Want de regels overtreden ter eigen vermaak is vergelijkbaar met de regels overtreden in een uitzonderlijke noodsituatie? De analogieën in dit topic worden met de minuut krommer.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan gooi ik er nog even een moreel dilemma in, mag je wat jou betreft te hard rijden naar het ziekenhuis als je een doodziek kind in de auto hebt?
En nu vergelijk je winkelen, slapen (:')) en werken met een avond flink doorhalen in combinatie met illegaal drugsgebruik?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:06 schreef simmu het volgende:
maar nee. "we" schijnen regels te hebben over wat moeders al dan niet 'mogen'. ze mogen voor het kind zorgen, 24/7. werken mag, ehm, slapen, maar niet de hele nacht door natuurlijk, want dat doet de baby ook niet tenslotte. mag winkelen? of maakt je dat ook al direct een slechte moeder?
Nou ja Bart heeft wel gelijk het bezit van drugs is gewoon strafbaar. Zowel hard als soft. Het bezit van slaapmiddelen op recept zal wel niet, maar met medicijn gebruik moet je ook oppassen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:08 schreef simmu het volgende:
[..]
dus je mag als moeder ook nooit slaapmiddelen nemen? die vallen tenslotte ook hieronder. zat mensen nemen benzodingessen als recreatief middel
of 2 kleintjes in de auto en de derde stervend in het ziekenhuisquote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan gooi ik er nog even een moreel dilemma in, mag je wat jou betreft te hard rijden naar het ziekenhuis als je een doodziek kind in de auto hebt?
Flauwe reactie.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:59 schreef Bart het volgende:
[..]
Serieuze vraag: heb je de OP gelezen?
Gooi het forum dan gewoon helemaal dicht, je hebt zojuist het gehele bestaansrecht van een publiek podium om je mening te verkondigen ontkracht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:51 schreef simmu het volgende:
[..]
hoe weet jij nou wat leuk is voor een ander? sowieso vind ik het veel te ver gaan om voor een ander te gaan bepalen wat die al dan niet moet doen en laten. zeker zolang veiligheid geen issue is (en dat is het hier niet. ts vraagt nu juist advies over hoe dit helemaal van begin tot eind veilig en verantwoord aan te pakken) is het gewoon jouw zaak niet
Ik heb er geen probleem mee an sich, ik heb waarschijnlijk meer geprobeerd dan mening persoon hier. Ik had destijds echter geen verantwoordelijkheid ten aanzien van een kind, ík vind namelijk dat verantwoordelijk harddrugsgebruik sowieso niet mogelijk is als je kinderen hebt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:50 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Sommige mensen houden wel van een drankje, snuifje, pilletje, pufje, whatever. Je kan best lol hebben zonder, maar met is het af en toe ook leuk. Als je het verantwoordelijk doet, wat is dan je probleem?
Ik was serieus. TS was verslaafd aan XTC?quote:
nou, naar wat ik meekrijg is het al een schande om een fucking hobby te hebben. want stel je voor dat je je kinderen tekort doet omdat mama ook wel eens iets zelf wil doenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:14 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En nu vergelijk je winkelen, slapen (:')) en werken met een avond flink doorhalen in combinatie met illegaal drugsgebruik?
Eerst onderwijs en carrièreplannen, nu andere normale zaken. Schilderen, staat dat ook gelijk aan drugsgebruik? Punniken?
Dan is dat met wederzijdse instemming waarbij beide partijen volledig bewust zijn van waar ze mee instemmen. Als jij toestemming krijgt van je kind om wat coke te gaan snuiven, ga dan vooral je gang, dan is er toch geen redden meer aan.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:12 schreef Copycat het volgende:
[..]
In sommige relaties gaat die vlieger echter wel prima op.
Ik denk dat het niet zozeer oordelen is als wel bezorgdheid om het welzijn van het kind.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:15 schreef simmu het volgende:
[..]
of 2 kleintjes in de auto en de derde stervend in het ziekenhuis![]()
of die zieke dan per ambulance onder politie begeleiding met 180/uur naar een ander ziekenhuis en jijzelf moet maar zien hoe je er komt? of ziek worden en morfine nodig hebben?
het is allemaal niet zo fucking zwartwiten het zou mensen sieren om eens een keer te kappen met dingen invullen voor een ander. never mind dat eeuwige oordeel terwijl je amper weet wat er speelt
Mijn God, wat een redenatie.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:16 schreef Dagonet het volgende:
Dan is dat met wederzijdse instemming waarbij beide partijen volledig bewust zijn van waar ze mee instemmen. Als jij toestemming krijgt van je kind om wat coke te gaan snuiven, ga dan vooral je gang, dan is er toch geen redden meer aan..
Ik haal heel andere dingen uit wat ik hier lees, hoor.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:16 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, naar wat ik meekrijg is het al een schande om een fucking hobby te hebben. want stel je voor dat je je kinderen tekort doet omdat mama ook wel eens iets zelf wil doen
Mama kan ook een hobby nemen die wel een goed voorbeeld is. Waarom per se een illegale?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:16 schreef simmu het volgende:
[..]
nou, naar wat ik meekrijg is het al een schande om een fucking hobby te hebben. want stel je voor dat je je kinderen tekort doet omdat mama ook wel eens iets zelf wil doen
Zoals jij hier voor de tegenstanders invult dat ze dan ook maar meteen vinden dat een moeder 24 uur per dag voor het kind moet zorgen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:15 schreef simmu het volgende:
en het zou mensen sieren om eens een keer te kappen met dingen invullen voor een ander.
Zo moeilijk is het niet hoor:quote:never mind dat eeuwige oordeel terwijl je amper weet wat er speelt
nee. ik spreek jou aan op je onwetendheid. artsen mogen namelijk dergelijke dingen voorschrijven. en soms zal ook een moeder dergelijke substansies tot zich moeten nemen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:13 schreef Bart het volgende:
[..]
Dus omdat artsen de regels overtreden, is het opeens ook niet erg dat TS de ouderlijke voorbeeldfunctie aan haar Uggs lapt? Beetje slap hullie-zullie-verhaal.
ik reageer enkel op elke post hoorquote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:21 schreef Troeta het volgende:
Simmu je haalt er echt teveel bij.
Het gaat om bv waar misschien nog drugs inzit en een kleine baby die dat moet drinken en om XTC wat erg verkeerd kan gaan met onzekere vrouwen en hormonen, dat soort dingen.
Iedere moeder mag wat voor zichzelf doen.
lezen is ook een kunst! Als er moedermelk in de vriezer zit waarom zou ze dan kunstvoeding geven?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 02:57 schreef megamandy het volgende:
Geef gewoon flesvoeding als je twijfelt.
Omdat gekolfde moedermelk ook "fles"voeding is..quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:25 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
lezen is ook een kunst! Als er moedermelk in de vriezer zit waarom zou ze dan kunstvoeding geven?
Waarom vul je zelf dan wel dingen in voor een ander?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:24 schreef simmu het volgende:
[..]
ik reageer enkel op elke post hoor![]()
maar toegegeven; tis iets wat me de laatste tijd dwarszit, over hoe anderen steeds maar dingen invullen voor een ander. an sich kan het mij persoonlijk gene ene zak boeien wat ts doet. ik juich het van harte toe dat ze zich vooraf goed inleest over de diverse effecten en zich buigt over de vraag of het mogelijk is om een avondje echt zoals vroeger uit te gaan. ik kan die behoefte ook wel begrijpen
Ik velde enkel een oordeel, beter lezenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:20 schreef simmu het volgende:
@ cutcake; je mag gerust je mening hebben. je gaf echter geen mening, je velde een oordeel en vertelde haar wat ze dan leuk dient te vinden.
Je vermogen om scenario's te verzinnen en onduidelijkheden op te vullen die slechts zijdelings, of zelf helemaal, geen betrekking hebben op het onderwerp houdt op aan de kant van de beeldvorming die je verhaal "ondersteunt"?quote:
Even heel erg borstvoedingmaffia-achtig: je jonge baby dagenlang de fles geven kan resulteren in het weigeren van de borst, zegt men. Ik heb het zelf niet mee gemaakt, maar er wordt voor gewaarschuwd. Wel iets om rekening mee te houden voor TS, als je zelf de borst geven erg belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Omdat gekolfde moedermelk ook "fles"voeding is..
hahahahaquote:Op dinsdag 14 februari 2012 10:26 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Omdat gekolfde moedermelk ook "fles"voeding is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |