abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:59:48 #101
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_126848478
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:53 schreef greatgonzo het volgende:
en qua andere kosten (tol e.d.). Maakt dat nog verschil?
Is allebei tolvignet, Oostenrijk 25 euro ongeveer. Zwitserland 30.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_126900566
Toen wij nog in het hoogseizoen gingen reden we zelfs wel eens door Frankrijk. 200 km om, maar in tijd was dat soms nog sneller. De peage ging altijd wel vlot (kost ook wat), en dan van Turijn via Alessandria had je echt een helemaal lege weg, gas er op.

Nu gaan we in juni en gelukkig nergens meer last van. Nog een weekje en dan naar Mugello en Puglia! *O*
pi_126943870
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 09:51 schreef greatgonzo het volgende:
we gaan dus in augustus naar Garda en vervolgens Toscane. We vertrekken uit Zuid-Limburg op een zaterdag. Drukte gegarandeerd dus op de weg.

Wat is nu de beste route om te rijden? De sites die ik bekijk hebben het allemaal over de Goddhard of Brennerpas. Zijn er ook goede alternatieven?
Wat nog een mogelijk alternatief zou kunnen zijn is via Salzburg, Villach, Padova, Verona.
Is denk zo'n 250 km meer. Zoiets heb ik wat jaren terug gedaan toen we richting Adriatische kust gingen. Dus valt niet helemaal te vergelijken, maar het is iig een alternatief.
  maandag 27 mei 2013 @ 13:02:51 #104
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_127062605
ik ben een beetje in de war, maar is de brennerautobahn hetzelfde als de brennerpas? Ik zit namelijk niet echt te wachten op een stel haarspeldbochten (wat de brennerpas geloof ik wel is?)
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 27 mei 2013 @ 13:11:36 #105
11102 knep
Mountainfreak
pi_127062848
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:02 schreef greatgonzo het volgende:
ik ben een beetje in de war, maar is de brennerautobahn hetzelfde als de brennerpas? Ik zit namelijk niet echt te wachten op een stel haarspeldbochten (wat de brennerpas geloof ik wel is?)
In vergelijking met een echte pas heeft de Brenner een paar flauwe bochten, het is gewoon een snelweg ;).

/edit: ik denk dat je in de war bent met de oude Brennerpas die deels parallel loopt aan de nieuwe (snel)weg, die heeft wel een aantal haarspeldbochten.
  maandag 27 mei 2013 @ 16:28:17 #106
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_127070113
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2013 13:11 schreef knep het volgende:

[..]

In vergelijking met een echte pas heeft de Brenner een paar flauwe bochten, het is gewoon een snelweg ;).

/edit: ik denk dat je in de war bent met de oude Brennerpas die deels parallel loopt aan de nieuwe (snel)weg, die heeft wel een aantal haarspeldbochten.
ok, dan kan ik iemand geruststellen thuis...

en de fernpasse dan? die ziet er op googlemaps spannender uit... en die pas wordt wel geadviseerd om Munchen te ontwijken..
  maandag 27 mei 2013 @ 17:19:10 #107
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127071917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 10:44 schreef Bayswater het volgende:
Como- Milaan is een erg druk stuk in tegenstelling tot Bolzano- Trento.
Maar dat stuk rijdt wel altijd door is mijn ervaring.
Sowieso, Milaan O+. Als we (Ouders, ik, broertje) familie gaan opzoeken houden we altijd de volgende route aan:

Amsterdam - Maastricht - Luxemburg - Metz - Strasbourg - Colmar - Mulhouse - Basel - Luzern - Como - Milano.

Oftewel: E25 tot aan Basel en vervolgens de E35 op.

Enige knelpunt op die route is eigenlijk de Gotthardtunnel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Luco op 27-05-2013 17:28:03 ]
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127072007
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 16:28 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ok, dan kan ik iemand geruststellen thuis...

en de fernpasse dan? die ziet er op googlemaps spannender uit... en die pas wordt wel geadviseerd om Munchen te ontwijken..
De fernpasse is geen snelweg, wel goed te rijden en ook haarspeldbochten.

De Brennerpas is gewoon doorvlammen. Met de vlam in de pijp!
  maandag 27 mei 2013 @ 17:27:06 #109
11102 knep
Mountainfreak
pi_127072184
De Fernpass is idd goed te doen en heeft idd wel wat (ruime) haarspeld bochten.
Kan wel pokkedruk zijn daar en dan zit je achter die caravans en bussen in die haarspeldbochten :P.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:27:42 #110
11102 knep
Mountainfreak
pi_127072206
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:19 schreef Luco het volgende:

[..]

Maar dat stuk rijdt wel altijd door is mijn ervaring.
Sowieso, Milaan O+. Als we (Ouders, ik, broertje) familie gaan opzoeken houden we altijd de volgende route aan:

Amsterdam - Maastricht - Luxemburg - Metz - Strasbourg - Colmar - Mulhouse - Basel - Luzern - Como - Milano.

Oftewel: E25 tot aan Basel en vervolgens de E35 op.
Waarom niet over Deutschland? Autobahn _O_
  maandag 27 mei 2013 @ 17:29:58 #111
164283 Luco
Buongiorno!
pi_127072300
quote:
5s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef knep het volgende:

[..]

Omdat mijn pa de Autobahn godsgruwelijk saai vindt. Franse landschap is mooier om doorheen te rijden dan de geluidswanden rond het Zwarte Woud, de Peage is een stuk leger dan de Autobahn. Enige nadeel van Frankrijk: De smerige restauratieve faciliteiten langs de snelweg, al weten we onderhand ook al waar de positieve uitzonderingen zitten :),

Oh, en Dusseldorf, Keulen, Frankfurt en Karlsruhe zijn allemaal lelijke industriele steden waar de snelweg vlak langs voert. Vanaf Luik rij je op die E25-E35 route pas bij Basel weer door een industriėle stad. Dat half uurtje wat die route volgens Maps langer is is verwaarsloosbaar op een rit van 12 uur inclusief stops.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_127072549
quote:
5s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:27 schreef knep het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat er zo tof is aan die Autobahn. Als je naar Italie rijdt zijn er bijna geen stukken waar je onbeperkt hard mag rijden, overal gewoon 120. En verder zijn er zoveel wegwerkzaamheden dat je de halve weg in de file staat. Onze ervaring is echt dat het dan over Frankrijk hoewel verder meestal stukken sneller gaat.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:42:56 #113
11102 knep
Mountainfreak
pi_127072727
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:29 schreef Luco het volgende:

[..]

Omdat mijn pa de Autobahn godsgruwelijk saai vindt. Franse landschap is mooier om doorheen te rijden dan de geluidswanden rond het Zwarte Woud, de Peage is een stuk leger dan de Autobahn. Enige nadeel van Frankrijk: De smerige restauratieve faciliteiten langs de snelweg, al weten we onderhand ook al waar de positieve uitzonderingen zitten :),

Oh, en Dusseldorf, Keulen, Frankfurt en Karlsruhe zijn allemaal lelijke industriele steden waar de snelweg vlak langs voert. Vanaf Luik rij je op die E25-E35 route pas bij Basel weer door een industriėle stad. Dat half uurtje wat die route volgens Maps langer is is verwaarsloosbaar op een rit van 12 uur inclusief stops.
De A61 is echt niet lelijk hoor, die loopt nota bene een heel stuk door de Eifel en Hunsrück :P.
Düsseldorf kom je niet, je passeert wel Mönchengladbach.
En Karlsruhe is zeker geen lelijke industriestad :).

Maar goed ieder zijn ding, ik ben via de Autobahn in 4,5 uur in Basel, als ik via Belgiė en Luxemburg moet rijden kost me dat zeker een paar uur extra.
  maandag 27 mei 2013 @ 17:54:41 #114
11102 knep
Mountainfreak
pi_127073173
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 17:38 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat er zo tof is aan die Autobahn. Als je naar Italie rijdt zijn er bijna geen stukken waar je onbeperkt hard mag rijden, overal gewoon 120. En verder zijn er zoveel wegwerkzaamheden dat je de halve weg in de file staat. Onze ervaring is echt dat het dan over Frankrijk hoewel verder meestal stukken sneller gaat.
Ik denk dat je die werkzaamheden op de A5 bedoelt op het laatste stuk richting Basel?
Daar rijd ik idd ook wel eens een stukje over Frankrijk O-).
pi_127120570
Nog 1 dag en dan is het zover! Eerst naar Mugello, Moto GP kijken en dan 2,5 week naar Puglia! Oh wat heb ik er zin in!
  woensdag 29 mei 2013 @ 09:12:33 #116
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_127140263
Nog een vraagje:

Onze vakantie bestaat dus uit 10 dagen Garda, en 10 dagen Toscane. Ons idee was in eerste instantie de toscaanse kust, omdat we naast Florence, Sienna en Lucca ook nog een paar dagen naar het strand willen. Maar Viareggio/Livorno was al snel twee keer zo duur als de kleine dorpjes/plaatsen in de heuvels! Dus eigenlijk gaat onze voorkeur daar naar uit! Nu is natuurlijk de grote vraag: wie kent een geschikte plaats? We zoeken
- Een rustige plaats, maar ook geen slapersdorp. Het zou wel leuk zijn dat je er s’avonds nog op een terrasje kan zitten.
- Mooi uitzicht op de heuvels
- Beetje centraal, dus grote plaatsen binnen één uur reizen (eigen vervoer is mee)
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:48:30 #117
43642 Bayswater
pi_127142950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 20:07 schreef bloodymary1 het volgende:
Nog 1 dag en dan is het zover! Eerst naar Mugello, Moto GP kijken en dan 2,5 week naar Puglia! Oh wat heb ik er zin in!
Whehe, ik nog twee dagen. Weersvoorspellingen lopen trouwens uiteen voor heel Italie, hopen dat de zon zich toch laat zien, temperatuur ziet er wel prima uit.
Life lies a slow suicide
  woensdag 29 mei 2013 @ 10:50:46 #118
43642 Bayswater
pi_127143041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:12 schreef greatgonzo het volgende:
Nog een vraagje:

Onze vakantie bestaat dus uit 10 dagen Garda, en 10 dagen Toscane. Ons idee was in eerste instantie de toscaanse kust, omdat we naast Florence, Sienna en Lucca ook nog een paar dagen naar het strand willen. Maar Viareggio/Livorno was al snel twee keer zo duur als de kleine dorpjes/plaatsen in de heuvels! Dus eigenlijk gaat onze voorkeur daar naar uit! Nu is natuurlijk de grote vraag: wie kent een geschikte plaats? We zoeken
- Een rustige plaats, maar ook geen slapersdorp. Het zou wel leuk zijn dat je er s’avonds nog op een terrasje kan zitten.
- Mooi uitzicht op de heuvels
- Beetje centraal, dus grote plaatsen binnen één uur reizen (eigen vervoer is mee)
San Gimignano en Volterra zijn wel de moeite waard. Maar ook toeristisch. Of Castagneto Carducci, heb je ook het strand binnen handbereik.
Life lies a slow suicide
pi_127143241
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:48 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Whehe, ik nog twee dagen. Weersvoorspellingen lopen trouwens uiteen voor heel Italie, hopen dat de zon zich toch laat zien, temperatuur ziet er wel prima uit.
Waar ga jij heen? Voor het weer ben ik niet zo bang, dat ziet er in Puglia prima uit. En voor de rest van Italie ook volgens mij vanaf volgende week.
  woensdag 29 mei 2013 @ 11:02:33 #120
43642 Bayswater
pi_127143485
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:55 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Waar ga jij heen? Voor het weer ben ik niet zo bang, dat ziet er in Puglia prima uit. En voor de rest van Italie ook volgens mij vanaf volgende week.
Gardameer en Adriatische kust, dit keer helemaal op de kleine afgestemd. Bij weeronline wordt het altijd prachtig weer maar bij yr.no zijn wat realistischer. Tenminste toen ik vorige maand een week in Andalusiė zat hadden ze het met een week lang regen bij het rechte eind.
Life lies a slow suicide
pi_127153295
Komt vast goed, de meeste weersites voorspellen vanaf maandag ook in Noord-Italie alleen maar zon!
  dinsdag 4 juni 2013 @ 08:02:47 #122
43642 Bayswater
pi_127390470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 14:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Komt vast goed, de meeste weersites voorspellen vanaf maandag ook in Noord-Italie alleen maar zon!
Valt tegen, heb het gewoon koud nu onder mijn lakentje. Buitje,zonnetje, wolkje en maar 20 graden nu. Over Oostenrijk was niet best, heul veul regen. Uurtje vastgestaan in Beieren en een uurtje stilgestaan voor Bolzano. Maar de Italiaanse sfeer maakt alles goed, heerlijk.
Life lies a slow suicide
pi_127427317
Tis heerlijk in Venetiė nu O+
We zijn bezig met dag 2
pi_127430739
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 10:50 schreef Bayswater het volgende:

[..]

San Gimignano en Volterra zijn wel de moeite waard. Maar ook toeristisch. Of Castagneto Carducci, heb je ook het strand binnen handbereik.
En ik kan deze post alleen maar bevestigen. San Gimignano is een aanrader als je die plaatsen wilt bezoeken en zelf s'avonds nog in een stadje wat wilt kunnen drinken. Ook een aanrader wat mij betreft in Castiglione del lago. Echter zit je dan meer in de buurt van Perugia en Asissi, maar dat is ook zeker geen straf!
  woensdag 5 juni 2013 @ 12:11:27 #125
43642 Bayswater
pi_127436686
Gisteren is het een prachtdag geworden alsnog, vannacht de hele nacht regen en warempel nu weer lekker warm met zon. Prima timing van het weer, gelukkig ook niet zo bloedverziekend heet. Tis nu gezellig druk rond het Gardameer, niet te en zeker ook niet uitgestorven. Heerlijk!
Life lies a slow suicide
pi_127458542
Oeh, hier moet ik me melden! nog weinig gelezen hier, dus dat ga ik uiteraard nog doen!
Italiė O+ _O_ Ben tot nu toe geweest in: Rome, Venetiė, Florence, Pisa, Sorrento, Pompeļ, Rimini en San Marino.
In september ga ik weer naar Rome *O*
Heb nu het idee om met oud & nieuw naar Milaan te gaan (voor 4 a 5 dagen). Hoe is Milaan en is dat wat in die periode?

[ Bericht 3% gewijzigd door MissJ op 05-06-2013 21:25:32 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_127464367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 00:13 schreef Bluezz het volgende:
Tis heerlijk in Venetiė nu O+
We zijn bezig met dag 2
Leuk om te zien! Over twee weken mag ik weer naar Venetie/Italie :)
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
  donderdag 6 juni 2013 @ 01:05:28 #128
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127469344
http://www.tvgids.nl/arti(...)_laatste_Venetianen/

Was wel een aardige docu voor iedereen die wel eens in Venetiė is geweest.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 13:39:17 #129
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_127517890
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2013 01:05 schreef Morendo het volgende:
http://www.tvgids.nl/arti(...)_laatste_Venetianen/

Was wel een aardige docu voor iedereen die wel eens in Venetiė is geweest.
Je merkt ook aan de stad als je erdorheen loopt dat er niet in geleefd word. Zeker als je het vergelijkt met die iets minder toeristische italiaanse steden (Genua, buitensteden van Rome)

Wel een beetje dom dat ze de toeristen op het cruiseschip uitjoelen. Die mensen kunnen weinig aan hun problemen doen, ze zouden het moeten zoeken bij de reisaanbieders en het bestuur van de stad.
Wat doe ik hier?
pi_127518370
Zit er nog ergens een Nederlandse enclave waar je mee op kan schieten tijdens taalcursus Italiaans daar?

Italie (L) Dit jaar op vakantie naar Zuid-Amerika maar half juli alweer terug dus als ik kan ga ik nog wel even richting Italia!
pi_127530629
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:39 schreef tdrone het volgende:

[..]

Je merkt ook aan de stad als je erdorheen loopt dat er niet in geleefd word. Zeker als je het vergelijkt met die iets minder toeristische italiaanse steden (Genua, buitensteden van Rome)

Wel een beetje dom dat ze de toeristen op het cruiseschip uitjoelen. Die mensen kunnen weinig aan hun problemen doen, ze zouden het moeten zoeken bij de reisaanbieders en het bestuur van de stad.
Ik werd ook een beetje depri van de documentaire, het was ook erg eenzijdig. Het aantal mensen dat aan kade stond te joelen was niet erg hoog, ik vraag me dan ook af in hoeverre die beweging de 'algemene mening' vertegenwoordigt.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:59:22 #132
198365 Morendo
The Real Deal
pi_127541147
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 13:39 schreef tdrone het volgende:

[..]

Toen ik wat rondstruinde in het oude Ghetto ging opeens een school uit en was de straat vol met kleine kinderen, nieuw leven, maar toch voelde dat inderdaad merkwaardig aan. Alsof zķj daar niet hoorden, in plaats van mij, de toerist.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_127591986
Iemand hier nog tips voor de Amalfi regio?
  woensdag 12 juni 2013 @ 22:34:54 #134
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_127729446
we willen in Toscane straks een kookles (van een dag) bijwonen. Heeft iemand tips? Want de prijzen lopen nogal uit een.
pi_129887760
Kickje met voorpret :
In september gaan we dit doen O+

quote:
Dag 1: Aankomst
Na aankomst op de luchthaven van Siciliė staat je huurauto gereed en ontvang je een informatiepakket. Je overnacht in de omgeving van Catania of Taormina.

Dag 2: Syracuse
Vandaag begint de rondreis echt. Langs de oostkust rij je richting Syracuse, een prachtig havenstadje omgeven door de Middellandse Zee. In Syracuse valt genoeg te zien en te beleven: zo heeft de stad een historisch centrum met een beroemde kathedraal, de Arethusa fontein, smalle pittoreske straatjes en een voormalige Arabische wijk. Maar een bezoek aan de kleurrijke dagmarkt, het archeologische park en het Kasteel van Euryalos zijn ook zeker de moeite waard. Je komt ogen te kort! Je overnacht in Syracuse.

Dag 3: Piazza Armerina - Agrigento
Vandaag doorkruis je de heuvels van centraal Siciliė. Onderweg kom je langs langs een interessant stadje, Piazza Armerina met een middeleeuws centrum. Hier raden we je aan om een kijkje te nemen bij de opgravingen van een Romeinse villa met een prachtig mozaļk plaveisel.

Als je verder rijdt richting het zuiden kom je in Agrigento. Beroemd in deze regio is de 'Vallei van de Tempels', de tempels staan zelfs vermeld op de Wereld Erfgoed lijst van UNESCO! Hier vind je de overblijfselen van diverse tempels uit de Griekse periode, waarvan de Concordia tempel de best bewaarde is. Tip: bezoek de tempels in de avond en geniet van de prachtige verlichting. Je overnacht in Agrigento.

Dag 4: het westen van Siciliė
Al rijdend langs de zuidkust verlaat je Agrigento. Voor de liefhebbers van archeologie is Selinunte een must: dit is het grootste archeologische park van Europa. Hier vind je de overblijfselen van diverse tempels en zelfs die van een voormalig acropolis. Ben je meer geļnteresseerd in moderne kunst? Dan kun je een stop maken in Gibellina. Gibellina is een van de 14 dorpjes die in 1968 verwoest is door een zware aardbeving. Inmiddels is het dorpje opnieuw opgebouwd met behulp van internationale kunstenaars. Je overnacht in de omgeving van Trapani.

Dag 5: Palermo
Deze hele dag staat in het teken van Palermo en Monreale. De belangrijkste bezienswaardigheden van Palermo stammen uit de tijd van de Noormannen en de Byzantijnen. De Kathedraal en het Benedictijse klooster van Monreal, Palazzo dei Normanni en de Kathedraal van Palermo met het graf van Keizer Frederick II zijn hier enkele voorbeelden van. Jouw indruk van Palermo is niet compleet zonder een wandeling door de kleurrijke straatmarkten, een duidelijk teken dat Noord-Afrika 'om de hoek' ligt! Een ander eigenaardig plekje om te bezoeken zijn de catacomben van het Kapucijns Klooster. Dit klooster behoudt namelijk meer dan 5000 gemummificeerde lichamen van Siciliaanse priesters, monikken en nobele mensen uit de 16e - 19e eeuw. Een griezelig bezoekje! Deze avond overnacht je in Palermo.

Dag 6: Cefalł
Vandaag rijd je langs de Tyrrheense Zee terug naar het oosten van Sicilė. Je mag het kleine stadje Cefalł met zijn vissershaven en katherdraal zeker niet missen! Verder onderweg kom je langs een van de belangrijkste plaatsen op het gebied van Siciliaans keramiek en aardewerk: Santo Stefano di Camastra. Je overnacht in de omgeving van Cefalł of Palermo.

Dag 7: Mount Etna
Het is tijd om de Etna te ontdekken! Mount Etna is de hoogste actieve vulkaan van Europa. Onderweg naar het station Rifugio Sapienza op 1900 meter, komt je wijngaarden, citrusbomen, kastanjebossen en bizarre lavalandschappen tegen. Als het weer het toelaat is het mogelijk om met een kabelwagentje of 4WD minibusjes naar een hoogte van 2800 meter te klimmen, precies onder de rokende kraters. Op weg naar beneden kun je honing proeven in het dorpje Zafferana Etnea. Deze laatste nacht overnacht je in de omgeving van Taormina of Catania.

Dag 8: Vertrek
Vandaag vertrek je weer naar Nederland. Je levert je huurauto in op de luchthaven van Catania

[ Bericht 1% gewijzigd door Blues op 11-08-2013 12:09:45 ]
pi_129895380
Dat klinkt als een heerlijke week met de meeste hoogtepunten van Sicilie.

Als je in Palermo bent is het leuk om de avond door te brengen in en rond de Via Chiavettieri. Een leuke uitgaansstraat vol terrasjes en hangtafels en leuke muziek.
pi_129927474
Laat weten hoe het was Bluezz!
Wij zaten ook te kijken voor Siciliė, maar vonden het uiteindelijk toch erg duur worden..
Misschien dus volgend jaar op tijd kijken voor goede prijzen :Y
pi_129930786
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2013 12:25 schreef bloodymary1 het volgende:

Als je in Palermo bent is het leuk om de avond door te brengen in en rond de Via Chiavettieri. Een leuke uitgaansstraat vol terrasjes en hangtafels en leuke muziek.
Dank voor de tip ^O^
pi_129930799
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2013 08:28 schreef Mip1988 het volgende:
Laat weten hoe het was Bluezz!

We schrijven altijd verslagen mét foto's *)
pi_130657985
Morgen weekje Napels. Mij benieuwen! Uiteraard worden de stad zelf, de Vesuvius, Pompeii, Capri en Sorrento bezocht. Verder nog tips? We twijfelen of we naast Capri nog andere eilanden gaan bezoeken.

Jammer trouwens dat het theaterseizoen nog niet is begonnen...kun je beter tussen oktober en mei naar Napels gaan :') .
pi_131202453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2013 21:16 schreef MissJ het volgende:
Oeh, hier moet ik me melden! nog weinig gelezen hier, dus dat ga ik uiteraard nog doen!
Italiė O+ _O_ Ben tot nu toe geweest in: Rome, Venetiė, Florence, Pisa, Sorrento, Pompeļ, Rimini en San Marino.
In september ga ik weer naar Rome *O*
Heb nu het idee om met oud & nieuw naar Milaan te gaan (voor 4 a 5 dagen). Hoe is Milaan en is dat wat in die periode?
4 ą 5 dagen is veel voor Milaan. Ik vond die stad eenmalig interessant voor een 3-tal dagen.
pi_131212634
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 17:24 schreef KazimirMalevich het volgende:

[..]

4 ą 5 dagen is veel voor Milaan. Ik vond die stad eenmalig interessant voor een 3-tal dagen.
Vanuit Milaan ben je zo in o.a. Como en Bergamo.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 september 2013 @ 23:33:08 #143
51286 w00h00
Digital man!
pi_131223144
Ik ben net terug van een week zuid frankrijk (Frejus) en aansluitend een week Italiė. We zitten in een appartement in Imperia. Prima uitvalbasis voor dagjes Monaco, San Remo en Genova.

Bella Italia. :)
pi_131230495
Vrijdag tot en met dinsdag zit ik in Florence! Zin in!

Hotels zijn wel duur daar trouwens maar gelukkig betaalt de werkgever van mijn vrouw. Van haar dag- en weekendvergoeding zullen we ongetwijfeld heerlijk uit eten gaan. Verder lekker rondlopen; het gaat 26 graden worden dus allemaal prima.

Nog restauranttips?

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 11:08:30 ]
pi_131230812
quote:

Klopt, erg relaxte buurt. Toen ik in 2009 daar was hebben we daar heerlijk gezeten tot erg laat. Fles wijn erbij, heerlijk!

Lunchen bij Antica Focacceria San Francesco vond ik geweldig. Veel locals en heerlijk eten, waaronder de lokale specialiteit cannoli. Zit aan de Via Alessandro Paternostro 58.

Rondleiding door het operagebouw van Palermo vond ik ook tof. Een aantal scenes uit Godfather III zijn daar opgenomen.

Enige irritante aan Palermo waren al die roedels wilde zwerfhonden in alle parken.
pi_131241910
-spam-

[ Bericht 98% gewijzigd door murp op 16-09-2013 16:21:32 ]
i'm happy
pi_131788266
We zijn weer thuis van een week Siciliė.
Voor ons verslagje met foto's spam ik toch even een linkje ipv alles over te gaan zitten c/p hier :)
Sorry mods!
pi_131788393
quote:

Was inderdaad (als het hetzelfde straatje is als wat jij bedoeld) echt hardstikke leuk! Heb er ook een foto van gemaakt, wat een sfeertje!
Wij waren er op zondagavond, druk en leuk.
Maandagavond was het uitgestorven, een totaal andere avond. Veel tentjes waren gewoon dicht.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 20:22:37 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131788644
Zelf twee weken geleden een weekje in Palermo geweest.
Hele week droog; maar mij vielen die zeer glad gesleten stenen/tegels ook al op.

Bedoel je met die DDR flat dat IBIS-gedrocht bij de haven? :P

Heb me er prima vermaakt. Lekker alles op straat qua eten en drinken.

How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_131789092
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:22 schreef Hyperdude het volgende:
Zelf twee weken geleden een weekje in Palermo geweest.
Hele week droog; maar mij vielen die zeer glad gesleten stenen/tegels ook al op.

Bedoel je met die DDR flat dat IBIS-gedrocht bij de haven? :P

Heb me er prima vermaakt. Lekker alles op straat qua eten en drinken.

[ afbeelding ]
Het heette Althea Palace :D
pi_131789110
Het drukke leuke straatje in Palermo : Overal muziek en sfeer O+

woensdag 2 oktober 2013 @ 20:39:39 #152
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131789360
Oja. da's dat andere DDR-hotel. :P

Zomaar een plaatje. :)

pi_131793166
Valt alweer mee dat het verkeer daar geregeld wordt. My god zeg, het zweet staat me nog in den naad.. vooral van die rotondes in Catania en Palermo.
Gelukkig is golfer een goeie chauffeur en begon ook als een italiaan te rijden.
Je ziet ook bijna geen autootje zonder deuk (en) _O-
pi_131796521
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:16 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Was inderdaad (als het hetzelfde straatje is als wat jij bedoeld) echt hardstikke leuk! Heb er ook een foto van gemaakt, wat een sfeertje!
Wij waren er op zondagavond, druk en leuk.
Maandagavond was het uitgestorven, een totaal andere avond. Veel tentjes waren gewoon dicht.
Op de foto te zien is het niet het straatje dat ik bedoel, maar het ziet er minstens zo gezellig uit. Dat van jou is meer een eetstraatje, dat van mij een drinkstraatje. Maar wat een mooi verslag, en wat een prachtige foto's zeg! Wat zullen jullie het fijn hebben gehad zeg.
pi_131797337
Er waren 4 straatjes.. en idd 1 drink stukkie en de rest eettentjes. Wel allemaal met muziek en geroezemoes.
Ja we hebben het heerlijk gehad maar wel wat kritische noten voor het reisbureau >:)
pi_131799144
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:13 schreef Bluezz het volgende:
Voor ons verslagje met foto's spam ik toch even een linkje ipv alles over te gaan zitten c/p hier :)
Sorry mods!
Gaaf verslag, grazie!!! :)
pi_131806427
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 20:13 schreef Bluezz het volgende:
Sorry mods!
Leuk verslag!
Wij wilden afgelopen zomer eigenlijk ook naar Sicilie gaan, we vonden het vliegen/autohuur helaas te duur. Toen voor zuid-Italie gekozen (Campania/Puglia/Basilicata). Welke vluchten hebben jullie genomen? Vond je een week te weinig om alles te zien?
pi_131814588
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:32 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

Leuk verslag!
Wij wilden afgelopen zomer eigenlijk ook naar Sicilie gaan, we vonden het vliegen/autohuur helaas te duur. Toen voor zuid-Italie gekozen (Campania/Puglia/Basilicata). Welke vluchten hebben jullie genomen? Vond je een week te weinig om alles te zien?
Ik zeg altijd ''Italie begint onder Napels" en ben al meerdere keren in die streken geweest, maar wij gaan altijd met de auto. Maar daar moet je van houden zo'n stuk rijden en je moet er de tijd voor hebben, wij gaan altijd 3 weken in de zomer, dus dan kan dat. Ik geloof dat Ryanair vliegt op Brindisi en van daar uit kun je de highlights van Puglia pakken (Ostuni, Polignano, Alborobello, Bari, Marina di Leuca, Gallipolli, Taranto, Lecce, ) en dan kun je nog Matera in Basilicata erbij pakken. Campania zou ik dan voor een andere vakantie bewaren anders wordt het wel erg veel voor een week.
O+ Puglia is mijn favoriete stuk van Italie, vooral de Salento en Santa Maria di Leuca.

Oh, ik zie nu dat ik je vraag helemaal verkeerd heb gelezen....... je bent er al geweest... nevermind, beschouw het maar als algemene informatie dan.

Maar hoe vond je het zuiden en wat heb je allemaal gedaan in een week?
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:29:18 #159
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_131815983
vv Schiphol-Palermo (PMO) met KLM/Alitalia.
¤270 pp. betaald, 1 x overstap.
Easyjet en Ryanair vliegen ook op Palermo.
Catania idem, dacht ik.
pi_131817064
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:29 schreef Hyperdude het volgende:
vv Schiphol-Palermo (PMO) met KLM/Alitalia.
¤270 pp. betaald, 1 x overstap.
Easyjet en Ryanair vliegen ook op Palermo.
Catania idem, dacht ik.
Ryanair vliegt ook nog op Trapani en Comiso en maatschappijen als Vueling en JetAir vliegen ook op Palermo en Catania. Er is dus best een redelijk aanbod beschikbaar, zeker als je enigszins flexibel bent in je vertrekdata en luchthaven.

Klik voor een overzicht.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_131822104
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 17:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik zeg altijd ''Italie begint onder Napels" en ben al meerdere keren in die streken geweest, maar wij gaan altijd met de auto. Maar daar moet je van houden zo'n stuk rijden en je moet er de tijd voor hebben, wij gaan altijd 3 weken in de zomer, dus dan kan dat. Ik geloof dat Ryanair vliegt op Brindisi en van daar uit kun je de highlights van Puglia pakken (Ostuni, Polignano, Alborobello, Bari, Marina di Leuca, Gallipolli, Taranto, Lecce, ) en dan kun je nog Matera in Basilicata erbij pakken. Campania zou ik dan voor een andere vakantie bewaren anders wordt het wel erg veel voor een week.
O+ Puglia is mijn favoriete stuk van Italie, vooral de Salento en Santa Maria di Leuca.

Oh, ik zie nu dat ik je vraag helemaal verkeerd heb gelezen....... je bent er al geweest... nevermind, beschouw het maar als algemene informatie dan.

Maar hoe vond je het zuiden en wat heb je allemaal gedaan in een week?
We zijn twee weken geweest.
De reis begon in Napels. Hier hebben we een auto gehuurd en zijn naar Caserta gereden.
We verblijven op de heuvel nabij Caserta Vecchio, een mooi middeleeuws dorpje.
In Caserta hebben wij een bezoek gebracht aan het Palazzo Reale. Wij waren met name onder indruk van de enorme tuin van het paleis. Prachtig onderhouden, enorm groot, echt de moeite waard om een middag doorheen te wandelen!
Hierna zijn we verhuisd richting Capurso, een klein dorpje bij Bari.
Vanuit hier hebben we o.a. Lecce en Alberobello bezocht.
Wat jammer was is dat in de omgeving van Bari de kust erg rotsachtig is, dus helaas geen zandstranden. Hadden we van tevoren niet goed uitgezocht.Wel kun je hier heerlijk vis eten in kleine dorpjes aan de kust zoals Torre a Mare voor weinig geld. Een bijpassende wijnsoort uit deze streek is de Primitivo, ga deze vooral proeven! heerlijke rode wijn, dient licht gekoeld gedronken te worden.
Van hier uit zijn we verkast naar Matera. Wat een prachtige stad is dat!! Een pareltje in een groene, woeste omgeving. Ook voor sportievelingen en wandelaars is het hier perfect, een leuke tocht is vanuit de stad het ravijn oversteken en aan de overkant de grotwoningen en grotkerken van dichtbij te bekijken. Super mooi!
Hierna wederom verhuisd, nu weer richting de westkust in een klein dorpje Pellezzano. Een perfecte uitvalsbasis voor mooie tochten langs de Amalfi-kust, Pompeii en de Vesuvius. De Amalfi-kust is schitterend, maar vreselijk druk en onbetaalbaar.
Pompeii en de Vesuvius uiteraard bezocht. Het uitzicht is mooi vanaf de top, de krater weinig boeiend. Pompeii is leuk met een gids of audiogids, anders zijn het maar ruļnes. We vonden het wel slecht onderhouden, maar dit was volgens mij onlangs ook nog grootschalig aan het licht gebracht in media.
Daarna doorgegaan naar Napels. Wij vonden het een verrassend leuke en mooie stad. Zorg wel dat je in de buurt van de haven een hotel hebt, dit is duidelijk een van de betere buurten (vermijd omgeving van het station). Ook hebben we een dagtrip naar Capri gedaan. Schitterend paradijs-eiland met veel jetset en bijpassende dure winkels. We zijn met een klein bootje het eiland rond gegaan, ondanks de hoge prijs zeker de moeite waard. Het stadje Capri is leuk om doorheen te wandelen.

Het was leuk om inderdaad het 'echte' Italiaanse leven te zien. Het was fijn om de massatoerisme (m.u.v. omgeving Napels/Amalfi) te vermijden. Minpunt vond ik de ontzettende troep die de Italianen langs de weg maken. Zo zonde!
pi_131825757
Zucht..... wat heerlijk he. Was het maar weer juni... Prachtig verslag trouwens!

Tja die zooi soms dat is jammer ja. Alsof ze daar geen besef van hebben. Heb je een prachtige baai en kijk je om het hoekje en dan liggen daar gewoon vuilniszakken, plastic flessen etc.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 14:52:11 #163
34481 travelman
What's goin' on?!
pi_135317112
Het wordt weer eens tijd om de zomervakantie in te plannen en dit jaar wordt Italie bezocht! Ik ken Italie een beetje, maar ben er nog niet over uit wat we precies willen gaan doen.

Het idee: met z'n 2'en naar Italie vliegen, met een huurauto 2 weken het land verkennen: steden, platteland, natuur, cultuur, eten/drinken (wijn!)! Rome ken ik, evenals Umbrie, Florence en Venetie slaan we ook over.

We zoeken 2-3 karakteristieke vakantiehuisjes of appartementen (met zwembad), vanwaar we dagtochten willen maken. Ik had destijds een fijne website, kan 'm 1-2-3 niet vinden; die hadden kleine woningen bij de boer, erg leuk en betaalbaar! Mocht je een goede site weten: ik houd me aanbevolen!!

Dan nog de vraag waar te beginnen?! Toch eerst naar het zuiden en naar het noorden reizen?! Ook hier zijn tips/adviezen/ervaringen meer dan welkom!!

Ciao!!
pi_135321220
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef travelman het volgende:
Het wordt weer eens tijd om de zomervakantie in te plannen en dit jaar wordt Italie bezocht! Ik ken Italie een beetje, maar ben er nog niet over uit wat we precies willen gaan doen.

Het idee: met z'n 2'en naar Italie vliegen, met een huurauto 2 weken het land verkennen: steden, platteland, natuur, cultuur, eten/drinken (wijn!)! Rome ken ik, evenals Umbrie, Florence en Venetie slaan we ook over.

We zoeken 2-3 karakteristieke vakantiehuisjes of appartementen (met zwembad), vanwaar we dagtochten willen maken. Ik had destijds een fijne website, kan 'm 1-2-3 niet vinden; die hadden kleine woningen bij de boer, erg leuk en betaalbaar! Mocht je een goede site weten: ik houd me aanbevolen!!

Dan nog de vraag waar te beginnen?! Toch eerst naar het zuiden en naar het noorden reizen?! Ook hier zijn tips/adviezen/ervaringen meer dan welkom!!

Ciao!!
Tja, ik zou eerst eens beslissen naar welke streek je wil. De regio's van Italie zijn vrij grote gebieden en daar zou ik dan binnen blijven, dan heb je genoeg te zien, Bijvoorbeeld Puglia, of Calabrie en Basilicata samen, Campania, de Marche en Abruzzo samen.
pi_135341655
Weet iemand hoe ik last minute naar Foggia kan vliegen, Bari is ook een optie.
Het probleem is dus dat ik maar een weekendje heb, dus zaterdag heen, zondag terug en ik daardoor niet al te veel tijd heb om naar een ander vliegveld te vliegen en dan een binnenlandse vluvht of lange treinreis te nemen.

Of ben ik echt genoodzaakt om er langer voor uit te trekken?
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135354822
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 23:32 schreef Aiciu het volgende:
Weet iemand hoe ik last minute naar Foggia kan vliegen, Bari is ook een optie.
Het probleem is dus dat ik maar een weekendje heb, dus zaterdag heen, zondag terug en ik daardoor niet al te veel tijd heb om naar een ander vliegveld te vliegen en dan een binnenlandse vluvht of lange treinreis te nemen.

Of ben ik echt genoodzaakt om er langer voor uit te trekken?
Op Skyscanner kun je heel makkelijk een vertrekland ingeven en de luchthaven met bestemming en een datum. Dan kun je als land proberen op Nederland, Belgie of Dutisland. Zo moet het te vinden zijn.
pi_135355961
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:22 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Op Skyscanner kun je heel makkelijk een vertrekland ingeven en de luchthaven met bestemming en een datum. Dan kun je als land proberen op Nederland, Belgie of Dutisland. Zo moet het te vinden zijn.
Hm Foggia is sowieso niks voor en Bari pas vanaf februari.. Toch bedankt :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135356743
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 14:58 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Hm Foggia is sowieso niks voor en Bari pas vanaf februari.. Toch bedankt :)
En Brindisi, of is dat net te ver weg?
pi_135356835
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:21 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

En Brindisi, of is dat net te ver weg?
Ja ik denk het wel. Ik wil naar San Severo in de provincie Foggia en Bari is ook al gauw zo'n 100km, dus ik denk dat Brindisi zeker wel 2 uur extra reizen is.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135356872
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:24 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel. Ik wil naar San Severo in de provincie Foggia en Bari is ook al gauw zo'n 100km, dus ik denk dat Brindisi zeker wel 2 uur extra reizen is.
Haha, daar ben ik wel eens geweest en ik vraag me dan echt heel serieus af waarom iemand daar naar toe zou willen...?
En Pescara, dat is ongeveer even ver als Bari?
pi_135357042
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:26 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, daar ben ik wel eens geweest en ik vraag me dan echt heel serieus af waarom iemand daar naar toe zou willen...?
En Pescara, dat is ongeveer even ver als Bari?
Een vriendin komt daar vandaan ;) Pescara ga ik proberen

Edit: Pescara is ook heel beperkt.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135357162
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:31 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Een vriendin komt daar vandaan ;) Pescara ga ik proberen

Edit: Pescara is ook heel beperkt.
Ah, goede reden. Een andere optie waar wellicht ook meer op gevlogen wordt is Napels, maar dat is wel 2,5 uur rijden dan nog.
pi_135357195
Overigens is San Severo niet zo mooi, maar je zit wel zo in de prachtige Gargano met leuke plaatsjes als bijvoorbeeld Vieste. Ik zou gewoon wat langer gaan en er dan daar een vakantietje achteraan plakken.
pi_135358089
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 januari 2014 15:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ah, goede reden. Een andere optie waar wellicht ook meer op gevlogen wordt is Napels, maar dat is wel 2,5 uur rijden dan nog.
De kans dat ik Napoli pak ik zeer groot ja. Maar een weekend is iets te kort dan ;)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_135577332
*O* Geboekt *O*
September deze rondreis :

Dag 1: Bari - Matera, ca. 65 km

Na aankomst op de luchthaven van Bari neemt u de huurauto in ontvangst en begint de ontdekkingstocht. Of boekt u deze reis op basis van eigen vervoer? U overnacht de eerste 2 nachten in Matera in de provincie Basilicata.

Dag 2: Matera

Matera is het oudste stadje van Italiė en is door Unesco uitgeroepen tot werelderfgoed. Het bestaat veelal uit stenen huizen, de zogenoemde "Sassi".

Dag 3: Matera - Otranto
, ca. 225 km

U verlaat Basilicata en rijdt richting Puglia. Uw eindbestemming voor vandaag is Otranto, gelegen in de streek Salento, het uiterste zuiden van de laars. U overnacht 2 nachten in Corte di Nettuno, een zeer sfeervol hotel gekenmerkt door een karakteristieke binnenplaats 'La Corte' waaraan het hotel zijn naam dankt.

Dag 4: Lecce,
ca. 50 km

Het heeft veel Italiė-reizigers verbaasd dat het Salentijnse schiereiland, zoals de hak van de laars heet, zulke prachtige steden rijk is. Bijvoorbeeld Lecce, bijgenaamd het 'Florence van de barok'. In Lecce aanschouwt u faēades als van de Santa Croce. Overal in de stad vindt u balkonnetjes of zuilen gegarneerd met beelden en tierelantijnen.

Dag 5: Otranto - Alberobello, ca. 160 km

Op naar het noorden van Puglia, het vizier wordt gericht op Alberobello, de stad van de Trulli: de witte kegelvormige huisjes waar Puglia bekend om staat. De laatste 3 nachten overnacht u in zo'n Trullo, een unieke ervaring!

Dag 6: Alberobello

Maak een wandeling door de zeer sfeervolle Trulli wijk in Alberobello en neem een duik in het zwembad van het Trullo Resort.

Dag 7: Ostuni
, ca. 32 km

Bezoek de witte stad Ostuni, die u al van ver kunt zien liggen! De bijnaam van Ostuni is dan ook niet voor niets "Cittą bianca".

Dag 8: Alberobello - Bari, ca. 65 km
pi_135586018
Geweldige reis wordt dat! Allemaal leuke plekjes, alleen Alberobello had ik binnen een half uur wel gezien. Al die trulli's zijn hetzelfde en er komen overdag touringcars vol Japanners e.d. Maar die zijn vast 's avonds weg en dan is het denk ik wel heel apart om er te overnachten.

Ostuni is echt een van de mooiste, gezelligste plaatsjes daar. Als je de kans krijgt is het een aanrader om er 's avonds te gaan eten in een van de vele (en goede) restaurantjes in de wirwar van steegjes.

En Bari heeft me ook aangenaam verrast. Een modern gedeelte met mooie winkels e.d. en een heel authentiek oud gedeelte met mooie steegjes en pleintjes en het graf van Sinterklaas.

Vergeet onderweg ook niet even Polignano aan te doen. Prachtig dorpje ook!
pi_135587715
Leuke tips, dank!!
pi_135592552
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:44 schreef Bluezz het volgende:
Leuke tips, dank!!
Matera :Y

Restaurant-tip: Trattoria Lucana
Net buiten het centrum, tussen de locals zeer goed(koop) eten en de rode huiswijn (Primitivo) :9~
We proberen al sinds we terug zijn zulke lekkere Primitivo te vinden maar tevergeefs :'(

Ook leuk als je van sportief wandelen en klimmen houdt is het dal oversteken naar de echte oude Sassi-woningen en de kerk in de berg, super mooi uitzicht over de stad
pi_135598308
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:07 schreef Mip1988 het volgende:

[..]

Matera :Y

Restaurant-tip: Trattoria Lucana
Net buiten het centrum, tussen de locals zeer goed(koop) eten en de rode huiswijn (Primitivo) :9~
We proberen al sinds we terug zijn zulke lekkere Primitivo te vinden maar tevergeefs :'(

Ook leuk als je van sportief wandelen en klimmen houdt is het dal oversteken naar de echte oude Sassi-woningen en de kerk in de berg, super mooi uitzicht over de stad
Wandelen met mate en klimmen is een no go ;)
Maar de restauranttips zijn welkom O+ :Y)
pi_135686665
Dag mede-Italiė liefhebbers. Ik wil graag eind februari in mijn eentje een dag of 5 in Italie doorbrengen. Bij voorkeur in een stad waar vanaf Schiphol naartoe gevlogen kan worden. Zat zelf aan Rome te denken. Ik wil in een goedkoop hostel verblijven en wat mensen leren kennen daar. Verder een beetje architectuur bekijken, maar ik ben niet geinteresseerd in kunst. Is Rome een leuke stad om een paar dagen in te vertoeven? Wat voor leuks is daar nog meer te doen voor een twintiger?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  zondag 19 januari 2014 @ 19:13:03 #181
43642 Bayswater
pi_135687568
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 18:49 schreef crossover het volgende:
Dag mede-Italiė liefhebbers. Ik wil graag eind februari in mijn eentje een dag of 5 in Italie doorbrengen. Bij voorkeur in een stad waar vanaf Schiphol naartoe gevlogen kan worden. Zat zelf aan Rome te denken. Ik wil in een goedkoop hostel verblijven en wat mensen leren kennen daar. Verder een beetje architectuur bekijken, maar ik ben niet geinteresseerd in kunst. Is Rome een leuke stad om een paar dagen in te vertoeven? Wat voor leuks is daar nog meer te doen voor een twintiger?
Rome is uiteraard een geweldige stad om te bezoeken, alles is goed aan te lopen. Is een apart topic over TRV / Rome #7: Waar Trastevere te vaak overgeslagen wordt
Life lies a slow suicide
  zondag 19 januari 2014 @ 19:20:08 #182
43642 Bayswater
pi_135687937
Zat mij ook wat meer in Puglia te verdiepen voor eind september naar aanleiding van jullie verhalen. Zie wel aan recensies dat de campings aanzienlijk smeriger zijn dan die in het noorden en er veelal geen Engels gesproken wordt. Maar de plaatsen zien er veelbelovend uit, even verder zoeken dus.
Life lies a slow suicide
pi_135703003
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 19:20 schreef Bayswater het volgende:
Zat mij ook wat meer in Puglia te verdiepen voor eind september naar aanleiding van jullie verhalen. Zie wel aan recensies dat de campings aanzienlijk smeriger zijn dan die in het noorden en er veelal geen Engels gesproken wordt. Maar de plaatsen zien er veelbelovend uit, even verder zoeken dus.
Nou, dat vind ik eigenlijk niet. Wij gaan ook altijd op campings (in chaletjes en mobil homes) en blijven steeds een paar dagen ergens en dan weer verder, dus heb er in Puglia ook al diverse uitgeprobeerd en ben zeer tevreden. Ik spreek wel (een beetje) Italiaans, maar overal spreken ze eigenlijk wel Engels. Hoe wil je er verblijven (eigen accommodatie of huur) en waar in Puglia, dan heb ik misschien nog wel wat tips.

En niet meteen denken dat mijn standaard laag is omdat ik in Gela op het strand heb gelegen....
pi_135703601
Italiė _O_
Hoogachtend
pi_135704584
Ik ben nog nooit eerder in Italiė geweest, lijkt mij leuk om na de zomer een paar daagjes door te brengen in Venetiė met mijn vriendinnetje. Iemand ervaring met leuke betaalbare hotels, en een idee hoe we die dagen door kunnen gaan brengen? Ook geen idee wat ik moet verwachten ervan.
'I probably won’t go down in history, but I will go down on your sister' - Hank Moody
  maandag 20 januari 2014 @ 21:43:18 #186
43642 Bayswater
pi_135738765
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:34 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nou, dat vind ik eigenlijk niet. Wij gaan ook altijd op campings (in chaletjes en mobil homes) en blijven steeds een paar dagen ergens en dan weer verder, dus heb er in Puglia ook al diverse uitgeprobeerd en ben zeer tevreden. Ik spreek wel (een beetje) Italiaans, maar overal spreken ze eigenlijk wel Engels. Hoe wil je er verblijven (eigen accommodatie of huur) en waar in Puglia, dan heb ik misschien nog wel wat tips.

En niet meteen denken dat mijn standaard laag is omdat ik in Gela op het strand heb gelegen....
Tsja, als je in Gela je handdoekje uitwerpt geeft dat te denken.......

Zitten te denken om 1 of 2 weken eind septembe, eerste week oktober een autootje te huren, vliegen op Bari ook, kleine van 2 mee, campings met zwembad en een zandstrandje in de buurt of appartement, lekker eten en mooie stadjes bezoeken. Nu leek Vieste mij wel wat maar dat ligt erg afgelegen van de leuke zuidelijke kant.

Eind juni begin juli (daar gaat Werchter) zitten we met eigen auto drie weken op een niet te grote camping aan het Gardameer, maar willen ook weer eens naar het zuiden.
Life lies a slow suicide
pi_135744472
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 21:43 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tsja, als je in Gela je handdoekje uitwerpt geeft dat te denken.......

[ afbeelding ]

Zitten te denken om 1 of 2 weken eind septembe, eerste week oktober een autootje te huren, vliegen op Bari ook, kleine van 2 mee, campings met zwembad en een zandstrandje in de buurt of appartement, lekker eten en mooie stadjes bezoeken. Nu leek Vieste mij wel wat maar dat ligt erg afgelegen van de leuke zuidelijke kant.

Eind juni begin juli (daar gaat Werchter) zitten we met eigen auto drie weken op een niet te grote camping aan het Gardameer, maar willen ook weer eens naar het zuiden.
Haha, dat wat was het uitzicht aan de andere kant van de baai. Maar was maar een paar uurtjes hoor... En toch was het er fijn en grappig. Er reed ook de hele tijd een kerel op een Zundapp op het strand op en neer. En verder was er niemand.

Vieste is heel leuk, een mooie camping daar met zwembad en aan zee is iets met sinasappels (degli aranci of zo). Mooie bungalows daar. De eigenaresse/vrouw bij de receptie is Belgisch en spreekt dus Nederlands. Hele prettige plek, Vieste pittoresk dorp, maar inderdaad ver van andere dingen af.

Verder helemaal in het zuiden bij Santa Maria di Leuca (zo heet de camping ook) leuke camping met chaletjes, zwembad, wel met de auto naar zee. Maar dan zit je wel vlakbij het mooiste strand van Italie, wat ze de Maledives noemen. En dicht bij Lecce en andere leuke plekken. Je kunt dan denk ik het beste naar Brindisi vliegen.

Verder ook nog geweest in village Le Dune, dat ligt vlakbij Ostuni en Alborabello en dat soort dingen. Luxe zwembad, fijne bungalowtjes en ook aan zee waar je bij je huisje een eigen plek krijgt met ligbedden (zonder extra te hoeven betalen). Wij waren in juni en toen was de gemiddelde leeftijd er wel 85, maar dat mocht de pret niet drukken.

Dit jaar weer in juni, dit keer naar Calabria, dan op maandag terugkomen en op donderdag richting Werchter :P
pi_135747548
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 23:48 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Italiė _O_
Alleen vanwege wat in de vorige reacties is vertelt of heb je zelf ook bepaalde ervaringen?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 20:21:21 #189
43642 Bayswater
pi_135774214
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 23:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Vieste is heel leuk, een mooie camping daar met zwembad en aan zee is iets met sinasappels (degli aranci of zo). Mooie bungalows daar. De eigenaresse/vrouw bij de receptie is Belgisch en spreekt dus Nederlands. Hele prettige plek, Vieste pittoresk dorp, maar inderdaad ver van andere dingen af.

Kan alleen een hotel vinden dat zo heet, bedoel je niet deze camping met een prachtige ligging?

http://www.zoover.nl/ital(...)a-san-felice/camping

heb hem al

http://www.baiadegliaranci.it/trilocali.php

[ Bericht 7% gewijzigd door Bayswater op 21-01-2014 20:38:12 ]
Life lies a slow suicide
pi_135785500
D
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 20:21 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Kan alleen een hotel vinden dat zo heet, bedoel je niet deze camping met een prachtige ligging?

http://www.zoover.nl/ital(...)a-san-felice/camping

heb hem al

http://www.baiadegliaranci.it/trilocali.php
Dat is 'm ja. Op het terrein is trouwens ook een hotel Meligrano of zoiets. Mooie camping met heul mooie zwembaden. Aan de overkant van de weg is de zee met een fijn strand en je kunt naar het centrum van Vieste lopen.
pi_137157125
Halverwege lekker 3 weken vrij en we gaan lekker richting Bella Italia. We willen 1,5 week in de toscane regio verblijven en het liefst op een leuke Agriturismo. Nu viel mij alleen op dat veel Agriturismo's best wel duur zijn! Vaak duurder dan hotels in de buurt.

Iemand nog een leuke tip voor een mooie/schone agriturismo in Toscane?
pi_137159567
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:52 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Halverwege lekker 3 weken vrij en we gaan lekker richting Bella Italia. We willen 1,5 week in de toscane regio verblijven en het liefst op een leuke Agriturismo. Nu viel mij alleen op dat veel Agriturismo's best wel duur zijn! Vaak duurder dan hotels in de buurt.

Agriturismo Spazzavento misschien wat? Ben ik vroeger nog met mijn ouders geweest. Geen idee of het binnen je budget past. Prachtige omgeving en erg mooie huisjes!
pi_137188510
quote:
Agriturismo Spazzavento misschien wat? Ben ik vroeger nog met mijn ouders geweest. Geen idee of het binnen je budget past. Prachtige omgeving en erg mooie huisjes!
Prijs is goed, ziet er alleen een beetje "oud" uit? Hoe lang is het geleden dat jij bent geweest? Misschien maakt de gastvrijheid een hoop goed :)
pi_137201676
7 jaar geleden alweer denk ik. Agriturismo's zien er vaker ouder uit, blijft toch een omgebouwde boerderij en stallen. Wij leven altijd veel buiten en hechten alleen waarde aan een goed bed binnen. Het heeft een mooi zwembad, toen zeer vriendelijke eigenaresse en het ligt op een redelijk gunstige plek. Maar goed, dat is wel al weer 7 jaar geleden.

Misschien op etruria travel kijken, daar boekten mijn ouders toen altijd.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 11:34:29 #195
283085 TWP
kassalade
pi_137266797
Hallo Italiėgangers!

Komende september is mijn plan om naar Rome en Florence te gaan. Tussen deze stedentrips door zou ik graag een paar dagen willen relaxen aan het strand. Ik ben echter wel gebonden aan het openbaar vervoer. Van en naar de steden ideaal wat mij betreft, maar is er ook een kleine kustplaats tussen deze steden in die goed te bereiken is met het OV (en de moeite waard is om te bezoeken)?
:)
pi_138147845
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 12:52 schreef kRiZzZiZ het volgende:

Wij zijn een aantal keren naar Agriturismo San Francesco in Orciatico geweest. Voor een week betaalden wij altijd iets van ¤700. Is een kleinschalig agriturismo, met 6 appartementen, zwembad en jacuzzi in de tuin. Het ligt ongeveer 20 minuten rijden van Volterra, dat zie je ook liggen vanaf het terras bij het zwembad. Ze maken er ook heerlijke wijn en olijfolie.
Het is echt een aanrader! De 1e keer hebben wij het geboekt via casamia.nl, daarna steeds rechtstreeks.
pi_138147966
Dit jaar gaan we in de zomer een weekje naar Lago d'Iseo. Nu had ik bedacht om via de Stelvio pas te gaan. Overnachtingshotel net voor de Italiaanse grens in Oostenrijk is ook al geboekt.
Nu heb ik mij een beetje in zitten lezen om te weten wat mij te wachten staat op de pas. Hierbij las ik ook dat er op het traject tussen de top en Bormio een aantal smalle, bochtige en dus onoverzichtelijke tunnels zitten, waar passeren niet mogelijk is. Hier ben ik toch wel een beetje huiverig voor. Heeft iemand deze weg al eens gereden? En hoe ging dat bij die tunnels?
pi_138362859
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 10:03 schreef Heufje het volgende:

[..]

Wij zijn een aantal keren naar Agriturismo San Francesco in Orciatico geweest. Voor een week betaalden wij altijd iets van ¤700. Is een kleinschalig agriturismo, met 6 appartementen, zwembad en jacuzzi in de tuin. Het ligt ongeveer 20 minuten rijden van Volterra, dat zie je ook liggen vanaf het terras bij het zwembad. Ze maken er ook heerlijke wijn en olijfolie.
Het is echt een aanrader! De 1e keer hebben wij het geboekt via casamia.nl, daarna steeds rechtstreeks.
Bedankt voor de tip! Ziet er ook zeer leuk uit. Wij hebben vorige week geboekt bij Agriturismo Diacceroni (http://www.tripadvisor.nl(...)of_Pisa_Tuscany.html)

Goede recensies en zo op het oog en van de foto's leuke stek. We gaan het zien!
pi_141032325
Iemand een suggestie voor een verblijf in de buurt van de Bloemenriviera?
pi_141476703
misschien van de zomer een tripje door italie maken met vrienden, nu is ons doel op reis altijd om het liefst de meest gekke dingen te eten/proeven.
op sardinie gaan we sowieso de casu marzu proberen

maar nu vroeg ik me af, wat moeten we nog meer proberen op onze trip van noord naar zuid?

enige wat ik verder nog ken zijn de stukjes kalfskop in zuid italie die je als snack kan krijgen op veel markten enz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')