Verbod op post-natale abortus is er nog zo eentje die me bij jou zo voor de geest springt...quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:13 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Verbod op paddo's.
Verbod op grootschalige wietkweek.
Verboden te roken in horeca.
De buitenproportionele verkeersboetes.
Verplicht ID bij je moeten hebben.
Verbod op vloeken in Putten.
Snij lekker je polsen door, gefrustreerd gedrocht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:15 schreef CutCake het volgende:
[..]
Verbod op post-natale abortus is er nog zo eentje die me bij jou zo voor de geest springt...
Mee eens. Om antwoord te krijgen op haar oorspronkelijke vraag kan TS zich wellicht beter wenden tot een borstvoedingforum, daar zitten allicht meer experts dan hier.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:18 schreef miss_sly het volgende:
Veruit de meeste mensen gebruiken XTC recreatief. Dat wil zeggen eens in de zoveel tijd op een feest. Als je te vaak gebruikt, te kort op elkaar, wordt de werking toch gewoon minder?
Zoals ik de OP lees, deed TS dit wel eens voor ze zwanger werd, en zou ze het graag weer eens doen. Op zich begrijpelijk, maar of het slim is terwijl je nog hormonaal bent en borstvoeding geeft, is de vraag, maar dat is iets dat TS voor zichzelf moet bepalen. Als ze daarnaast goed rekening houdt met de borstvoeding en dus een aantal dagen de gekolfde melk weggooit, een oppas regelt en uitkijkt met hoeveel ze gebruikt de eerste keer weer, hoeft het kind geen risico te lopen.
Ik vind dat er best zinvolle tips instaan verder over de hormonen, het gevoel, het gevaar niet meer terug aan de borst te willen na zoveel dagen fles; dingen die TS misschien nog niet goed overdacht heeft.
Al die moralistische posts over verslaving, illegaliteit, etc, zijn verder niet aan de orde, wat mij betreft.
Ligt er ook een beetje aan hoeveel je op zo`n avond gebruikt. Als je genoeg gebruikt om een OD te krijgen zou ik me daar serieus zorgen over maken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:15 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik zou dat risico inderdaad niet willen nemen, ik zou nog even wachten met drugs.
Ik ben 2 maanden na de geboorte van mijn dochter voor het eerst weer uitgegaan. Lekker naar een festival dat overdag gehouden werd en ik heb het gehouden bij een paar glazen alcohol. Borstvoeding gaf ik al niet meer.
Ik heb pas weer coke gebruikt toen dochter 1 - 1,5 jaar oud was. Ik gebruik het nu nog zo'n twee keer per jaar, maar merk dat de behoefte eraan wel steeds minder wordt. XTC heb ik niet meer gebruikt sinds de geboorte van mijn dochter.
Ik vind niet dat ik daarmee sociaal-cultureel onverantwoord bezig ben, het is niets anders dan af en toe een weekend flink doorhalen met alcohol. Volgend weekend carnaval, dan is alles onder de rivieren meer van het padje dan ik ben na een avondje cokegebruik.
Ja, maar daar zou ik me bij alcoholgebruik ook zorgen over maken, als iemand voldoende zou drinken om in coma te raken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan hoeveel je op zo`n avond gebruikt. Als je genoeg gebruikt om een OD te krijgen zou ik me daar serieus zorgen over maken.
Dit dusquote:Op dinsdag 14 februari 2012 01:42 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Wow, bestaan er zulke achterlijk moeders?
En dan nog? In het ergste geval ben je dinsdag vermoeid en heb je nergens zin in. Vallen dan de moederlijke instincten en capabiliteiten weg om voor je baby te zorgen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:10 schreef stbabylon het volgende:
Zou jij het risico willen nemen, dat het niet meevalt, terwijl je lijf vol zit met zwangerschapshormonen en je een kind van 14 weken moet verzorgen?
Een halve gram, niet zoveel dus. Wat Miss Sly ook zegt, je moet met drugs net zo omgaan als met alcohol, daar moet je ook niet teveel van nemen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ligt er ook een beetje aan hoeveel je op zo`n avond gebruikt. Als je genoeg gebruikt om een OD te krijgen zou ik me daar serieus zorgen over maken.
Het verbod op paddo's mag je danken aan de toeristen die hier paddo's gebruiken en van gebouwen sprongen. Tevens vond men dat de dosering moeilijk was. Maar ipv paddo's hebben we nu truffels. De dosering hiervan is makkelijker te bepalen en de regering vindt het ook prima zo.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:13 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Verbod op paddo's.
Verbod op grootschalige wietkweek.
Verboden te roken in horeca.
De buitenproportionele verkeersboetes.
Verplicht ID bij je moeten hebben.
Verbod op vloeken in Putten.
Het kan tot problemen leiden. Zeker in combinatie met de zwangerschapshormonen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:23 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
En dan nog? In het ergste geval ben je dinsdag vermoeid en heb je nergens zin in. Vallen dan de moederlijke instincten en capabiliteiten weg om voor je baby te zorgen?___________________________________________________!
Je hoeft niet persoonlijke ervaring te hebben om er iets van te weten. Of kun jij ook niet zeggen dat poep vies is, als je het nog nooit hebt gegeten?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:23 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Wat een moraalridders hier. Grappig is ook om te zien dat de jongens en meisjes die het hardste moord en brand schreeuwen, de mensen zijn die nog nooit xtc of andere drugs hebben geprobeerd maar wel hun mening klaar hebben staan
.
Dat bleek achteraf niet waar te zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:30 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het verbod op paddo's mag je danken aan de toeristen die hier paddo's gebruiken en van gebouwen sprongen. Tevens vond men dat de dosering moeilijk was. Maar ipv paddo's hebben we nu truffels. De dosering hiervan is makkelijker te bepalen en de regering vindt het ook prima zo.
Het is geen rare wet omdat het een wet is? Mens leer beargumenteren. Dit is kinderwerk.quote:Verbod op grootschalige wietkweek is niet raar. Wiet is.niet legaal, het wordt gedoogd. Je mag 5 plantes thuis hebben en de rest is in de shop te halen. Zelf wietkweken is een criminaliteit. Geen rare wet, dus.
Dan kom je er lekker niet, tief je op naar een niet rokers cafe.quote:Verbod op roken in de horeca is ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Het is voor de gezondheid van niet-rokers. Ik, als roker, kan mijzelf hier in vinden.
Omdat ik vind dat je mag vloeken.quote:Waarom vind jij dat een rare wet?
quote:En hier heb ik nog nooit van gehoord. In welk artikel staat dat van welke wet?
beste argument everquote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:41 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Omdat ik vind dat je mag vloeken.
Geef eens een goede reden om die wet wel te hebben dan? Als je niet gelooft heb je dus ook geen boodschap aan die wet, aangezien je God niet erkent als bestaand entiteit. Nu jij.quote:
Op zich denk ik dat het met de troep wel meevalt. Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat TS haar drugs wel laat testen. Zo niet, dan is dit wel een aandachtspuntquote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vraag me in deze ook af of ts denkt aan de kans dat fout gaat.. Ze gooien zoveel troep er door.. Je weet niet zeker wat je allemaal slikt.
Los van de BV je hebt een kindje wil je dat risico lopen?
En ja je kan ook de deur uit lopen en overreden worden yada yada yada..
Er zit wel degelijk verschil in bewust risico opzoeken of ongelukkige pech.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:56 schreef Knutknuttsson het volgende:
Even een vraagje tussendoor: Als je kindje nog volledig borstvoeding geeft en dan opeens 4 dagen alleen de fles, gaat dat wel zo makkelijk? Wat als ie de fles niet wil...
quote:Mijn kindje is nu 14 weken oud en drinkt goed uit een flesje en aan de borst.
Ah! Overheen gelezenquote:
Je kunt in Nederland gratis je drugs laten testen, anoniem. www.drugs-test.nlquote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:48 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik vraag me in deze ook af of ts denkt aan de kans dat fout gaat.. Ze gooien zoveel troep er door.. Je weet niet zeker wat je allemaal slikt.
Los van de BV je hebt een kindje wil je dat risico lopen?
En ja je kan ook de deur uit lopen en overreden worden yada yada yada..
Er zit wel degelijk verschil in bewust risico opzoeken of ongelukkige pech.
Als je ervaring hebt met de materie zou je meer weten over de werking en kater en zou je geen ongefundeerde uitspraken doen over dinsdagdips. Goede vergelijking trouwens.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:39 schreef stbabylon het volgende:
Je hoeft niet persoonlijke ervaring te hebben om er iets van te weten. Of kun jij ook niet zeggen dat poep vies is, als je het nog nooit hebt gegeten?
Voorbeelden? En wat is de relevantie van zwangerschapshormonen volgens jouquote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:38 schreef stbabylon het volgende:
Het kan tot problemen leiden. Zeker in combinatie met de zwangerschapshormonen.
Je zou eens alles moeten lezenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:12 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Als je ervaring hebt met de materie zou je meer weten over de werking en kater en zou je geen ongefundeerde uitspraken doen over dinsdagdips. Goede vergelijking trouwens.
[..]
Voorbeelden? En wat is de relevantie van zwangerschapshormonen volgens jou
hoe weet jij nou of ik de opmerking positief of negatief vond..quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:50 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Geef eens een goede reden om die wet wel te hebben dan? Als je niet gelooft heb je dus ook geen boodschap aan die wet, aangezien je God niet erkent als bestaand entiteit. Nu jij.
Natuurlijk volledig verwacht in OUD, maar de veroordelende partij is niet de stampede moraalmoeders die het meest voor de hand zouden liggen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:18 schreef Fendy het volgende:
Wat een kansloos gemoraliseer hier zeg.
Wellicht dat de andere moeders het liefst ook aan de drugs zouden gaan om aan hun kroost te ontsnappen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef Stranger het volgende:
[..]
Natuurlijk volledig verwacht in OUD, maar de veroordelende partij is niet de stampede moraalmoeders die het meest voor de hand zouden liggen.
Je hebt gelijk. Elke moeder zou tijdens en vlak na de zwangerschap gewoon door moeten gaan met slikken en snuivenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:18 schreef Fendy het volgende:
uiteraard volledig verwacht, neemt niet weg dat het in dit geval veel beter zou zijn om het getier over postnatale abortus achterwege te laten en niet te oordelen en gewoon goed advies te geven.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef Stranger het volgende:
[..]
Natuurlijk volledig verwacht in OUD, maar de veroordelende partij is niet de stampede moraalmoeders die het meest voor de hand zouden liggen.
Je hebt geen idee waarover je lult. Daarnaast gaat het hier helemaal niet om "tijdens of vlak na de zwangerschap", maar om een kindje van dik 3 maanden oud.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Elke moeder zou tijdens en vlak na de zwangerschap gewoon door moeten gaan met slikken en snuivenBiertje erbij, heerlijk
Mensen die er wat van zeggen worden er op aangesproken door mensen die vinden dat je daar niets over moet zeggen en dat iedereen het zelf moet weten.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:18 schreef Fendy het volgende:
Ik kan me goed voorstellen dat je productie er flink van terug loopt ja. Dus in ieder geval ook zorgen voor een hele flinke voorraad in de vriezer.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Op zich denk ik dat het met de troep wel meevalt. Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat TS haar drugs wel laat testen. Zo niet, dan is dit wel een aandachtspunt.
Het grootste risico van xtc is oververhitting en uitputting. Verder is je eetpatroon meestal nogal van slag, omdat veel mensen ervaren dat ze moeilijk kunnen eten tijdens en ook na xtcgebruik. Ik weet niet wat voor invloed dát heeft op borstvoeding; volgens mij moet je als je borstvoeding geeft zelf ook goed op je voeding letten. Dus het zou zomaar kunnen dat je nog wel langer dan 72 uur nodig hebt om weer fatsoenlijke melk te kunnen produceren.
3 maanden na de bevalling is nog vlak na de zwangerschapquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:25 schreef Fendy het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waarover je lult. Daarnaast gaat het hier helemaal niet om "tijdens of vlak na de zwangerschap", maar om een kindje van dik 3 maanden oud.
Lul niet zo slap mens, jouw sarcasme was te ruiken van een kilometer afstand. Kom je nou nog over de brug? Dit soort zwakzinnigheid verspilt mijn tijd.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:20 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
hoe weet jij nou of ik de opmerking positief of negatief vond..
of vond je jezelf achterlijk?
Dik 3 maanden is best wel vlak na de bevalling, vind ik.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:25 schreef Fendy het volgende:
[..]
Je hebt geen idee waarover je lult. Daarnaast gaat het hier helemaal niet om "tijdens of vlak na de zwangerschap", maar om een kindje van dik 3 maanden oud.
Ik vind dat in eerste instantie degelijk advies gegeven kan worden van mensen die er kijk op hebben, of op zijn minst ervaring. Het feit dat mensen gaan roepen dat ze best in aanmerking komt voor postnatale abortus vind ik niet kunnen in ieder geval. Lijkt me dat jij die mening zou moeten delen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mensen die er wat van zeggen worden er op aangesproken door mensen die vinden dat je daar niets over moet zeggen en dat iedereen het zelf moet weten.
Doe lekker wat je zegt en ga een end heen, laat iedereen zelf bepalen of ze er een oordeel over uitspreken. Of vind je dat je de mensen die TS veroordelen wel mag veroordelen? En is dat dan niet een tikkeltje hypocriet?
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Wellicht dat de andere moeders het liefst ook aan de drugs zouden gaan om aan hun kroost te ontsnappen?
En dan heeft OUD de naam dat de users er niet normaal kunnen discussieren.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Elke moeder zou tijdens en vlak na de zwangerschap gewoon door moeten gaan met slikken en snuivenBiertje erbij, heerlijk
Dat is wel een goed punt, inderdaad en misschien ook wel een goede reden om langer dan 72 uur aan te houden!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:00 schreef MaLo het volgende:
[..]
Op zich denk ik dat het met de troep wel meevalt. Ik ga er eigenlijk ook vanuit dat TS haar drugs wel laat testen. Zo niet, dan is dit wel een aandachtspunt.
Het grootste risico van xtc is oververhitting en uitputting. Verder is je eetpatroon meestal nogal van slag, omdat veel mensen ervaren dat ze moeilijk kunnen eten tijdens en ook na xtcgebruik. Ik weet niet wat voor invloed dát heeft op borstvoeding; volgens mij moet je als je borstvoeding geeft zelf ook goed op je voeding letten. Dus het zou zomaar kunnen dat je nog wel langer dan 72 uur nodig hebt om weer fatsoenlijke melk te kunnen produceren.
Beter lezen forum-chef.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:28 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ik vind dat in eerste instantie degelijk advies gegeven kan worden van mensen die er kijk op hebben, of op zijn minst ervaring. Het feit dat mensen gaan roepen dat ze best in aanmerking komt voor postnatale abortus vind ik niet kunnen in ieder geval. Lijkt me dat jij die mening zou moeten delen.
Mee eensquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Mensen die er wat van zeggen worden er op aangesproken door mensen die vinden dat je daar niets over moet zeggen en dat iedereen het zelf moet weten.
Doe lekker wat je zegt en ga een end heen, laat iedereen zelf bepalen of ze er een oordeel over uitspreken. Of vind je dat je de mensen die TS veroordelen wel mag veroordelen? En is dat dan niet een tikkeltje hypocriet?
Ligt wat mij betreft helemaal aan de bevalling, in het geval van sectio is het wat kort dag, in het geval van een natuurlijke bevalling vind ik van niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:26 schreef L-E het volgende:
[..]
Dik 3 maanden is best wel vlak na de bevalling, vind ik.
Zoals al eerder aangehaald, kan XTC je gevoelens erg versterken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:12 schreef Jedi_Pimp het volgende:
En wat is de relevantie van zwangerschapshormonen volgens jou
Whatever. Dan had je het tegen iemand anders.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:30 schreef CutCake het volgende:
[..]
Beter lezen forum-chef.
[..]
Mee eens
Ga asjeblieft je eerst eens inlezen over hormonen voor, tijdens en na de zwangerschap en hoe lang je daar gemiddeld last van hebt. Drie maanden is een peuleschilletje. Met 14 weken na je bevalling kan je zelfs nog gewoon in je bevallingsverlof zitten!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:31 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ligt wat mij betreft helemaal aan de bevalling, in het geval van sectio is het wat kort dag, in het geval van een natuurlijke bevalling vind ik van niet.
Het tweede deel van je reactie is niet perse voor mij bestemd, maar in zijn algemeenheid, neem ik aan?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:31 schreef Fendy het volgende:
[..]
Ligt wat mij betreft helemaal aan de bevalling, in het geval van sectio is het wat kort dag, in het geval van een natuurlijke bevalling vind ik van niet.
Either way, aan de veroordelingen heeft TS denk ik niet zoveel, terecht of onterecht, ze zal niet snel geneigd zijn om over iets dergelijks nog eens advies over te vragen op Fok! Nu is dit natuurlijk wel de manier hoe het hier werkt, maar toch, een beetje gereserveerd antwoorden kan echt geen kwaad en kan TS alleen maar meer helpen.
Ik denk dat Fendy best wel weet hoe en wat met zwangerschappen en hormonen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Ga asjeblieft je eerst eens inlezen over hormonen voor, tijdens en na de zwangerschap en hoe lang je daar gemiddeld last van hebt. Drie maanden is een peuleschilletje. Met 14 weken na je bevalling kan je zelfs nog gewoon in je bevallingsverlof zitten!
Of nog veel langer, kan ik uit eigen ervaring vertellen. Hormonen zijn rare, nare dingen, vind ik.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Het tweede deel van je reactie is niet perse voor mij bestemd, maar in zijn algemeenheid, neem ik aan?
Verder: je bent hormonaal pas weer de oude circa 9 maanden tot 1 jaar ná de bevalling. Sectio of een natuurlijke bevalling staat daar los van.
Natuurlijk. En er zijn vast vrouwen die zich al sneller dan die 9 maanden ontzwangeren weer helemaal zichzelf voelen (ik ben daar niet een van).quote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of nog veel langer, kan ik uit eigen ervaring vertellen. Hormonen zijn rare, nare dingen, vind ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |