgende:
Domme wijven dus..
[..]
[..]
Tsjah dat is problemen opzoeken hé
Je weet dat ze 14 en 15 zijn?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:05 schreef babipangang het volgende:
Domme wijven dus..
[..]
[..]
Beetje respect zou wel mogenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:05 schreef babipangang het volgende:
Domme wijven dus..
[..]
[..]
Dik gefaald als vader dusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:02 schreef Paul het volgende:
Ze valt op donkere jongens, vooral Surinamers en Antillianen. Ik weet niet wat voor jongens het zijn, ze vertelt er niet over,' vertelt hij het AD.
Knap dat je dat nu al weet aan de hand van één zin.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dik gefaald als vader dus
Ja, maar volgens mij is er tegenwoordig zoveel loverboynieuws dat ook een 14 en 15 jarigen wel wat beter zouden moeten weten...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Je weet dat ze 14 en 15 zijn?
En er zijn ook heel veel berichten van doden in auto ongelukken en toch rijden mensen al mongolen op de weg...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:10 schreef babipangang het volgende:
[..]
Ja, maar volgens mij is er tegenwoordig zoveel loverboynieuws dat ook een 14 en 15 jarigen wel wat beter zouden moeten weten...
Als je als vader niet eens weet met wat voor gasten je dochter ligt te ketsen, dan weet ik genoeg.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:09 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Knap dat je dat nu al weet aan de hand van één zin.
Jij weet alles wat je kinderen uitspoken?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als je als vader niet eens weet met wat voor gasten je dochter ligt te ketsen, dan weet ik genoeg.
Buiten dat weet ik ook al genoeg als zo'n grietje 'op Antillianen en Suri's valt'
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:13 schreef -moppie- het volgende:
Goede TT ook, volgens mij zijn Jaimy en Lisa vermist!
dit dusquote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:05 schreef babipangang het volgende:
Domme wijven dus..
[..]
[..]
Bén je zelf vader? Maw, heb je enig idee waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Als je als vader niet eens weet met wat voor gasten je dochter ligt te ketsen, dan weet ik genoeg.
Buiten dat weet ik ook al genoeg als zo'n grietje 'op Antillianen en Suri's valt'
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:15 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Bén je zelf vader? Maw, heb je enig idee waar je het over hebt?
?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:13 schreef -moppie- het volgende:
Goede TT ook, volgens mij zijn Jaimy en Lisa vermist!
Waarom moet de schuld altijd bij een ander gezocht worden. het klinkt alsof er dagelijks 14/ 15 jarigen worden gedrogeerd en misbruikt terwijl dat toch echt heel ongebruikelijk is.quote:'Ze ligt ergens gedrogeerd. Ze is in handen van een loverboy,' zegt de vrouw in het AD/Utrechts Nieuwsblad. 'Mijn intuïtie zegt dat ze ergens zijn waar mensenhandel bedreven wordt, dat ze in een kamertje zitten op een plek met meerdere kamertjes en meisjes. Dat ze gereden worden naar plekken waar ze misbruikt worden.'
Karin is niet vermist.quote:
Dat is die ene moeder.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Had ik Karin neergezet? Hoe kom ik daar dan bij
Geen idee.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:18 schreef Paul het volgende:
[..]
Had ik Karin neergezet? Hoe kom ik daar dan bij
Waar zouden we zijn zonder vrouwelijke intuitie.quote:'Ze ligt ergens gedrogeerd. Ze is in handen van een loverboy,' zegt de vrouw in het AD/Utrechts Nieuwsblad. 'Mijn intuïtie zegt dat ze ergens zijn waar mensenhandel bedreven wordt, dat ze in een kamertje zitten op een plek met meerdere kamertjes en meisjes. Dat ze gereden worden naar plekken waar ze misbruikt worden.'
Als ik mensen handelaar zou zijn zou ik mijn vingers niet branden aan 14/ 15 jarige meisjes uit het westen, dat trekt veel te veel aandacht. Maar echte mensen handelaren schijnen een stuk dommer te zijn.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:32 schreef eleusis het volgende:
[..]
Waar zouden we zijn zonder vrouwelijke intuitie.
Maar ik hoop natuurlijk dat de meisjes weer veilig thuiskomen en het met een sisser afloopt.
Verkapt-ik-ben-zelf-neger-postquote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:05 schreef o.us het volgende:
Dus als jouw dochter op negers valt heb je gefaald als ouder ja? Jezus, stelletje xenofoben hier.
niet gefaald, wel erg jammer en teleurgesteld.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:05 schreef o.us het volgende:
Dus als jouw dochter op negers valt heb je gefaald als ouder ja? Jezus, stelletje xenofoben hier.
Nee, ben ik niet.quote:
Als het een keurig persoon is (kan zich netjes gedragen, goede baan/educatie, leuk karakter) zie ik het probleem écht niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:08 schreef wise het volgende:
[..]
niet gefaald, wel erg jammer en teleurgesteld.
Neger wordt hier als synoniem voor crimineel gebruikt, dus trek er niet te zwaar aan.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 12:05 schreef o.us het volgende:
Maar die zijn juist het meeste geld waard.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Als ik mensen handelaar zou zijn zou ik mijn vingers niet branden aan 14/ 15 jarige meisjes uit het westen, dat trekt veel te veel aandacht. Maar echte mensen handelaren schijnen een stuk dommer te zijn.
Mijn vader wist niet eens dat ik een vriendje had, wat voor opleiding ik deed en hoe mijn slaapkamer eruit zag... Ik bedoel... Ze kunnen er niet altijd iets aan doen. Sommige vaders hebben nu eenmaal een baan waardoor ze 6 dagen van huis zijn en de 7e dag de administratie moeten doen...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Daarom komen ook veel mensenhandelaren uit het Oostblok, die zitten dicht bij de bron van hun inkomsten.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:16 schreef Droomert het volgende:
[..]
Maar die zijn juist het meeste geld waard.
Ik rekenen niemand af op zijn/haar daden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:33 schreef simmu het volgende:
wat erg dat iedereen jonge mensen zo vreselijk afrekent op hun daden terwijl ze niet eens weten wat er aan de hand is. jullie hebben natuurlijk allemaal nooit iets stoms gedaan op die leeftijd heen die familie komt me ook niet bepaald kosher over.
tuurlijk deden wij met zijn allen domme dingen op die leeftijd maar we gingen niet op duistere tijden met duistere types om en al helemaal niet met "vrienden" om als je weet dat ze in verkeerde kringen zitten. Dat gezegd te hebben vind ik het een dikke faal van die moeder.... als je verdomme weet dat je dochter verkeerde vrienden heeft dan doe je er toch wat aan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:33 schreef simmu het volgende:
wat erg dat iedereen jonge mensen zo vreselijk afrekent op hun daden terwijl ze niet eens weten wat er aan de hand is. jullie hebben natuurlijk allemaal nooit iets stoms gedaan op die leeftijd heen die familie komt me ook niet bepaald kosher over.
Nee ik heb noot iets stoms gedaan, ik had op die leeftijd al vaste relaties van een paar jaar ipv met wazige types om te gaan.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:33 schreef simmu het volgende:
Lolwut. Vaste relaties van een paar jaar op je 14e?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nee ik heb noot iets stoms gedaan, ik had op die leeftijd al vaste relaties van een paar jaar ipv met wazige types om te gaan.
Op je 14e tegelijkertijd meerdere relaties van een paar jaar?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:43 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Nee ik heb noot iets stoms gedaan, ik had op die leeftijd al vaste relaties van een paar jaar ipv met wazige types om te gaan.
Ze zijn net een dag weg en meteen wordt het ergste gevreesd. Tot ze gewoon opduiken bij vrienden en iedereen weer "opgelucht" kan ademhalen en overgaan tot de orde van de dag.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:45 schreef maily het volgende:
wat een ellende voor die meisjes en hun familie...
Als je al 14 jaar rondloopt op de aarde, dan mag je toch langzamerhand wel een klein beetje volwassen worden?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:48 schreef Kluts het volgende:
Ook al waren die meiden de grootste sloeries die er in Utrecht en omstreken rondlopen, maakt dat iets uit? Kan je een meisje van 14 kwalijk nemen dat ze misschien met foute ventjes omgaat? Vind ik niet.
Hangt er maar net vanaf uit wat voor omgeving je komt, je opvoeding, etc. Vind dat iedereen hier nogal hard reageert, het zal je dochter zijn joh.
Dat kind is 15... het kan dom zijn zo te leven en zo'n hyvesprofiel te hebben, maar dat neemt niet weg dat ze simpelweg te jong is om de gevolgen van haar handelen goed in te schatten.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:51 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
jezus met zon Hyves profiel vraag(en mischien verdien je het dan ook) er ook wel om hoor
De desinteresse van sommige ouders op dat vlak is hemeltergend idd... Als je met je 14 jaar zo met je tieten op internet gaat staan moet er toch iemand op de rem trappen?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:
Als ouder had ik me overigens wel flink achter de oren gekrabt als mijn 15-jarige dochter zo'n profiel zou hebben.
Volkomen gelijk in...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:54 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kind is 15... het kan dom zijn zo te leven en zo'n hyvesprofiel te hebben, maar dat neemt niet weg dat ze simpelweg te jong is om de gevolgen van haar handelen goed in te schatten.
Als ouder had ik me overigens wel flink achter de oren gekrabt als mijn 15-jarige dochter zo'n profiel zou hebben.
Dat jij en ik dat soort dingen niet deden op hun 14e wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:53 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als je al 14 jaar rondloopt op de aarde, dan mag je toch langzamerhand wel een klein beetje volwassen worden?
Het zijn toch geen kleuters meer?
Ik deed ook wel achterlijke dingen op m'n 14e, maar dat ging meestal niet veel verder dan een avond veel te veel zuipen.
Het kind is pas 15, doe gewoon man.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:56 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Volkomen gelijk in...
Neem niet weg dat je dus als ouder redelijk gefaalt hebt? Ik bedoel mijn ouders die keken gewoon mee op de computer toen die tijd etc.
Sorry geen medelij van mijn kant voor dat 15jarige wannabe hoertje dat vriendinnetje wat ze er mee heeft getrokken heb ik mijn twijfels over
Ik denk dat je daar bijna geen controle over kan hebben tegenwoordig als ouder, lijkt me iig moeilijk om die kids 24/7 te monitoren als er overal internet e.d. beschikbaar is.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:56 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Volkomen gelijk in...
Neem niet weg dat je dus als ouder redelijk gefaalt hebt? Ik bedoel mijn ouders die keken gewoon mee op de computer toen die tijd etc.
Sorry geen medelij van mijn kant voor dat 15jarige wannabe hoertje dat vriendinnetje wat ze er mee heeft getrokken heb ik mijn twijfels over
Mwah, toen mijn zoon 15 16 was had hij inmiddels ook een PC op z'n kamer, maar dat neemt niet weg dat je als ouder de boel wel af en toe kunt monitoren... desnoods een eigen hyve aanmaken en zorgen dat je in de vriendenlijst staat.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:56 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Volkomen gelijk in...
Sneu? SNEU!?!?!?! kijk eens goed mafkees ze vraagt er gewoon om dit soort gedrag zie je nog nog eens bij een vrouw op de wallen die zijn daar nog te netjes voor. Kommop man normaal doen? ik doe normaal dat kind moet een fikse corrigerende tik van der ouders krijgen en zelf normaal doen. Ze wil een slet zijn dan is het dat in mijn ogen ook klaar!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:58 schreef L-E het volgende:
[..]
Het kind is pas 15, doe gewoon man.
Ik vind het een sneu verhaal voor beide meisjes, hoe je het wend of keert.
Af en toe de history doorklikken, een telefoon pakken en doorlezen, gewoon een gesprek aan gaan over wat er gebeurt, dat zijn toch geen hele gekke dingen als bezorgde ouder van een tienermeisje anno 2012? Dat zijn toch niet direct stasi praktijken?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:59 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar bijna geen controle over kan hebben tegenwoordig als ouder, lijkt me iig moeilijk om die kids 24/7 te monitoren als er overal internet e.d. beschikbaar is.
Dude.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:01 schreef CaseJunky het volgende:
[..]
Sneu? SNEU!?!?!?! kijk eens goed mafkees ze vraagt er gewoon om dit sorot gedrag zie je nog nog eens bij een vrouw op de wallen die zijn daar nog te netjes voor. Kommop man normaal doen? ik doe normaal dat kind moet een fikse corrigerende tik van der ouders krijgen en zelf normaal doen. Ze wil een slet zijn dan is het dat in mijn ogen ook klaar!
zou best kunnenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik naar de foto's op die hyve kijk dan begin ik me bijna af te vragen of die vent rechts op de foto niet gewoon haar vader is?
Mee eens. Je hebt wel degelijk een rol en verantwoording hierin als ouder. Maar, zelfs als het zo is dat de ouders nalatig zijn hierin, vind ik het niet oke hoe hard de meisjes hierop worden afgerekend. Ik vind 14 en 15 echt heel erg jong. Helemaal als je geen stabiele thuisbasis hebt om op terug te vallen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Af en toe de history doorklikken, een telefoon pakken en doorlezen, gewoon een gesprek aan gaan over wat er gebeurt, dat zijn toch geen hele gekke dingen als bezorgde ouder van een tienermeisje anno 2012? Dat zijn toch niet direct stasi praktijken?
Vergis je er niet in dat kids van tegenwoordig slimmer zijn met computers ed dan hun ouders. Ik zou het ook allemaal willen monitoren en dat is ook meer dan terecht. Maar of dat ook mogelijk is vraag ik me af.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Af en toe de history doorklikken, een telefoon pakken en doorlezen, gewoon een gesprek aan gaan over wat er gebeurt, dat zijn toch geen hele gekke dingen als bezorgde ouder van een tienermeisje anno 2012? Dat zijn toch niet direct stasi praktijken?
Idd.... dat was ook mijn eerste gedachte na het weer opnieuw ontmoeten en zo fantastisch zijn...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:02 schreef Axia het volgende:
Zou best ook kunnen dat die Jaimy een lovergirl is.
Natuurlijk totale onzin.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:05 schreef babipangang het volgende:
Domme wijven dus..
[..]
[..]
Praten kan altijd, daar hoef je geen knop voor in te drukken.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Vergis je er niet in dat kids van tegenwoordig slimmer zijn met computers ed dan hun ouders.
En 10 jaar geleden hoefde een 14-jarige nog niet verplicht met een reisdocument rond te lopen, weglopen naar Milaan of Parijs was daarmee een stuk lastiger.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:11 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Ach, dit gebeurde 10, 20 en 30 jaar geleden ook allemaal. Alleen wist niet heel de wereld het meteen. Dat is het enige verschil. Kan fout aflopen met die meiden maar ook goed. Van alle tijden.
Omdat de moeder daar in de OP al van overtuigd is....quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom gaat iedereen toch meteen van het slechtste uit? Dat ramp denken begint de laatste tijd wel een trend te worden. En ach, dat het op de foto van die wanna-be- gangsters willen lijken betekent niet meteen dat het de slechtste mensen zijn.
Ik heb in het verleden nog wel wat ervaring gehad met "foute" groepen. Maar als je ze eenmaal leerde kennen viel het allemaal wel mee en voor elkaar staken ze de hand in het vuur. Dat ze allemaal het slechtste voor zouden hebben met deze meiden is gewoon voorbarig.
precies, die meiden zag je dan wel op hun 20 ste alleen achter een kinderwagen lopen met een gekleurd kindje terwijl ze in de bijstand zaten. Als dat je toekomstdroom is, wie ben ik dan om daarover te oordelen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:11 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
Ach, dit gebeurde 10, 20 en 30 jaar geleden ook allemaal. Alleen wist niet heel de wereld het meteen. Dat is het enige verschil. Kan fout aflopen met die meiden maar ook goed. Van alle tijden.
Huh? Sinds wanneer moet iedereen een passpoort bij zich dragenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
En 10 jaar geleden hoefde een 14-jarige nog niet verplicht met een reisdocument rond te lopen, weglopen naar Milaan of Parijs was daarmee een stuk lastiger.
Tegenwoordig moeten ze allemaal een ID-kaart hebben die ook een reisdocument is
Vanaf je twaalfde moet je een id-kaart hebben.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Huh? Sinds wanneer moet iedereen een passpoort bij zich dragen
En wie zegt mij dat het kind thuis niet misbruikt of mishandeld werd. In verhouding vindt er meer mishandeling en misbruik thuis in de relationele sfeer plaats dan dat het door onbekenden of vrienden wordt gedaan, misschien zijn ze wel met reden weg gelopen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat de moeder daar in de OP al van overtuigd is....
Ze maakt zich niet alleen zorgen, ze weet ook al wat er aan de hand is en dat het de schuld van Jaimy is.
De grootste kans is dan ook dat ze ergens zitten te chillen voor een paar dagen. Die komen wel weer boven drijven.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Waarom gaat iedereen toch meteen van het slechtste uit? Dat ramp denken begint de laatste tijd wel een trend te worden. En ach, dat het op de foto van die wanna-be- gangsters willen lijken betekent niet meteen dat het de slechtste mensen zijn.
Ik heb in het verleden nog wel wat ervaring gehad met "foute" groepen. Maar als je ze eenmaal leerde kennen viel het allemaal wel mee en voor elkaar staken ze de hand in het vuur. Dat ze allemaal het slechtste voor zouden hebben met deze meiden is gewoon voorbarig.
Ach in het verleden maakten wij ook zulk soort foto's, kun je over 10-20 jaar nog smakelijk om lachen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:18 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
De grootste kans is dan ook dat ze ergens zitten te chillen voor een paar dagen. Die komen wel weer boven drijven.
Maar die foto met haar (vermoedelijk) vader deed me werkelijk rollen over de grond van het lachen.
ID-kaart geen paspoort. ID-kaart is genoeg om te reizen naar bijna heel Europa.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Je moet een ID bij je hebben, en dat mag ook je rijbewijs zijn maar als je 14 bent heb je per definitie geen rijbewijs, dus zul je je 14-jarige haar ID-kaart mee moeten geven, en dat is ook gelijk een reisdocument.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is er triest aan mijn reacties?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:21 schreef BrandX het volgende:
Wat een ubertrieste reacties van sommige lui hier.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:16 schreef Specularium het volgende:
[..]
Vanaf je twaalfde moet je een id-kaart hebben.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:19 schreef StephanL het volgende:
[..]
ID-kaart geen paspoort. ID-kaart is genoeg om te reizen naar bijna heel Europa.
natuurlijk, niet over nagedachtquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet een ID bij je hebben, en dat mag ook je rijbewijs zijn maar als je 14 bent heb je per definitie geen rijbewijs, dus zul je je 14-jarige haar ID-kaart mee moeten geven, en dat is ook gelijk een reisdocument.
Gevalletje rechtsongelijkheid dus, want een 16-jarige met een rijbewijs voor de brommer kun je dus zonder reisdocument de straat op sturen.
Zo is dat. De hele mensheid is nu eenmaal niet te redden, Er zijn altijd uitvallers, doe je helemaal niks aan. En zal ook altijd zo blijven.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:16 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
precies, die meiden zag je dan wel op hun 20 ste alleen achter een kinderwagen lopen met een gekleurd kindje terwijl ze in de bijstand zaten. Als dat je toekomstdroom is, wie ben ik dan om daarover te oordelen.
Oh ok. En wat zeggen we dan? Sorry folks, uw dochter is een sletje, had u maar beter op moeten letten, eigenschuld dikke piemel, wij gaan cavia´s vangen? Leuk dit soort cynisme maar wat moeten we er mee?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:25 schreef zomaareenmensenzo het volgende:
[..]
Zo is dat. De hele mensheid is nu eenmaal niet te redden, Er zijn altijd uitvallers, doe je helemaal niks aan. En zal ook altijd zo blijven.
De moeder van Lisa ziet er vrij normaal uit, en zeker niet wat je verwacht van een tiener die moeilijk onderscheid kan maken tussen goed en fout.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:22 schreef YebCar het volgende:
noem me kortzichtig maar volgens mij kan je enkel door te kijken naar fotos al genoeg conclusies trekken.
kijk naar de foto van lisa's moeder op het ad.nl
kijk dan naar de foto van jaimy (op het ad.nl ...niet op haar hyves)
3 fotos vertellen je meer dan genoeg
ga je haar hyves (jaimy) checken dan is het huilen met de pet op.
Noem ik jou persoonlijk? Ik zeg sommigen. Dat jij je nou aangesproken voelt kan ik niets aan doen...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:22 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is er triest aan mijn reacties?
Wat vind je triest dan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:29 schreef BrandX het volgende:
[..]
Noem ik jou persoonlijk? Ik zeg sommigen. Dat jij je nou aangesproken voelt kan ik niets aan doen...
Vind je?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
De moeder van Lisa ziet er vrij normaal uit, en zeker niet wat je verwacht van een tiener die moeilijk onderscheid kan maken tussen goed en fout.
dat bedoel ik juistquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
De moeder van Lisa ziet er vrij normaal uit, en zeker niet wat je verwacht van een tiener die moeilijk onderscheid kan maken tussen goed en fout.
Die foto daaronder is van Lisa van Twitter... niet bepaald wat je verwacht van een kind van 14.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)n-hel-op-aarde.dhtml
Jaimy staat in het artikel in het AD alleen helemaal onderaan als inzet bij het politiebureau.
Jezus, als het tokkies zijn is het niet goed, als het zweefteven zijn is het niet goed...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:32 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Vind je?
Ik vind die moeder nogal zweverig overkomen. Dat levert juist naiëve kinderen op imo.
Leuk he conclusies trekken gebaseerd op niets.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:33 schreef YebCar het volgende:
[..]
dat bedoel ik juist
met lisa is niets raars aan de hand. gewoon een tienermeisje in haar puberteit.
beetje opgetut ...normale kleding
maar met jaimy...dat is gewoon een slet
dus 3x raden wie de schuldige is in dit hele akkefietje
en ook dat jaimy een koffer met kleding bij zich heeft en lisa slechts een witte tas van BB zegt ook genoeg. Zij had niet de intentie om we te gaan.
Dus aan die ene kleine pasfoto foto op het AD kun jij al zien dat Jaimy een slet is??quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:33 schreef YebCar het volgende:
[..]
dat bedoel ik juist
met lisa is niets raars aan de hand. gewoon een tienermeisje in haar puberteit.
beetje opgetut ...normale kleding
maar met jaimy...dat is gewoon een slet
dus 3x raden wie de schuldige is in dit hele akkefietje
en ook dat jaimy een koffer met kleding bij zich heeft en lisa slechts een witte tas van BB zegt ook genoeg. Zij had niet de intentie om we te gaan.
daarom zei ik ook...noem me kortzichtigquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:36 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Leuk he conclusies trekken gebaseerd op niets.
de twee meiden die vroeger bij ons op school als de sletten golden hadden meer weg van Lisa. Ze zagen er heel onschuldig uit, maar ondertussen
ja.. eigenlijk wel. tenmiinste.. eerst indruk. laten we het zo zeggenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dus aan die ene kleine pasfoto foto op het AD kun jij al zien dat Jaimy een slet is??
Geen flauw idee hoe groot die BB-tas is, maar als ik een paar dagen wegga dan heb ik voldoende aan 1 tas voor de kleren van mezelf en m'n kind....
Ik was degene die zich afvroeg of die man rechts op die foto waar ze met al die jongens staat toevallig haar vader was, dus ja, ik ben op haar hyves geweest en heb de foto's gezien.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:40 schreef YebCar het volgende:
ik weet niet of je al op haar hyves geweest bent? maar misschien moet je toch maar even gaan gluren
nou, als ik zo eens ff naar de vriendin van mijn broer terugdenk die toen 15 was en wel eens een nachtje of 2 mocht blijven slapen, dan kan dat wel kloppen hoor. die had voor 2 dagen weg ook een koffer nodigquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:40 schreef Leandra het volgende:
Overigens wel vreemd dat Jaimy een koffer moest inpakken om een paar dagen naar haar moeder te gaan, en dan ga ik er even vanuit dat ze regelmatig bij beide ouders verblijft, dan lijkt het inpakken van een koffer me redelijk overdreven, dan heb je toch een hoop basics in beide huizen?
Ja, maar je verwacht toch dat ze bij d'r moeder ook gewoon spullen heeft?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:44 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, als ik zo eens ff naar de vriendin van mijn broer terugdenk die toen 15 was en wel eens een nachtje of 2 mocht blijven slapen, dan kan dat wel kloppen hoor. die had voor 2 dagen weg ook een koffer nodig
jup zeker.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik was degene die zich afvroeg of die man rechts op die foto waar ze met al die jongens staat toevallig haar vader was, dus ja, ik ben op haar hyves geweest en heb de foto's gezien.
Maar daar ging het niet om, jij kon aan de foto op het AD al zien dat Lisa een onschuldig kind was (net als haar moeder), en dat Jaimy het slijk der aarde zou zijn... en dat allemaal gebaseerd op 1 pasfoto?
die had onze dame toen ook gewoon bij ons in huis liggen hoorquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar je verwacht toch dat ze bij d'r moeder ook gewoon spullen heeft?
Als ik van het ene naar het andere huis ga dan is er geen volksverhuizing voor nodig, en volgens mij heeft de vriendin van de oudste ook geen hutkoffer bij zich als ze het weekend bij ons thuis slaapt, maar gewoon zo'n wit BB-tasje
Maar goed, die is 21, misschien dat ze dan wat minder nutteloos slepen.
Het gaat om meisjes van 14, 15. Als er mensen zijn op deze wereld die nutteloze onzinnige dingen met zich mee sjouwen voor een kort verblijf ergens anders, dan zijn het wel meisjes van 14,15.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar je verwacht toch dat ze bij d'r moeder ook gewoon spullen heeft?
Als ik van het ene naar het andere huis ga dan is er geen volksverhuizing voor nodig, en volgens mij heeft de vriendin van de oudste ook geen hutkoffer bij zich als ze het weekend bij ons thuis slaapt, maar gewoon zo'n wit BB-tasje
Maar goed, die is 21, misschien dat ze dan wat minder nutteloos slepen.
Zeg schei es ff uit daarmeequote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:22 schreef YebCar het volgende:
noem me kortzichtig maar volgens mij kan je enkel door te kijken naar fotos al genoeg conclusies trekken.
kijk naar de foto van lisa's moeder op het ad.nl
kijk dan naar de foto van jaimy (op het ad.nl ...niet op haar hyves)
3 fotos vertellen je meer dan genoeg
ga je haar hyves (jaimy) checken dan is het huilen met de pet op.
En dan? Dan houden ze op? Dit is gewoon een -niet zo slimme soort jongedame- die hebben er gewoon 5 jaar langer voor nodig..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of juist niets en gewoon spullen van de ander lenenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:53 schreef L-E het volgende:
[..]
Het gaat om meisjes van 14, 15. Als er mensen zijn op deze wereld die nutteloze onzinnige dingen met zich mee sjouwen voor een kort verblijf ergens anders, dan zijn het wel meisjes van 14,15.
je mag niets meer op Fok! tegenwoordigquote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Hey respecteer elkaars mening
Oh zeur niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 15:50 schreef YebCar het volgende:
[..]
je mag niets meer op Fok! tegenwoordig
meningen al helemaal niet zonder dat er een admin boos wordt
triest
Het zijn gvd kinderen van 14 en 15!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:20 schreef RAVW het volgende:
geen medelijden mee ...
sorry maar er zijn zat waarschuwingen dat vele van dat soort mannen niet te vertrouwen zijn ...
maar ja ze blijven er in trappen.
heb er ook diverse zien gaan waar ik gewoon nu liever niets meer mee te maken wil hebben , dan bedoel ik de dames die dat soort problemen opzoeken.
14 en 15 ja. Geen 7 en 8.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het zijn gvd kinderen van 14 en 15!
Kneus.
Dat vind je een verrassing begrijp ik.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:34 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jezus, als het tokkies zijn is het niet goed, als het zweefteven zijn is het niet goed....
Perfect zou wel erg arrogant klinken, ik zit er dicht tegenaan.quote:Laat me raden, jij bent perfect en de wereld is gek, right?
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:37 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dat vind je een verrassing begrijp ik.
[..]
Perfect zou wel erg arrogant klinken, ik zit er dicht tegenaan.
Als je hersenen dan nóg niet werken...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:32 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het zijn gvd kinderen van 14 en 15!
Kneus.
Weet je überhaupt wel hoe die term is ontstaan?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:02 schreef Jellereppe het volgende:
Hoop dat ze niks erg is overkomen. Snap sowieso niet dat er in de wereld mensen zijn die jonge kinderen iets willen aandoen. Daarnaast is de term loverboy wel heel zachtjes uitgedrukt. Het dekt de lading niet. Deze mensen zijn gewoon keiharde pooiers die onzekere, jonge meisjes helemaal kapot maken. En ze daarna laten onder dwang laten prostitueren.
Waarschijnlijk geven ze de meiden eerst liefde, overstelpen ze de meisjes met lieve woorden en dure spullen. Daarna vragen ze deze meisjes om een zogenaamde gunst. Als de meisjes hun pooier vertrouwen dan kan hij ze gaan inzetten. Iets in die richting, toch?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:03 schreef o.us het volgende:
[..]
Weet je überhaupt wel hoe die term is ontstaan?
Correctquote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geven ze de meiden eerst liefde, overstelpen ze de meisjes met lieve woorden en dure spullen. Daarna vragen ze deze meisjes om een zogenaamde gunst. Als de meisjes hun pooier vertrouwen dan kan hij ze gaan inzetten. Iets in die richting, toch?
Vergeet ook niet dat zo'n gast nooit alleen staat. Meestal staat er een team van pooiers klaar om het meisje zo te bewerken, zodat ze geen kant op kunnen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:06 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Waarschijnlijk geven ze de meiden eerst liefde, overstelpen ze de meisjes met lieve woorden en dure spullen. Daarna vragen ze deze meisjes om een zogenaamde gunst. Als de meisjes hun pooier vertrouwen dan kan hij ze gaan inzetten. Iets in die richting, toch?
Het is en blijft triest. Wat zullen de ouders wanhopig zijn. Heb een zusje van 14 en moet er niet aan denken. Waarschijnlijk zou ik de desbetreffende persoon helemaal de vernieling in slaan als ik het zag gebeuren. Ook al zou ik daarvoor de gevangenis in moeten.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:10 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat zo'n gast nooit alleen staat. Meestal staat er een team van pooiers klaar om het meisje zo te bewerken, zodat ze geen kant op kunnen.
Dat je er na al die voorlichtingscampagnes, docu's en films nóg zo dom bent erin te trappen, verdien je het eigenlijk om misbruikt te worden. Maar dat is mijn mening.
Dat gebeurt toch vrij weinig in de praktijk.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:13 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het is en blijft triest. Wat zullen de ouders wanhopig zijn. Heb een zusje van 14 en moet er niet aan denken. Waarschijnlijk zou ik de desbetreffende persoon helemaal de vernieling in slaan als ik het zag gebeuren. Ook al zou ik daarvoor de gevangenis in moeten.
Arme Friso...bedolven onder een bontkraagje..quote:
'N heel klein beetje ja. Het risico Loverboys overzien ze op die leeftijd écht nog niet.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 16:36 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
14 en 15 ja. Geen 7 en 8.
Op je 14/15e weet je echt wel een beetje hoe de wereld in elkaar steekt. Genoeg om niet in de handen van loverboys te vallen.
Inderdaad. Ik verbaas me er oprecht over hoe men hier lijkt te denken dat je op je 14de wel weet hoe de wereld in elkaar zit. En als je dan toch in verkeerde handen valt, heb je het verdiend ook, blijkbaar?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
'N heel klein beetje ja. Het risico Loverboys overzien ze op die leeftijd écht nog niet.
Nu kan de maatschappij wel willen dat 14/15 jarigen al hele volwassen meiden zijn, maar dat zijn ze absoluut niet.
Hallooo! wakker wordenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 18:43 schreef yvonne het volgende:
[..]
'N heel klein beetje ja. Het risico Loverboys overzien ze op die leeftijd écht nog niet.
Nu kan de maatschappij wel willen dat 14/15 jarigen al hele volwassen meiden zijn, maar dat zijn ze absoluut niet.
je kan naar huis hoor... het is gewoon GTST...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:46 schreef SpermaDonor het volgende:
Volgens mij heb ik die tut net nog in de Bart Smit gezien...
Maar al die 14-jarige lijken op elkaar joh tegenwoordig met die bontkraagjes en hun slettige kleding.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:46 schreef SpermaDonor het volgende:
Volgens mij heb ik die tut net nog in de Bart Smit gezien...
Maar al die 14-jarige lijken op elkaar joh tegenwoordig met die bontkraagjes en hun slettige kleding.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |