abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107970255




Minecraft is een sandboxgame en is gemaakt in Java, door de Zweden Notch (Markus Persson) en Jeb (Jens Bergensten) van Mojang AB. Een echt doel is er niet. Je begint in een oneindige wereld waar je hele gangenstelsels kunt bouwen, de mooiste kastelen of flatgebouwen. Je kunt er alles maken: blokje voor blokje.

Na vele testversies, is het spel officieel uitgebracht op 18 november tijdens de MineCon in Las Vegas, hoewel er alsnog telkens gratis updates beschikbaar zullen worden.

Naast singleplayer is er ook een multiplayer modus waar je samen met je vrienden of anderen op het net volledig je gang kunt gaan. Tegenwoordig wordt er ook gewerkt aan een mobiele versie, genaamd Minecraft Pocket Edition en een versie voor de xbox 360.

SPOILER: Youtube
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER: MenderV
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: mFOK
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


www.minecraft.net Hier kan je het spel aanschaffen. Of de gratis classic mode spelen in je browser.
www.minecraftwiki.net Dé Minecraft wiki. Handig om te kijken hoe je voorwerpen moet craften. Hier staat alles over Minecraft.
www.pcgamer.com Hier kan je de demo downloaden van minecraft!
www.minecraftforums.net Forum waar heel veel te lezen/zien is. Van screenshots tot filmpjes en tutorials.
www.crafthub.net Blog over Minecraft.
www.twitter.com/notch Twitter van de ontwikkelaar van Minecraft.
www.notch.tumblr.com Blog van de ontwikkelaar van Minecraft.



SPOILER: FOK!KERS IN-GAME
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Minecraft kopen of niet?
Denk niet ''wat een kut graphics, koop ik niet'' Maar speel eerst eventjes de demo, en geniet van het spel! Klik hier voor de gratis demo!
pi_107970278
HET IS FOK!KERS. :(
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:34:16 #3
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_107970321
Dat met die TP kan met Spout!
Ik wil graag torches die licht geven in je hand
Verschillende planks
Dyed glass
Zeeleven
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_107970379
quote:
Hello!

Jon and I have been working on a new map format for Minecraft that we’ve dubbed “Anvil” (it’s just a name). The purpose of the new format is to prepare for modding, especially to allow for more block types, but also to improve other areas of the game (such as map height). The changes are:

Maximum build height has been increased to 256 (was 128)
Empty sections of the world are not loaded into memory
Block ids have been increased to 4096 (was 256) by adding a 4 bit data layer (similar to how meta data is stored)
Block ordering have been changed from x/z/y to y/z/x in order to improve compression
Packets for sending chunks have been updated (a full 128-high chunk is smaller than the old format, and a chunk with lots of empty space is much smaller)
Biomes are saved per x/z column, which means they can be altered by tools
The next snapshot, and Minecraft 1.2, will automatically convert worlds to the new format. The files of the current format (“McRegion”) will remain in your save folder, if you need to restore them for some reason.

I’ve prepared a converter (with source code) for tool makers that wants to be prepared. You do not need to use this to convert your maps! It’s only for reference!

Download the converter+source here

Some info:

The 16x128x16 “Blocks”, “Data”, “SkyLight” and “BlockLight” tags are removed
A “Sections” tag has been added with up to 16 compound tags
Each section has 16x16x16 “Blocks”, “Data”, “SkyLight” and “BlockLight” tags
Each section has a “Y” integer tag saying which section it is (note that some Y positions can be skipped). 0 is at the bottom of the world and 15 is the topmost section
Each section also has a “AddBlocks” tag, which is a DataLayer byte array just like “Data”. The “AddBlocks” tag is not included in the converter since the old format never had block ids above 255. This extra tag is created whenever a block requires it, so the getTile() method needs to check if the array exists and then combine it with the default block data. In other words, blockId = (addBlock << 8) + baseId.
Each chunk has a 16×16 byte array with biome ids called “Biomes”. If this array is missing it will be filled when the game starts. The converter doesn’t include any biome sources, though (it had too many dependencies to be included).
Note that the old format is XZY and the new format is YZX (see the difference between DataLayer and OldDataLayer).
The new format uses the extension “.mca” instead of “.mcr” (the old format is kept for safety, with the level.dat backed up as “level.dat_mcr”)
Finally, a shoutout to Robinton’s hard work on his mods: http://www.minecraftforum.net/topic/310298-100robintons-mods/

Cheers,

// jeb_
bron: http://www.mojang.com/2012/02/14/new-minecraft-map-format-anvil/
Fear is the grease of society.
pi_107970632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:34 schreef bobbernaut het volgende:
Dat met die TP kan met Spout!
Ik wil graag torches die licht geven in je hand
Verschillende planks
Dyed glass
Zeeleven
Nee dat kan met SpoutCraft. Niet met Spout.
If not now, then when.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:49:13 #6
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_107970977
Dat op de TT, is dat zo? :o

:9
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_107971057
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:49 schreef BELASTING het volgende:
Dat op de TT, is dat zo? :o

:9
nieuwe update die gaat komen verdubbelt de maximale hoogte..

waarom hebben we trouwens nergens een skylands map?
  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:51:42 #8
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_107971096
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:50 schreef mschol het volgende:

[..]

nieuwe update die gaat komen verdubbelt de maximale hoogte..

waarom hebben we trouwens nergens een skylands map?
Nice _O_
En een skylands map is zeker een goed idee.

:9
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
pi_107971208
Skylands zuigt IMHO

  dinsdag 14 februari 2012 @ 15:58:38 #10
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_107971363
@Datdus, ik deed het ook gewoon he :X.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
pi_107971495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:54 schreef -Datdus- het volgende:
Skylands zuigt IMHO

[ afbeelding ]
De originele wel ja, de aether O+
pi_107971756
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:54 schreef -Datdus- het volgende:
Skylands zuigt IMHO

[ afbeelding ]
lol :P
  dinsdag 14 februari 2012 @ 16:10:55 #13
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_107971845
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nee dat kan met SpoutCraft. Niet met Spout.
bedoelde ik! >.<
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_107973129
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nee dat kan met SpoutCraft. Niet met Spout.
Om even betweterig te gaan doen:

Dat kan met Spout, niet met SpoutCraft. Want met SpoutCraft heb je alleen een texturepack voor jezelf. Met Spout kan de server admin zorgen dat iedereen het verplicht moet gebruiken.

Dus eindelijk een combinatie ;)
pi_107973148
MCedit is opensource!
https://github.com/mcedit/mcedit
pi_107973354
Nou dat optifine gebeuren werkt niet, meteen een zwart scherm :/ en via mcpatcher zelfs een wit scherm :')
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_107973500
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:48 schreef Nick-GizMo het volgende:
Nou dat optifine gebeuren werkt niet, meteen een zwart scherm :/ en via mcpatcher zelfs een wit scherm :')
Delete ''meta.inf'' uit je .jar
pi_107973564
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:51 schreef Berend. het volgende:

[..]

Delete ''meta.inf'' uit je .jar
goh ;)

Maar dat deed ik al meteen ;)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_107973608
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:48 schreef Nick-GizMo het volgende:
Nou dat optifine gebeuren werkt niet, meteen een zwart scherm :/ en via mcpatcher zelfs een wit scherm :')
Heb je nog andere mods geinstalleerd?
pi_107973667
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:54 schreef MineraalWater het volgende:

[..]

Heb je nog andere mods geinstalleerd?
modloader iig, en had Minecraft comes alive er ook nog in staan, maar meteen ff deleted :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_107973704
Je moet modloader eerst doen, daarna OptiFine werkte bij mij iig
pi_107973786
Dacht eigenlijk dat mcpatcher ook nodig was voor texturepacks??
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_107973858
Ik heb al een tijdje niet gespeeld, maar zie ik het nou goed dat fokcraft dood is of wat?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_107973994
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:58 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dacht eigenlijk dat mcpatcher ook nodig was voor texturepacks??
Nope, zit in OptiFine ingebouwd
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:04:14 #25
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_107973998
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:00 schreef delano.888 het volgende:
Ik heb al een tijdje niet gespeeld, maar zie ik het nou goed dat fokcraft dood is of wat?
jep, je kan naar mFok of mender.
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_107974087
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:04 schreef Snorrenbaard het volgende:

[..]

Nope, zit in OptiFine ingebouwd
Nja nu ff opnieuw modloader in de jar gooien en dan meteen optifine erachter aan :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_107974230
quote:
nice ^O^

maarja, als een groot deel van het chunk gebeuren op de schop gaat.. werkt mcpatcher vermoedelijk ook niet goed meer :P
pi_107975558
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:10 schreef mschol het volgende:

[..]

nice ^O^

maarja, als een groot deel van het chunk gebeuren op de schop gaat.. werkt mcpatcher vermoedelijk ook niet goed meer :P
Mwa, MCpatcher wordt altijd heel snel geupdate :D
  dinsdag 14 februari 2012 @ 17:55:44 #29
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_107975808
EINDELIJK _O_

Epic kathedraal HERE I COME
pi_107976004
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:48 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Mwa, MCpatcher wordt altijd heel snel geupdate :D
total fuckup van mijn kant... ik bedoelde mcedit
pi_107976092
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 17:55 schreef Flodder450 het volgende:
EINDELIJK _O_

Epic kathedraal HERE I COME
<insert standaard mc project> :o
pi_107976789
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:04 schreef mschol het volgende:

[..]

<insert standaard mc project> :o
:9
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:25:58 #33
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_107976792
THE BANHAMMER HAS SPOKEN!!

Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_107976826
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:25 schreef bobbernaut het volgende:
THE BANHAMMER HAS SPOKEN!!

[ afbeelding ]
Haha, 4 griefers ja. Zal waarschijnlijk wel een mini team zijn :P

( Paar gebande users dus)

[ Bericht 2% gewijzigd door Berend. op 14-02-2012 18:59:07 ]
  dinsdag 14 februari 2012 @ 18:27:12 #35
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_107976832
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:25 schreef bobbernaut het volgende:
THE BANHAMMER HAS SPOKEN!!

[ afbeelding ]
m-m-m-m-MONSTERKILL
pi_107977166
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 16:43 schreef Berend. het volgende:

[..]

Om even betweterig te gaan doen:

Dat kan met Spout, niet met SpoutCraft. Want met SpoutCraft heb je alleen een texturepack voor jezelf. Met Spout kan de server admin zorgen dat iedereen het verplicht moet gebruiken.

Dus eindelijk een combinatie ;)
Nee want je kan in-game blocks helemaal aanpassen serverside met SpoutCraft maar dan heeft iedereen een SpoutCraft client nodig om al die data te ontvangen en dezelfde blocks te krijgen. Dit geldt hetzelfde voor mods of nieuwe GUI in-game. Allemaal SpoutCraft voor nodig.

Dit kan Spout:
Inventory events
OnServerTick event
Safe async block set type id
Access to crafting matrix (workbench, inventory)

Dit kan Spoutcraft (client nodig):
GUI

Custom GUI API to make your own screens and HUD elements
Custom achievement notifications
Visual

Custom skins, capes, and multi-line capable titles
Custom item textures
Custom item hover-over names
Control texture packs
Control star frequency
Control sky and cloud colors
Control cloud height/visibility
Control sun and moon texture and size
Control weather rendering for biomes
Maximum/minimum fog levels
Audio

Play Minecraft sound effects and music
Play custom sound effects and music
Stop music playback with fade out
Events

Key press and release
Background music change
Change fog and fog change
Movement

Control jump height
Control gravity
Control speed in air, on the ground, and while swimming
Misc

Pre-cache custom textures/sounds/other things your plugin uses on login.
Server reconnect API
Clipboard get/set
If not now, then when.
pi_107977362
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:35 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nee want je kan in-game blocks helemaal aanpassen serverside met SpoutCraft maar dan heeft iedereen een SpoutCraft client nodig om al die data te ontvangen en dezelfde blocks te krijgen. Dit geldt hetzelfde voor mods of nieuwe GUI in-game. Allemaal SpoutCraft voor nodig.

Dit kan Spout:
Inventory events
OnServerTick event
Safe async block set type id
Access to crafting matrix (workbench, inventory)

Dit kan Spoutcraft (client nodig):
GUI

Custom GUI API to make your own screens and HUD elements
Custom achievement notifications
Visual

Custom skins, capes, and multi-line capable titles
Custom item textures
Custom item hover-over names
Control texture packs
Control star frequency
Control sky and cloud colors
Control cloud height/visibility
Control sun and moon texture and size
Control weather rendering for biomes
Maximum/minimum fog levels
Audio

Play Minecraft sound effects and music
Play custom sound effects and music
Stop music playback with fade out
Events

Key press and release
Background music change
Change fog and fog change
Movement

Control jump height
Control gravity
Control speed in air, on the ground, and while swimming
Misc

Pre-cache custom textures/sounds/other things your plugin uses on login.
Server reconnect API
Clipboard get/set
Spout:
De server plugin om texture packs aan te passen.

SpoutCraft:
Hebben de users nodig om dezelfde texture pack te hebben. Maar zonder Spout, kan je niet zorgen dat iedereen dezelfde texture pack heeft.

Zoals ik zei, een combinatie.
pi_107977904
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 18:25 schreef bobbernaut het volgende:
THE BANHAMMER HAS SPOKEN!!

[ afbeelding ]
lol
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_107977962
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:54 schreef -Datdus- het volgende:
Skylands zuigt IMHO

[ afbeelding ]
Dat plaatje is awesome :')
:D
(ノ◕ヮ◕)ノ*:・゚✧
pi_107978575
Whehe net 1661 in een server gedropt = server down. ;p
pi_107983313
Mob arena + Spleef!




Alle foto's: http://imgbox.com/aatoKcN1
pi_107983405
Wat een arena ;(
  dinsdag 14 februari 2012 @ 21:00:14 #44
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_107983507
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:57 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat een arena ;(
wij hebben tenminste events.
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
pi_107983534
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 20:57 schreef Timwonnacott het volgende:
Wat een arena ;(
Binnen 5 minuten gemaakt met WorldEdit. We zijn bezig met een andere arena ;)
pi_107983586
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:00 schreef bobbernaut het volgende:

[..]

wij hebben tenminste events.
Kwaliteit boven kwantiteit hé.
pi_107983645
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:01 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]

Kwaliteit boven kwantiteit hé.
Stop even alle twee met dit alsjeblieft? Geen zin in een server war enzo :P

Alle twee de servers zijn cool ^^
pi_107983722
Zei ik wat negatiefs over jullie server dan?
pi_107983821
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 21:04 schreef Timwonnacott het volgende:
Zei ik wat negatiefs over jullie server dan?
Ssst :P
pi_107983872
bedankt voor alle felicitaties, onze arena was een succes ;D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')