abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108091005
Hoogstwaarschijnlijk dit weekend.
pi_108091086
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:15 schreef Bilge het volgende:
Heeft iemand Fetih 1453 al gezien? De film is flink gehyped (groot budget en mooie special effects) maar de regisseur heeft een twijfelachtige staat van dienst met Çılgın Dersane Kampta en Recep Ivedik :') |:(
Nope, maar ben nu benieuwd nadat ik de wiki had gelezen, ik zal morgen maar eens kijken of hij hier ook draait bij de lokale bios.
pi_108091258
Met grote vrezen vrees ik dat Mehmet Han wordt neergezet als een seksmaniak die tussen de wilde nachten in de harem door ook heel even de tijd neemt om Constinople te veroveren. :P
pi_108091352
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:25 schreef Bilge het volgende:
Met grote vrezen vrees ik dat Mehmet Han wordt neergezet als een seksmaniak die tussen de wilde nachten in de harem door ook heel even de tijd neemt om Constinople te veroveren. :P
Betwijfel dat heel erg, denk niet dat Turkse regering dat zou toelaten.
pi_108091773
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:27 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Betwijfel dat heel erg, denk niet dat Turkse regering dat zou toelaten.
De serie Muhtesem Yuzyil zet Süleyman de Grote/ de Wetgever/ de Prachtlievende neer als een ordinaire rokkenjager. Vanuit het Islamitische kamp is veel kritiek geuit, maar het politiek liberalisme prevaleert.
pi_108093554
Goede timing ook. Failliete Grieken hebben het al niet makkelijk.
pi_108096825
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:25 schreef Bilge het volgende:
hahah :D Ik heb persoonlijk Muhtesem Yüzyil nooit bekeken maar de kritiek vanuit de conservatieve hoek vind ik persoonlijk zeer overdreven :D
1. Alsof de sultan nooit seks had(het zou kunnen dat het op tv wat overdreven is).
2. Alsof er geen harem bestond
3. Zelf zeer overdreven kritiek uiten op Ataturk en zijn republiek/tijd, en dan maar roepen dat mensen geen respect voor onze geschiedenis hebben. Alsof de Ottomanen 600 jaar lang vredesduifjes waren en niets fouts hebben gedaan.(Turkse mentaliteit: altijd wijzen naar anderen)

Mijn conclusie: Mensen die kritiek leveren zijn zeer hypocriet.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_108096905
Harem is bir lan.
Ik wou dat ik een harem had

:9~!
pi_108097049
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 19:02 schreef Ayca het volgende:
Wtf heeft soennitisch ermee te maken?
Geef hier antwoord op dan, moraalridder.
pi_108098909
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:19 schreef Ayca het volgende:

[..]

Geef hier antwoord op dan, moraalridder.
Omdat Arcadia niet met zekerheid kan zeggen dat het Sjiisme het net zo verwerpelijk vindt als het Soennisme om mensen belachelijk te maken om hun uiterlijk, spreekt hij alleen namens het Soennisme. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:15 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

hahah :D Ik heb persoonlijk Muhtesem Yüzyil nooit bekeken maar de kritiek vanuit de conservatieve hoek vind ik persoonlijk zeer overdreven :D
1. Alsof de sultan nooit seks had(het zou kunnen dat het op tv wat overdreven is).
2. Alsof er geen harem bestond
3. Zelf zeer overdreven kritiek uiten op Ataturk en zijn republiek/tijd, en dan maar roepen dat mensen geen respect voor onze geschiedenis hebben. Alsof de Ottomanen 600 jaar lang vredesduifjes waren en niets fouts hebben gedaan.(Turkse mentaliteit: altijd wijzen naar anderen)

Mijn conclusie: Mensen die kritiek leveren zijn zeer hypocriet.
De Sultan ging ook élke dag schijten. Wordt dat ook breed uitgemeten? Hij bad 5 maal per dag. Wordt dat breed uitgemeten? Waarom worden bepaalde zaken wel en andere zaken niet nadrukkelijk onder de aandacht gebracht?

Misschien heeft dit iets te maken met de scenarioschrijfster, Meral Okay, die een voormalig lid van de Turkse communistische partij is?
pi_108099697
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:56 schreef Bilge het volgende:

[..]

De Sultan ging ook élke dag schijten. Wordt dat ook breed uitgemeten? Hij bad 5 maal per dag. Wordt dat breed uitgemeten? Waarom worden bepaalde zaken wel en andere zaken niet nadrukkelijk onder de aandacht gebracht?

Misschien heeft dit iets te maken met de scenarioschrijfster, Meral Okay, die een voormalig lid van de Turkse communistische partij is?
Ik neem aan dat een schijtende sultan niet echt veel kijkers zal trekken :o Het kan ook wel hoor, maar dat hij bid zeker niet :P .

Ik denk dat er overdreven gereageerd wordt. We kunnen niet tegen kritiek(algemeen bedoeld) en wijzen altijd naar anderen. Maar ik ga er niet verder over praten omdat ik er toch niet naar kijk en dus niet weet of het waar is of niet.

Ata Demirer Show op TNT trouwens _O-
pi_108100207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 21:56 schreef Bilge het volgende:

[..]

Omdat Arcadia niet met zekerheid kan zeggen dat het Sjiisme het net zo verwerpelijk vindt als het Soennisme om mensen belachelijk te maken om hun uiterlijk, spreekt hij alleen namens het Soennisme. Dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Bilge heeft misschien enkele posts van me gelezen, maar kent me al heel goed. Ik kan het niet verder aanvullen dan dit.
pi_108102062
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 22:23 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Bilge heeft misschien enkele posts van me gelezen, maar kent me al heel goed. Ik kan het niet verder aanvullen dan dit.
Aldus de ene onderkoffer tegen de andere. :X Dubbelpret: schizofrene persoonlijkheidsstoornis, waarbij de ene persoonlijkheid nog chagrijniger is dan de andere. :( ^2 Wie zal de wedstrijd om de zuurste lichaamsgeur winnen?
pi_108105133
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:02 schreef Bilge het volgende:

:( ^2 Wie zal de wedstrijd om de zuurste lichaamsgeur winnen?
Heb het niet begrepen als je het tegen had :@
pi_108105265
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2012 23:02 schreef Bilge het volgende:

[..]

Aldus de ene onderkoffer tegen de andere. :X Dubbelpret: schizofrene persoonlijkheidsstoornis, waarbij de ene persoonlijkheid nog chagrijniger is dan de andere. :( ^2 Wie zal de wedstrijd om de zuurste lichaamsgeur winnen?
Dissociatieve identiteitsstoornis, bedoel je :@? Ik hoop voor je dat de minder zure lichaamsgeur wint ;(.
pi_108105388
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:16 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Heb het niet begrepen als je het tegen had :@
Nee niet tegen jou hoor! Ik hoor allemaal stemmetjes in mijn hoofd. Sommigen hebben een eigen Fok!-account, zoals Bilge en Arcadia. Het was dus een onderlinge discussie.
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:19 schreef Julis het volgende:

[..]

Dissociatieve identiteitsstoornis, bedoel je :@? Ik hoop voor je dat de minder zure lichaamsgeur wint ;(.
Bilge is het hier mee eens, maar Arcadia blijft vasthouden aan de schizofrene persoonlijkheidsstoornis! Stoute Arcadia! o|O
pi_108105588
Wisten jullie trouwens dat...

Mameluk in het Arabisch 'witte slaaf' betekent'?
Dat de Mamelukken vooral uit Turken bestonden?
Dat het Arabische Kalifaat van de Abbasiden graag Turkse jongens uit de Caucasus/ Centraal-Azië kocht omdat die geen banden hadden met lokale families/ clans/ religies en daarom loyaal aan hun meester waren?
Dat om dezelfde reden Ottomanen hun elitekorps Janitsaren uit Griekse devsirmes putten?
Dat de Mamelukken van jongs af aan zware en gedisciplineerde scholing in godsdienst en oorlogsvoering kregen om 'goede Islamitische paardrijders en vechters' te worden?
Dat deze slaven door de Arabieren werden gezien als 'een geschenk van god' en 'de echte beschermers van de Islam die zowel de kruisvaarders als de Mongoolse hordes versloegen'?
Dat de witte slaven voortdurend hoge posities bekleedden, waardoor de Arabische bestuurders zich bedreigd voelden.
Dat de Arabische elite terecht bang was, omdat de Turkse slaven in 1250 de macht over Egypte grepen?
Het Kalifaat der Abbasiden voortaan Ed-devlet üt Türkiya heette?
Dit rijk tot 1517 over Egypte, Israel, Palestina, Syrië, Libanon en Zuid-Irak regeerde?
Dat zij de macht verloren aan een andere Turk, Selim 1, die het Mamelukse Rijk toevoegde aan het Ottomaanse Rijk?
Dat de Mamelukken verloren zouden hebben omdat ze zo trots waren op hun cavelerie, dat ze niet in vuurwapens investeerden?
Een beetje als de Japanse Samurai dus?
"Tüfek icat oldu, mertlik gitti"!
Dat de Mamelukken toch als plaatselijke gouverneurs aanbleven?
Dat tijdens de 15e eeuw zo'n beetje de halve bekende wereld onder Turkse heerschappij stond, met het Mogoelrijk in India, het Ottomaanse Rijk, en het Mamelukken rijk?
Dat de opkomst en de neergang van de Mamelukken absoluut een eigen film en computerspelletje (Total War: Mameluk) verdient?
pi_108105641
Jongen, mijn mond stinkt naar sucuk en knoflookgeur zonder dat ik knoflook en sucuk eet, ik win sowieso.
pi_108105782
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:27 schreef Bilge het volgende:

Dat het Arabische Kalifaat van de Abbasiden graag Turkse jongens uit de Caucasus/ Centraal-Azië kocht omdat die geen banden hadden met lokale families/ clans/ religies en daarom loyaal aan hun meester waren?
Dat om dezelfde reden Ottomanen hun elitekorps Janitsaren uit Griekse devsirmes putten?
Dat de Mamelukken van jongs af aan zware en gedisciplineerde scholing in godsdienst en oorlogsvoering kregen om 'goede Islamitische paardrijders en vechters' te worden?
Dat deze slaven door de Arabieren werden gezien als 'een geschenk van god' en 'de echte beschermers van de Islam die zowel de kruisvaarders als de Mongoolse hordes versloegen'?
Dat de witte slaven voortdurend hoge posities bekleedden, waardoor de Arabische bestuurders zich bedreigd voelden.
Dat de Arabische elite terecht bang was, omdat de Turkse slaven in 1250 de macht over Egypte grepen?
Dit rijk tot 1517 over Egypte, Israel, Palestina, Syrië, Libanon en Zuid-Irak regeerde?
Dat zij de macht verloren aan een andere Turk, Selim 1, die het Mamelukse Rijk toevoegde aan het Ottomaanse Rijk?
Dat de Mamelukken verloren zouden hebben omdat ze zo trots waren op hun cavelerie, dat ze niet in vuurwapens investeerden?
Dat tijdens de 15e eeuw zo'n beetje de halve bekende wereld onder Turkse heerschappij stond, met het Mogoelrijk in India, het Ottomaanse Rijk, en het Mamelukken rijk?
Dat de opkomst en de neergang van de Mamelukken absoluut een eigen film en computerspelletje (Total War: Mameluk) verdient?
In Age of Empries 3 had je mamelukken, maar dat waren alleen soldaten op kamelen, ik vond de sipahis beter.
pi_108106391
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:27 schreef Bilge het volgende:

Dat de Mameluken de eerste waren die de Mongolen een nederlaag bezorgden?(Baybars)
Dat de Circassiers later dominanter werden dan de Turken?
Dat de Khazaras in Afghanistan vandaag de dag de kleinkinderen van de Mogoelen zijn?
Dat Taj Mahal door de Turks-Mogoelse Cihan Sjah als eerbetoon voor zijn overleden vrouw is gemaakt, dus dat 1 van de 7 wonderen eigenlijk geen Hindoe, maar een Turkse wonder is?
Dat de Turks-Mogoelse rijk tot de 19de eeuw India heeft geregeerd?
Dat er eigenlijk geen Ulubatli Hasan voorkomt in de geschiedenisboeken?

:9
pi_108106970
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:29 schreef Arcadia het volgende:
Jongen, mijn mond stinkt naar sucuk en knoflookgeur zonder dat ik knoflook en sucuk eet, ik win sowieso.
Ik wil niet zuur doen (ik kan gewoon niet anders >:) ), maar wij hebben toch echt één en dezelfde mond. Je gaat iets te enthousiast op in je rol, schizofrene wannabe-azijnzeiker! :')
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:33 schreef Arcadia het volgende:

[..]

In Age of Empries 3 had je mamelukken, maar dat waren alleen soldaten op kamelen, ik vond de sipahis beter.
Mijn alterego is kennelijk ook fan van strategiegames! AOE2 heb ik heel vaak gespeeld, maar deel drie niet. De laatste jaren ben ik overgestapt op Civilization en Total War.

Ik ben momenteel bezig met Total War: Shogun 2. Hoe vet zou dit spel zijn als je niet uit Japanse clans maar uit Turkse stammen kon kiezen? Dat het spel begint met een toespraak van Mete Oguz Han, waarna je als één van zijn zonen verdergaat om de ganse wereld te veroveren. _O_
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 00:51 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Dat de Mameluken de eerste waren die de Mongolen een nederlaag bezorgden?(Baybars)
Dat de Circassiers later dominanter werden dan de Turken?
Dat de Khazaras in Afghanistan vandaag de dag de kleinkinderen van de Mogoelen zijn?
Dat Taj Mahal door de Turks-Mogoelse Cihan Sjah als eerbetoon voor zijn overleden vrouw is gemaakt, dus dat 1 van de 7 wonderen eigenlijk geen Hindoe, maar een Turkse wonder is?
Dat de Turks-Mogoelse rijk tot de 19de eeuw India heeft geregeerd?
Dat er eigenlijk geen Ulubatli Hasan voorkomt in de geschiedenisboeken?

:9
Hoe meer ik over Mameluken te weten kom, hoe meer mijn bewondering toeneemt. *;
Aangezien Circassiers zelf Turken zijn, kunnen ze nooit dominanter worden dan Turken. o|O
pi_108107081
Samenvatting van Ottomaanse Rijk vs Mamelukken Rijk:
pi_108107119
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:16 schreef Bilge het volgende:
Samenvatting van Ottomaanse Rijk vs Mamelukken Rijk:
_O-
pi_108107313
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:11 schreef Bilge het volgende:

Aangezien Circassiers zelf Turken zijn
Dat is niet noodzakelijk zo, meen ik.
pi_108107334
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2012 01:11 schreef Bilge het volgende:

[..]

Ik wil niet zuur doen (ik kan gewoon niet anders >:) ), maar wij hebben toch echt één en dezelfde mond. Je gaat iets te enthousiast op in je rol, schizofrene wannabe-azijnzeiker! :')

[..]

Mijn alterego is kennelijk ook fan van strategiegames! AOE2 heb ik heel vaak gespeeld, maar deel drie niet. De laatste jaren ben ik overgestapt op Civilization en Total War.

Ik ben momenteel bezig met Total War: Shogun 2. Hoe vet zou dit spel zijn als je niet uit Japanse clans maar uit Turkse stammen kon kiezen? Dat het spel begint met een toespraak van Mete Oguz Han, waarna je als één van zijn zonen verdergaat om de ganse wereld te veroveren. _O_

[..]

Hoe meer ik over Mameluken te weten kom, hoe meer mijn bewondering toeneemt. *;
Aangezien Circassiers zelf Turken zijn, kunnen ze nooit dominanter worden dan Turken. o|O
Volgens Turken is alles wat positief is Turks en alles wat overwint ook Turks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')