Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik ben wel een fan van non-Amerikaanse films die een keer niet in LA/New York afspelen.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 23:51 schreef Lonewolf2003 het volgende:
2. Rundskop - La piel que habito
Beiden behoren wel tot de minderen van wat er nog over is.
Net alsof locatie een graadmeter is voor de kwaliteit van een film.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Smaken verschillen zullen we maar zeggen. Ik ben wel een fan van non-Amerikaanse films die een keer niet in LA/New York afspelen.
Zo keek ik Drive van de week en ik vond het eigenlijk maar een over the top actiefilm zonder inhoud.
Keek ik op imdb 8,0
De locatie is wat mij betreft natuurlijk erg bepalend voor de sfeer van een film.quote:Op maandag 20 februari 2012 00:01 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Net alsof locatie een graadmeter is voor de kwaliteit van een film.
Omdat het Arabieren/Perzen zijnquote:Op maandag 20 februari 2012 20:07 schreef Mainport het volgende:
A separation is voor mij een gevalletje: ik kan zien dat het heel goed gemaakt is, maar het is niet mijn ding. Ik hou niet zo van communicatieproblemen in een starre wereld. Waarom schreeuwt iedereen de hele tijd? Misschien leer ik het later beter waarderen.
Hoe oud ben je? Ik vond dit soort films vroeger eigenlijk ook niks aan. Tegenwoordig vind ik het geweldig. Mar Adentro bijvoorbeeld ook prachtige film. Actiefilms ben ik juist steeds minder gaan waarderen.quote:A separation is voor mij een gevalletje: ik kan zien dat het heel goed gemaakt is, maar het is niet mijn ding. Ik hou niet zo van communicatieproblemen in een starre wereld. Waarom schreeuwt iedereen de hele tijd? Misschien leer ik het later beter waarderen.
Ook hier ben ik het mee eens. Ik vind het geen slecht filmjaar, maar heel goed ook niet. Slechts The Tree of Life en Drive schat ik, voor mezelf althans, in als potentiële top 100-kandidaten. Vorig jaar kwamen daar meer films voor in aanmerking (zijn er weliswaar niet veel geworden, maar toch).quote:Op maandag 20 februari 2012 20:24 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Kan wel enigszins begrijpen wat die Amerikanen bedoelen. Een heel sterke oscarwinnaar is het niet. Maar heel het veld is zwak (of beter gezegd niet zo sterk) dit jaar, (Tenminste van wat ik gezien heb tot nu toe dan)dus een onterechte winnaar zou ik het niet noemen.
Ík vond het ook geen slecht filmjaar. Helemaal niet als ik zo kijk naar deze kwart en achtste finales. Maar qua Oscars genomineerden vind ik dit jaar wel minder dan de voorgaande jaren. Veel van mijn favorieten van dit jaar zijn niet genomineerd of horen bij de oscars van vorig jaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:44 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ook hier ben ik het mee eens. Ik vind het geen slecht filmjaar, maar heel goed ook niet. Slechts The Tree of Life en Drive schat ik, voor mezelf althans, in als potentiële top 100-kandidaten. Vorig jaar kwamen daar meer films voor in aanmerking (zijn er weliswaar niet veel geworden, maar toch).
quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:57 schreef Saviola het volgende:
1. Black Swan - La piel que habito
2. Drive - Melancholia
3. Jodaeiye Nader az Simin (A Separation) - Akmareul boatda (I Saw the Devil)
4. The Artist - The Tree of Life
Zou ook geen verrassing zijn met de jaarlijstjes in het achterhoofd.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:41 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Komt SoK's voorspelling toch nog uit waarschijnlijk.
Hij staat zelfs voor, dus misschien is 't wel de moeitequote:Op maandag 27 februari 2012 20:12 schreef Falco het volgende:
Moet ik die Zuid-Koreaan zien? Had wel gedacht dat die Iraanse film door zou gaan trouwens...
Ja, zometeen vliegt Black Swan d'ruitquote:Op maandag 27 februari 2012 20:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij staat zelfs voor, dus misschien is 't wel de moeite.
Misschien terecht? Maar 1 manier om er achter te komen!quote:Op maandag 27 februari 2012 20:16 schreef Falco het volgende:
[..]
Ja, zometeen vliegt Black Swan d'ruit
Dat hij zo ver komt verbaasd me. Ik vond hem te lang en (mede daarom) lang niet zo goed als de vergelijkbare Koreaanse wraakfilms van Chan-wook Park, die niet veel korter zijn, maar wel korter aanvoelden. Ik vond het zeker ook niet de beste Koreaanse film van afgelopen jaar. Dan vond ik (de niet echt vergelijkbare) Shi en Ajeossi beter.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Misschien terecht? Maar 1 manier om er achter te komen!
Wat te denken van Kokuhaku? Alleen dat begin al, zó prachtig!quote:Op maandag 27 februari 2012 20:38 schreef Gorro het volgende:
[..]
Dat hij zo ver komt verbaasd me. Ik vond hem te lang en (mede daarom) lang niet zo goed als de vergelijkbare Koreaanse wraakfilms van Chan-wook Park, die niet veel korter zijn, maar wel korter aanvoelden. Ik vond het zeker ook niet de beste Koreaanse film van afgelopen jaar. Dan vond ik (de niet echt vergelijkbare) Shi en Ajeossi beter.
Die is Japansquote:Op maandag 27 februari 2012 22:10 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Wat te denken van Kokuhaku? Alleen dat begin al, zó prachtig!
Hiermee eens en dus ook maar een stem voor Black Swanquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:38 schreef shitbrick het volgende:
Drive? Ik begrijp het niet. Was trouwens niet op de hoogte van de hype toen ik de film opzette. Toen eenmaal de aftiteling in beeld kwam had ik totaal niet het idee een boeiende film gezien te hebben, was eerder blij dit dit saaie gebeuren tot een einde was gekomen. Een erg middelmatige "arthouse" film. Vind het vaak leuk om iets anders dan het Hollywood geweld te aanschouwen maar dit kon me echt niet boeien.
Mijn stem gaat naar Black Swan
Daar sluit ik me bij aan. De eerder genoemde herkijk van Drive zit er voorlopig niet in.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:15 schreef Flitspaal het volgende:
Eigenlijk die Koreaan, maar omdat die toch al zo ver achter staat stem ik strategisch:
Drive
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |