18 jaar geledenquote:Op woensdag 15 februari 2012 20:10 schreef Boswachtertje het volgende:
ooh.. die docu klinkt wel goed idd.. tis nu bijna 28 jaar geleden.. dus die mensen hebben 28 jaar gehad om het te verwerken en te integreren
*start google*
Oh mooi ! ik ben ook benieuwd .quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik kom er net achter dat een documentaire maker deze kinderen weer aan het opzoeken is voor zijn documentaire "The day the aliens landed".
American film maker Randall Nickerson is currently visiting southern Africa to make a documentary that follows up an incident that happened at the Ariel School in Ruwa, Zimbabwe, in 1994, when 62 children aged between eight and 12 reported seeing a UFO and “strange beings” during their morning break.
Those children are now young adults scattered around the globe. Nickerson is tracking them down and interviewing them about the experience. “Their stories have not changed at all,” he says. “Not what you would expect if they had made it all up.”
..........
http://witness.co.za/?showcontent&global[_id]=6379
Kan niet wachten tot ie klaar is!
Lijkt me niet zo relevant toch, die komen daar immers ook voor?quote:
zimbabwe oftewel rhodesie van voor 1980... engelse kolonie geweest ... wonen veeel blanken dei daar boerenbedrijven hebben ( of hadden want mugabe is ze weg aan het pesten en de grond word geconfisceerd)quote:Op maandag 20 februari 2012 14:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tja, dat is wel een interessante vraag
Ja, de vraag was dan ook ironisch. Wat maakt het uit of blanke of zwarte kinderen dit fenomeen hebben waargenomen?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:56 schreef huupia het volgende:
[..]
zimbabwe oftewel rhodesie van voor 1980... engelse kolonie geweest ... wonen veeel blanken dei daar boerenbedrijven hebben ( of hadden want mugabe is ze weg aan het pesten en de grond word geconfisceerd)
Als een blanke het zegt moet het wel waar zijn natuurlijk.quote:Op maandag 20 februari 2012 15:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, de vraag was dan ook ironisch. Wat maakt het uit of blanke of zwarte kinderen dit fenomeen hebben waargenomen?
maakt ook niet uit, alleen de vraagsteller vond het volgnens mij verdacht .. blanke kinderen in donker afrikaquote:Op maandag 20 februari 2012 15:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, de vraag was dan ook ironisch. Wat maakt het uit of blanke of zwarte kinderen dit fenomeen hebben waargenomen?
Ja ik weet dat volgens mij Zimbabwe de hoogste populatie blanke heeft maar toch een beetje vreemd he alleen maar blanke kinderenquote:Op maandag 20 februari 2012 15:19 schreef huupia het volgende:
[..]
maakt ook niet uit, alleen de vraagsteller vond het volgnens mij verdacht .. blanke kinderen in donker afrika![]()
Nee hoor, niks vreemds aan. Hier heb je toch ook zwarte scholen?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:35 schreef pirlo444 het volgende:
[..]
Ja ik weet dat volgens mij Zimbabwe de hoogste populatie blanke heeft maar toch een beetje vreemd he alleen maar blanke kinderenin een zwart land!
Zucht wat een vergelijking....quote:Op maandag 20 februari 2012 15:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor, niks vreemds aan. Hier heb je toch ook zwarte scholen?
Tja, die benaming heb ik niet verzonnen. Is meer een verzamelnaam voor scholen waar veel oorspronkelijk niet uit Nederland komende kinderen op zitten. Of kinderen waarvan de ouders niet in Nederland geboren zijn. Zo politiek correct genoeg?quote:Op maandag 20 februari 2012 15:44 schreef pirlo444 het volgende:
Zwarte scholen heb je hier niet trouwens het is een benaming wanneer meer dan de helft van de leerlingen uit niet west europese landen komt !
Tof!quote:Op maandag 20 februari 2012 15:52 schreef huupia het volgende:
[youtube][/youtube]
zelfde case maar dan uit tinekes paranormale wereld
Wat zouden ze op het Randi-forum zeggen?quote:Op maandag 20 februari 2012 14:36 schreef _Led_ het volgende:
Nou, als ik het zo hoor en lees is dit onderhand wel bewezen.
Gezien door meerdere kinderen, en onderzocht door de 2 meest gerespecteerde ufo-onderzoekers.
Ze klagen dat er alleen maar anecdotisch bewijs is, maar ondertussen weten ze de sighting daar wel te verklaren door te zeggen dat de kinderen waarschijnlijk een over-actieve verbeelding hebben, dat ze liegen, of dat er een massa-hallucinatie is geweest. En dan wordt er gezegd "move along, nothing to see" door de meesten.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:37 schreef Loppe het volgende:
[..]
Wat zouden ze op het Randi-forum zeggen?
Dit dus.
Laat ze lekker zelf doorlopen , iedereen blij .quote:Op maandag 20 februari 2012 17:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ze klagen dat er alleen maar anecdotisch bewijs is, maar ondertussen weten ze de sighting daar wel te verklaren door te zeggen dat de kinderen waarschijnlijk een over-actieve verbeelding hebben, dat ze liegen, of dat er een massa-hallucinatie is geweest. En dan wordt er gezegd "move along, nothing to see" door de meesten.
Behoorlijk kansloos dus om vanuit je luie stoel deze kinderen weg te zetten als leugenaars of fantasten.
Hahahah Tinneke dat programma hahahaquote:Op maandag 20 februari 2012 15:52 schreef huupia het volgende:
[youtube][/youtube]
zelfde case maar dan uit tinekes paranormale wereld
Ach neen man, het zijn gewoon kinderen.quote:Op maandag 20 februari 2012 17:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ze klagen dat er alleen maar anecdotisch bewijs is, maar ondertussen weten ze de sighting daar wel te verklaren door te zeggen dat de kinderen waarschijnlijk een over-actieve verbeelding hebben, dat ze liegen, of dat er een massa-hallucinatie is geweest. En dan wordt er gezegd "move along, nothing to see" door de meesten.
Behoorlijk kansloos dus om vanuit je luie stoel deze kinderen weg te zetten als leugenaars of fantasten.
Daarom is het zo vreemd dat ze vast blijven houden aan hun verhaal en dat ze met zoveel overtuiging en soms ook angst hun verhaal vertellen. En dan zijn het ook nog eens 62 jonge kinderen.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:50 schreef Loppe het volgende:
[..]
Ach neen man, het zijn gewoon kinderen.
De twijfel of aliens nu bestaan of niet houdt natuurlijk hun illusie in stand.quote:Op maandag 20 februari 2012 18:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Daarom is het zo vreemd dat ze vast blijven houden aan hun verhaal en dat ze met zoveel overtuiging en soms ook angst hun verhaal vertellen. En dan zijn het ook nog eens 62 jonge kinderen.
Het spijt me heel erg dat ik je dit moet vertellen, maar het is helemaal niet zo raar om te denken dat de aarde momenteel bezocht wordt door buitenaardse wezens. Er zijn meer dan genoeg serieuze aanwijzingen om serieus met dit onderwerp om te gaan.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:11 schreef Loppe het volgende:
[..]
De twijfel of aliens nu bestaan of niet houdt natuurlijk hun illusie in stand.
Kan goed zijn dat we bezocht worden, zolang hun bedoelingen maar goed zijn.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het spijt me heel erg dat ik je dit moet vertellen, maar het is helemaal niet zo raar om te denken dat de aarde momenteel bezocht wordt door buitenaardse wezens. Er zijn meer dan genoeg serieuze aanwijzingen om serieus met dit onderwerp om te gaan.
Private school, he?quote:
De beste aanwijzing vind ik nog altijd dat clubje ex hooggeplaatste mensen, met hun disclosure project.quote:Op maandag 20 februari 2012 19:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het spijt me heel erg dat ik je dit moet vertellen, maar het is helemaal niet zo raar om te denken dat de aarde momenteel bezocht wordt door buitenaardse wezens. Er zijn meer dan genoeg serieuze aanwijzingen om serieus met dit onderwerp om te gaan.
Er is toch ook alleen maar anekdotisch bewijs ?quote:Op maandag 20 februari 2012 17:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Samenspannen denk ik niet. Ik denk wel dat deze getuigen elkaar beinvloed hebben. Het is niet verwonderlijk dat de tekeningen op elkaar lijken nadat ze veel met elkaar gepraat hebben over wat ze hebben gezien.. Wat je wel kunt stellen is dat ze iets hebben gezien en dat ze daarvan overstuur zijn geraakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 09:35 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Er is toch ook alleen maar anekdotisch bewijs ?
Ik zie niet in waarom de een wel een verklaring mag bedenken ("nou, het waren dus aliens") maar de ander niet ("kinderen hebben nou eenmaal een grote fantasie").
Er is naar mijn mening niks kansloos aan het vormen van een mening op basis van argumenten, en die zijn er naar beide zijden toe.
Er zijn een boel getuigen, maar het zal aan de andere kant ook niet de eerste keer zijn dat een boel getuigen het mis hebben of samenspannen. Je kunt er dus alle kanten mee op.
Dat is ook relatief.quote:Het is niet verwonderlijk dat de tekeningen op elkaar lijken nadat ze veel met elkaar gepraat hebben over wat ze hebben gezien..
Er wordt als bewijs aangevoerd dat er opmerkelijke overeenkomsten in de tekeningen zitten.. Nou, die verbazen mij niet.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 11:58 schreef Loppe het volgende:
Dat je nogal veel kinderlijke fantasie moet hebben om daarin elke keer hetzelfde ruimteschip te zien.
lijkt me handig voordat je je vooringenomen mening komt ventilerenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er wordt als bewijs aangevoerd dat er opmerkelijke overeenkomsten in de tekeningen zitten.. Nou, die verbazen mij niet.
Maar kom, ik zal het filmpje eens kijken.
Hoezo vooringenomen?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:25 schreef huupia het volgende:
[..]
lijkt me handig voordat je je vooringenomen mening komt ventileren
als je het filmpje had bekeken had je gezien dat ze het allemaal tegelijk hebben waargenomenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hoezo vooringenomen?
Ik stel alleen dat getuigen elkaar hebben beinvloed. Je kunt normaal argumenteren. Als je even terugleest zie je dat ik juist niet vooringenomen probeer te zijn. Dus wie is er feitelijk bevooroordeeld?
Daar heb ik het toch niet over??quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:36 schreef huupia het volgende:
[..]
als je het filmpje had bekeken had je gezien dat ze het allemaal tegelijk hebben waargenomen
Dat zag ik ook ja.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:46 schreef Lavenderr het volgende:
Het was trouwens een gemeleerd gezelschap op die school, dus we kunnen blank en zwart ook buiten de discussie houden en ons bepalen tot wat de kinderen gezien hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |