abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107949371
Jaël zit hier juist in de fase ik praat als een baby, ik word er helemaal gek van. En dan zeg ik dat ik haar niet versta als ze zo praat en dan zegt ze "laat maar" :')
Vanavond ook, ligt ze in haar bedje en zegt "mama ik moet nog iets in mijn bed" dus ik zeg wat dan? Je hebt je boek en je knuffels en je doekie. Nou toen op babytoon, ik moet nog iets haalde ik eruit. Ik zeg nog als je zo doet versta ik je niet en weet ik niet wat je wilt.
Draait mevrouw zich om met een zucht "ik ga slaapie doen" :? Ik oke slaap lekker en tot morgen, heb daarna ook niets meer gehoord, terwijl we haar anders altijd nog wel een tijdje horen babbelen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_107949387
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 21:58 schreef miss_sly het volgende:
Haha KD, fijn! Senna zit ook in de "ja, maar...." of "nee, want..." fase. Heel fijn, discussies met je peuter :D

Vanavond kreeg ik ook een koekje van eigen deeg toen ik haar tanden aan het poetsen was. Als ze iets blijft doen waarvan ik heb gezegd dat dat niet mag, zeg ik wel eens "ik vind het niet leuk wat je nu doet". Dus bij het tandenpoetsen draaide ze ineens haar hoofd af en zei "ik vind het niet leuk wat je nu doet, mama" :')
Vermoeiend ook :D Zet ik een grappig stemmetje op 'DOE EENS NORMAAL' :') ik voelde me knap lullig.

En 'als ik lief ga slapen.. en wakker word. Dan krijg ik een koekje.
'nee'
-een ijsje.
'nee'
-dan mag ik kleien.
'nee'
-dan gaan we naar de winkels
etc. :P
pi_107949394
Lars heeft ook geen speen. Expres niet aan begonnen, nadat we weet ik hoe vaak op een nacht Meike haar speen weer moesten geven (terwijl ze er 8 in bed had ofzo)
Lars heeft zijn duim.... pak die maar eens af :{w
gelukkig duimt ie alleen in bed, of als hij een spuugdoekje in de hand heeft
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_107949436
Ik denk dat we het hier maar eens gaan proberen zonder speen als hij overgaat naar zn nieuwe kamer en dus nieuwe bed. Misschien uitproberen te leggen dat hij nu een grote jongen is en in een grote jongensbed kan slapen zonder speen. Zn kamer is bijna klaar, alleen de kamer van zn broer is nog niet klaar dus Dyon kan ook nog niet doorschuiven.
pi_107949537
Oh en ik ben mijn (pleeg) moeder geworden.

Gaan we dan nu weer gewoon doen?
'Jahaaaaaaaa'
WAT JA?
'ja mama'

Als ze met twee woorden spreken, klinkt het toch net wat netter want ze kunnen niet ahaaaaaaaaaaa doen :P of eeeehheeeeeee
pi_107949635
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Oh en ik ben mijn (pleeg) moeder geworden.

Gaan we dan nu weer gewoon doen?
'Jahaaaaaaaa'
WAT JA?
'ja mama'

Als ze met twee woorden spreken, klinkt het toch net wat netter want ze kunnen niet ahaaaaaaaaaaa doen :P of eeeehheeeeeee
:D

Ivan zegt dan monter: "Ja, mammaatje." }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_107949709
Hihi Elin :D

Dyon begrijpt dat nog niet, als ik aan hm vraag "wat zeg je dan?" antwoord hij regelmatig "ajublieft'. Komt vast nog verandering in :P
pi_107949837
Ivans antwoord op alles is harder schreeuwen. :')

Maar er zit vooruitgang in. Ik probeer hem al een tijdje te leren dat fluisteren veel gaver is dan schreeuwen. Nu heeft 'ie vandaag op het kinderdagverblijf de hele dag zitten fluisteren. De leidsters werden er hoorndol van. :D O+
pi_107949851
Jaël roept gewoon "snoepje" en dan zeg ik dan zeg je, mag ik een snoepje? En dan zegt zij "ja??" met een smekende blik, ze begrijpt het niet helemaal, maar dit is dus ook zo een ding waarover ik dan twijfel , zou ze het echt niet begrijpen of wil ze het niet begrijpen... Want soms stelt ze wel echt een vraag..
pi_107949959
Haha, hier net zo, mp.

Lente: "Mama pakken!"
Ik: "Wil je dat alsjeblieft even voor me pakken, mama?"
Lente: "Ja!"
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 13 februari 2012 @ 22:17:36 #61
147316 crew  DJMO
#trut
pi_107950039
hier is ook zo hoor :')

Mama slapie pakken
pak zelf maar!
mamaaaaaaaa paaak slapieee~!
zie ik eruit als de huishoudster?
"ja"

:')
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_107950092
Mja ik tast soms ook in het duister hoor. Of ik teveel van haar verwacht of dat ik r onderschat. Het zijn wonderlijke wezens en als ik soms hoor wat r uit r tetter komt.. (ik noem haar liefkozend madam Tetterkont want ze houdt echt NOOIT haar mond :'( (ga je drinken pakken mama, ga je drinken? , neem je een slok maam, lekker? nee? ja?Niet lekker? neem je nog een slok mama, nu lekker? nee? wel? oh, hmm mag ik ook een beetje? even wachten? Oke even wachten, hmm lekker, heb je het op mama? ja, zet je glas maar neer, zet maar neer, daar ja. pak maar een bekertje voor Elin..............)
pi_107950121
Haha, Lieuwe heeft zo'n fase gehad dat hij als ik vroeg 'Hoe vraag je dat eigenlijk netjes?' heel erg ging overdrijven in zijn intonatie, met hoge uithalen:

Mamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa? Mag ik van tafeeeeeeeeeel? Hilarisch vond ik dat :D
pi_107950157
Leuk die voorbeelden :D

Dyon duikt regelmatig de koelkast in.
"Drinken, drinken"!!
Waarop ik dus zeg dat hij dat eerst moet vragen.
"Mag ik?"
pi_107950243
Of treiteren he :') vandaag schoof ze zo met r vork, al haar eten van haar bord. en mij dan aankijken met glimmende oogjes 'Kijk eens wat ik heb gedaan mama' en dan gloeit die 666 op r voorhoofd :P
pi_107950271
Lars vandaag ook nog, samen naar boven, Meike ging als eerste op bed, dus ik zei tegen Lars "zeg maar even dag tegen Meike" Lars: "dag tegen Meike"
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_107950371
Ivan begrijpt het in ieder geval allemaal best. Maar die vraagt het dan ook wel goed als ik hem erop attendeer. Wel is het zo dat vermoeidheid hem onmiddellijk onredelijk maakt.
pi_107950399
KD. :D

Ik vermoed dat Lente ook die kant uitgaat. Nieuw is: "Doettie mama nou?", "Doe jij doen?", "Gappig, hè" (vooral dr eigen grapjes uiteraard), "Zie jij mooi uit" en "kan jij goed, hoor!"
pi_107950439
Lars :D

En wat je zegt idd KD wanneer ondervraag je ze en betuttel je ze dus eigenlijk en wanneer overvraag je ze, ik vind het zo lastig die balans te vinden.
Jaël kiepte vandaag zo haar bord weer terug leeg in de pan met de mededeling "dat lust ik niet" en ik dacht nee natuurlijk want jij lust niets, maar ik zei, dat weet ik dat jij het neit lust maar we laten het wel gewoon op het bord liggen en we gaan het niet terug gooien in de pan, dan laat je het maar staan. (ik dacht echt waar heb je dit gedrag nu weer vandaan)
pi_107950451
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars vandaag ook nog, samen naar boven, Meike ging als eerste op bed, dus ik zei tegen Lars "zeg maar even dag tegen Meike" Lars: "dag tegen Meike"
Hahah ja dat dus! Ze snapt idioot veel en ze kan al argumenteren, maar ze blijft steevast zeggen dat lex r grote zus is :P
pi_107950506
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
KD. :D

Ik vermoed dat Lente ook die kant uitgaat. Nieuw is: "Doettie mama nou?", "Doe jij doen?", "Gappig, hè" (vooral dr eigen grapjes uiteraard), "Zie jij mooi uit" en "kan jij goed, hoor!"
Hahahha ja. Wat is dat mama? 'dat is een vrachtwagen Elin'
JAAAAAAAAAA GROTE MEID, GOED GEDAAN MAMA *klapklap*
pi_107950514
Ik blijf erbij dat Elin gewoon zo briljant is dat jij haar niet begrijpt.
pi_107950527
Lente wil absoluut peuter zijn. Ze is een 'groot baby'tje'. :')
pi_107950718
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 22:24 schreef MamaPurk het volgende:
Lars :D

En wat je zegt idd KD wanneer ondervraag je ze en betuttel je ze dus eigenlijk en wanneer overvraag je ze, ik vind het zo lastig die balans te vinden.
Jaël kiepte vandaag zo haar bord weer terug leeg in de pan met de mededeling "dat lust ik niet" en ik dacht nee natuurlijk want jij lust niets, maar ik zei, dat weet ik dat jij het neit lust maar we laten het wel gewoon op het bord liggen en we gaan het niet terug gooien in de pan, dan laat je het maar staan. (ik dacht echt waar heb je dit gedrag nu weer vandaan)
Ik vind dat zo verschrikkelijk, dat ondankbare gedrag van peuters :D Geef je ze iets lekkers. vragen ze met die bakkes vol OM MEER.

Of je kookt fantastisch en dan komen ze weer jengelen met 'Lust ik niet.
pi_107950817
Ivan zegt: "Papa, je hebt heerlijk gekookt, dankjewel." O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')