abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108003749
quote:

'Nederlandse ambassadeur in Iran op matje'

TEHERAN - De Nederlandse ambassadeur in Teheran is door het Iraanse ministerie van Buitenlandse Zaken op het matje geroepen om te protesteren tegen de aangescherpte sancties van de Europese Unie.

Samen met de Nederlandse ambassadeur werden ook de ambassadeurs van nog vijf EU-landen naar het departement gesommeerd.

Dat meldt het Iraanse persbureau Khabar woensdag. Naast de Nederlandse ambassadeur werden ook zijn collega's uit Frankrijk, Spanje, Italië, Griekenland en Portugal ontboden. Meer details gaf het persbureau niet.

Persbureau Reuters meldt dat Iran op zijn beurt de olie-export naar zes EU-landen stopzet. Of dit inderdaad de boodschap is die aan de ambassadeurs is overgebracht, is nog niet duidelijk.

De EU kondigde eind vorige maand een olieboycot tegen Iran af. Het Westen verdenkt Iran ervan in het geheim te werken aan een kernwapen.
quote:
BREAKING REUTERS:
[UPDATE -- Iran's state TV confirms Iran cut oil exports to the Netherlands, Spain, Italy, France, Greece & Portugal
In hoeverre gaan we dit in Nederland merken? Zijn er al afspraken met andere olie exporterende landen om het 'tekort' op te vangen? Deze zet was natuurlijk wel te verwachten, maar waarom staan landen als Engeland daar niet bij? Die zijn al stopgezet?
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:24:18 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_108003792
Op naar de 3 euro per liter benzine. *O*
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_108003806
Goed zo.

Ik wil die met uranium verrijkte olie van Iran niet !
Ik verheug me al op die autoloze zondagen, dan kan ik lekker met mijn dochter op de a15 picknicken
pi_108003878
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:24 schreef Xlarge het volgende:
Goed zo.

Ik wil die met uranium verrijkte olie van Iran niet !
Ik verheug me al op die autoloze zondagen, dan kan ik lekker met mijn dochter op de a15 picknicken
Jammer dan als je de producten niet meer kan betalen omdat de transportkosten flink gestegen zijn
pi_108003905
WW3 here wwe come. :')
pi_108003925
Lekker met je pik achter Amerika aan rennen terwijl je eigen economie weer is gedaald :W
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:28:07 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108003932
quote:
4s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

In hoeverre gaan we dit in Nederland merken? Zijn er al afspraken met andere olie exporterende landen om het 'tekort' op te vangen? Deze zet was natuurlijk wel te verwachten, maar waarom staan landen als Engeland daar niet bij? Die zijn al stopgezet?
Waarschijnlijk omdat de UK daar haar olie niet vandaan haalde.

Dit viel natuurlijk te verwachten en is ook een logische stap. Als je gaat aankondigen dat je over een paar maanden iemand gaat boycotten dan vraag je om een preventieve afsluiting.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108003934
quote:
9s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:24 schreef mstx het volgende:
Op naar de 3 euro per liter benzine. *O*
Op naar de 5 euro voor een plastic tasje :P
pi_108003950
Logische zet van Iran. Ik kan ze het moeilijk kwalijk nemen :)
Conscience do cost.
pi_108003980
Ik hoop dat de economie gauw in elkaar dondert. Dat hebben we zeker verdiend! Tijd voor technocratie!
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_108003981
Dus o.a. Nederland boycot olie uit Iran.. en om o.a. Nederland een hak te zetten, stopt Iran met de export van olie naar o.a. Nederland?
Do I see a "who gives a fuck" here?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_108004028
quote:
4s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:23 schreef Frutsel het volgende:

[..]

[..]

De markt is internationaal en we hebben genoeg reserves. De prijs kan ietwat stijgen maar echte problemen gaat dit niet opleveren. Dit is niets meer dan een wanhoopsdaad van Iran.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_108004042
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Dus o.a. Nederland boycot olie uit Iran.. en om o.a. Nederland een hak te zetten, stopt Iran met de export van olie naar o.a. Nederland?
Do I see a "who gives a fuck" here?
De Nederlandse economie is in het afgelopen kwartaal met 0,7% gekrimpt.
De economie gives a fuck
pi_108004049
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dit viel natuurlijk te verwachten en is ook een logische stap. Als je gaat aankondigen dat je over een paar maanden iemand gaat boycotten dan vraag je om een preventieve afsluiting.
Meende dat vooral Griekenland dan gedupeerd zou worden als Iran dat zou doen. Hopelijk hebben ze dat meegecalculeerd in hun begrotingsbezuinigingen :X :')
pi_108004081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:30 schreef waht het volgende:

[..]

De markt is internationaal en we hebben genoeg reserves. De prijs kan ietwat stijgen maar echte problemen gaat dit niet opleveren. Dit is niets meer dan een wanhoopsdaad van Iran.
En waarom zouden ze de prijs niet omhoog trappen? Er is immers minder aanbod...
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:32:16 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108004086
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:30 schreef waht het volgende:

[..]

Wanhoopsdaad zou ik het niet noemen, die sturen gewoon voortaan hun olie naar rechts ipv naar links en krijgen er genoeg geld voor. En nog wat rugdekking van India en China. De verbeterde betrekkingen zullen waarschijnlijk zich ook gaan doen gelden rond Pakistan.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_108004140
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:32 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En waarom zouden ze de prijs niet omhoog trappen? Er is immers minder aanbod...
De vraagkant kan net zoveel onder druk komen staan. De Chinese luchtbel moet nog knappen.
  woensdag 15 februari 2012 @ 13:34:54 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_108004180
Mooi, hou maar ook. Tijd voor alternatieve energie.
The truth was in here.
pi_108004181
De spanningen lopen steeds hoger op, net zoals de olieprijs. -O-
pi_108004220
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:33 schreef waht het volgende:

[..]

De vraagkant kan net zoveel onder druk komen staan. De Chinese luchtbel moet nog knappen.
Tot die tijd lekker de prijs opvoeren dus.
pi_108004231
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Wanhoopsdaad zou ik het niet noemen, die sturen gewoon voortaan hun olie naar rechts ipv naar links en krijgen er genoeg geld voor. En nog wat rugdekking van India en China. De verbeterde betrekkingen zullen waarschijnlijk zich ook gaan doen gelden rond Pakistan.
Met een murw geslagen economie is het uitsluiten van afnemers om dit soort redenen wel degelijk wanhoop.

Maar goed, na een boycot is het weer niets dan symboolpolitiek.
pi_108004305
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:28 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En alleen omdat de VS er zo blij van worden. Ze hadden gewoon de deal die khatami aanbood moeten aannemen, maar dat wilde bush en consorten niet. Tuig.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_108004451
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:36 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tot die tijd lekker de prijs opvoeren dus.
Waar Iran niets van hoeft te profiteren aangezien de partijen aan wie ze wel leveren een betere onderhandelingspositie krijgen.
pi_108004482
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:43 schreef waht het volgende:

[..]

Waar Iran niets van hoeft te profiteren aangezien de partijen aan wie ze wel leveren een betere onderhandelingspositie krijgen.
Mwah ze kunnen de prijzen gewoon mee laten stijgen, gewoon net er onder blijven :P
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2012 @ 13:44:50 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_108004505
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2012 13:34 schreef Bastard het volgende:
Mooi, hou maar ook. Tijd voor alternatieve energie.
Yep, helaas heeft Nederland gedacht dat dat onzin was en lopen ze ook daarmee achter de feiten aan. Ik ben het wel met je eens, trouwens.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')