Als een iemand geen aangifte zou moeten doen is het Ehsan Jami wel. Naast dat ik hem een pleefiguur vind die alleen maar kan schoppen tegen de Islam, heeft hij uitspraken gedaan die tegen het strafbare aanzaten. Een aangifte van deze man kan ik daarom niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:18 schreef yyyentle het volgende:
http://www.at5.nl/artikelen/76474/aangifte-tegen-shariasjeik
Waar neemt Mutant het op voor al-Haddad dan?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:18 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ik beschouw het als haatzaaien maar vind het apart dat Mutant het zo voor de haatsheik opneemt.
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:18 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Ik beschouw het als haatzaaien maar vind het apart dat Mutant het zo voor de haatsheik opneemt.
Mutant probeert te ontkennen dat de sheik haatzaaiende dingen heeft gezegd terwijl hij zelf toegeeft dat hij achter stenigen van mensen staat.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Waar neemt Mutant het op voor al-Haddad dan?
Oh dat. Dat ben ik met Mutant eens. Het is geen haatzaaien om te vinden dat binnen de sharia steniging gerechtvaardigd is.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:21 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Mutant probeert te ontkennen dat de sheik haatzaaiende dingen heeft gezegd terwijl hij zelf toegeeft dat hij achter stenigen van mensen staat.
Ok, jammer.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:22 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Dat kan maar het is wel mijn antwoord aan jou.
Is dat zijn interpretatie van het geloof? Dan is dat geen haatzaaien. Als hij nadrukkelijk oproept tot het stenigen van mensen die vreemdgaat echter...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:13 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Mensen die vreemdgaan mogen gestenigd worden van dat geloof.
Ja, als je drogredeneringen goede argumenten vindtquote:Op zaterdag 18 februari 2012 11:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In dat VK-stuk stond een terechte opmerking: in Afghanistan sterven NLe militairen die vechten tegen dit soort gedachtengoed in de praktijk, maar hier moeten we ze maar hun gang laten gaan?
Ik probeer niets te ontkennen. Ik vraag om een concreet en letterlijk citaat. Geen interpretatie van yyentle of Jami over wat de man al dan niet gezegd zou hebben. Want dat heeft geen zin natuurlijk.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:21 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Mutant probeert te ontkennen dat de sheik haatzaaiende dingen heeft gezegd terwijl hij zelf toegeeft dat hij achter stenigen van mensen staat.
http://nos.nl/video/34157(...)aitham-alhaddad.htmlquote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik probeer niets te ontkennen. Ik vraag om een concreet en letterlijk citaat. Geen interpretatie van yyentle of Jami over wat de man al dan niet gezegd zou hebben. Want dat heeft geen zin natuurlijk.
Nee, niet echt. De rechter bepaalt wat haatzaaien is en niet jij of ik. Tot die tijd mag de imam zijn gang gaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 12:43 schreef yyyentle het volgende:
[..]
[..]
[..]
http://www.at5.nl/artikelen/76474/aangifte-tegen-shariasjeik
Dit is geen haatzaaien?
Luid applaus......, we hebben wel een positieve bijdrage aan onze samenleving binnengehaald.
Nee.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:29 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Is het eigenlijk haatzaaien als ik zeg dat wanneer er een Shari'a staat komt in Nederland, ik terroristische activiteiten tegen die staat ga ondernemen?
Nee, volgens mij niet aangezien je hiermee alleen de openbare orde bedreigt. Je doet geen oproep aan mensen om mee te doen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:29 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Is het eigenlijk haatzaaien als ik zeg dat wanneer er een Shari'a staat komt in Nederland, ik terroristische activiteiten tegen die staat ga ondernemen?
Als ik dat haatzaaien vind is dat mijn mening. De rechter bepaalt of er maatregelen worden genomen. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor niet moslims hier in Nederland.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:30 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Nee, niet echt. De rechter bepaalt wat haatzaaien is en niet jij of ik. Tot die tijd mag de imam zijn gang gaan.
Dat lijkt me niet. Het roept niet op tot geweld tegen personen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:29 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Nu zet je heel leuk de discussie naar je hand, maar zo werkt het niet natuurlijk. We praten hier over haatzaaien in strafrechtelijke zin, niet in de zin van haatzaaien naar de mening van yyentle.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Als ik dat haatzaaien vind is dat mijn mening. De rechter bepaalt of er maatregelen worden genomen. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor niet moslims hier in Nederland.
En zelfs dan nog. Haatzaaien is echt proberen verschillende groepen tegen elkaar uit te spelen. Stel, je maakt een website met als doel de ene groep zwart te maken of zo. Dan kom je in de buurt van haatzaaien terecht.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:31 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet aangezien je hiermee alleen de openbare orde bedreigt. Je doet geen oproep aan mensen om mee te doen.
Jij praat over haatzaaien in strafrechtelijke zin en intussen heb ik natuurlijk net als de moslims mijn recht op vrijheid van meningsuiting zolang ik niet aan haatzaaien doe.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nu zet je heel leuk de discussie naar je hand, maar zo werkt het niet natuurlijk. We praten hier over haatzaaien in strafrechtelijke zin, niet in de zin van haatzaaien naar de mening van yyentle.
Vrijheid van meningsuiting geldt voor iedereen, dat snap jij en dat snap ik. Een aangifte verandert daar niks aan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:32 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Als ik dat haatzaaien vind is dat mijn mening. De rechter bepaalt of er maatregelen worden genomen. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor niet moslims hier in Nederland.
En wat haatzaaien is, dat wordt bepaald door je mening? En niet door de wet? Het wordt nu wel een erg schimmige discussie.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:35 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Jij praat over haatzaaien in strafrechtelijke zin en intussen heb ik natuurlijk net als de moslims mijn recht op vrijheid van meningsuiting zolang ik niet aan haatzaaien doe.
In dat interview (wat niet het optreden van gister was), zegt die meneer heel duidelijk dat steniging bij overspel de straf is die hoort bij de islam in islamitische landen, en expliciet dat dit niet hoort in westerse of niet-moslim-landen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:30 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/34157(...)aitham-alhaddad.html
Ik gaf je de link naar het interview, remember?
Ik heb net het eerste stuk gekeken, waarin hij het over overspel heeft. Hij verwijst nadrukkelijk naar straffen die in een islamitische staat zouden moeten gelden (naar zijn interpretatie van het geloof). Hij roept nergens mensen op om (uit eigen beweging) te stenigen. Hij wil dus een bepaalde straf, voor een bepaalde groep mensen (mensen die overspel plegen) in bepaalde landen met een bepaalde staatsinrichting.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:30 schreef yyyentle het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/34157(...)aitham-alhaddad.html
Ik gaf je de link naar het interview, remember?
Mutant, hier is een linkje voor je. Als je dat gelezen hebt begrijp je de definitie van haatzaaien misschien beter.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En wat haatzaaien is, dat wordt bepaald door je mening? En niet door de wet? Het wordt nu wel een erg schimmige discussie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Haat_zaaienquote:Haat zaaien is het met woord of daad aanzetten tot haat jegens een individu of bevolkingsgroep, bijvoorbeeld op grond van ras, geslacht, leeftijd, land van herkomst, godsdienst, seksuele voorkeur, handicap, taalvaardigheid, levensbeschouwing, politieke overtuiging, sociaal-economische klasse, beroep, uiterlijk en dergelijke. De term heeft betrekking op geschreven en gesproken tekst en andere uitingen zoals spotprenten en op bepaalde gedragingen in het openbaar. Haat zaaien wordt in de meeste Europese landen opgevat als misbruik van de vrijheid van meningsuiting, een vrijheid die daar dan ook niet absoluut is. De Nederlandse Grondwet bijvoorbeeld garandeert een vrijheid van meningsuiting "behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet". In de Verenigde Staten daarentegen wordt de grondwettelijke (eerste amendement) vrijheid van meningsuiting wél als absoluut opgevat en zijn wetten tegen haat zaaien dientengevolge ongrondwettig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |