abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107972677
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_107972720
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik ben ook al zo snipverkouden de laatste dagen... Wel irritant...

Vandaag wil het niet echt geloof ik. Ben aan het snaaien, niet normaal..
Zometeen nog maar even wat fruit pakken, en even zorgen dat ik iets meer ga drinken..
Ik zou iets met eiwit nemen als je trek hebt in eten ipv nog meer suikers!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107972740
Kwark. *O*
Optimist tot in de kist
pi_107972766
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:32 schreef trovey het volgende:
Kwark. *O*
Bijvoorbeeld :Y

Suikers kunnen er voor zorgen dat je nòg meer zin in eten krijgt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_107972819
Ik kan zo nog wel een bakje yoghurt pakken bedenk ik mij net... Ik had iig mijn portie fruit nog niet gehad vanmiddag..

Ben nu eerst maar even wat voor mijn zoontje aan het koken, en dan zo even kijken wat wij gaan eten..
pi_107973347
ok hen zoooo verkeerde ideen bij de TT :P :@
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_107973588
Vandaag een zo zo dag.

O: 2 kleine ciabattabroodjes met rosbief en boter
L: 2 pruimen

Nu honger. Ga zo een schnitzel bakken met een heleboel champignons. En sla.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_107974178
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:53 schreef Lonaa het volgende:
Vandaag een zo zo dag.

serieus??
ben je niet goed bij je hoofd??
NATUURLIJK krijg je honger van zo achterlijk wienig eten 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_107975601
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:53 schreef Lonaa het volgende:
Vandaag een zo zo dag.

Niet zo gek dat je trek hebt als je zo weinig eet! Pruimen zijn meer een tussendoortje dan een maal. Tussendoortjes toevoegen en meer eiwit (kwark/yoghurt/eieren) zou ik je aanraden. Wat voor aanpassingen probeer je te doen tov je eerdere eetpatroon?
pi_107975959
Prutsdag na een heel fijn lang weekend weg met een mooie winterbruiloft in de sneeuw met sneeuwaltaar en een heel gelukkig stel ervoor O+

O drie sneeën wit met baba ganoush; koffie met suiker
T 1/4 komkommer en 1/4 bus pringles met tzatzikidip ;(
L drie sneeën wit met boter/30+kaas/ham
D koolrolletjes gevuld met ui/gehakt/rijst en geraspte wortels
T yoghurt/appel/beetje honing
thee, water
B half uurtje fietsen
voordeel is dat het witbrood en de pringles op zijn; nadeel is dat het via mijn maagdarmkanaal is gegaan :')
pi_107976701
Nee dit schiet lekker op vandaag. Moest voor mn werk benzinestations bezoeken. Kom ik bij een station dat alleen maar een koelkast met drinken en een schap met Mars, Twix en Balisto heeft. Was wel toe aan een Balisto trouwens na een dag in de auto. En die rol Mentor ging er ook wel in :X .

Ik kom net thuis, heeft die lul van een O+ een kaasfondue en geitenkaas met spek gekocht. Zucht... O+ .
Spoilers!
pi_107976866
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:48 schreef Barreltje het volgende:
ok hen zoooo verkeerde ideen bij de TT :P :@
Dat ligt aan jou. O-)

Net op de weegschaal gestaan bij iemand anders om even zijn weegschaal te testen....dat is een heel slecht idee. :')
Optimist tot in de kist
pi_107976955
Oh, nu blijkt ie ook nog chocolade muffins te hebben. Ik geef het op voor vandaag.
Spoilers!
pi_107977052
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh, nu blijkt ie ook nog chocolade muffins te hebben. Ik geef het op voor vandaag.
Trap 'm eruit. }:| :+
Optimist tot in de kist
pi_107977260
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
_O- en hij is op de hoogte van je eetaanpassingen?
pi_107978500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:28 schreef trovey het volgende:

Net op de weegschaal gestaan bij iemand anders om even zijn weegschaal te testen....dat is een heel slecht idee. :')
Ik geloof geen enkele weegschaal. Ik heb 3 spreekkamers met 3 weegschalen waar ik werk en alle 3 geven ze iets anders aan (3 kilo verschil tussen hoog en laag). Ze geven wel alle drie een lichter gewicht aan dan mijn weegschaal thuis, incl kleren en schoenen en na ontbijt _O-
pi_107978602
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:49 schreef CelasV het volgende:

[..]

Niet zo gek dat je trek hebt als je zo weinig eet! Pruimen zijn meer een tussendoortje dan een maal. Tussendoortjes toevoegen en meer eiwit (kwark/yoghurt/eieren) zou ik je aanraden. Wat voor aanpassingen probeer je te doen tov je eerdere eetpatroon?
Ik weet het. Was ook niet de bedoeling.

Ik denk dat mijn grootste probleem is dat eten "er bij in schiet" en dat, ALS ik dan tijd "vind" om te eten, het niet genoeg is, of niet het goede.

Vandaag wilde ik eigenlijk:
O: 2 broodjes met rosbief
T: Stuk fruit
L: Yoghurt met muesli en noten
T: stuk fruit
D: Schnitzel, champignons, sla
T: Stuk fruit of een stukje kaas

Maar tijdens de "lunch" was ik nog met de hond in het park, toen ik thuiskwam zag ik pruimen liggen en dacht ik: OOH!! PRUIMEN!! en heb ik er daar 2 van opgegeten. En daarna had ik een impulsief idee waardoor ik heel de middag buiten de deur was. :')

Wat ik dus wil veranderen:
meer plannen wb eten en me daaraan houden, tijd vrij maken om te eten. Daardoor gezondere keuzes maken, minder koolhydraten eten en dit ook volhouden.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_107978647
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof geen enkele weegschaal. Ik heb 3 spreekkamers met 3 weegschalen waar ik werk en alle 3 geven ze iets anders aan (3 kilo verschil tussen hoog en laag). Ze geven wel alle drie een lichter gewicht aan dan mijn weegschaal thuis, incl kleren en schoenen en na ontbijt _O-
Volgens mijn vriend moet de weegschaal op de sportschool zo'n 6 kilo meer aangeven dan onze weegschaal.
Dus daar ga ik mooi niet op staan :D
pi_107978861
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:13 schreef Sarabi het volgende:

Volgens mijn vriend moet de weegschaal op de sportschool zo'n 6 kilo meer aangeven dan onze weegschaal.
Dus daar ga ik mooi niet op staan :D
Nee! Dat zou ik dan ook niet doen :D

Maar mijn conclusie is dat je eigenlijk nooit weet hoe zwaar je bent. Mensen denken dan dat een weegschaal in een ziekenhuis wel accuraat zal zijn, nou nee dus :')
pi_107978897
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee! Dat zou ik dan ook niet doen :D

Maar mijn conclusie is dat je eigenlijk nooit weet hoe zwaar je bent. Mensen denken dan dat een weegschaal in een ziekenhuis wel accuraat zal zijn, nou nee dus :')
Ja inderdaad dat zou je wel denken.
Achja het maakt natuurlijk ook niet zoveel uit, je kan wel zien hoeveel je bent afgevallen.
pi_107978990
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:19 schreef Sarabi het volgende:

Ja inderdaad dat zou je wel denken.
Achja het maakt natuurlijk ook niet zoveel uit, je kan wel zien hoeveel je bent afgevallen.
:Y en dat je 'te zwaar' bent. Maar of je nu 80 of 77 of 83 kilo weegt....dat weet je dus nooit echt zeker.
pi_107978994
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof de weegschaal van mijn huisarts, die laat hij namelijk ijken (gezien de sticker die erop staat), de mijne zit daar 2 ons boven maar die van de buurman een tikje meer. :')
Optimist tot in de kist
pi_107979032
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:21 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y en dat je 'te zwaar' bent. Maar of je nu 80 of 77 of 83 kilo weegt....dat weet je dus nooit echt zeker.
Hey }:| hoe weet jij hoeveel ik weeg ;)
pi_107979036
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:21 schreef trovey het volgende:
Ik geloof de weegschaal van mijn huisarts, die laat hij namelijk ijken (gezien de sticker die erop staat), de mijne zit daar 2 ons boven maar die van de buurman een tikje meer. :')
Die bij ons worden ook geijkt en alle 3 geijkte weegschalen geven een ander gewicht aan :Y)
pi_107979075
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 19:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die bij ons worden ook geijkt en alle 3 geijkte weegschalen geven een ander gewicht aan :Y)
Daarom neem ik die van de huisarts, die is het meest gunstig. :P
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')