Ach kom, lieverds zijn het!quote:Op maandag 13 februari 2012 21:08 schreef Meimeltje het volgende:
Het tweede zijn ze zeker en het eerste kunnen ze ook zijn
Ja, dat mag hij. Ze zijn op dit kinderdagverblijf veel makkelijker dan het vorige. Daar mochten we de kindjes bijvoorbeeld niet met verhoging naartoe brengen, en we mochten ook geen paracetamol geven en de kindjes dan afleveren. Op het nieuwe kinderdagverblijf vinden ze dat grote onzin.quote:Mag Ivan gewoon naar het kdv met waterpokken of moeten ze daar ingedroogd zijn?
Ja zijn hoektanden zijn vanmpiertandjes...niet mooi....quote:Op maandag 13 februari 2012 21:10 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lieve foto! En zie ik daar een vampierentandje?
Wél mooi.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:11 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ja zijn hoektanden zijn vanmpiertandjes...niet mooi....
Wat fijn dat ze daar zo makkelijk zijn!quote:Op maandag 13 februari 2012 21:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, dat mag hij. Ze zijn op dit kinderdagverblijf veel makkelijker dan het vorige. Daar mochten we de kindjes bijvoorbeeld niet met verhoging naartoe brengen, en we mochten ook geen paracetamol geven en de kindjes dan afleveren. Op het nieuwe kinderdagverblijf vinden ze dat grote onzin.
Ja, dat is ook het standpunt op het huidige kinderdagverblijf: hoe ze op dat moment zijn is belangrijker. Op het oude kinderdagverblijf waren ze vooral huiverig voor plotselinge temperatuurstijgingen.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:13 schreef MamaPurk het volgende:
En dat dit kdv zo makkelijk is is weer mooi meegenomen Claudia, ik vind het eerlijk gezegd ook raar als je ze niet mag brengen met verhoging, het is toch hun werk.. En ja nou ja kindjes hebben nou eenmaal wel eens verhoging maar hoeven daar toch helemaal niet erg ziek van te zijn..
Wellus! Tyler heeft er 2!quote:Op maandag 13 februari 2012 21:11 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Ja zijn hoektanden zijn vanmpiertandjes...niet mooi....
Ja, echt? Ik vind ze oprecht mooi.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:15 schreef Meimeltje het volgende:
Vampiertandjes mooi?Nou misschien ga ik er nu anders naar kijken
Ik heb altijd gehoopt dat het iets bij zou gaan trekken, Kyllian heeft ze niet.
Ja precies dat dus. Jaël heeft een periode gehad dat ze altijd verhoging had, maar verder was er niets aan de hand. En dan vind ik dat een KDV er is voor het kind. Ouders betalen daar dik geld voor. Als het kind inderdaad echt goed ziek is vind ik het een ander verhaal, dan breng je als ouder je kind ook niet weg neem ik aan. ( nou heb ik zowieso wel makkelijk praten ik ben neit afhankelijk van een kdvquote:Op maandag 13 februari 2012 21:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het standpunt op het huidige kinderdagverblijf: hoe ze op dat moment zijn is belangrijker. Op het oude kinderdagverblijf waren ze vooral huiverig voor plotselinge temperatuurstijgingen.
Ik vind puur op temperatuur afgaan ook wat onzinnig. Kindjes kunnen best verhoging hebben en vrolijk zijn. Andersom kan een kindje geen verhoging hebben en helemaal niet in vorm zijn. In het laatste geval zou ik gebeld willen worden zodat ik m'n kind op kan komen halen.
Ik moet zeggen dat ik het soms ook wel lastig in te schatten vind. Dan worden ze wakker en lijken ze heel sip maar knappen ze tijdens het ontbijt toch op. Het is niet altijd even duidelijk. Maar ik benadruk wel altijd dat de leidsters me echt moeten bellen als ze enigszins het idee hebben dat het niet gaat.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Maar je wilt ook niet weten hoeveel ouders hun kind ziek naar de creche brengen.
Want ze kunnen (en soms willen) geen vrij krijgen op het werk...
Wat knap! Dat zegt Ivan nog niet, volgens mij.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:29 schreef mefke79 het volgende:
Driekus is enorm met taal bezig. Zijn nieuwste woord: ' eigenlijk'. En het dan ook nog correct gebruiken. Ik vind het soms maar eng dat ie zo goed praat. Mijn neefje deed dat ook bijzonder goed, maar die heeft pddnos en adhd...niet dat ik verder ook maar iets daarvan bij Driekus bespeur, maar toch.
Denk dat het hier ook gewenning is, want anders zou het op het kdv niet zo goed gaan. Alhoewel hij van spenen ook rustig wordt en dus zo in slaap valt.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:50 schreef Claudia_x het volgende:
Dat laatste is bij Ivan niet zo. Hij pakt zijn speen wel als hij hem ziet, maar hij lijkt er niet erg aan gehecht. Het is gewoon gewenning.
Ik zou zeggen dan is het toch het proberen waardquote:Op maandag 13 februari 2012 21:52 schreef Claudia_x het volgende:
Ik bedoel dat hij te jong is om het te kunnen rationaliseren. Hij is niet oud genoeg om zichzelf te troosten met het idee dat hij speelgoed heeft in plaats van de speen. De gewenning is heel primair en daar kan zo'n gedachte niet tegenop. Maar bij hem blijven vervult ook een heel primaire behoefte en zou volgens mij een aardige vervanging zijn.
Ja, en ik heb er nu ook energie voor. Bovendien gaat hij nu een tijdje niet naar zijn opa en oma toe en zadel ik hen er dus niet mee op.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:53 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dan is het toch het proberen waard
Ja, hier ook.quote:Op maandag 13 februari 2012 21:59 schreef Meimeltje het volgende:
Speentje is hier sowieso echt alleen voor in bed. Als hij 's ochtends of 's avonds bij ons op bed zit/ligt en hij zit te praten met speen in zn mond zeggen we ook dat hij zn speen uit moet doen omdat we hm anders echt niet kunnen verstaan.
Vermoeiend ookquote:Op maandag 13 februari 2012 21:58 schreef miss_sly het volgende:
Haha KD, fijn! Senna zit ook in de "ja, maar...." of "nee, want..." fase. Heel fijn, discussies met je peuter
Vanavond kreeg ik ook een koekje van eigen deeg toen ik haar tanden aan het poetsen was. Als ze iets blijft doen waarvan ik heb gezegd dat dat niet mag, zeg ik wel eens "ik vind het niet leuk wat je nu doet". Dus bij het tandenpoetsen draaide ze ineens haar hoofd af en zei "ik vind het niet leuk wat je nu doet, mama"
quote:Op maandag 13 februari 2012 22:08 schreef Kleurdoos het volgende:
Oh en ik ben mijn (pleeg) moeder geworden.
Gaan we dan nu weer gewoon doen?
'Jahaaaaaaaa'
WAT JA?
'ja mama'
Als ze met twee woorden spreken, klinkt het toch net wat netter want ze kunnen niet ahaaaaaaaaaaa doenof eeeehheeeeeee
Hahah ja dat dus! Ze snapt idioot veel en ze kan al argumenteren, maar ze blijft steevast zeggen dat lex r grote zus isquote:Op maandag 13 februari 2012 22:21 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Lars vandaag ook nog, samen naar boven, Meike ging als eerste op bed, dus ik zei tegen Lars "zeg maar even dag tegen Meike" Lars: "dag tegen Meike"
Hahahha ja. Wat is dat mama? 'dat is een vrachtwagen Elin'quote:Op maandag 13 februari 2012 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
KD.![]()
Ik vermoed dat Lente ook die kant uitgaat. Nieuw is: "Doettie mama nou?", "Doe jij doen?", "Gappig, hè" (vooral dr eigen grapjes uiteraard), "Zie jij mooi uit" en "kan jij goed, hoor!"
Ik vind dat zo verschrikkelijk, dat ondankbare gedrag van peutersquote:Op maandag 13 februari 2012 22:24 schreef MamaPurk het volgende:
Lars
En wat je zegt idd KD wanneer ondervraag je ze en betuttel je ze dus eigenlijk en wanneer overvraag je ze, ik vind het zo lastig die balans te vinden.
Jaël kiepte vandaag zo haar bord weer terug leeg in de pan met de mededeling "dat lust ik niet" en ik dacht nee natuurlijk want jij lust niets, maar ik zei, dat weet ik dat jij het neit lust maar we laten het wel gewoon op het bord liggen en we gaan het niet terug gooien in de pan, dan laat je het maar staan. (ik dacht echt waar heb je dit gedrag nu weer vandaan)
Wacht maarquote:Op maandag 13 februari 2012 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan zegt: "Papa, je hebt heerlijk gekookt, dankjewel."
of 'Nou kom op mam, tís niet zo moeilijk'quote:Op maandag 13 februari 2012 22:31 schreef miss_sly het volgende:
Senna corrigeert zichzelf ook keurig naar een vraag als ze iets beveelt of half jammerend vraagt en ik zeg dat dat anders kan. En ze weet ook dat ik niet alles tegelijk kan: even wachten Senna want ik kan niet.....
"alles tegelijk!" vult ze dan blij aan
Ivan mag bij mij komen eten, moet hij alleen papa veranderen in mijn voornaam (maar hij mag ook MamaPurk zeggen)quote:Op maandag 13 februari 2012 22:31 schreef Claudia_x het volgende:
Ivan zegt: "Papa, je hebt heerlijk gekookt, dankjewel."
Knap! en lief ook!quote:Op maandag 13 februari 2012 23:54 schreef oeke het volgende:
Vanavond legde Ko 3 blaadjes neer om op te tekenen. Maar ja, ik had een vergadering dus ik moest gaan. Ruimt hij het derde blaadje op en zucht: Mama weg.
Wilde hij graag met zijn drietjes tekenen. Voor elk een blaadje.
Dat vond ik best knap.
wel fijn dat ze alles goed uitzoekenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 09:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Tnx miss. Ja, ze wilde de diagnose nog niet geven omdat de dingen elkaar tegenspreken. Maar ze zei al dat we ook al komt dit er niet uit, we wel begeleiding kunnen krijgen. Iig kan de gezinshulp weer terug komen om te praten en observeren. En wellicht komt hij ook in een groepje waar Kim toen ook in zat om zijn gedrag en doen en laten te observeren. We horen het iig volgende week wel.
quote:Op dinsdag 14 februari 2012 13:59 schreef freecell het volgende:
Wij hebben sinds kort Electro Junior en daar maak je onze grote peuter HEEL blij mee
Zie hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |