SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie.
Projecten per 28-11-2011!
Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz
Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX
BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey,
Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Bobr - ALD Prescott Broken Twill
Bokkepoot - Nudie Masa , ALD Prescott Broken Twill, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge.
Bokkepoots Broertje - Nudie Thin finn Dry Black Coated , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage
Bokkepoots Broer - Levi 501 STF Indigo, Artist Denim
Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.
Cpt. - A.P.C. New Standard
DeGrote - Denham Skin VJS
don-diablo - Momotaro 0201, Nudie Average Joe Dry Red Selvage
DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's!
Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.
Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.
M1stral - Momotaro 0201, 0701 en G007, Naked & Famous Japan Heritage.
Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.
Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.
Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated
SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.
Sinji - Samurai 710xx
T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim
ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage
Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.
• Denim archive
• Denim care by indigofan
• Denim terminology by styleforum
• Getting the vintage look
• Superdenim encyclopedia by superfuture
• The denim design lab kit
• What is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?
Jean and Top Designers.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
Ik dacht, waar kun ik dit nou beter vragen dan in het jeans topic?quote:Op maandag 13 februari 2012 19:54 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Weet niet helemaal op je hier op de juiste plaats bent, dit is meer een topic waarin ze/we wat dieper gaan over bepaalde jeans en foto's plaatsen van de progress van je jeans. Desalniettemin wil ik je best helpen hoor!
Wat voor model zoek je, wil je een hele donkere of juist een hele lichting en wat wil je qua wassing? en wat is je budget?
Ik vroeg in het vorige topic nog wat voor fit je zoekt en gaf een drietal suggesties van zeer cheap, naar cheap, naar iets boven cheap.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik dacht, waar kun ik dit nou beter vragen dan in het jeans topic?
Maar maakt opzicht niet uit. Maar tussenweg van alles zou cool zijn.Licht heb ik al teveel en donker ben ik niet zo weg van.
My bad, tapered fit en max 70 euro.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:14 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik vroeg in het vorige topic nog wat voor fit je zoekt en gaf een drietal suggesties van zeer cheap, naar cheap, naar iets boven cheap.
Haha ik begrijp het, ik volg deze topic ook nog niet zo lang hoorquote:Op maandag 13 februari 2012 20:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik dacht, waar kun ik dit nou beter vragen dan in het jeans topic?
Maar maakt opzicht niet uit. Maar tussenweg van alles zou cool zijn.Licht heb ik al teveel en donker ben ik niet zo weg van.
Misschien een levi's black tab 333 iets voor je?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:17 schreef dimmak het volgende:
[..]
My bad, tapered fit en max 70 euro.
Best mooi broekje idd! hoewel hij volgens mij wel wat lichter oogt dan op deze foto, denk dat deze een beter beeld geeft http://shop.nudiejeans.co(...)h.asp?c=172&g=0&b=20 en dan die contrast natuurlijkquote:Op maandag 13 februari 2012 20:32 schreef M1stral het volgende:
Wat een ubergeile prewash trouwens van Nudie!
http://www.unionclothing.co.uk/Nudie/Nudie_Hank_Rey_Contrast_Wash
Thnx ga ff kijken.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:18 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Haha ik begrijp het, ik volg deze topic ook nog niet zo lang hoor
Maar wat don zei is dan misschien idd wel een optie, cheap monday heeft best gave broeken en de meeste zijn zo'n 50 euro. Hier een paar voorbeelden
http://www.kolibrishop.nl(...)er-blue-p-27234.html
http://www.kolibrishop.nl(...)ce-blue-p-37799.html
http://www.kolibrishop.nl(...)s-blauw-p-27314.html
http://www.kolibrishop.nl(...)ry-nice-p-24070.html
Hoewel er bij twee van die broeken dames staat, zijn ze gewoon unisex hoor. Ze zijn meestal wel wat strakjes, wat ik fijn vind maar kan me voorstellen dat als je het niet gewend bent je het wat minder vind.
Asos heeft trouwens een gigantische sale qua jeans, http://www.asos.com/Men/S(...)0&pgeSize=20&sort=-1
misschien dat je hiertussen iets vindt.
Geen intresse maar evengoed bedankt.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:18 schreef M1stral het volgende:
Plug hem nog maar even, LVC 501 1947 for cheap. 50 euries mag ie weg.
Te donker maar valt te overwegen. Thanx.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:20 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Misschien een levi's black tab 333 iets voor je?
Weet niet helemaal of dit waar is. Zelf houd ik niet zo van een echte slim fit maar een AJ is te straight voor me. Een hank rey is dan ideaalquote:Op maandag 13 februari 2012 20:38 schreef xSanjay het volgende:
Hank rey wordt trouwens echt maar weinig gedragen, mensen die niet zo van een slim fit houden gaan dan toch al snel naar een average joe.
Pre?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:32 schreef M1stral het volgende:
Wat een ubergeile prewash trouwens van Nudie!
http://www.unionclothing.co.uk/Nudie/Nudie_Hank_Rey_Contrast_Wash
Idd, dan is een hank rey perfect. Het is alleen zo dat hank rey's over het algemeen niet veel in de winkels liggen. AJ daarentegen zie je best veelquote:Op maandag 13 februari 2012 21:00 schreef Grachtenpinguin het volgende:
[..]
Weet niet helemaal of dit waar is. Zelf houd ik niet zo van een echte slim fit maar een AJ is te straight voor me. Een hank rey is dan ideaal.
Edit: Maar voor hetzelfde geld ben ik daarin een uitzondering.
Ja, wat dan?quote:
Post-wash, want pre-wash ziet een broek er gewoon uit als een raw.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |