abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108003749
quote:

'Nederlandse ambassadeur in Iran op matje'

TEHERAN - De Nederlandse ambassadeur in Teheran is door het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken op het matje geroepen om te protesteren tegen de aangescherpte sancties van de Europese Unie.

Samen met de Nederlandse ambassadeur werden ook de ambassadeurs van nog vijf EU-landen naar het departement gesommeerd.

Dat meldt het Iraanse persbureau Khabar woensdag. Naast de Nederlandse ambassadeur werden ook zijn collega's uit Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland en Portugal ontboden. Meer details gaf het persbureau niet.

Persbureau Reuters meldt dat Iran op zijn beurt de olie-export naar zes EU-landen stopzet. Of dit inderdaad de boodschap is die aan de ambassadeurs is overgebracht, is nog niet duidelijk.

De EU kondigde eind vorige maand een olieboycot tegen Iran af. Het Westen verdenkt Iran ervan in het geheim te werken aan een kernwapen.
quote:
BREAKING REUTERS:
[UPDATE -- Iran's state TV confirms Iran cut oil exports to the Netherlands, Spain, Italy, France, Greece & Portugal
In hoeverre gaan we dit in Nederland merken? Zijn er al afspraken met andere olie exporterende landen om het 'tekort' op te vangen? Deze zet was natuurlijk wel te verwachten, maar waarom staan landen als Engeland daar niet bij? Die zijn al stopgezet?
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:24:18 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_108003792
Op naar de 3 euro per liter benzine. *O*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_108003806
Goed zo.

Ik wil die met uranium verrijkte olie van Iran niet !
Ik verheug me al op die autoloze zondagen, dan kan ik lekker met mijn dochter op de a15 picknicken
pi_108003878
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:24 schreef Xlarge het volgende:
Goed zo.

Ik wil die met uranium verrijkte olie van Iran niet !
Ik verheug me al op die autoloze zondagen, dan kan ik lekker met mijn dochter op de a15 picknicken
Jammer dan als je de producten niet meer kan betalen omdat de transportkosten flink gestegen zijn
pi_108003905
WW3 here wwe come. :')
pi_108003925
Lekker met je pik achter Amerika aan rennen terwijl je eigen economie weer is gedaald :W
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:28:07 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108003932
quote:
4s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

In hoeverre gaan we dit in Nederland merken? Zijn er al afspraken met andere olie exporterende landen om het 'tekort' op te vangen? Deze zet was natuurlijk wel te verwachten, maar waarom staan landen als Engeland daar niet bij? Die zijn al stopgezet?
Waarschijnlijk omdat de UK daar haar olie niet vandaan haalde.

Dit viel natuurlijk te verwachten en is ook een logische stap. Als je gaat aankondigen dat je over een paar maanden iemand gaat boycotten dan vraag je om een preventieve afsluiting.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108003934
quote:
9s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:24 schreef mstx het volgende:
Op naar de 3 euro per liter benzine. *O*
Op naar de 5 euro voor een plastic tasje :P
pi_108003950
Logische zet van Iran. Ik kan ze het moeilijk kwalijk nemen :)
Conscience do cost.
pi_108003980
Ik hoop dat de economie gauw in elkaar dondert. Dat hebben we zeker verdiend! Tijd voor technocratie!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_108003981
Dus o.a. Nederland boycot olie uit Iran.. en om o.a. Nederland een hak te zetten, stopt Iran met de export van olie naar o.a. Nederland?
Do I see a "who gives a fuck" here?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108004028
quote:
4s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

De markt is internationaal en we hebben genoeg reserves. De prijs kan ietwat stijgen maar echte problemen gaat dit niet opleveren. Dit is niets meer dan een wanhoopsdaad van Iran.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_108004042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Dus o.a. Nederland boycot olie uit Iran.. en om o.a. Nederland een hak te zetten, stopt Iran met de export van olie naar o.a. Nederland?
De Nederlandse economie is in het afgelopen kwartaal met 0,7% gekrimpt.
De economie gives a fuck
pi_108004049
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dit viel natuurlijk te verwachten en is ook een logische stap. Als je gaat aankondigen dat je over een paar maanden iemand gaat boycotten dan vraag je om een preventieve afsluiting.
Meende dat vooral Griekenland dan gedupeerd zou worden als Iran dat zou doen. Hopelijk hebben ze dat meegecalculeerd in hun begrotingsbezuinigingen :X :')
pi_108004081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:30 schreef waht het volgende:

[..]

De markt is internationaal en we hebben genoeg reserves. De prijs kan ietwat stijgen maar echte problemen gaat dit niet opleveren. Dit is niets meer dan een wanhoopsdaad van Iran.
En waarom zouden ze de prijs niet omhoog trappen? Er is immers minder aanbod...
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:32:16 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108004086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:30 schreef waht het volgende:

[..]

Wanhoopsdaad zou ik het niet noemen, die sturen gewoon voortaan hun olie naar rechts ipv naar links en krijgen er genoeg geld voor. En nog wat rugdekking van India en China. De verbeterde betrekkingen zullen waarschijnlijk zich ook gaan doen gelden rond Pakistan.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_108004140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En waarom zouden ze de prijs niet omhoog trappen? Er is immers minder aanbod...
De vraagkant kan net zoveel onder druk komen staan. De Chinese luchtbel moet nog knappen.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:34:54 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108004180
Mooi, hou maar ook. Tijd voor alternatieve energie.
The truth was in here.
pi_108004181
De spanningen lopen steeds hoger op, net zoals de olieprijs. -O-
pi_108004220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:33 schreef waht het volgende:

[..]

De vraagkant kan net zoveel onder druk komen staan. De Chinese luchtbel moet nog knappen.
Tot die tijd lekker de prijs opvoeren dus.
pi_108004231
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wanhoopsdaad zou ik het niet noemen, die sturen gewoon voortaan hun olie naar rechts ipv naar links en krijgen er genoeg geld voor. En nog wat rugdekking van India en China. De verbeterde betrekkingen zullen waarschijnlijk zich ook gaan doen gelden rond Pakistan.
Met een murw geslagen economie is het uitsluiten van afnemers om dit soort redenen wel degelijk wanhoop.

Maar goed, na een boycot is het weer niets dan symboolpolitiek.
pi_108004305
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En alleen omdat de VS er zo blij van worden. Ze hadden gewoon de deal die khatami aanbood moeten aannemen, maar dat wilde bush en consorten niet. Tuig.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_108004451
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tot die tijd lekker de prijs opvoeren dus.
Waar Iran niets van hoeft te profiteren aangezien de partijen aan wie ze wel leveren een betere onderhandelingspositie krijgen.
pi_108004482
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:43 schreef waht het volgende:

[..]

Waar Iran niets van hoeft te profiteren aangezien de partijen aan wie ze wel leveren een betere onderhandelingspositie krijgen.
Mwah ze kunnen de prijzen gewoon mee laten stijgen, gewoon net er onder blijven :P
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2012 @ 13:44:50 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_108004505
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:34 schreef Bastard het volgende:
Mooi, hou maar ook. Tijd voor alternatieve energie.
Yep, helaas heeft Nederland gedacht dat dat onzin was en lopen ze ook daarmee achter de feiten aan. Ik ben het wel met je eens, trouwens.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:46:06 #26
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_108004547
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:28 schreef ems. het volgende:
Logische zet van Iran. Ik kan ze het moeilijk kwalijk nemen :)
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:47:18 #27
78918 SeLang
Black swans matter
pi_108004600
Olie is fungible dus boeie :O
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:48:17 #28
78918 SeLang
Black swans matter
pi_108004629
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:43 schreef waht het volgende:

[..]

Precies, het is vooral goed voor de Chinezen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_108004635
Ik denk eigenlijk niet dat we er zo heel veel van merken. Er zijn genoeg andere olievoorraden beschikbaar. Wel zal de gelegenheid weer dankbaar worden aangegrepen om de brandstofprijzen in eigen land te verhogen. Dat komt de regering uitstekend uit, want die weet ook best dat het overgrote deel van het autoverkeer plaatsvindt omdat het noodzakelijk is.

Het gevolg van hogere brandstofprijzen is dat de schatkist nog meer accijnzen en btw binnenhaalt. De werkende Nederlander draait op voor de wereldwijd getoonde politieke lafheid, namelijk het niet binnenvallen van Iran, om de bevolking van dat land te bevrijden van de islam-extremisten die er de macht hebben.
pi_108004779
Hier nog even wat de reden is:
quote:
European Union foreign ministers agreed to ban oil imports from Iran starting July 1
quote:
The EU will freeze assets of the Iranian central bank in Europe as well as of eight other entities and ban the trade in gold, precious metals, diamonds and petrochemical products from Iran
Wat ik wel apart vind is dat de EU dit heeft beslist, en dat het niet bijvoorbeeld werd besproken in de kamer, net zoals toendertijd met onze steun met de Irak/Afghanistan oorlog?. Toen had je toch ook niet echt een debat ofzo met het wel- of niet steunen van Amerika?

Nee onzin dingen bespreken zoal het ''PVV meldpunt'', in de kamer, dat moet natuurlijk wel?
pi_108004860
Daarom is politiek ook een farce en moeten ze vervangen worden door echte experts en automaten.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:59:21 #32
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108005016
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:48 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik denk eigenlijk niet dat we er zo heel veel van merken. Er zijn genoeg andere olievoorraden beschikbaar. Wel zal de gelegenheid weer dankbaar worden aangegrepen om de brandstofprijzen in eigen land te verhogen. Dat komt de regering uitstekend uit, want die weet ook best dat het overgrote deel van het autoverkeer plaatsvindt omdat het noodzakelijk is.

Het gevolg van hogere brandstofprijzen is dat de schatkist nog meer accijnzen en btw binnenhaalt. De werkende Nederlander draait op voor de wereldwijd getoonde politieke lafheid, namelijk het niet binnenvallen van Iran, om de bevolking van dat land te bevrijden van de islam-extremisten die er de macht hebben.
_O-.

De werkende Nederlander ook. :').

Maar goed, jij stelt een oorlog voor om een land een andere regering op te dwingen zodat wij goedkope olie kunnen houden?

Enig idee wat de kosten van een oorlog zijn? En wat het gevolg is als je Iran aanvalt? Een burgeroorlogje in Syrië is al een enorm probleem voor de oliemarkt, laat staan als je de Perzische Golf in de fik steekt. :').

De regering haalt ook niet extra accijns binnen, dat is een vaststaand bedrag. Hooguit een beetje btw (wat niet geheel gunstig is) en het overgrote deel van de winst gaat naar de miljardenomzetten van de oliebedrijven.
pi_108005198
dankzei dit kut kabinet moeten we weer meer betalen voor olie.
pi_108005211
Eh we hebben toch zelf al de import ervan gekapt vorige week?

Dit is een beetje als dat je je wijf dumpt en dat ze dan een week later opbelt en zegt: ik maak het uit klootzak!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108005238
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Dit is een beetje als dat je je wijf dumpt en dat ze dan een week later opbelt en zegt: ik maak het uit klootzak!
Nee, gaat pas in vanaf 1 juli. Dus Iran zegt nu; wij draaien de kraan dicht, niet jullie.
pi_108005243
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Nee per 1 juli pas
Per direct durven ze niet
pi_108005253
Trouwens wordt het gros van de Iraanse olie niet in Pernis verwerkt tot oa benzine en dan naar Iran teruggestuurd? Wie gaat dat nu doen? Of gaat dat wel gewoon door? :')
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_108005264
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:06 schreef Plugin het volgende:

[..]

Nee, gaat pas in vanaf 1 juli. Dus Iran zegt nu; wij draaien de kraan dicht, niet jullie.
Oh tja. Ach. Potato petato.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:07:04 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108005270
quote:

Nee, de EU had het aangekondigd. Pas op, vanaf dan en dan gaan we je woooohhhh boycotten! woooohhhh.

Oh, okay, prima, wij beginnen alvast, wat jullie niet meer willen hebben verkopen we voortaan wel aan India en China, die staan te trappelen.

Met als gevolg dat hier natuurlijk nog geen vervangers zijn geregeld in Europa om de tekorten op te vangen. :').
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:08:00 #40
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_108005303
Nederland heeft 1 van de grootste havens ter wereld, wie gaan de schepen voorzien van brandstof? :')
Schijt aan iedereen
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:08:27 #41
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_108005325
quote:
15s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:27 schreef Document1 het volgende:
WW3 here wwe come. :')
USA luistert pas als je je nukes laat zien. Tot die tijd bullebakken ze lekker door.
Ahmedinijad snapt dat heel goed. Wacht nog maar een maandje, dan keert de rust weder
Feyenoord!!! * Barça
pi_108005334
nou en ? We hebben Saudi Arabie nog.
pi_108005382
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:08 schreef Deadre het volgende:
Nederland heeft 1 van de grootste havens ter wereld, wie gaan de schepen voorzien van brandstof? :')
Iran voorzag de schepen daar van brandstof? :')

Iran kan niet eens zijn eigen olie rafineren naar brandstof :') Dat doen wij voor ze _O-
pi_108005392
Kan er ook nog wel bij..
pi_108005428
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:07 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, de EU had het aangekondigd. Pas op, vanaf dan en dan gaan we je woooohhhh boycotten! woooohhhh.

Oh, okay, prima, wij beginnen alvast, wat jullie niet meer willen hebben verkopen we voortaan wel aan India en China, die staan te trappelen.

Met als gevolg dat hier natuurlijk nog geen vervangers zijn geregeld in Europa om de tekorten op te vangen. :').
pi_108005486
Toevallig allemaal landen die het al zo moeilijk hebben
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:13:42 #47
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_108005487
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Hoeveel olie háált nederland eigenlijk uit Iran?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:15:27 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108005550
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:13 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Amper iets.
pi_108005554
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:13 schreef Beelzebufo het volgende:

[..]

Vrijwel niets: Ter vergelijking, Nederland importeert 33.000 vaten p/d, dat is slechts 2% van onze totale olieimport, uit Iran.
  woensdag 15 februari 2012 @ 14:17:26 #50
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_108005612
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 14:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Vrijwel niets: Ter vergelijking, Nederland importeert 33.000 vaten p/d, dat is slechts 2% van onze totale olieimport, uit Iran.
Oh, dus we gaan niet dood? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')