abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107950826
Senna corrigeert zichzelf ook keurig naar een vraag als ze iets beveelt of half jammerend vraagt en ik zeg dat dat anders kan. En ze weet ook dat ik niet alles tegelijk kan: even wachten Senna want ik kan niet.....
"alles tegelijk!" vult ze dan blij aan :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107951056
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan zegt: "Papa, je hebt heerlijk gekookt, dankjewel." O+
Wacht maar :+ ELin was ooit ook zo aardig voor ons.
Nu schopt ze tegen mijn schenen in t kruidvat :+
pi_107951064
Ik vind het zo grappig dat je eigen wijze van formuleren zoveel verschil kan maken. Als ik Ivan vraag of hij door kan lopen als hij de trap beklimt dan trekt hij zich er niks van aan. Vraag ik aan hem of hij als een speer wil gaan dan heeft hij ineens de geest te pakken. "Als een speer, mama."
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107951203
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:31 schreef miss_sly het volgende:
Senna corrigeert zichzelf ook keurig naar een vraag als ze iets beveelt of half jammerend vraagt en ik zeg dat dat anders kan. En ze weet ook dat ik niet alles tegelijk kan: even wachten Senna want ik kan niet.....
"alles tegelijk!" vult ze dan blij aan :D
of 'Nou kom op mam, tís niet zo moeilijk'

en 'pffff' zuchten als je r wat vraagt.
Alsof ze 16 is.

Soms kan je ze wat :P En 5 minuten later zitten ze met elfjesvleugeltjes een zwartepietenmuts en een snottebel, Dribbel te lezen O+
pi_107951290
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan zegt: "Papa, je hebt heerlijk gekookt, dankjewel." O+
Ivan mag bij mij komen eten, moet hij alleen papa veranderen in mijn voornaam (maar hij mag ook MamaPurk zeggen) O+
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107951492
Sarah is hier trouwens wel de dankbare eter hoor, dus het is niet zo dat ik helemaal voor niets me uit sta te sloven in de keuken ;)
Ik vind het erg leuk om te lezen dat alle peuters in de kern toch wel een beetje hetzelfde zijn. En het is inderdaad een deel ook de manier waarop ik haar benader. Als ik zeg opschieten gaat zij in de achteruit, als ik zeg doe maar rustig aan dan roept zij maar ik kan heel snel hoor mam.
pi_107954675
Vanavond legde Ko 3 blaadjes neer om op te tekenen. Maar ja, ik had een vergadering dus ik moest gaan. Ruimt hij het derde blaadje op en zucht: Mama weg.
Wilde hij graag met zijn drietjes tekenen. Voor elk een blaadje.
Dat vond ik best knap. :D
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 14 februari 2012 @ 08:48:39 #83
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107958654
freecell heeft vanaf vandaag 2 peutertjes! Van harte gefeliciteerd! *O*

oeke, wat lief zeg! O+
pi_107959396
Ko :D Dat vind ik ook knap :Y

Hier 1 kleine peuter en nu al een jaloerse grote peuter _O-
Ow en vanmorgen zei ik: Leg je speen maar in je bedje!
Reactie: NEE! :)
Hij deed het wel overigens.

Welja! 5minuten 2 en hij zegt voor het eerst nee :+
pi_107959596
Free gefeliciteerd!

Herkenbare peuterverhalen!

We hebben gisteren de uitslag van de onderzoeken bij Accare gehad. En eik zijn we nog niet veel wijzer. Ze zijn er nog niet helemaal uit. Het is 50/50 dat hij autisme heeft. hij heeft veel kenmerken, maar niet alles. Dingen spreken elkaar ook tegen.
Hij heeft iig een gemiddelde intelligentie, begrip is goed, grove motoriek ook. Fijne motoriek iets minder, hij kan bv nog niet kleuren, alleen krassen. Houd potlood raar vast en ging niet proberen na te tekenen. Hij maakt weinig oogcontact, maar mag wel door een vreemde aangeraakt worden bv. Hij is goed geconcentreerd over het algemeen en niet heel snel afgeleid.
Het praten is wel duidelijk een flinke achterstand van een jaar ongeveer. Wel een goed teken dat dat de laatste 2 weken een sprong maakt. Meer woordjes, zegt nu Kim en soms korte zinnetjes.
Niet normaal en autisme gerelateerd zijn de driftbuien. Die de laatste tijd langer duren. Vorige week snachts een uur, vanmorgen een half uur. En de typische dingen zoals pindakaas alleen op een cracker willen eten ipv brood en doe je het op brood dan is hij heeeeeel boos. Weinig variatie in eten en drinken. hij drinkt bv alleen water uit een bidonflesje en dat moet precies dezelfde fles zijn. Hadden mijn ouders een andere gekocht want er moest een nieuwe komen weigerde hij dat, want anders. Heel boos en ging de hele tijd niks drinken uit boosheid. Alles moet op een bepaalde volgorde liggen in bed. Maar ook zn bordje op tafel moet precies goed staan, het goede bordje of bakje zijn. En het (mijn) krukje moet ook precies goed staan anders is hij , juist! , weer boos.

Maandag gaan ze hem in het team bespreken. Of er misschien nog een autisme test moet worden gedaan, of een andere test. Of een observatie, speltherapie of wat dan ook.
Ohja, puzzelen (met nopjes) kan hij heel goed. En hij was wel enthousiast bezig met de spelletjes en opdrachtjes. Op zijn manier had hij er hele verhalen bij en je snapte hem lang niet altijd, maar uit zijn mimiek kon je merken dat hij het leuk vond.

Pff heel verhaal zo, hoop dat ik het duidelijk heb beschreven.
pi_107959613
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 23:54 schreef oeke het volgende:
Vanavond legde Ko 3 blaadjes neer om op te tekenen. Maar ja, ik had een vergadering dus ik moest gaan. Ruimt hij het derde blaadje op en zucht: Mama weg.
Wilde hij graag met zijn drietjes tekenen. Voor elk een blaadje.
Dat vond ik best knap. :D
Knap! en lief ook!
pi_107959751
Knap en lief, oeke O+ Wat zijn ze slim he, onze kiendjes?

freecell gefeliciteerd met je kleine peuter *O*

Heftig Ingrid, maar in ieder geval kunnen jullie dus begeleiding krijgen, dat is fijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_107959885
Tnx miss. Ja, ze wilde de diagnose nog niet geven omdat de dingen elkaar tegenspreken. Maar ze zei al dat we ook al komt dit er niet uit, we wel begeleiding kunnen krijgen. Iig kan de gezinshulp weer terug komen om te praten en observeren. En wellicht komt hij ook in een groepje waar Kim toen ook in zat om zijn gedrag en doen en laten te observeren. We horen het iig volgende week wel.
pi_107959981
Free gefeliciteerd *O*

Ingrid heftig, maar fijn dat er evengoed begeleiding komt. :*

Ko wat ben jij een lief mannetje O+

Jaël wil de hele dag puzzels maken en roept dan op voorhand al dat ze het niet kan, maar vervolgens doet ze het wel gewoon, mijn stoere :)
pi_107960235
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 09:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tnx miss. Ja, ze wilde de diagnose nog niet geven omdat de dingen elkaar tegenspreken. Maar ze zei al dat we ook al komt dit er niet uit, we wel begeleiding kunnen krijgen. Iig kan de gezinshulp weer terug komen om te praten en observeren. En wellicht komt hij ook in een groepje waar Kim toen ook in zat om zijn gedrag en doen en laten te observeren. We horen het iig volgende week wel.
wel fijn dat ze alles goed uitzoeken :Y :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107960316
Heerlijk al die bijdehante kletsende peuters.

Ik krijg dagelijks van Tess te horen: mama ik ben liefd op jou!! O+
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_107961875
Tess. <3

Ik moet zo lachen om Lente. Ze vraagt elke keer of ze de kat op mag tillen. "Bently even dagen?"

Als ik dan zeg: "Ja hoor, probeer maar" en ze 'm omhoog probeert te hijsen terwijl de kat krampachtig zn nagels in het kleed zet, zegt ze heel droog: "Gaat niet, hè? Zit vast!"

Oh, en as we speak is het huilen. De kat vond houvast in dr spijkerbroek. :')
pi_107965742
:D Zit vast _O-
pi_107966066
Die eigenwijze peuters _O- herkenbaar +1

De mijne geeft zichzelf ook complimentjes. Na het tellen zegt ze 'goed geteld Hannah' of na het opruimen 'goed gedaan jommes' (hoezo KDV-kindje?). Ze heeft ook weer wat nieuws: we mogen haar kamer niet meer in. Gaat ze met haar vingertje staan zwaaien voor de deur "nee, magge niet in mama!".

En gisteren wilde ze wel even de aandacht van haar vader (Stefan) die zat te computeren: "papa, papa, paaaapa, PEEEEEVAAAAN" _O-
  dinsdag 14 februari 2012 @ 13:45:39 #95
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_107966440
Heb ff teruggelezen.

Over spenen, @claudia ik zou niet naar een winkel gaan en een kadootje kopen ipv de speen. De winkel en thuis zijn nog twee gescheiden dingen, zal hij hoogstwaarschijnlijk niet snappen. Ik zou eerder er voor kiezen om het aan te kondigen en idd erbij zitten tot hij in slaap valt, of een knuffel mee in bed.
Aviva zuigt op haar vingers, dus dat is een heel ander probleem :)

Free, gefeliciteerd met je kleine peuter! *O*

KD, je kan mooi vertellen. Heerlijk :D

Hier hadden we gister een mooi praatje.
PR zegt: "ik verschoonde net een enorme poepluier! Zat de poep tot op je rug?"
Aviva: "nee"
PR: "zat de poep in je tenen?"
Nee
-zat de poep in je haar?
-nee
-zat de poep tussen je oren?
-nee
-zat de poep tussen mama's oren?
-ja!
Waarop ze prompt mijn oren gaat inspecteren op zoek naar poep. :D

En bedankt hè!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_107966988
Wij hebben sinds kort Electro Junior en daar maak je onze grote peuter HEEL blij mee

Zie hier
pi_107967189
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 13:59 schreef freecell het volgende:
Wij hebben sinds kort Electro Junior en daar maak je onze grote peuter HEEL blij mee

Zie hier
O+

selene zou er denk ik niks om geven. ravi daarentegen heb ik vanochtend nog op zn falie gegeven omdat hij het draadje in de fotoinleesdingetje aan het vrotten was :X
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_107967798
Hihihi Aviva :D

Haha Ssserpente dat is heel herkenbaar!

Awh lieve Ko O+

Freecell O+ Wat een lief stemmetje heeft Leander en wat praat hij goed en duidelijk.

Niels vanmorgen in bad:
"Oma D in de stoomboot van Sinterklaas, met Sinterklaas en Zwarte Piet. Nu gaat de boot varen"
"Oma D heeft geen opa, oma niet lachen. Oma D doet Nieuws jas aan, Nieuws gaat in de auto rijden met oma D. Oma D wel lachen :Y"
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  dinsdag 14 februari 2012 @ 19:36:22 #99
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_107979555
free, 'het lampje kan niet blanden?!?' O+

Lente en Aviva :D

octo, die van mij gaat niet naar het kdv maar applaudiseert toch voor zichzelf ;)

Niels, wat fijn dat je oma D weer aan het lachen maakt O+

Nou, volgens mij wordt er eentje 2. Hij besluit opeens zijn slaapzak maar uit te trekken en hij gooit al een tijdje álles uit zijn bed, incl dekbed dus die slaapzak heeft hij echt wel nodig.
  dinsdag 14 februari 2012 @ 20:06:01 #100
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_107980916
Even een vraag, Roy heeft koorts sinds zondag, en gisteren ontdekten wij wat kleine pukkeltjes/bultjes in zijn knieholtes,zijn billen,tussen zijn benen.

Maar vanmiddag krijg hij er veel meer bij op zijn voeten,benen,handen vingers.
Maar zijn romp en rug blijven schoon.

Wij dachten zelf misschien een reactie op de zetpillen in combi met de anti-epileptica.
Want een 5de of 6de ziekte gaan volgens mij anders, en zijn het geen pukkeltjes dacht ik.

We gaan morgen naar de ha want dit is vreemd.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')