Nee joh. Wat een onzinquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:46 schreef Flurry het volgende:
Verschrikkelijk! Echt no way! Elke dag verplicht een praatje maken bij de bakker en als je een keer elders een brood koopt dan wordt je gelijk raar aangekeken
Ik leef liever vrij en anoniem als stadsmens.
Eigenlijk is in een stad wonen dus veel rustgevender. Ik vind het ook ontstressend om in de stad overal lopend en op de fiets naartoe te kunnen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 17:46 schreef Flurry het volgende:
Verschrikkelijk! Echt no way! Elke dag verplicht een praatje maken bij de bakker en als je een keer elders een brood koopt dan wordt je gelijk raar aangekeken
Ik leef liever vrij en anoniem als stadsmens.
Mag ik vragen waar deze beeldvorming vandaan komt?quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:19 schreef trigt013 het volgende:
Misschien hoeft niet iedereen een gejaagd leven, ik vind rustig leven wel prettig. Al die stadse mensen die constant vermaakt moeten worden en telkens nieuwe gadgets nodig hebben. Ik zou moe worden van al die trends moeten volgen, nu kan ik me huis inrichten en pas iets nieuws als het kapot is of ik het zat ben.
Ik herken het ook niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:29 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Mag ik vragen waar deze beeldvorming vandaan komt?
Schijnt?quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:34 schreef Granduppaaaaah het volgende:
In de stad wonen schijnt een behoorlijk kwaadaardig effect te hebben op de geest, de hersenen staan als het ware steeds in staat van opperste paraatheid en dit heeft tot lijd tot allerlei stressgerelateerde klachten, en dit is ook te zien aan de opbouw van 'stadshersenen' ze zijn in slechtere staat,
Ik snap wel wat je bedoelt: ik heb altijd het gevoel dat de mensen in een winkelstraat (van een grote stad) naar me kijken met het idee een mes tussen m'n ribben te steken. Dat zal heel misschien niet echt zo zijn (inbeelding van mij), maar de anonimiteit, de grofheid en de machocultuur in grote steden staat me ernstig tegen.quote:Op woensdag 15 februari 2012 19:03 schreef fietsie het volgende:
Ik woon in een dorp met 300 huizen; nu heb ik altijd in dorpen gewoond en komt iedere stad als erg overweldigend en vijandig op mij over....
Het is dan ook meer een gevoelskwestie.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:53 schreef Lienekien het volgende:
Assen is een groot dorp. En hartstikke doods.
Ik herken wederom niet het beeld dat de niet-stadbewoner schetst van wat typisch voor de stad zou zijn. Hier is het hartstikke rustig na 20.00 uur, op wat laat parkerende auto's na. En nee, ik zit niet in een vinexbuitenwijk.
Hier kan mijn vriend ook niet vaak voor de deur parkeren. Maar ik herken vooral dat jachtige leven niet.quote:Op woensdag 15 februari 2012 23:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het is dan ook meer een gevoelskwestie.
Het is een beetje het idee wat Blomke omschrijft.
Daar waar ik in Assen woonde was het een drama om je auto kwijt te kunnen, en ik had er dan 2.
Nu heb ik eigen parkeerruimte en zodoende altijd plek als ik thuis kom.
hehe, ik kom oorspronkelijk ook uit Assen en termen als 24-uurseconomie en gejaagd relateer ik idd ook niet direct aan die stadquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:53 schreef Lienekien het volgende:
Assen is een groot dorp. En hartstikke doods.
Klopt, heb ook jaren in het centrum van Groningen gewoond (nog steeds geen wereldstad natuurlijk, maar wel een stad) en 's avonds idd erg rustig op straat. 's Ochtends vanaf 7:00 uur stonden de auto's wel weer te ronken voor het stoplicht (irritant 's ochtends als je een slaapkamer hebt aan de straatkant).quote:Ik herken wederom niet het beeld dat de niet-stadbewoner schetst van wat typisch voor de stad zou zijn. Hier is het hartstikke rustig na 20.00 uur, op wat laat parkerende auto's na. En nee, ik zit niet in een vinexbuitenwijk.
Lolwhut? Als er ergens woningen goedkoop zijn, is het wel in dorpen buiten de Randstadquote:Op woensdag 15 februari 2012 17:51 schreef Nemephis het volgende:
Lijkt me geweldig, maar is inmiddels nogal onbetaalbaar geworden.
Plaats met 30.000 inwoners is al een kleine stad..quote:Op woensdag 15 februari 2012 18:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Wat is TS' definitie van een dorp? Tot hoeveel inwoners ongeveer? Ik woon in een plaats met ongeveer 30.000 inwoners, vind het groot zat
Daar verkijk je je toch op, weet ik uit ervaring.quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
[..]
Lolwhut? Als er ergens woningen goedkoop zijn, is het wel in dorpen buiten de Randstad
Enige reden ook waarom ik zou overwegen om daarheen te verhuizen, kan je nog een groot huis met tuin regelen voor een zachte prijs. In de Randstad betaal je meteen het 3 voudige voor zoiets..
Ik heb het niet over luxe dorpen als Blaricum, Bloemendaal of Wassenaar (trouwens allemaal in de Randstad)...quote:Op donderdag 16 februari 2012 00:29 schreef mootie het volgende:
[..]
Daar verkijk je je toch op, weet ik uit ervaring.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |