Ik denk niet dat je mij hoeft te wijzen op de (strafrechtelijke) betekenis van haatzaaien. Ik dank je voor het aanbod. Jammer dat je niet in discussie wil gaan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:44 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Mutant, hier is een linkje voor je. Als je dat gelezen hebt begrijp je de definitie van haatzaaien misschien beter.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Haat_zaaien
Iets met bedreigen misschien?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:29 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Is het eigenlijk haatzaaien als ik zeg dat wanneer er een Shari'a staat komt in Nederland, ik terroristische activiteiten tegen die staat ga ondernemen?
Ik hoor echt nergens deze meneer zeggen dat het beter zou zijn als moslims stenen gaan gooien.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:44 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Mutant, hier is een linkje voor je. Als je dat gelezen hebt begrijp je de definitie van haatzaaien misschien beter.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Haat_zaaien
Denk niet dat de zweedse justitie dat zal toestaan, maar over een tijdje misschien wel Volkert van der Graaf die het lezingencircuit induikt.quote:
Hier op Fok zitten ook hordes mensen die om het minste de doodstraf willen straffen. Is vergelijkbaar imo.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb net het eerste stuk gekeken, waarin hij het over overspel heeft. Hij verwijst nadrukkelijk naar straffen die in een islamitische staat zouden moeten gelden (naar zijn interpretatie van het geloof). Hij roept nergens mensen op om (uit eigen beweging) te stenigen. Hij wil dus een bepaalde straf, voor een bepaalde groep mensen (mensen die overspel plegen) in bepaalde landen met een bepaalde staatsinrichting.
Hoewel het (in mijn ogen) een verwerpelijke mening is, zie ik dat in ieder geval niet als haatzaaien.
Als hij zijn straf heeft uitgezeten, waarom niet?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:48 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Denk niet dat de zweedse justitie dat zal toestaan, maar over een tijdje misschien wel Volkert van der Graaf die het lezingencircuit induikt.
Met jou in discussie gaan vind ik erg lastig maar vermoedelijk vind jij dat omgekeerd ook. Er valt trouwens weinig te discussieren.Ik spreek geen Arabisch en ik was er niet bij. Ik kan alleen afgaan op het interview met de man en wat er bij AT5 over geschreven is. Ik heb overigens begrepen dat hij vandaag nog een keer ergens naartoe gaat?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je mij hoeft te wijzen op de (strafrechtelijke) betekenis van haatzaaien. Ik dank je voor het aanbod. Jammer dat je niet in discussie wil gaan.
Hij sprak gewoon Engels hoor. En ik vind het helemaal niet lastig om met je in discussie te gaan. Ik vind het alleen jammer dat je zoveel zaken voor waar aanneemt, zonder echt neutraal te kijken naar de feiten (of wat er gezegd wordt). Zo poogde je mij ook meteen te beschuldigen van "heulen" of "verdedigen" van deze meneer, terwijl ik alleen vroeg om een citaat.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:51 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Met jou in discussie gaan vind ik erg lastig maar vermoedelijk vind jij dat omgekeerd ook. Er valt trouwens weinig te discussieren.Ik spreek geen Arabisch en ik was er niet bij. Ik kan alleen afgaan op het interview met de man en wat er bij AT5 over geschreven is. Ik heb overigens begrepen dat hij vandaag nog een keer ergens naartoe gaat?
Maar je mag van mij wel weten dat ik mensen die voor steniging en andere lijfstraffen zijn, erg primitief vind.
Hallo, jij geeft niet eens antwoorden op directe vragen die men je stelt. Je draait wat wollig om de hete brei heen en veel meer dan insinuaties post je niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:51 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Met jou in discussie gaan vind ik erg lastig
Waarom een citaat vragen terwijl ik al twee keer dat interview heb gelinkt? Het is maar een kort interview hoor?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij sprak gewoon Engels hoor. En ik vind het helemaal niet lastig om met je in discussie te gaan. Ik vind het alleen jammer dat je zoveel zaken voor waar aanneemt, zonder echt neutraal te kijken naar de feiten (of wat er gezegd wordt). Zo poogde je mij ook meteen te beschuldigen van "heulen" of "verdedigen" van deze meneer, terwijl ik alleen vroeg om een citaat.
Jij vraag me wie er gelijk heeft: Mutant of die man en daar geef ik geen antwoord op. Bepaal jij dat als ik op jouw vragen, die overigens nergens op slaan, geen antwoord geef, ik wollig om de brij heendraai? Is dat niet een beetje sneuigheid? Flauwe vragen stellen en dan zeggen: "dat is geen antwoord op mijn vraag." En wie ben jij dan wel?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hallo, jij geeft niet eens antwoorden op directe vragen die men je stelt. Je draait wat wollig om de hete brei heen en veel meer dan insinuaties post je niet.
Een citaat is geen link naar een interview, maar goed. En in het interview zei hij wat anders dan wat er geclaimd werd. En je beschuldigingen richting mij blijven ook gewoon staan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:58 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Waarom een citaat vragen terwijl ik al twee keer dat interview heb gelinkt? Het is maar een kort interview hoor?
Ik vind het haatzaaien, dat heb ik al gezegd en dat mag ik vinden.
Welke beschuldigingen? Tik je wel helemaal lekker?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een citaat is geen link naar een interview, maar goed. En in het interview zei hij wat anders dan wat er geclaimd werd. En je beschuldigingen richting mij blijven ook gewoon staan.
Jij zei toch dat Mutant de haatzaaiende sheik verdedigde?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:05 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Welke beschuldigingen? Tik je wel helemaal lekker?
Uit een interview kun je citeren.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een citaat is geen link naar een interview, maar goed.
Precies - en dat deed je niet. Nu weet ik ook waarom trouwens.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:07 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Uit een interview kun je citeren.
Ik vind het namelijk interessant om te weten waarom jij -als niet moslim- de uitspraken van de ene moslim wel en van de andere niet serieus neemt. Daarom stel ik je die vraag. En daarom ben ik ook verrast dat je die om welke reden dan ook niet wil beantwoorden.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:02 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Jij vraag me wie er gelijk heeft: Mutant of die man en daar geef ik geen antwoord op.
Hoe kom je er bij dat ik de ene uitspraak wel en de andere niet serieus neem. Die haatsheik staat achter stenigen van mensen en Mutant suggereert dat hij dat niet gezegd heeft.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik vind het namelijk interessant om te weten waarom jij -als niet moslim- de uitspraken van de ene moslim wel en van de andere niet serieus neemt. Daarom stel ik je die vraag. En daarom ben ik ook verrast dat je die om welke reden dan ook niet wil beantwoorden.
Geef nou gewoon eens antwoord. Waarom doe je dat niet? Zo'n moeilijk vraag was het niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik de ene uitspraak wel en de andere niet serieus neem. Die haatsheik staat achter stenigen van mensen en Mutant suggereert dat hij dat niet gezegd heeft.
Elke Moslim hoort hier achter te staan. Het is onderdeel van ons geloof.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:12 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat ik de ene uitspraak wel en de andere niet serieus neem. Die haatsheik staat achter stenigen van mensen en Mutant suggereert dat hij dat niet gezegd heeft.
Als jij de vraag nog eens duidelijk wilt herhalen zal ik proberen te antwoorden, OK?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geef nou gewoon eens antwoord. Waarom doe je dat niet? Zo'n moeilijk vraag was het niet.
Zoals ik al uitlegde.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies - en dat deed je niet. Nu weet ik ook waarom trouwens.
Jij vroeg aan Mutant of hij dezelfde mening had als die knakker van de discussie (over stenigen). Waarom mijn vraag aan jou was:quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:16 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Als jij de vraag nog eens duidelijk wilt herhalen zal ik proberen te antwoorden, OK?
WIe is volgens jou in zo'n scenario geloofwaardiger? Waarom?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Mutant nou nee zegt. Welke van de twee heeft dan gelijk volgens jou? Die shariagast of mutant? En waarom?
Uiteraard. En dat weet mutant ook wel maar hij geeft het liever niet toe.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke Moslim hoort hier achter te staan. Het is onderdeel van ons geloof.²
Als Mutant zegt dat hij tegen stenigen is dan zal ik dat moeten aannemen. Het is moeilijk oordelen over de geloofwaardigheid of ongeloofwaardigheid van mensen die je niet kent. Je kunt op een forum alleen afgaan op wat mensen zelf zeggen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:20 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jij vroeg aan Mutant of hij dezelfde mening had als die knakker van de discussie (over stenigen). Waarom mijn vraag aan jou was:
[..]
WIe is volgens jou in zo'n scenario geloofwaardiger? Waarom?
Maar wie is in dat geval voor jou typerender voor "de moslim"? En waarom?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:38 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Als Mutant zegt dat hij tegen stenigen is dan zal ik dat moeten aannemen. Het is moeilijk oordelen over de geloofwaardigheid of ongeloofwaardigheid van mensen die je niet kent. Je kunt op een forum alleen afgaan op wat mensen zelf zeggen.
Dat die haatsheik een voorstander van stenigen is zegt hij zelf en hij komt naar Nederland om over dergelijke zaken te discussieren.
Maar waarom zou je het hem willen aanrekenen? Dit is ons geloof, daar heeft hij geen invloed op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Uiteraard. En dat weet mutant ook wel maar hij geeft het liever niet toe.
Blij dat je toegeeft een aanhanger van een haatdragend systeem te zijn.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het hem willen aanrekenen? Dit is ons geloof, daar heeft hij geen invloed op.²
Zelf denk ik dat er ook genoeg moslims zijn die niet primitief zijn, als je dat bedoelt.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar wie is in dat geval voor jou typerender voor "de moslim"? En waarom?
Maar waarom zou je het hem willen aanrekenen? Dit is ons geloof, daar heeft hij geen invloed op.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blij dat je toegeeft een aanhanger van een haatdragend systeem te zijn.
Je hebt wel invloed op het aanhangen daarvan.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:10 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Maar waarom zou je het hem willen aanrekenen? Dit is ons geloof, daar heeft hij geen invloed op.²
We hebben hier geen sharia. Hoe kan hij dat (praktisch) aanhangen?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hebt wel invloed op het aanhangen daarvan.
Geloof aanhangen bedoel ik.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We hebben hier geen sharia. Hoe kan hij dat (praktisch) aanhangen?²
Nee, het is een oproep tot of het goedpraten van genocide voor een bepaalde groep, nl. vrouwen die overspel plegen De schuld wordt dan ook nog eens 100% bij de vrouw gelegd, hetgeen ook nog eens rechtsongelijkheid betekent.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik heb net het eerste stuk gekeken, waarin hij het over overspel heeft. Hij verwijst nadrukkelijk naar straffen die in een islamitische staat zouden moeten gelden (naar zijn interpretatie van het geloof). Hij roept nergens mensen op om (uit eigen beweging) te stenigen. Hij wil dus een bepaalde straf, voor een bepaalde groep mensen (mensen die overspel plegen) in bepaalde landen met een bepaalde staatsinrichting.
Hoewel het (in mijn ogen) een verwerpelijke mening is, zie ik dat in ieder geval niet als haatzaaien.
Jij was toch die kerel met rechts = kut etc in profiel naam?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Elke Moslim hoort hier achter te staan. Het is onderdeel van ons geloof.²
Anti-Islam = Extreem-Rechtsquote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:36 schreef Droomert het volgende:
[..]
Jij was toch die kerel met rechts = kut etc in profiel naam?
Maar die man klinkt ook behoorlijk rechts.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Anti-Islam = Extreem-Rechts
Ja.²
Dat jij praktijkcases erbij haalt prima. Maar wat Mutant zei klopt gewoon. Overigens zei die Imam dat hetzelfde voor mannen geldt. Het was dus niet expliciet tegen vrouwen gericht.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:29 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Nee, het is een oproep tot of het goedpraten van genocide voor een bepaalde groep, nl. vrouwen die overspel plegen De schuld wordt dan ook nog eens 100% bij de vrouw gelegd, hetgeen ook nog eens rechtsongelijkheid betekent.
De rechtsongelijkheid die de Islam voorstaat tussen niet-moslims en moslims en tussen man en vrouw is ook zeer ernstig als mening, maar wordt IMO strafbaar op het moment wanneer dit gepraktiseerd wordt.
De Verenigde Naties namen in 1948 het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide aan, waarin genocide wordt verboden. Deze conventie definieert in artikel 2 genocide als:quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:32 schreef Ulx het volgende:
genocide op vrouwen die overspel plegen....
![]()
![]()
Ik verdedig hem wel degelijk. Hij was de meest fatsoenlijke man in de zaal.quote:
Hij toch ook anti-islam? Want rechts.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik verdedig hem wel degelijk. Hij was de meest fatsoenlijke man in de zaal.²
En overspelige mannen ook hè. Dus genocide op de overspeligen in het algemeen. Die groep.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:47 schreef Oud_student het volgende:
Als je voor groep leest "overspelige vrouwen" dan klopt het verhaal
Dit slaat nergens op. Ik troll helemaal niet.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:48 schreef Dagonet het volgende:
Ik heb geen zin hierin, als de mensen nu eens niet BSB voeren en als BSB nou eens niet zo loopt te trollen dan hoef ik niets te wissen en krijgt er ook niemand een ban.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |