SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
xx__duck's Minion:
Arual's 'kiesjes':
Dottey's waterlelie deken:
HOOK ON!!
[ Bericht 7% gewijzigd door BrainTeaser op 15-02-2012 19:27:39 ]Smile, tomorrow will be worse...
quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:17 schreef phluphy het volgende:
Ik zit echt al 20 minuten te lezen om te proberen te begrijpen wat jullie bedoelen met binnenste buiten haken. Nu heb ik het gevonden, geloof ik, als ik beide foto's van Guppyfriend zie; in de eerste werkt ze vanuit de binnenkant van haar werk naar de buitenkant. Op de 2e net andersom.
Is dat iets wat inherent is aan "in de rondte haken"? Want al je rechte lappen maakt, is "binnenste buiten" haken niet eens mogelijk?
Of begrijp ik het nou nog steeds niet?![]()
quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:18 schreef BrainTeaser het volgende:
Klopt, dat speelt alleen als je ronde dingen haakt, zoals beestjes e.d.
Bij rechte lappen (dekens enzo) draai je je werk steeds, dus heb je geen "goede" of "foute" kant!
Haha, ja da's ook voor de carnaval hier! We hebben een kerktoren die met de carnaval 'tot leven' komt. Dan wordt-ie aangekleed, krijgt een gezicht en kan zelfs praten!quote:
Net als dat de watertoren hier ook altijd een pakje aankrijgt, inclusief petjequote:Op woensdag 15 februari 2012 20:20 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Haha, ja da's ook voor de carnaval hier! We hebben een kerktoren die met de carnaval 'tot leven' komt. Dan wordt-ie aangekleed, krijgt een gezicht en kan zelfs praten!
Dus die moest ik uiteraard ook haken!
Hihi, klinkt altijd zo gek als je zulke dingen bloedserieus uit probeert te leggen!
Dat is inderdaad goed om ff in de gaten te houden, thx!quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:40 schreef trui het volgende:
geweldig lyssa, wat een prachtig beestje weer! dat patroontje zou ik ook wel willen, heb je een linkje?
en haha lijnloos, ik zie 't helemaal voor me dat gepriegel met die padmaslurf. het lijkt me extra lastig bij al dat aan elkaar haken van padma onderdelen, als je 'm binnenstebuiten vasthoudt! en alleen die oren al, als je ze dicht moet maken.![]()
arme phluphy, het was niet de bedoeling je zo in verwarring te brengen. maar gelukkig ben je eruit.mocht je nou toch ooit nog aan beestjes beginnen, dan ben je vast gewaarschuwd!
lutte, wat leuk dat je zo enthousiast bent. veel haakplezier in de bus. al lijkt 4 uur bushaken me wel erg lang. maar je zult zien dat de tijd dan echt sneller gaat, zoals littleQ ook al ergens zei. alleen een beetje oppassen voor wagenziekte. in de trein is dat toch minder erg is mijn ervaring.
leliedeken is 65 * 65quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:04 schreef LittleQ het volgende:
@Dottey, ook ik ben heel erg verbaasd hoe je ff in 2 avondjes een babydekentje kunt haken, wat was de maat?
Prachtige leliedeken!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kom maar op met die haaklinkjes
[ Bericht 16% gewijzigd door Dottey op 16-02-2012 01:47:51 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
als je rechtshandig bent haak je eigenlijk altijd van rechts naar links. het verschil zat 'm er (bij rond haken van poppetjes/balletjes e.d.) vooral in hoe je met die bolling omgaat die ontstaat zodra je van plat werk naar bol werk gaat. er komt een 'kuiltje' dat je ook de andere kant op kunt drukken waardoor het meer een 'bergje' wordt. of andersom, 't is maar net hoe je het noemt.quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:36 schreef nathalie85 het volgende:
Wauw wat gaan jullie weer snel!
Ik ben dus begonnen met de platte cirkel van Lucy! Gaat goed.
Nu lees ik over binnenste buiten haken etc. Is dat bij de foto's dat bij de 1ste naar links haakt, en bij de 2de naar rechts? Zoja dan doe ik het ook verkeerd!
quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:44 schreef Dottey het volgende:
Waar waren die vreselijke EN VOORAL MOOI gehaakte trouwjurken?
Tis zover
Ohh gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kom maar op met die haaklinkjes![]()
![]()
![]()
Zat net toevallig ook naar die methode te kijken ja. Omdat jij die in het vorige topic ook al een keer had gepost. Tis misschien wel iets meer werk, maar het resultaat is wel echt heel mooi!quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:11 schreef trui het volgende:
wat ik vaak doe bij gekleurde streepjes is de toer sluiten en afhechten volgens de sarah london methode, en dan op een andere plaats een nieuwe kleur invoegen, zodat je niet 1 punt hebt waar alle rijen eindigen.
jahoor. dat maakt niks uit.quote:Op donderdag 16 februari 2012 12:16 schreef Angelof9 het volgende:
Ziet er goed uit, maar werkt dat ook met vasten vraag ik me af?
Tis zover
Ik las hier helemaal overheen, wat leuk voor je! GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kom maar op met die haaklinkjes![]()
Maar is dat dan in die vaste waar de losse in uit komt, of in de eerst volgende vaste? Als je begrijpt wat ik bedoelquote:Op donderdag 16 februari 2012 10:38 schreef Angelof9 het volgende:
De volgende toer beginnen met 1 losse, dan insteken in de eerste vaste. De losse, en de halve vaste die je er op het eind instopt, vormen dan samen 1 vaste.
spoiler want offtopicquote:Op donderdag 16 februari 2012 12:52 schreef trui het volgende:
Dottey, vertel eens: HOE BEN (of HEB) JE GEVRAAGD???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus nu ben ik druk op zoek naar vanalles en nog wat![]()
Plan is om feest gewoon hier in de achtertuin te doen. met vrienden en liefste familieleden. Lekker kleinschalig. Denk dat ik slingers haak die bestaat uit weet ik het hoeveel hartjes en lampjes.
Denk dat ik misschien ook een scrug/bolero haak, maar echt duidelijk vind ik die patronen niet
[ Bericht 7% gewijzigd door Dottey op 16-02-2012 14:06:07 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
hahaha een dottey doenquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:59 schreef Lijnloos het volgende:
Dottey, van harte!!!![]()
Tan, leuke pot zo!
Nijntje, wat een lief aapje!!!
Lyssa een lieve poes... Awh,
Ik heb mijn Woolie effe aan de kant gelegd na de gele ronde klaar was, eerst maar eens bedenken wat ik er mee wil doen nog. Maar misschien dat ik wat plastic spul haal en er een verschoningsmatje voor een baby van maak. Daarvoor is het wel een geschikte maat zo...
Daarom heb ik gister een nieuw projectje opgestart, ik ga een Dottey doen, maar dan niet in 2 dagen ben ik bang...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nieuw babydekentje (echt te veel zwangeren in mijn omgeving... ) waar bij het geslacht nog niet bekend is.
Als je het niet erg vind om te betalen voor je patroon, Bernadette Ambergen maakt prachtige shrugs.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:00 schreef Dottey het volgende:
Plan is om feest gewoon hier in de achtertuin te doen. met vrienden en liefste familieleden. Lekker kleinschalig. Denk dat ik slingers haak die bestaat uit weet ik het hoeveel hartjes en lampjes.
Denk dat ik misschien ook een scrug/bolero haak, maar echt duidelijk vind ik die patronen niet![]()
haha een verschoningsmatje?quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:59 schreef Lijnloos het volgende:
Ik heb mijn Woolie effe aan de kant gelegd na de gele ronde klaar was, eerst maar eens bedenken wat ik er mee wil doen nog. Maar misschien dat ik wat plastic spul haal en er een verschoningsmatje voor een baby van maak. Daarvoor is het wel een geschikte maat zo...
Tis zover
GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kom maar op met die haaklinkjes....haken maar, je hebt nog iets meer dan een half jaar.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Een mooie kleurwisselmethode vind je op deze site. Methode 2 bedoel ik dan. Na stap 4 maak je nog een losse en dan ga je verder met het haken van vasten.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:07 schreef BrainTeaser het volgende:
Aha, dan deed ik dat dus altijd verkeerd denk ik. Volgens mij telde ik zowel de losse als de halve vaste als een steek.
Ik haak inderdaad bijna altijd in spiralen, maar voor sommige projecten lijkt in rondes haken me mooier. Als je het kunt
Thanks!
Edit: wil hier binnenkort aan beginnen:
[ afbeelding ]
Dus voordat ik begin, moet ik even zorgen voor een mooie kleurwissel-methode!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.die draak!!
betreft de waterlelie. zal je een PM sturen die ik al eens eerder heb uitgestuurd met dat patroon t mijn hoofd neergepend.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Ja, dat gevoel ken ik!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:00 schreef MizzEnroe het volgende:
Vooral het aan elkaar naaien had ik geen zin in.
Weer kan ik je alleen maar gelijk geven. Ik ben alleen zo'n kneus die pas helemaal aan het eind de draad weg gaat werken. Lol. Haken is gewoon veel leuker dan het wegwerken van die draden.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:03 schreef trui het volgende:
maar je werkt dan wel in spiralen, en het voordeel van het vastnaaien (wat natuurlijk ook wel heel stevig kan) vind ik dat je meteen de draadjes wegwerkt. hoef je daar later niet meer naar om te kijken.
wat een megaproject joh, die draak. en je hebt 'm dus behoorlijk strak gehaakt, dat maakt 'm zo mooi stevig. maar ook extra lastig werken, is mijn ervaring. hoe dan ook: respect!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus vandaag maar even niet, morgen wel naar de beurs toe als oppepper, heb ik even nodig.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
leutig!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:30 schreef BrainTeaser het volgende:
En dit is dus waar ik me de afgelopen dagen mee bezig heb gehouden:
[ afbeelding ]
27 stuks (en dan nog 12, die ik al weggegeven had)
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:45 schreef trovey het volgende:
Mooi dingen allemaal, mijn complimenten. Hier even geen zin
ah... knuffel!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus vandaag maar even niet, morgen wel naar de beurs toe als oppepper, heb ik even nodig.
sterkte meis.Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Zij gebruikt duidelijk geen optie nummer twee met vasthaken nieuwe toerquote:
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:45 schreef trovey het volgende:
Mooi dingen allemaal, mijn complimenten. Hier even geen zin
Wat ontzettend klote trovey!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dus vandaag maar even niet, morgen wel naar de beurs toe als oppepper, heb ik even nodig.![]()
Sterkte ermee!Smile, tomorrow will be worse...
Jeetje, balen zeg!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:15 schreef EsseEi het volgende:
LittleQ ik sluit nooit met een halve vate omdat je dan inderdaad zo'n lelijke naad krijgt...
baal een beetje: wou die kruikencosy geven vandaag, ben ik hem vergeten mee te nemen! (en delft-houten doe je niet even met de trein ga dus niet heen en weer) :S en ik heb al m'n hoooked dingen bij me, maar dat gaat vrij snel dus had nog reserve spul bij me om aan een Stella te bveginnen....ben ik het boekje vergeten met het patroon! :S grrrr baal beetje van mezelf.
Wil je dat ook even tegen m'n haakwerkje zeggen? Want die is het niet met je eens geloof ik..quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:15 schreef trui het volgende:
volgens mij heb je 't helemaal goed, BT.
Ah dankje! Weer wat geleerdquote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:34 schreef Angelof9 het volgende:
Blokken is als je het natmaakt (of wast) en dan uitgetrokken opspelden en laten drogen. Zoiets dus:
[ afbeelding ]
Soms wordt het daar aanzienlijker mooier van, soms ook niet. Ligt een beetje aan het materiaal.
Deze zijn geweldig!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:25 schreef Tan het volgende:
Wat is blokken?
Maar ziet er wel geweldig uit die sjaal! Echt prachtig!!
Leuke eendjes ook.
En ik zag geweldige krabbetjes voorbijkomenIk vind ze zó leuk
Heb er hier nog twee potjes bij gehaakt:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat denken jullie, zal het me allemaal lukken in 1 jaar? Gelukkig ga ik vandaag eerst een visitekaartjes houder voor m'n vriend maken, dus het is niet dat ik geen andere dingen nog ga doen ofzo
[ Bericht 13% gewijzigd door kirsten. op 18-02-2012 09:05:32 ]
Woon jij in Delft?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 17:15 schreef EsseEi het volgende:
(en delft-houten doe je niet even met de trein ga dus niet heen en weer)
Klopt! Spiegelei ook! Die was het eerste! De mijne had ik vorig jaar februari afgemaaktquote:Op vrijdag 17 februari 2012 14:07 schreef LittleQ het volgende:
@MizzEnroe, wat een ontzettend lief schildpadje!En die draak blijf ik geweldig vinden, je hebt goede kleuren uitgezocht! Lyssa heeft die toch ook ooit eens in het rood gemaakt, en nog iemand?
Wat ontzettend leuk! Hou dat in gedachten voor mijn volgendequote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:25 schreef Tan het volgende:
Wat is blokken?
Maar ziet er wel geweldig uit die sjaal! Echt prachtig!!
Leuke eendjes ook.
En ik zag geweldige krabbetjes voorbijkomenIk vind ze zó leuk
Heb er hier nog twee potjes bij gehaakt:
[ afbeelding ]
Ik was hier deze nacht tot 3 uur... maar niemand bewoog hier... dus verder gehaakt... 1 arm af van mn kok Philippequote:Op zaterdag 18 februari 2012 06:23 schreef MissN het volgende:
Jammer dat hier 's nachts niemand actief is..ben ik nou de enige met nachtdienst
Tnx voor de inspiratie! Ik zat me al af te vragen hoe ik de oogjes zou doen van mijn ami.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:50 schreef Lyssa het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn meest recente ami. Dit was een WIPje, die al best heel lang lag te lummelen! Nu is ze eindelijk af.
Nu weer verder met de giraffe van Esther. Alleen heb ik het idee dat het koppie wat klein uitvalt! Een aantal kleuren van mn zeeman supersoft lijken toch te verschillen in dikte! Iemand anders ook deze ervaring?
In welke rij heb jij de oogjes gedaan Esther?
Nouja, je had het over Delft...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 10:49 schreef EsseEi het volgende:
x-duck nee werk niet bij de kruidvatwerk momenteel niet, loop 2 jaar stage
(co-schappen) dus niet echt tijd over haha
hoeezo dacht je dat??
Repeat, bedoel je?quote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:06 schreef ChildoftheStars het volgende:
Op dit moment ben ik bezig met het haken van een pet en ik snap een stukje uit de beschrijving niet. Hopelijk kan iemand me uitleg geven. Er staat.
Rep rows 6 and 7-18 sc after row 25
Iemand, help? Mijn dank zal groot zijn
2tog, betekend 2 together, dat is toch meerderen of heb ik het verkeerd begrepen en is het minderen (wat, nu ik erover nadenk, best logisch is)? Anders moet ik even het een en ander uithalenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:09 schreef Angelof9 het volgende:
Herhaal toer 6 en 7. Bij toer 25 heb je dan 18sc.
Het is minderen, je haakt er "twee together" zodat het één wordt zeg maarquote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
2tog, betekend 2 together, dat is toch meerderen of heb ik het verkeerd begrepen en is het minderen (wat, nu ik erover nadenk, best logisch is)? Anders moet ik even het een en ander uithalen![]()
Thank you!
Nooit je vent geloven als je hemt vraagt wat op te zoeken. Ik twijfelde en vroeg hem even te zoeken op googlequote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:20 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het is minderen, je haakt er "twee together" zodat het één wordt zeg maar
Laat het hem opnieuw makenquote:Op zaterdag 18 februari 2012 22:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nooit je vent geloven als je hemt vraagt wat op te zoeken. Ik twijfelde en vroeg hem even te zoeken op googleNu kan ik heel veel gaan uithalen (misschien ziet het er dan minder vreemd uit
Dank je wel!
Het is een pet voor hemquote:
Die is zo ontzettend gaaf! Ik ben een beetje jaloersquote:Op zaterdag 18 februari 2012 21:12 schreef Godagoyas het volgende:
Uit (hakend) bad, nu TV-gordijntjestijd ... je mag het ouderwets vinden, maar ik vind ze super!
[ afbeelding ]
De rondjes haak ik dus overal waar ik niet veel plaats nodig heb (bad o.a.) of in een wachtzaal, maar de boord is gereserveerd voor TV : kan het haken zonder te kijken
Nee, ik woon vlakbij delft maar wij hebben geen wolwinkels dus ik zou ons dorpje wel uit moeten om wol te halenquote:[b]ohh zou inderdaad wel heel toevallig zijn Duck! ken verder eigenlijk geen hakers in Delft, alleen die van Knottenwol!
woon je in delft dan?
Hihi, tis net alsof zijn achterpootje optilt...boompje in de buurt?quote:Op zondag 19 februari 2012 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Teckeltje is op tijd klaar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Waar is het giraffe-patroon eigenlijk te vinden? Ik ben na 5 monstertjes wel weer toe aan wat anders...quote:Op zondag 19 februari 2012 19:24 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn giraf heeft armen!Het is wel een knoeperd van een ding zeg, straks heeft z'n eigen postcode nodig.
Mijn vrouw is ook aangestoken met het giraf-virus, dus wij hebben er straks twee
Kleedjes over de rugleuning van een bank. Tegen vettige plekken veroorzaakt door viezig haar. Ik weet niet of mijn spelling klopt.quote:Op zondag 19 februari 2012 20:31 schreef Godagoyas het volgende:
@ Arual
wat zijn 'antimakassartjes' ???![]()
![]()
quote:Op zondag 19 februari 2012 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Teckeltje is op tijd klaar![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
lievquote:Op zondag 19 februari 2012 23:51 schreef Toverheks het volgende:
[..]![]()
wat is deze leuk gedaan
![]()
en zie weer meer leuke dingen en las DOTJE hieperdepiep en Hoeraaaaaaaaa, zelf ben ik met pppfffttt zoveel dingen tegelijk bezig dat ik een beetje gek wordt als ik bedenk wat ik allemaal af moet krijgen.
bij je schildpad hadden een paar mensen dit ook al opgemerkt, zie ik nu.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:36 schreef NicoleM het volgende:
Ik haak inderdaad in 1 lus. Dus dat is het! Hehe, eindelijk is het duidelijkIk ga even op Youtube een filmpje zoeken/bekijken
da's heul geen wol!quote:Op maandag 20 februari 2012 12:53 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben de giraffe met zeeman wol (Royal) en naald 5 aan het maken. Hij is dan wel enorm groot
Ik had gister en vandaag niet meer terug gelezen. Nu snap ik het, tenminste... is dit wel goed?quote:Op maandag 20 februari 2012 11:51 schreef trui het volgende:
[..]
bij je schildpad hadden een paar mensen dit ook al opgemerkt, zie ik nu.maar succes! 'gewoon' onder beide lusjes van het bovenop liggende 'V-tje' doorsteken is de truc.
Die Phildar Impact 3,5 is wel vrij dun. Ik gebruik 'm zelf wel voor dekens, maar voor ami's vind ik 'm persoonlijk wat te dun.quote:Op maandag 20 februari 2012 12:50 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Waar maak iedereen DE giraffe mee? Ik was benieuwd of phildar impact 3,5 er goed voor is, want daar zijn zulke leuke kleurtjes van
het ziet er prima uit, nicole!quote:Op maandag 20 februari 2012 13:07 schreef NicoleM het volgende:
[..]
Ik had gister en vandaag niet meer terug gelezen. Nu snap ik het, tenminste... is dit wel goed?
[ afbeelding ]
quote:
ik houd doorgaans ook niet zo van (puur) acryl, maar er zit nog wel veel verschil tussen diverse garens volgens mij. de mensen die bijv. dekens van die phildar impact maken: voelt het wel zacht genoeg aan, vinden jullie?quote:Op maandag 20 februari 2012 13:04 schreef Tan het volgende:
Ik vind acryl niet leuk, heb destijds bollen acryl gekocht bij de Wibra omdat mijn dochter het ook wilde proberen maar dat maak ik op aan cadeautjes voor anderenBest erg eigenlijk, wil het zelf niet hebben
De meeste gewoon van Wibra Saskia. Je bent dan inderdaad wel beperkt qua kleuren soms, maar ik vind het heerlijk werken. En eerlijk is eerlijk, vooral de prijs bevalt me wel!quote:Op maandag 20 februari 2012 13:26 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ja dat dacht ik dus al, stond me iets van bij dat iemand die wol niet geschikt vond voor beestjes. Dan toch kijken naar iets anders. Wibra katoen die ik tot nu toe heb gezien waren zulke saaie kleurtjes, dekens maak ik van wibra acryl (Saskia) en zeeman babysoft, die vond ik lekkerder aanvoelen, zacht.
Catania vind ik wat te duur.
Brainteaser, waar maak jij je beestjes van dan?
Ik vind 'm wel lekker aanvoelen hoor!quote:Op maandag 20 februari 2012 13:42 schreef trui het volgende:
[..]
ik houd doorgaans ook niet zo van (puur) acryl, maar er zit nog wel veel verschil tussen diverse garens volgens mij. de mensen die bijv. dekents van die phildar impact maken: voelt het wel zacht genoeg aan, vinden jullie?
bedoel je deze bamboulène? dat lijkt me ook wel fijn spul, ja! en best aardige kleuren toch?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:02 schreef Tan het volgende:
Een mengsel van Bamboe en wol lijkt me ideaal. Wel natuurlijk, maar niet 100% wol. Maar de bamboebollen die ik tot nu toe heb gezien hadden geen mooie kleuren. Nu krijgt Regenboogschaap.nl binnenkort weer nieuwe kleuren daarindus ik denk dat ik dat eens ga proberen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het lijkt er wel opquote:Op maandag 20 februari 2012 14:34 schreef Herfstblad het volgende:
Ik moet me ook eens aan de giraffe gaan wagen, hij is zo leuk. Is dit de nieuwe rage hier trouwens? Na de Padma's en wooleaters.
quote:
Bedankt!quote:
Ik zal vanavond of morgen weer een stukje met gewoon garen haken en dan nog een foto posten. Tot zover bedankt allemaal!quote:Op maandag 20 februari 2012 13:43 schreef trui het volgende:
nicoleM, ik kan door dit kleurige garen alleen nog steeds niet zo goed zien of je nou binnenstebuiten werkt of buitenstebuiten.
Ik kan me een amineko (schrijf ik vast niet goed!quote:Op maandag 20 februari 2012 14:46 schreef Herfstblad het volgende:
Ja, is ook wel leuk, maar ik vond het zo opvallend.Was eerder minder naar mijn idee. Maar het maakt me verder niet uit of zo.
Nu krijg ik alleen meer zin om aan de giraffe te beginnen.
Met welke naalddikte haak je saskia wol?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:40 schreef BrainTeaser het volgende:
@Tan: ik vind Saskia echt heel fijn voor beestjes!Bravo inderdaad ook, en die 2 kun je qua dikte ook goed combineren.
Zoals ik al zei, haak ik heel strak, dus dan is de wat dikkere acryl heel fijn, omdat je steken dan wel duidelijk zichtbaar blijven.
Dat lijkt het roze garen van de zeemanquote:Op maandag 20 februari 2012 17:51 schreef x__duck het volgende:
[..]
Leuk met die roze gemeleerde wol ertussen
(Verder ook leuke kleurtjes hoor!)
Ja, die bedoel ik! Ik vind de kleuren die ze op voorraad heeft matig, ik houd van paars, roze, aquablauw. Alleen die kleur groen vind ik echt heel erg mooi. Bij de nieuwe collectie komt wel een mooie paars (niet die op de bovenste foto hoor, ik heb de stalenkaart gezien en het worden echt andere kleuren).quote:Op maandag 20 februari 2012 14:40 schreef trui het volgende:
[..]
bedoel je deze bamboulène? dat lijkt me ook wel fijn spul, ja! en best aardige kleuren toch?
quote:
Jammer! Kom dan toch boven de rivieren wonen!quote:Op maandag 20 februari 2012 19:15 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik wilde vandaag of morgen naar de Wibra voor wol (de Zeeman zit ernaast dus mooi 2 in 1), maar helaas, door die #&%&$%#$@ carnaval zijn de winkels gewoon nog 2 dagen dicht![]()
![]()
![]()
Ik stond ook al voor een dichte deur! En vervolgens kwamen lief en ik bij de sportschool (17.30u): "u weet dat we om 18u sluiten?" hmmmm, moe nog maar eens een integeratiecursusje doen....quote:Op maandag 20 februari 2012 19:15 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Ik wilde vandaag of morgen naar de Wibra voor wol (de Zeeman zit ernaast dus mooi 2 in 1), maar helaas, door die #&%&$%#$@ carnaval zijn de winkels gewoon nog 2 dagen dicht![]()
![]()
![]()
Ja 1x per jaar zou ik dat het liefst doen haha.. Ik snap die onzin echt niet maarja.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:35 schreef x__duck het volgende:
[..]
Jammer! Kom dan toch boven de rivieren wonen!
Onze Zeeman wordt tegenwoordig weer normaal bevoorraad gelukkig!
Mijn ervaring met Aviso en amigurumi is dat je wel aardig wat nodig hebt omdat het wat dikker, stevig garen is (zeker vergeleken met supersoft van Zeeman). Ik ben meestal van better safe than sorry (en neem dus vaak veel teveel mee), en met wat je overhoudt kun je altijd wel weer iets leuks.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:07 schreef MissN het volgende:
Oehh als het weer payday is ga ik Phildar aviso bestellen op t wolplein![]()
heb 4 mooie kleurtjes uitgezocht voor de giraf... zijn 4 bollen genoeg??
Of een tweelingbroer/zusquote:Op maandag 20 februari 2012 20:17 schreef MissN het volgende:
En als ik wat overhoud kan ik inderdaad nog bijpassende speeltjes/accesoires maken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....tot het moment dat je wil gaan haken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
oeh, hij is erg mooi!quote:
was met 6 kantjes flowerbloem5kleurtjes in een kantje bezig en kussenhoesjes voor de eetstoelen, maar kwam weer ander patroon tegen met popcornsteek, dus ach had zoveel katoen denk doe die maar vierkant een kleur popcornsteken (2 rijen) dan wit stokjes dan weer de kleur in het midden, heb er al 25 want deze is zo verslavend om te doen.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:43 schreef Dottey het volgende:
[..]
lievdank je
en wat ben je allemaal aan het doen dan heks?
Trovey, voor je poesje kusje wist het niet............. (staat wel raar deze zin hahaha maar je snapt me wel) en ben blij dat je leuke dag hebt gehad ondanks dat je te laat was voor bolhouder en over dat haaknaald verstevigen, heb een boek waarin staat met ducktape heel netjes erom heen wikkelen dat gebruiken veel haaksters om hun haaknaald een lekkere greep te bezorgen.quote:Op maandag 20 februari 2012 22:02 schreef trovey het volgende:
ben ik weer, even een paar daagjes de gebeurtenis van vrijdagnacht op me moeten laten inwerken, poes is vanmorgen gecremeerd (vrijdag ophalen)., Bedankt voor jullie medeleven, ik waardeer het zeer.
![]()
Zaterdag gelukkig wel een geslaagde dag gehad op de beurs in Zwolle. Wat dingetjes gekocht om nieuwe technieken te leren: een knoopster, een breivork een guimpevork, een haaknaald maatje 20, twee tunische haaknaalden nummer 12 en 14
en verder nog in een opruimingsbak een haaknaald nr.3,5 en twee rondbreinaalden 2 en 2,5. Verder nog een naaldenmeter(de oude die ik heb gaat maar tot 6, deze t/m 10). Helaas naast een houten bolhouder voor een heel zacht prijsje gegrepen. Kennisje wilde eerst even zitten om wat thee te drinknen toen ik terugkwam werd het ding net onder mijn ogen verkocht en natuurlijk was het de laatste
, jammer want ik zocht al tijden naar zo'n houder...had ik even een paar minuten een
-gezicht. Als laatste nog hoesjes voor de haaknaalden gekocht, schijnen beter te zijn voor het vasthouden van de naalden (minder kramp en last van het metaal), nooit eerder gezien in het echt maar wel op You Tube (althans iets in die orde), nu even proberen of het ook werkelijk werkt en als laatste nog een paar houtje/touwtje knopen en plastic ringen om in haakwerk te gebruiken. Al met al een geslaagde dag en op de bolhouder na alle dingen gevonden die ik op mijn lijstje had staan.
Uiteraard was er nog veel meer verkrijgbaar, van opruimingswol a la Kringloop(maar ik kan het bij de Kringloop nog steeds goedkoper krijgen) tot peperdure wol waarvan ik de neiging zou hebben dat ik het niet zou durven te wassen in het uiteindelijk resultaat(bang om met een babytruitje te eindigen terwijl ik met een volwassen exemplaar begin).
) Verder was het naast haken en breien ook weven, wol spinnen (incl. ongesponnen wol van allerlei dieren welke je ter plekke kon kopen), quilten, borduren (zowel met de hand als de machine), algemene stoftechnieken met of zonder naaimachine, werken met vilt maar ook zelf vilt maken en wat ik zo nog even vergeten ben. Het was een stuk drukker dan vorig jaar toen ik ook op een zaterdag aanwezig was dus blijkbaar loopt de beurs goed en ik verwacht het volgend jaar ook wel weer.
Volgens mij doe ik dat ook verkeerd dan! Toch goed om hier mee te lezen.quote:Op maandag 20 februari 2012 11:23 schreef trui het volgende:
NicoleM, wat me opvalt aan dit plaatje is het 'streepjespatroon' aan de buitenkant. waarschijnlijk haak je alleen in 't achterste lusje van de steek. klopt dat? dat is niet verkeerd ofzo, maar wel anders dan wat de meeste patronen bedoelen met 'vasten'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.haken is cool
Ook mooi is Phildar partner 3,5 (naald 3,5), zeker ook hele frisse kleuren en Scheepjes Softfun (daar haakt Trui als ik het goed heb veel mee). In het kader van budget vind ik zelf de supersoft van Zeeman fijn, maar dat is wat betreft het vinden van kleuren en voorraad soms een opgave. Mocht de payday goed zijn kun je ook nog kijken naar Lucy's creative colour package (van Lucy van Attic24). En er zijn vast nog heel veel soorten waar ik nog nooit me heb gehaakt die anderen je aan kunnen raden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:11 schreef MissN het volgende:
tnx Ilske en EsseEi voor de tips....misschien moet ik ff een ander garen zoeken, want hij hoeft van mij ook niet zo mega te worden eigenlijk. Ik zag ook nu pas op de site dat het met naald 5 wordt gebreid/gehaaktMaar vind die kleuren zoals ik ze nu heb wel echt mooi... Naja het is nog geen payday dus ik kan nog lekker rondneuzen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |