SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 13 februari 2012 23:22 schreef Truffelvarken het volgende:
Joden zijn een slim en intelligent volk. Het zijn harde, innovatieve werkers die dapper hun land verdedigen tegen een bloeddorstige, niets ontziende overmacht.
Ze verdienen respect en waardering.
quote:Op maandag 13 februari 2012 23:26 schreef Truffelvarken het volgende:
De Joden hebben een groot gevoel voor humor met een grote dosis zelfspot. Dit in tegenstelling tot de omringende humorloze volkeren.
Sam en Moos zijn de grappige Nederlandse voorbeelden.
Ik dacht dat Sam en Moos grappen vergelijkbaar zijn met belgenmoppen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:26 schreef Truffelvarken het volgende:
De Joden hebben een groot gevoel voor humor met een grote dosis zelfspot. Dit in tegenstelling tot de omringende humorloze volkeren.
Sam en Moos zijn de grappige Nederlandse voorbeelden.
Dit. Dat de nazi's de joden wel als een 'ras' zagen maakt niet dat dit ook daadwerkelijk zo is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Nibb-it het volgende:
Er bestaat niet zoiets als een joods 'ras'.
Er bestaat natuurlijk net zo goed een Joods ras als een Hongaars ras of een Nederlands ras. Hoewel het woord ras onder mensen te ver lijkt te gaan.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Nibb-it het volgende:
Juist. ' Nationaliteit ' zou hier beter passen. Er bestaat geen Joods, Hongaars of Nederlands ' ras '.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:45 schreef Truffelvarken het volgende:
Er bestaat natuurlijk net zo goed een Joods ras als een Hongaars ras of een Nederlands ras. Hoewel het woord ras onder mensen te ver lijkt te gaan.
Inderdaad de joden zijn een volk, bestaande uit verschillende stammen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:16 schreef Nibb-it het volgende:
De Romeinen lieten aldus de bijbel de keuze over aan het volk. Het volk koos niet voor Jezus. Wie waren er dan wel verantwoordelijk voor de dood van Jezus? De Etrusken?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:08 schreef Friek_ het volgende:
De mythevorming dat de joden verantwoordelijk waren voor de dood van Jezus.
Dit.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:18 schreef Im.Kant. het volgende:
[..]
Dit. Dat de nazi's de joden wel als een 'ras' zagen maakt niet dat dit ook daadwerkelijk zo is.
Wat dacht u van 'volk'.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:45 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
Er bestaat natuurlijk net zo goed een Joods ras als een Hongaars ras of een Nederlands ras. Hoewel het woord ras onder mensen te ver lijkt te gaan.
Er bestaan zelfs genetische ziekten waar die verschillende mensensoorten vaker aan lijden.
Ik denk trouwens dat een Nederlandse Jood, genetisch meer op andere Nederlanders lijkt dan op een Iraanse Jood.
De Sam en Moos moppen werden vaak, meestal, door Joden verteld. Dat soort humor ligt moslims duidelijk niet
En dit:quote:Op maandag 13 februari 2012 23:22 schreef MisterSqueaky het volgende:
1) Dat ze de God uit het oude testament aanbidden. Ik beschouw deze God als een verachtelijk wezen, wat mijn opinie mbt de mensen die er voor knielen vanzelfsprekend niet omhoog stuwt.
Het principe 'eenmaal een Jood, altijd een Jood' is natuurlijk te achterlijk voor woorden. Je kan van je geloof stappen, maar dan nog behoud volgens hun wetten de Joodse nationaliteit. Terwijl je natuurlijk ook gewoon je nationaliteit moet kunnen opgeven (vind ik bij Marokkanen even achterlijk).quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:05 schreef Molurus het volgende:
Wat ik vooral heel verwarrend vind is dat er twee totaal verschillende dingen mee worden bedoeld: een rasnationaliteit en een religie. Die twee worden nogal vaak door elkaar gehaald.
Dat zijn de orthodoxe fanatiekelingen. En net als bij elke andere religie kots ik op die groep.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:00 schreef vaarsuvius het volgende:
Rare mensen met baarden en gekke zwarte hoeden, die schoolmeisjes bespugen op tv.
Ik heb totaal geen problemen met gematigde Joden. In ieder geval niet meer problemen dan met aanhangers van welke andere religie dan ook.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:02 schreef Waaghals het volgende:
dat ze elk pro-arabisch statement bestempelen als antisemitisch
Uitstekend.quote:
Als jij nog geloofd in die bijbelversie kunnen het ook de smurfen geweest zijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:52 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
De Romeinen lieten aldus de bijbel de keuze over aan het volk. Het volk koos niet voor Jezus. Wie waren er dan wel verantwoordelijk voor de dood van Jezus? De Etrusken?
Maar die hebben andere mensen toch ook? Hoe weet je nou dat het joodse neuzen zijn? Ik zie het niet en begrijp het niet. Je hebt toch ook geen katholieke neuzen? Als de moeder Joods is, zijn de kinderen dat ook. Joodse moeder kan getrouwd zijn met een protestante man. Kinderen zijn joods. Krijgen ze dan ineens een Joodse neus?quote:
Dat zijn de genen, daar heb je toch wel eens van gehoord?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar die hebben andere mensen toch ook? Hoe weet je nou dat het joodse neuzen zijn? Ik zie het niet en begrijp het niet. Je hebt toch ook geen katholieke neuzen? Als de moeder Joods is, zijn de kinderen dat ook. Joodse moeder kan getrouwd zijn met een protestante man. Kinderen zijn joods. Krijgen ze dan ineens een Joodse neus?
Populatie-genetica, recombinant DNA, polygene overerfing, linking van genen. Vast wel van gehoord?quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:39 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Dat zijn de genen, daar heb je toch wel eens van gehoord?
Ja, maar joden zijn net zo geassimileerd als andere bevolkingsgroepen. Alleen puur het feit dat de moeder joods is, maakt een kind joods. Ik zie niet in wat voor gevolgen dat heeft voor de genen. M.i. is er geen verschil tussen iemand die joods is en iemand van een andere religie/bevolkingsgroep. In theorie zouden ze zelfs grotendeels vergelijkbare genen kunnen hebben. Die voor kleine neusjes en geen gevoel voor taal ofzo.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:39 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Dat zijn de genen, daar heb je toch wel eens van gehoord?
Dat weet je nooit zeker, maar van die typisch joodse neuzen zie naar mijn idee wel redelijk vaak bij joden.quote:Op woensdag 15 februari 2012 15:38 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Maar die hebben andere mensen toch ook? Hoe weet je nou dat het joodse neuzen zijn?
Iets met genen en zo.quote:Ik zie het niet en begrijp het niet. Je hebt toch ook geen katholieke neuzen? Als de moeder Joods is, zijn de kinderen dat ook.
Als de moeder een grote neus geeft en die genen dominant zijn, wel.quote:Joodse moeder kan getrouwd zijn met een protestante man. Kinderen zijn joods. Krijgen ze dan ineens een Joodse neus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |