Ik heb een hele tijd in Krimpen a/d IJssel gewoond en dat beviel mij op zich prima. Grootste minpunt was de brug waar je elke dag overheen moest.
Nu woon ik alweer 7 jaar in Rotterdam en moet wel zeggen dat ik er klaar mee ben. Ik ben niet zo'n enorme fan van de drukte, kan niet rustig met mijn hond lopen, auto kon ik jaren bijna nergens kwijt (gelukkig hebben we nu betaald parkeren), het stikt hier van de Polen en Bulgaren en het algehele gevoel van veiligheid neemt af. Mensen hangen meer op straat etc.
Dus ik wil wel weer verhuizen naar een wat landelijkere omgeving. Denk hier bijvoorbeeld aan Bergschenhoek, Schiebroek, Berkel en Rodenrijs, Pijnacker, iets in die richting. Zodat ik wel binnen een kwartier met de auto in de stad sta als ik iets nodig heb, maar anderzijds ook rustig in mijn tuintje kan zitten zonder dat er de hele tijd scooters voorbij racen, er overal zooi op straat ligt, enzovoorts.
Het is dat die Algerabrug iets is waar ik nooit meer last van wil hebben, anders zou ik terug naar Krimpen gaan. Elke keer dat ik mijn zusje daar bezoek, erger ik mij weer dood aan die brug
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.