abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108008988
quote:
Het zijn harde, innovatieve werkers die dapper hun land verdedigen tegen een bloeddorstige, niets ontziende overmacht.
Hun land? HUN LAND? Man, die hebben niet eens een eigen land :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 15 februari 2012 @ 15:46:14 #52
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_108009014
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:44 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ja, maar joden zijn net zo geassimileerd als andere bevolkingsgroepen. Alleen puur het feit dat de moeder joods is, maakt een kind joods. Ik zie niet in wat voor gevolgen dat heeft voor de genen. M.i. is er geen verschil tussen iemand die joods is en iemand van een andere religie/bevolkingsgroep. In theorie zouden ze zelfs grotendeels vergelijkbare genen kunnen hebben. Die voor kleine neusjes en geen gevoel voor taal ofzo.
Ja maar ik bedoel het juist als vooroordeel. Daar gaat het hier toch over.
Natuurlijk hebben niet alle Joden dezelfde neus.
Maar het vooroordeel is dat ze genetisch dus wel allemaal lange kromme neuzen hebben.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_108009114
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:46 schreef Waaghals het volgende:
Maar het vooroordeel is dat ze genetisch dus wel allemaal lange kromme neuzen hebben.
En daar klopt dus inderdaad geen ruk van.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:
Als de moeder een grote neus geeft en die genen dominant zijn, wel.
Je doet alsof de wetten van Mendel en de Mendeliaanse genetica op alles van toepassing is. Maar dat is onzin. Tegenwoordig weten we dat er heel veel eigenschappen zijn die bepaald worden door meerdere genen (polygene overerfing), recombinatie van chromosomen, genetic-linkage, etc.

Zo simpel als op de middelbare school (Aa x Aa) is 't nie (tenzij je het over Drosophilidae hebt) ;).
pi_108009148
Joden worden kampioen!
2013.
pi_108009159
dat ze al eeuwen lang het pispaaltje zijn waar ze ook maar zijn, maar het kan natuurlijk echt niet aan henzelf liggen :N
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_108009355
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:48 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

En daar klopt dus inderdaad geen ruk van.

[..]

Je doet alsof de wetten van Mendel en de Mendeliaanse genetica op alles van toepassing is. Maar dat is onzin. Tegenwoordig weten we dat er heel veel eigenschappen zijn die bepaald worden door meerdere genen (polygene overerfing), recombinatie van chromosomen, genetic-linkage, etc.

Zo simpel als op de middelbare school (Aa x Aa) is 't nie ;).
Daar ben ik geheel van op de hoogte en ik heb ook niet het absurde idee dat alle joden een grote, kromme neus hebben met donker haar en donkere ogen, maar het is wel een stereotype beeld wat ik erbij heb. En ik ging bij het voorbeeld over dominantie uit van het meest voor de hand liggende geval.

Er zijn natuurlijk wel eigenschappen die bepaald worden door slechts 1 enkel gen. Ik weet dan niet hoe dat zit bij de vorm van de neus, daar zullen waarschijnlijk wel meerdere genen bij betrokken zijn. En ik weet dus niet of de genen voor een grote, kromme neus een grotere kans hebben om tot uiting te komen in het fenotype van de kinderen dan bijvoorbeeld de genen van de moeder met een kleinere neus, in theorie.

Een andere vorm van de neus door het optreden van recombinatie lijkt me eerder uitzondering dan regel.
pi_108009524
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]
En ik ging bij het voorbeeld over dominantie uit van het meest voor de hand liggende geval.
Jep, nooit doen.
quote:
Er zijn natuurlijk wel eigenschappen die bepaald worden door slechts 1 enkel gen. Ik weet dan niet hoe dat zit bij de vorm van de neus, daar zullen waarschijnlijk wel meerdere genen bij betrokken zijn. En ik weet dus niet of de genen voor een grote, kromme neus een grotere kans hebben om tot uiting te komen in het fenotype van de kinderen dan bijvoorbeeld de genen van de moeder met een kleinere neus, in theorie.
Ik ook niet. Ik wil het best aan m'n professor vragen voor je.

quote:
Een andere vorm van de neus door het optreden van recombinatie lijkt me eerder uitzondering dan regel.
Recombinatie gebeurt vaker dan je denkt ;).
pi_108011216
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:46 schreef Waaghals het volgende:
Ja maar ik bedoel het juist als vooroordeel. Daar gaat het hier toch over.
Natuurlijk hebben niet alle Joden dezelfde neus.
Niet meer of niet minder dan andere bevolkingsgroepen van semitische oorsprong. Het joodse volk bestaat amper 3000 jaar. De rest is bijbelpraat.
pi_108011575
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:22 schreef Truffelvarken het volgende:
Het zijn harde, innovatieve werkers die dapper hun land verdedigen tegen een bloeddorstige, niets ontziende overmacht.

Uhmm... whut??? :')

Israel heeft 1 van de machtigste legers ter wereld + kernwapens en de onvoorwaardelijke back-up van het machtigste leger ter wereld (USA). Zelfs alle legers van de omringende landen samengevoegd (wat ook nooit zal gebeuren omdat die onderling ook constant ruzie hebben) maken nog geen schijn van kans.
Slachtofferrol.... :r
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  woensdag 15 februari 2012 @ 20:19:37 #60
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_108020018
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 16:46 schreef UltraR het volgende:

[..]

Uhmm... whut??? :')

Israel heeft 1 van de machtigste legers ter wereld + kernwapens en de onvoorwaardelijke back-up van het machtigste leger ter wereld (USA). Zelfs alle legers van de omringende landen samengevoegd (wat ook nooit zal gebeuren omdat die onderling ook constant ruzie hebben) maken nog geen schijn van kans.
Slachtofferrol.... :r
Dit.

Kijk alleen al naar de Jom Kippoer Oorlog.
Israël won hard van meerdere Arabische landen tegelijk. Zo'n klein landje, zo veel macht O+
(Israël is 2x kleiner dan Nederland :P).
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2012 @ 20:21:51 #61
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108020120
Israel heeft amper soldaten. Als de V.S. ze de rug toekeert worden ze onderste boven gelopen zoals de christenen door Saladin! :P
pi_108026583
Geen enkele. Ik heb veel Joodse vrienden en vriendinnen en ze behoren tot de aardigste mensen die ik heb mogen kenenn. Tevens hebben we qua cultuur veel gemeen (ik ben een Iraniër) en dat maakt de band (ondanks de huidige Iraanse overheid die fel antisemitisch is) sterk. Vooroordelen over Joden zijn het resultaat van onwetendheid.
pi_108027294
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 14:10 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Ik heb er geen vooroordelen over.
ROBODEMONS..................|:(
pi_108030142
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 22:13 schreef regularjoeback het volgende:
Geen enkele. Ik heb veel Joodse vrienden en vriendinnen en ze behoren tot de aardigste mensen die ik heb mogen kenenn. Tevens hebben we qua cultuur veel gemeen (ik ben een Iraniër) en dat maakt de band (ondanks de huidige Iraanse overheid die fel antisemitisch is) sterk. Vooroordelen over Joden zijn het resultaat van onwetendheid.
Mee eens.
pi_108030432
Dat ze altijd maar die holocaust erbij slepen als het ze te heet onder de voeten wordt.
pi_108030634
Als een Israëlische soldaat zijn geweer afschiet is het gebeurt met zijn tegenstander. Als een Arabische soldaat schiet doet hij zijn ogen dicht of zijn kogels zijn op, doordat hij schreeuwend in de lucht heeft geschoten.
Ik heb met verbazing naar de reportages in Libië gekeken maar ik kreeg wel een idee waarom die paar Joden altijd hun oorlogen winnen.
pi_108032499
quote:
11s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:45 schreef vosss het volgende:

[..]

Hun land? HUN LAND? Man, die hebben niet eens een eigen land :X
Wtf die hebben niet eens een eigen land? Ga eerst eens meer research doen voordat je hier een brok stront neerpleurt wat jij een post noemt.
pi_108032737
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 23:22 schreef Truffelvarken het volgende:
Als een Israëlische soldaat zijn geweer afschiet is het gebeurt met zijn tegenstander. Als een Arabische soldaat schiet doet hij zijn ogen dicht of zijn kogels zijn op, doordat hij schreeuwend in de lucht heeft geschoten.
Ik heb met verbazing naar de reportages in Libië gekeken maar ik kreeg wel een idee waarom die paar Joden altijd hun oorlogen winnen.
Die mensen in Libië noem je soldaten? _O- !

Dat waren rebellen, jongeren en oude mannen waarvan de meeste nooit een wapen hebben aangeraakt.
And remember, respect is everything!
pi_108032744
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2012 15:50 schreef Leipo666 het volgende:
dat ze al eeuwen lang het pispaaltje zijn waar ze ook maar zijn, maar het kan natuurlijk echt niet aan henzelf liggen :N
Nee, ze lokken het zelf uit door hun duivelse voorkomen, gierige aard en achterbakse complotten. Het is wel duidelijk dat jij er veel kaas van hebt gegeten. :')
pi_108032835
Ze lokken het i.i.g wel nu uit met de praktijken van Israel. En dan heb ik het niet over alle joden maar de Israel-steuners (wat bijna alle joden zijn).
  donderdag 16 februari 2012 @ 00:26:21 #71
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_108032941
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:21 schreef killfrenzy het volgende:
Ze lokken het i.i.g wel nu uit met de praktijken van Israel. En dan heb ik het niet over alle joden maar de Israel-steuners (wat bijna alle joden zijn).
Kunnen joden in bijvoorbeeld Nederland dan verantwoordelijk worden gehouden voor het handelen van de staat Israël?
pi_108033129
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:26 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Kunnen joden in bijvoorbeeld Nederland dan verantwoordelijk worden gehouden voor het handelen van de staat Israël?
Absoluut niet.
pi_108033226
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:34 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Absoluut niet.
Waarom beweer je dan dat bijna alle joden meehelpen aan het praktiseren van die ''foute'' praktijken van Israël? Je zegt toch zelf dat Nederlandse joden niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden?
pi_108033342
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:39 schreef samthegreat5 het volgende:

[..]

Waarom beweer je dan dat bijna alle joden meehelpen aan het praktiseren van die ''foute'' praktijken van Israël? Je zegt toch zelf dat Nederlandse joden niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden?
Doe ik niet (of je hebt het verkeerd begrepen of ik ben onduidelijk geweest).
pi_108033365
quote:
1s.gif Op donderdag 16 februari 2012 00:45 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Doe ik niet (of je hebt het verkeerd begrepen of ik ben onduidelijk geweest).
Wat bedoel je dan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')