SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 17 maart 2011 23:52 schreef BigSmurf het volgende:
De meesten die hier regelmatig posten dragen dry denim, oftewel denim wat onbewerkt is. Er zit geen wassing overheen, en door de broek heel lang te dragen en niet te wassen (pas na een hele tijd) creëer je zelf de slijtage, waardoor je dus een eigen "wassing" creëert.
De meeste dry's hebben echter al wel een proces achter de rug om de krimp eruit te krijgen. Dit noemt men sanforized denim. Van deze broeken koop je over het algemeen een waistmaat die TTS (True To Size) is, of die 1 of zelfs 2 maten kleiner is, omdat sommige merken enorm uitlopen, en qua inseam (lengte) ook TTS of 1 maat langer (voor eventuele "rest"krimp of omdat je expres een omslag/cuff wil maken).
Mooi voorbeeld hiervan is APC, mensen kopen die soms zo smal qua waist dat de bovenste knoop niet eens dicht kan. Na een paar dagen/weken dragen lopen ze dan enorm uit, soms wel 2 - 3 waistmaten. Andere merken lopen weer minder uit, maar dry's doen dat over het algemeen altijd wel.
De broeken die te groot gekocht worden zijn unsanforized en worden over het algemeen shrink to fit genoemd, Levi heeft zelfs een hele STF lijn. Deze zijn helemaal niet bewerkt, ook niet één keer gewassen, waardoor ze bij de eerste keer wassen enorm krimpen, 2 - 3 maten is geen uitzondering. Door deze bij aankoop te "soaken" haal je de krimp eruit, dit kan door ze gewoon in een wasbak met warm water te leggen voor een tijdje, maar ook door met de broek aan in bad te gaan zitten en hem dan rond je lichaam te laten krimpen.
Even in een notendop wat jeans-informatie.
Projecten per 28-11-2011!
Ali_Ilegali - Edwin ED-67, Samurai S5000GX-K Wind, Momotaro X N&F, Red Cloud S400, Oldblue Co. 23oz
Atta-boy - APC Petit Standard, Samurai S5000VX
BigSmurf - Momotaro 0201, ALD Prescott Broken Twill, Nudie Even Steven Dry Grey,
Blaxje - N&F WeirdGuy Selvedge Chino, A.P.C New Standard, Nudie Thin Finn Dry Selvedge, Nudie Thin Finn Dry Black Coated
Bobr - ALD Prescott Broken Twill
Bokkepoot - Nudie Masa , ALD Prescott Broken Twill, Samurai S5000GX-M Water, Nudie Regular Ralf Dry Selvedge.
Bokkepoots Broertje - Nudie Thin finn Dry Black Coated , Nudie Straight Sven Dry Black Selvage
Bokkepoots Broer - Levi 501 STF Indigo, Artist Denim
Brummi3_NL - Momotaro 0701, ALD Frontier BB, Nudie Lab 16 BB, Thin Finn Dry Grey Coated.
Cpt. - A.P.C. New Standard
DeGrote - Denham Skin VJS
don-diablo - Momotaro 0201, Nudie Average Joe Dry Red Selvage
DutchErrorist - Levi 501 STF, en meer STF's!
Gaijin - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
JopJuh - Tellason 15.5 oz Kuroki Denim.
Kasanova_ - N&F Slim Guy Nep Selvage, Nudie Grim Tim Red Selvage.
M1stral - Momotaro 0201, 0701 en G007, Naked & Famous Japan Heritage.
Neraice - Nudie Slim Jim Organic Dry Embu.
Nezhi - Nudie Slim Jim Organic Dry Dark.
One_conundrum - Red Cloud S400 17oz.
Patroon - Nudie Average Joe Dry Dirt Organic, Nudie Slim Jim Dry Black Coated
SatanicWarrior - Pace P-006 Dry Selvage, Nudie Average Joe Dry Selvage, Nudie Grim Tim Dry Stretch Selvage.
Sinji - Samurai 710xx
T_Fluff - Edwin Nashville, ALD Frontier en Artist Denim
ThePlaneteer - Edwin Nashville , Edwin ED-47 Rainbow selvage
Zwartemarktplaats: Denhram Grade Virgin Regular, Nudie Jeans Slim Jim Dry Organic Ecru Embo, Cheap Monday premium tight selvedge , Cheap Monday Autobahn Straight Selvedge, H&M Sliq Unwashed, Levis 504.
• Denim archive
• Denim care by indigofan
• Denim terminology by styleforum
• Getting the vintage look
• Superdenim encyclopedia by superfuture
• The denim design lab kit
• What is the difference between a $5 and a $500 pair of denim jeans?
Jean and Top Designers.[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
Ik dacht, waar kun ik dit nou beter vragen dan in het jeans topic?quote:Op maandag 13 februari 2012 19:54 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Weet niet helemaal op je hier op de juiste plaats bent, dit is meer een topic waarin ze/we wat dieper gaan over bepaalde jeans en foto's plaatsen van de progress van je jeans. Desalniettemin wil ik je best helpen hoor!
Wat voor model zoek je, wil je een hele donkere of juist een hele lichting en wat wil je qua wassing? en wat is je budget?
Ik vroeg in het vorige topic nog wat voor fit je zoekt en gaf een drietal suggesties van zeer cheap, naar cheap, naar iets boven cheap.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik dacht, waar kun ik dit nou beter vragen dan in het jeans topic?
Maar maakt opzicht niet uit. Maar tussenweg van alles zou cool zijn.Licht heb ik al teveel en donker ben ik niet zo weg van.
My bad, tapered fit en max 70 euro.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:14 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik vroeg in het vorige topic nog wat voor fit je zoekt en gaf een drietal suggesties van zeer cheap, naar cheap, naar iets boven cheap.
Haha ik begrijp het, ik volg deze topic ook nog niet zo lang hoorquote:Op maandag 13 februari 2012 20:12 schreef dimmak het volgende:
[..]
Ik dacht, waar kun ik dit nou beter vragen dan in het jeans topic?
Maar maakt opzicht niet uit. Maar tussenweg van alles zou cool zijn.Licht heb ik al teveel en donker ben ik niet zo weg van.
Misschien een levi's black tab 333 iets voor je?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:17 schreef dimmak het volgende:
[..]
My bad, tapered fit en max 70 euro.
Best mooi broekje idd! hoewel hij volgens mij wel wat lichter oogt dan op deze foto, denk dat deze een beter beeld geeft http://shop.nudiejeans.co(...)h.asp?c=172&g=0&b=20 en dan die contrast natuurlijkquote:Op maandag 13 februari 2012 20:32 schreef M1stral het volgende:
Wat een ubergeile prewash trouwens van Nudie!
http://www.unionclothing.co.uk/Nudie/Nudie_Hank_Rey_Contrast_Wash
Thnx ga ff kijken.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:18 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Haha ik begrijp het, ik volg deze topic ook nog niet zo lang hoor
Maar wat don zei is dan misschien idd wel een optie, cheap monday heeft best gave broeken en de meeste zijn zo'n 50 euro. Hier een paar voorbeelden
http://www.kolibrishop.nl(...)er-blue-p-27234.html
http://www.kolibrishop.nl(...)ce-blue-p-37799.html
http://www.kolibrishop.nl(...)s-blauw-p-27314.html
http://www.kolibrishop.nl(...)ry-nice-p-24070.html
Hoewel er bij twee van die broeken dames staat, zijn ze gewoon unisex hoor. Ze zijn meestal wel wat strakjes, wat ik fijn vind maar kan me voorstellen dat als je het niet gewend bent je het wat minder vind.
Asos heeft trouwens een gigantische sale qua jeans, http://www.asos.com/Men/S(...)0&pgeSize=20&sort=-1
misschien dat je hiertussen iets vindt.
Geen intresse maar evengoed bedankt.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:18 schreef M1stral het volgende:
Plug hem nog maar even, LVC 501 1947 for cheap. 50 euries mag ie weg.
Te donker maar valt te overwegen. Thanx.quote:Op maandag 13 februari 2012 20:20 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Misschien een levi's black tab 333 iets voor je?
Weet niet helemaal of dit waar is. Zelf houd ik niet zo van een echte slim fit maar een AJ is te straight voor me. Een hank rey is dan ideaalquote:Op maandag 13 februari 2012 20:38 schreef xSanjay het volgende:
Hank rey wordt trouwens echt maar weinig gedragen, mensen die niet zo van een slim fit houden gaan dan toch al snel naar een average joe.
Pre?quote:Op maandag 13 februari 2012 20:32 schreef M1stral het volgende:
Wat een ubergeile prewash trouwens van Nudie!
http://www.unionclothing.co.uk/Nudie/Nudie_Hank_Rey_Contrast_Wash
Idd, dan is een hank rey perfect. Het is alleen zo dat hank rey's over het algemeen niet veel in de winkels liggen. AJ daarentegen zie je best veelquote:Op maandag 13 februari 2012 21:00 schreef Grachtenpinguin het volgende:
[..]
Weet niet helemaal of dit waar is. Zelf houd ik niet zo van een echte slim fit maar een AJ is te straight voor me. Een hank rey is dan ideaal.
Edit: Maar voor hetzelfde geld ben ik daarin een uitzondering.
Ja, wat dan?quote:
Post-wash, want pre-wash ziet een broek er gewoon uit als een raw.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ok jammer nog geen fades of updatesquote:Op woensdag 15 februari 2012 13:59 schreef Ditty het volgende:
Bij mij is er nog niks te zien, dat duurt ook nog wel even denk ik. Wat me wel opvalt is dat hij heel mooi in model blijft. Bij mijn normale jeans moest ik ze altijd na 3 dagen in de was doen omdat ze dan veel te groot werden en dus niet meer mooi zaten. Deze heb ik nu bijna een maand aan zit nog perfect. Heb er zeker geen spijt van dat ik hem heb gekocht.
Ik denk dat er over een paar weken wel wat te zien is dus dan maar weer even foto's makenquote:Op woensdag 15 februari 2012 15:39 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ok jammer nog geen fades of updates
Draag je die broek elke dag? Leuk dat je er blij mee bent
Dat vind ik wel een goed ideequote:Op woensdag 15 februari 2012 17:20 schreef don-diablo het volgende:
In de volgende OP je project laten zetten.
Ok danquote:Op woensdag 15 februari 2012 16:05 schreef Ditty het volgende:
[..]
Ik denk dat er over een paar weken wel wat te zien is dus dan maar weer even foto's makenik draag hem bijna elke dag heb hem denk ik 3x niet gedragen op een brakke zondag is het meestal een trainingsbroek
Gewoon wat anders erbij, een lekker makkelijk project. Ben benieuwd wat het kan worden. Van momotaro weet ik dat het erg Nice is en alles, maar wil gewoon iets anders ernaast waar ik tevens al m'n sneakers bij kan dragen. Scheelt ook qua prijs.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:31 schreef M1stral het volgende:
Ik koop voorlopig helemaal niks meer. Ben benieuwd hoe lang ik dat vol kan houden, haha.
Waarom een APC Don? Is dat nou werkelijk zo interessant?
Ik zeg nergens dat ik definitief 1 wil, maar een volgende broek wil ik wel even gepast hebben. Wat is nog meer leuk in die klasse?quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:50 schreef bokkepoot het volgende:
Dan is er alsnog beter spul dan APC te vinden
3Sixteen vind ik een beetje Somets voor mensen zonder geld.quote:Op woensdag 15 februari 2012 20:54 schreef bokkepoot het volgende:
Ligt eraan wat je wil...
Nudie. N&F heeft ook geweldig mooi spul als je van de fits houd... 3Sixteen is ook leuk
Ja dan moet je idd echt langs die winkels gaanquote:Op woensdag 15 februari 2012 20:55 schreef don-diablo het volgende:
Geen Nudie. Heb ik genoeg van gehad en wat ik zei: ik wil wel een broek gezien, gevoeld en gepast hebben voordat ik iets koop.
Heb alleen een weird Guy gezien welke ik oké vond, maar geen slim guys. Sowieso nog niet echt veel rond lopen neuzen of zo. Heb ook geen haast en die apc is totaal niet zeker. Wil het eerst even goed beoordelen irl.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:01 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ja dan moet je idd echt langs die winkels gaan
Hebben ze niks cheaps dan bij TDN of in antwerpen etc..
Ok of hou het maar gewoon op je momoquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:06 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Heb alleen een weird Guy gezien welke ik oké vond, maar geen slim guys. Sowieso nog niet echt veel rond lopen neuzen of zo. Heb ook geen haast en die apc is totaal niet zeker. Wil het eerst even goed beoordelen irl.
Dat sowieso. Die draag is sowieso met erg veel plezier. Wil em nog een tijd niet wassen omdat de fit erg fijn is.quote:Op woensdag 15 februari 2012 21:12 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Ok of hou het maar gewoon op je momotot je eerste wash
Ze hadden bij TdN ook nog een paar N&F skinny guy, broken twillquote:Op woensdag 15 februari 2012 21:06 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Heb alleen een weird Guy gezien welke ik oké vond, maar geen slim guys. Sowieso nog niet echt veel rond lopen neuzen of zo. Heb ook geen haast en die apc is totaal niet zeker. Wil het eerst even goed beoordelen irl.
Heb ik zien liggen in de winkel maar de skinny Guy is niks voor mij. Past me niet eens. Heb 1 keer een skinny guy gepast en kreeg de broek weinig verder dan net boven m'n knieën hahah.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:27 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Ze hadden bij TdN ook nog een paar N&F skinny guy, broken twill
Ik vond het echt een gaaf broekje, alleen ze hadden alle maten behalve 30 :S
Ze hadden een broek ernaast hangen van een jaar wear, echt te ziek! zoiets zeg maar http://blueowlworkshop.bl(...)mous-skinny-guy.html
Maar goed, het blijft een skinny guy ;D
En dat mot je niet hebben natuurlijkquote:Op woensdag 15 februari 2012 22:28 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Heb ik zien liggen in de winkel maar de skinny Guy is niks voor mij. Past me niet eens. Heb 1 keer een skinny guy gepast en kreeg de broek weinig verder dan net boven m'n knieën hahah.
Laatst dus geweest en alleen een weird Guy gezien welke oké was.quote:Op woensdag 15 februari 2012 22:33 schreef xSanjay het volgende:
[..]
En dat mot je niet hebben natuurlijk
Denk dat je dat het beste een keer langs TdN kan gaan als je toch al in A'dam bent, of anders een keer als je een vrije middag heb een beetje rondneuzen op het internet
Dat idee had ik ook meteen, vooral bij de knopen. Verder erg mooi broekje, alleen vind ik zo'n smalle fit echt geen porem met die schoenen eronder...quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:24 schreef Atta-boy het volgende:
Zo die zit flink strak of lijkt dat maar zo? Verder wel nice, fades komen al aardig door.
Haha, klopt wel enigszins hoor. Buiten dat het een loose weave is, was hij na één technofeest al redelijk los. Daarna nog twee keer een klein raveje gehad heb in de plaatselijke kroeg, en nu zit hij prima.quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:41 schreef BigSmurf het volgende:
Stretch in de thigh? Dan heb je 'm echt keihard gerockt om goed erin te passen.
Goeie fit, mooie schoenen ook. Waar zijn ze van?quote:Op donderdag 16 februari 2012 18:22 schreef Analoog het volgende:
Zo.. Bij deze de fitpics van de N&F Jap. Heritage die ik van M1stral heb overgenomen.
Heb hem al aardig op de proef gesteld bij een verscheidene feestjes tot in de late uurtjes dus ik denk dat hij ongeveer wel tot het maximum gestretched is. De fades komen ook al aardig door, al heb ik geen flauw idee waar de plekken op de kontzakken vandaan komen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mark McNairyquote:Op donderdag 16 februari 2012 20:07 schreef Analoog het volgende:
@ BigSmurf
Lijkt mij ook zeer comfortabel, maar het staat mij totaal niet. Ik denk dan ook niet dat ik gauw voor een fit zal gaan die wijder is dan mijn Momo.
@ Blaxje:
Het zijn Mark McNairy's, zeer lichte en comfortabele schoen! Een aanrader!
Ah, dacht ik stiekem al. Tof!quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:07 schreef Analoog het volgende:
@ BigSmurf
Lijkt mij ook zeer comfortabel, maar het staat mij totaal niet. Ik denk dan ook niet dat ik gauw voor een fit zal gaan die wijder is dan mijn Momo.
@ Blaxje:
Het zijn Mark McNairy's, zeer lichte en comfortabele schoen! Een aanrader!
Graag gedaan. Goed om te horen dat je er blij mee bent en de jeans de wear krijgen die ze verdienen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:25 schreef Analoog het volgende:
Ja, ik was eerlijk gezegd ook erg verbaasd over hoe hard het opeens ging. Ben er erg content mee, nogmaals bedankt M1stral!
Dude... Over smaak valt te twisten. De wereld staat op zijn kop. Kleren maken de man. Niet alles door elkaar gooien hè?quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:26 schreef BigSmurf het volgende:
True, smaakverschillen maken de wereld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is helemaal waar. Bij m'n momo of Nudie gaat het ook niet vlot, dan zie je dat een straight fit gewoon langer duurt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:22 schreef bokkepoot het volgende:
Zorg dat je broeken goed strak staan als je ze koopt.De meest extreme snelle fades komen van skinnys af..
Wat bok zegt iddquote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:14 schreef Atta-boy het volgende:
De broek van analoog heeft al bijna net zo veel fades als mijn apc die ik al 270 dagen draageerst was ik blij met de progress maar nu ik dit gezien heb niet meer
![]()
Wtf doen mensen om hun broek zo snel en veel te faden? Ik heb er mee gevoetbal, basketballed, geskateboard, geschaatst en ben er mee uitgeweest en nog gaat het niet heel snel![]()
Zo dat was m'n huilpost van de maandmaar snap het serieus niet
Nee fietsen is funest voor je assfades..Echt ik fiets regelmatig met mijn broeken..En behalve wat meer whiskers en veel slijtage aan de kont zie je er weinig vanquote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:57 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Wat bok zegt idd
Oh en je met natuurlijk wel veeeeel fietsen
Ja maar de honeycombs op een straight fit zijn zoveel mooier dan zo'n skinnyquote:Op vrijdag 17 februari 2012 09:28 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Dat is helemaal waar. Bij m'n momo of Nudie gaat het ook niet vlot, dan zie je dat een straight fit gewoon langer duurt.
Hij wilt toch fadesquote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:09 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Nee fietsen is funest voor je assfades..Echt ik fiets regelmatig met mijn broeken..En behalve wat meer whiskers en veel slijtage aan de kont zie je er weinig van
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:09 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ja maar de honeycombs op een straight fit zijn zoveel is mooier dan zo'n skinny
Ach ik kan skinny's prima waarderen...Alleen bij mij staan ze nooitquote:
Tsja fades krijgen is ook redelijk simpel..Het trucje is om toch mooie fades te krijgen zonder dat je je broek gelijk vernielt of te smerig maaktquote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:16 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Hij wilt toch fadesOok je bovenbenen/knieën faden dan meer dan normaal
Ik ook zo nu en dan, maar dan moet het wel staan en niet te skinny emo boy worden als je begrijpt wat ik bedoel. Op dit moment al enige tijd meer van de straight fits.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:37 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Ach ik kan skinny's prima waarderen...Alleen bij mij staan ze nooit
[..]
Tsja fades krijgen is ook redelijk simpel..Het trucje is om toch mooie fades te krijgen zonder dat je je broek gelijk vernielt of te smerig maakt
True, maar je wil niet weten hoe stug!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:36 schreef bokkepoot het volgende:
beetje rommelig vanaf je knie maar als je stacks settelen komt dat wel goed
Klopt wil ik inderdaad niet wetenquote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:41 schreef M1stral het volgende:
[..]
True, maar je wil niet weten hoe stug!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
Eerst een aantal maandjes dragen boy... Anders heeft het weinig zin een raw te halen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:47 schreef Bonobo11 het volgende:
Van de zomer weer 1 raw denim halen, naar het strand, de zee in en dan lekker in het zand zitten en langs je lijf laten drogen en een beetje schuren met zand
Waarom? Ik draag hem wel een paar dagen om het wat soepeler te krijgen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:51 schreef M1stral het volgende:
[..]
Eerst een aantal maandjes dragen boy... Anders heeft het weinig zin een raw te halen.
Als in: tweequote:
Wow, vette jeans mistral! De knieën zien er nu idd wat gek uit maar dat moet wel goed komenquote:
Ziet er erg Nice uit. Nu ga ik een beetje twijfelen, een beetje.quote:
Ik zou vooral goed rondneuzen en kijken wat ze in het assortiment hebben. Zal vast een hoop dope shit tussen zitten.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 13:43 schreef BigSmurf het volgende:
Iemand nog tips qua denim als ik bij TdN langsga? Wil sowieso een weirdguy passen en beetje rondneuzen, maar verder?
Dat was ik inderdaad al van plan, de wat betere merken inspecteren. Misschien vind ik nog wel iets leuks.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 14:15 schreef M1stral het volgende:
[..]
Ik zou vooral goed rondneuzen en kijken wat ze in het assortiment hebben. Zal vast een hoop dope shit tussen zitten.
Vooral de wat exotischere merken even nader inspecteren. PBJ als ze dat al stocken, Flat Head, Triple Works.
Aha, dan ga ik binnenkort een nieuwe halen en niet wassen tot de zomer. Ik schuur hem ook niet echt met zand hoor, ik hou hem gewoon een hele dag aan op strand inclusief zwemmen.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 22:17 schreef M1stral het volgende:
Dat schuren met zand is normaal gesproken alleen zinvol wanneer je gefade areas iets meer contrast wil geven. In jou geval wrijf je de indigo er al af voordat er wear is.
Met andere woorden, soaken al dan niet met of zonder jeans aan je kont, dragen gedurende lange tijd en daarna de zee in. Of wasmachine, wat je ook prefereert.
Dragen tot de zomer is zelfs nog wel echt kort hoor. Dat is hooguit 5 maanden. Kan wanneer je hem dag in dag uit draagt, maar zelfs dan vind ik het een korte tijd.quote:Op zaterdag 18 februari 2012 15:20 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Aha, dan ga ik binnenkort een nieuwe halen en niet wassen tot de zomer. Ik schuur hem ook niet echt met zand hoor, ik hou hem gewoon een hele dag aan op strand inclusief zwemmen.
maar thnx
De reden dat ik die 0701 zo fitted heb gekocht is vanwege de ervaring met de 0201. Die is na het soaken vrij makkelijk uitgelopen. Met andere woorden, als ik hem lang rock is ie wel wat gestretched. Soaken/wassen om terug naar raw measurements te gaan en de rest kan je zelf invullen...quote:Op zaterdag 18 februari 2012 17:20 schreef T_Fuff het volgende:
Dat dacht ik al, maatje groter pakt goed uit imo. Vergeleken met 1e fitpics van die 0701 vind ik dit mooier, ruimer en prettiger () ogen.
Na hoeveel dragen?quote:Op zondag 19 februari 2012 11:56 schreef bokkepoot het volgende:
Zitten er 2 gaten in mijn 22 oz. N&F..
Goede kwaliteit
Contact opnemen met N&F en zeggen dat dit te bleachelijk is voor woorden?quote:Op zondag 19 februari 2012 12:01 schreef bokkepoot het volgende:
Maand of 2..maar ik moet ze wel zelf maken omdat geen mens ze zo wil en kan repareren
Nah dat valt ook wel mee.. Probleem is dat als ik ze laat maken ik er wel een emmer wasmiddel en een gasmasker bij mag leveren..quote:Op zondag 19 februari 2012 12:17 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Contact opnemen met N&F en zeggen dat dit te bleachelijk is voor woorden?
Binnen 2 maanden gaten erin vind ik echt belachelijk snelquote:Op zondag 19 februari 2012 12:23 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Nah dat valt ook wel mee.. Probleem is dat als ik ze laat maken ik er wel een emmer wasmiddel en een gasmasker bij mag leveren..
En al mijn broeken gaan op dat punt stuk alleen duurt het meestal iets langer dan 2 maanden. Maar goed die gaan ook niet mee naar het werk
Ik heb pas gaten na 10 tot 11 maanden.quote:Op zondag 19 februari 2012 12:42 schreef bokkepoot het volgende:
Wat is dan een normaal termijn?
Het zijn gewoon dingen die bij heftig gebruik sneller gebeuren.. Leuk is anders maar het ligt meer aan het gebruik dan aan de broek
30/38 wat voor dunne scharminkel ben jij?quote:Op zondag 19 februari 2012 12:54 schreef bokkepoot het volgende:
Als jij een 501 knight in 30/38 kan regelen zal ik bewijzen dat je daar ook gaten in kan krijgen in minder dan 2 maand
Dat vind ik ook, achter bij de kont of een crotchrip zijn erger.quote:
Opzich niet maar het is wel frusterend om al je broeken telkens op dezelfde plek te moeten repareren.. Met prewashed had ik dit nooit maar om nou terug te gaan.quote:
Niet vloeken jij!quote:Op zondag 19 februari 2012 14:36 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Opzich niet maar het is wel frusterend om al je broeken telkens op dezelfde plek te moeten repareren.. Met prewashed had ik dit nooit maar om nou terug te gaan.
Ziet er goed uit Ali.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:05 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Sux bok vooral na 2 mnd
Update 3 months Oldblue Co. Enjoy it
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje donker :S
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar heb ik zelf dus nooit last van. Bij mij zijn het toch crotchrips en rips bij m'n ass door fietsen.quote:Op zondag 19 februari 2012 15:23 schreef bokkepoot het volgende:
+ 1 voor de Oldblue
Dit is dus mijn probleem
[ afbeelding ]
Met of zonder over de grond slepen. Bij m'n Nudie is de cuff heel erg beschadigd ook al sleepte die niet echt over de grond. Bij m'n momo is dat totaal niet zo. Daar is de cuff ook helemaal gevormd maar niet beschadigd zoals de Nudie. Verschil in kwaliteit is merkbaar.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:19 schreef M1stral het volgende:
Cuffrips zijn uiteindelijk onvermijdelijk.
I know, maar toch altijd jammer.quote:Op zondag 19 februari 2012 17:19 schreef M1stral het volgende:
Cuffrips zijn uiteindelijk onvermijdelijk.
Adds characterquote:
Zonde bokkepoot! Maar magazijn werk werk is natuurlijk ook heavy shit voor zo'n jeans :pquote:Op zondag 19 februari 2012 15:23 schreef bokkepoot het volgende:
+ 1 voor de Oldblue
Dit is dus mijn probleem
[ afbeelding ]
Juist en met de elephant serie van N& F zijn wel meer problemen bekendquote:Op zondag 19 februari 2012 18:21 schreef M1stral het volgende:
Wie zegt dat het bij Momo's niet gebeurd?
Nee, het heeft niks met de kwaliteit van de stof te maken. Meer met de constructie zelf. Denk dan vooral aan keuze/kwaliteit stitching. Een single needle stitch gaat geen 22oz fabric kunnen bijeenhouden.
Ach het betaalt zich wel uit in de fades die je ermee krijgt.. Het versnelt het proces echt enormquote:Op zondag 19 februari 2012 18:14 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Zonde bokkepoot! Maar magazijn werk werk is natuurlijk ook heavy shit voor zo'n jeans :p
quote:Op zondag 19 februari 2012 15:10 schreef BigSmurf het volgende:
Jumjumjum.
Goeie fades al na drie maanden, honeycombs komen mooi door!
quote:
Thanksquote:Op zondag 19 februari 2012 15:23 schreef bokkepoot het volgende:
+ 1 voor de Oldblue
Dit is dus mijn probleem
[ afbeelding ]
Mischien dat Naked & Famous iets voor je is? Zijn meestal net iets duurder (rond de 150) en die betalen zich redelijk vlot uit;)quote:Op maandag 20 februari 2012 16:00 schreef PlukvdP. het volgende:
Ik ben op zoek naar een nieuwe dry jeans. Eerder heb ik al meerdere Nudies gehad die op zich wel bevielen, alleen scheurden deze broeken na zo'n 10 mnd altijd bij het kruisOok heb ik nu nog een Edwin, maar deze fade helemaal niet zo hevig als ik zou willen.
Kortom, welke dry van rond de 100 euro (kan dat überhaupt?) met een rechte of iets smallere pijp is aan te raden? Ik zie zo veel merken en modellen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ziet er wel aardig uit, dankjewel! Is er misschien een shop in NL die dit verkoopt?quote:Op maandag 20 februari 2012 16:24 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Mischien dat Naked & Famous iets voor je is? Zijn meestal net iets duurder (rond de 150) en die betalen zich redelijk vlot uit;)
Wat voor Nudies heb je gedragen? En was je tevreden over deze fit? En zo niet, te strak of juist te loose?
Volgens mij is er in Nederland maar een winkel die Naked & famous verkoopt, namelijk Tenue de Nimes in Amsterdam http://www.tenuedenimes.com/quote:Op maandag 20 februari 2012 17:04 schreef PlukvdP. het volgende:
[..]
Ziet er wel aardig uit, dankjewel! Is er misschien een shop in NL die dit verkoopt?
Van Nudie heb ik meermaals de Regular Ralf/Alf gehad. Deze bevielen altijd uitstekend alleen had ik dus last van crothrips. Jammergenoeg heeft Nudie dit model niet meer in het assortiment..
Dat heeft iedereen, dat heet aankomen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:48 schreef M1stral het volgende:
Had ik gister mijn 0701 aan... Dacht ik gewoon werkelijk dat hij iets gekrompen was. Hebben jullie dat idee ook wel eens? Misschien door luchtvochtigheid ofzo..
Zou ik ook zeggen. Maar nee, ik herken dat niet. Tenzij ik wat aangekomen ben, maar dan is het bij meerdere broeken.quote:
Zou kunnen, Ik heb het meestal als ik het warm heb.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:48 schreef M1stral het volgende:
Had ik gister mijn 0701 aan... Dacht ik gewoon werkelijk dat hij iets gekrompen was. Hebben jullie dat idee ook wel eens? Misschien door luchtvochtigheid ofzo..
Of de combinatie dat het erg warm is en je benen bezweet. Dan is het sowieso lastiger.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:09 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Zou kunnen, Ik heb het meestal als ik het warm heb.
Door plakken zeg maar
Het kan ook dat je het inbeeld door je 02 fit
Zei toch dat die 32 oz vet was.quote:Op woensdag 22 februari 2012 14:47 schreef BigSmurf het volgende:
Net langsgeweest bij TdN, wat een relaxte tent. Tof personeel, en zo-veel keus.
Heb de Big John in maat 30 gepast, was qua waist goed alleen m'n bovenbenen pastten er no way in. Verder een WG en een tapered fit Tellason gepast, WG is definitief níet mijn fit en die Tellason was tof, maar niet heel bijzonder op de half-lined backpockets en stiksels na.
Verder hing er weinig, dus niks gekocht. Wel nog even de 32 oz. N&F gevoeld (wat een dikte) en gebabbeld met de verkoper. Heel relaxed, binnenkort komt er veel binnen aan nieuwe collectie, dus over een maandje nog een keertje terug.
ES blijft een heerlijk model. Dat is een beetje de TF voor mensen met wat benen etc. Ik had een weird Guy gepast in de maat die ik nu hoofdzakelijk draag (32) en dat zat prima. Wel ineens een stuk smaller als m'n 0201, maar niet vervelend. Misschien het overwegen waard voor tzt. Zal spoedig eens kijken wat voor leuks er is in wg fit. Japan heritage of iets dergelijks.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:35 schreef BigSmurf het volgende:
Natural indigo uit m'n hoofd. Was inderdaad rond die prijs. Maar ik pas er echt niet in, of de waist wordt duidelijk een maat te groot zonder stretch zelfs nog.
Ook nog een prewash slim jim gepast vandaag bij de M@W, midsummer blue, gave wassing voor de zomer, maar ik mis echt de cut van de even steven...
De ES heeft tenminste een prettige taper, die mis ik echt bij de SJ en HR. Qua WG, denk dat de Japan Heritage wel de mooiste is, of anders de Vintage Blue Selvedge of Red Weft Selvedge. Ik ging een maat 30 passen, die zat in de waist prima, maar kreeg 'm amper over m'n bovenbenen. Voelde me een saucijsje. Een 31 was prettiger, maar werd echt duidelijk te wijd in de waist = instant riembroek wat ik niet prefereer.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:40 schreef don-diablo het volgende:
[..]
ES blijft een heerlijk model. Dat is een beetje de TF voor mensen met wat benen etc. Ik had een weird Guy gepast in de maat die ik nu hoofdzakelijk draag (32) en dat zat prima. Wel ineens een stuk smaller als m'n 0201, maar niet vervelend. Misschien het overwegen waard voor tzt. Zal spoedig eens kijken wat voor leuks er is in wg fit. Japan heritage of iets dergelijks.
Klopt, komt flink wat binnen vanaf half maart zei die. Hing een jasje voor kids van ALD in het pashokje, prachtig gewoon. Als ik kids had zou ik dat zo kopen voor ze, het blijft een heerlijk merk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 18:55 schreef T_Fuff het volgende:
Ik was begin januari ook bij TdN geweest en toen zeiden ze idd dat er nieuw spul in maart/april kwam! Ik wil nog een ALD prescott hebben, mijn allereerste en tevens mijn mooiste ! Die komt dan daar binnen en waarschijnlijk ook wat NF en ik geloof ook een flat head ofzo
Heb Edwin tweede wasje gegeven en ziet er wel gaaf uit nu! Probleem is dat ik nu 3 broeken in rotatie heb en dat is gewoon teveel. Nu kan ik die Edwin wat rust geven en verder met Artist Denim. Ik kan niet eens nadenken over een volgend projectje haha.
Denk dat je dan een 27 nodig hebt, maar "een 28 in Levi's" is niet echt representatief voor je normale maat. Ik bedoel, een 501STF size je heel anders dan een 510 of 508. Wat is je true waist? Dan valt dat wat makkelijker te zeggen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:41 schreef MilanILF het volgende:
Ik wil een paar APC Petit Standards kopen, dus ik kom even om advies vragen. Heb nog nooit raw denim gehad.
Hoeveel maten moet ik kleiner nemen? Ik draag 28 in Levi's.
En hoe lang voordat ze gewassen kunnen worden? Verder nog tips?
Dat zou ik dan ff moeten opmeten morgen. Ik draag normaal gesproken een 511, als 'ie net de was uit komt kan ik met een klein beetje moeite de knoop dichtdoen.quote:Denk dat je dan een 27 nodig hebt, maar "een 28 in Levi's" is niet echt representatief voor je normale maat. Ik bedoel, een 501STF size je heel anders dan een 510 of 508. Wat is je true waist? Dan valt dat wat makkelijker te zeggen.
Welkom mede stickmanquote:Op woensdag 22 februari 2012 22:41 schreef MilanILF het volgende:
Ik wil een paar APC Petit Standards kopen, dus ik kom even om advies vragen. Heb nog nooit raw denim gehad.
Hoeveel maten moet ik kleiner nemen? Ik draag 28 in Levi's.
En hoe lang voordat ze gewassen kunnen worden? Verder nog tips?
Elitaire kleautzakjes rechtzetten, altijd leuk.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:19 schreef M1stral het volgende:
Haha. Zat net op SF. Wat een wannabe's zitten er daar zeg. Kwam iemand sizing advies vragen, ik netjes een reply posten.
.. Gaat die stakker ineens een grote muil opzetten. Die heb ik mooi even afgebrand!
SF = StyleForum by the wat. SuFu weten we allemaal wel dat er elitaire klootzakken rondhangen.
Poster in kwestie had +- 40 posts. Ik daar 10x zoveel en vrijwel alleen denim gerelateerd. Hoezo, ik snap het niet?quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:27 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Elitaire kleautzakjes rechtzetten, altijd leuk.
Haha ik herken het ook, pas sinds de laatste maanden dat ik wat serieuzer allerlei forums bezoek en ik merkte al gelijk dat SF maar vooral superfuture 10x niks is.. Mensen denken al snel kennis aan zaken te hebben en dat spreken ze dan maar al te graag uit.. In tegenstelling tot een MyNudies waar mensen als Max Power altijd oprecht interesse tonen en maar al te graag hun mening/kennis/ervaring delenquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:43 schreef M1stral het volgende:
Ik vind dat wel jammer hoor. Die community's zoals SF en SuFu zijn een schat aan info. Vooral om kennis op te doen en eventueel je steentje bijdragen over onderwerpen waar je verstand van hebt... Dat er dan zulk volk rondsurft.
Ja en nee. Hoop is high-end-way-out-of-my-league-fashion en trends idd. Maar in het Streetwear & Denim subforum is best goede stuff te vinden.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:47 schreef Nezhi het volgende:
Dat styleforum ziet er meer uit als een forum waar mensen puur kleding kopen op basis van merk en prijs...
Die wassing is idd echt lekker voor de zomer! Heb zelf vorig jaar een thin finn true swedish blue gehaald en nog steeds een van mijn favoriete jeansquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:35 schreef BigSmurf het volgende:
Natural indigo uit m'n hoofd. Was inderdaad rond die prijs. Maar ik pas er echt niet in, of de waist wordt duidelijk een maat te groot zonder stretch zelfs nog.
Ook nog een prewash slim jim gepast vandaag bij de M@W, midsummer blue, gave wassing voor de zomer, maar ik mis echt de cut van de even steven...
Helaas, maar waar...quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:02 schreef xSanjay het volgende:
Iemand die op het gebied van dry jeans alleen maar nudie heeft gedragen zullen ze toch niet heel serieus nemen :p
Nja helaas, opzich gewoon logisch dat iemand die alleen maar een kant van dry gezien heeft een stuk minder ervaring heeft en dus ook wat minder weetquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:08 schreef M1stral het volgende:
[..]
Helaas, maar waar...
Maar het kan sowieso geen kwaad je in te lezen. Vooral terminologie is iets waar je in kan verdiepen. Dan zijn gesprekken, zeker wanneer het vrij diep op de materie ingaat, een stuk makkelijker te volgen.
Oh das seriues echt een leuk broekje! met battlestripes en alquote:Op donderdag 23 februari 2012 00:29 schreef M1stral het volgende:
Je zou voor een mooie "instap" broek, naast N&F, APC en Nudie eens kunnen kijken voor een Japan Blue x Momo. Fresh Cotton heeft ze volgens mij. Ook wat smallere fits, zeg maar.
Andersom juist meer. Zie het een beetje als een SJ, maar dan met een taper, dus smaller toelopende pijpen ipv straight. Zoals Don al zei, een beetje de TF voor mensen met wat meer benen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 00:00 schreef xSanjay het volgende:
[..]
Zelf ben ik niet zo bekend met de even steven, las online dat het een jeans was met een normal fit, een low yoke en wat slimmere pijpen. Dus gewoon een bovenkant van een TF gecombineerd met de onderkant van een SJ?
True.quote:Op donderdag 23 februari 2012 07:42 schreef bokkepoot het volgende:
Als je de nicere fabrics voelt ben je zo om
quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:32 schreef M1stral het volgende:
[..]
Poster in kwestie had +- 40 posts. Ik daar 10x zoveel en vrijwel alleen denim gerelateerd. Hoezo, ik snap het niet?
Nice, lekker doorraggen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:30 schreef Ditty het volgende:
Net me eerste fades gespot! ze zijn nog niet heel duidelijk te zien ofzomaar bij mijn riem en de whiskers wordt de kleur net even wat lichter
De mijne zijn enkel gecufft met redelijk wat stacks, bij lage Allstars doe ik altijd even dubbel om dit te voorkomen. M'n hoge Allstars zitten echter net op het randje dat ik met enkele cuff er wel of niet op loop. Soms kruipt de cuff dus net onder m'n schoenzool, met dit als resultaat...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:10 schreef don-diablo het volgende:
Heb ik gek genoeg bij m'n momo geen last van.
Ik heb ze ook een enkele keer gecuffed. Moet dubbel cuffen om bij Allstars dat te voorkomen. Heb daar geen zin in bij m'n momo, die moet nog enige tijd mooi blijven.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:13 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
De mijne zijn enkel gecufft met redelijk wat stacks, bij lage Allstars doe ik altijd even dubbel om dit te voorkomen. M'n hoge Allstars zitten echter net op het randje dat ik met enkele cuff er wel of niet op loop. Soms kruipt de cuff dus net onder m'n schoenzool, met dit als resultaat...
Tsja, meestal gaat het bij de hoge goed, maar toch niet. Ach, het is nu even zuur, maar gecufft zie je het niet en ik kan altijd nog iets laten hemmen ofzo.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:19 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Ik heb ze ook een enkele keer gecuffed. Moet dubbel cuffen om bij Allstars dat te voorkomen. Heb daar geen zin in bij m'n momo, die moet nog enige tijd mooi blijven.
Tip voor de volgende keer dus.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:32 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Tsja, meestal gaat het bij de hoge goed, maar toch niet. Ach, het is nu even zuur, maar gecufft zie je het niet en ik kan altijd nog iets laten hemmen ofzo.
Gaat lekker, whiskers en honeycombs beginnen zich al te zetten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:47 schreef Atta-boy het volgende:
Ik ga elke maand updates proberen te posten van mijn sams, dit is na de eerste 30 dagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt zonde van je Momo, ga je nog proberen om het te laten maken?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:49 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nice, lekker doorraggen.
Ik heb sinds een paar dagen aan beide kanten dit met m'n Momo. Eerst was het gewoon slijtage, maar nu zijn het dus echt gaten...![]()
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:47 schreef Atta-boy het volgende:
Ik ga elke maand updates proberen te posten van mijn sams, dit is na de eerste 30 dagen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hmm, voorlopig niet. Je ziet het überhaupt niet als ik de broek gewoon draag, het was alleen even zuur.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:05 schreef Ditty het volgende:
[..]
Echt zonde van je Momo, ga je nog proberen om het te laten maken?
Ja waist is goed te doen nu. Hij is nog een stuk stugger als m'n ps maar dat is denk ik ook logisch na een maand wear+ dikkere denim.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 20:17 schreef bokkepoot het volgende:
Zit die Sammie wel comfy nu by the way?
Blablabla.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:53 schreef M1stral het volgende:
@ Smurf;
Ik zei toch dat je een neppert had gekocht
201 is tapered hoor. Wellicht niet heel erg, maar toch. Als je ipv TTS zou downsizen kan je er een mooie slimfit aan overhouden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:30 schreef RinkeNL het volgende:
Ik overwoog de Momotaro 0201, maar twijfelde vanwege het gebrek aan taper en het feit dat ik nu al twee paar traag fadende broeken heb (Edwin ED-47 Organic en LVC 67 505) en heb daarom besloten iets heel anders te bestellen: Samurai S710XX. Gekocht bij DC4. Ben héél benieuwd!
P.S. Kan ik in de OP gezet worden met de LVC en de 710? Edwin is al retired.
Komen er foto's als je de 2mnd grens haaltquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:30 schreef Ditty het volgende:
Net me eerste fades gespot! ze zijn nog niet heel duidelijk te zien ofzomaar bij mijn riem en de whiskers wordt de kleur net even wat lichter
Bij mij is dit aan de voorkant aan het slijten maar nog niet doorquote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:49 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nice, lekker doorraggen.
Ik heb sinds een paar dagen aan beide kanten dit met m'n Momo. Eerst was het gewoon slijtage, maar nu zijn het dus echt gaten...![]()
[ afbeelding ]
Goeie fitquote:Op vrijdag 24 februari 2012 16:47 schreef Atta-boy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had er laatst een mailtje over gekregen maar is het wat? Heb geen idee of er echt leuke dingen liggen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 01:06 schreef reipoc het volgende:
TDN outlet tot zondag
http://www.tenuedenimes.com/
hazenstraat 67
Ik heb sinds gisteren hetzelfde bij mijn Lee 101. Dat is eigenlijk voor het eerst dat ik dat heb. Gaat dat snel verder scheuren eigenlijk of valt dat wel mee?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:49 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Nice, lekker doorraggen.
[ afbeelding ]
Verwacht het niet, het is puur van het lopen op de cuff. Dus als ik dat verder voorkom, dan scheurt het denk ik niet heel snel verder. Heb verder namelijk amper cuffdamage, geeft toch wel de kwaliteit van Momotaro aan.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 10:56 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ik heb sinds gisteren hetzelfde bij mijn Lee 101. Dat is eigenlijk voor het eerst dat ik dat heb. Gaat dat snel verder scheuren eigenlijk of valt dat wel mee?
Moet je gewoon even bellen of mailen, ze reageren op mails vrij snel en kundig. Wat die fadeplek betreft, daar doe je weinig aan. Een paar keer op een nat zadel zitten en dan een paar km fietsen heeft al wel behoorlijk invloed, tenminste, dat is wat ik ervaar.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:19 schreef Grachtenpinguin het volgende:
Don heb je enig idee welke weird guys ze nog meer hebben liggen bij TdN?
Begint zo langzamerhand wel steeds meer te kriebelen om net als Sanjay van nudies over te stappen naar een wat "beter" merk, en ik ben over anderhalve week toch weer in Amsterdam.
Overigens merk ik dat ik bij mijn SJ een grote fadeplek krijg ongeveer waar ik mijn zadel heb zitten maar ik het totaal niet het idee dat ik zoveel ermee fiets. Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben?
Misschien dat ik zo nog even fotos ga maken, en mee doe met de maandelijkse updatesquote:Op zaterdag 25 februari 2012 00:17 schreef Ali_Ilegali het volgende:
[..]
Komen er foto's als je de 2mnd grens haalt
Lekkere fit man, echt ace. Die stacks doen de look ook goed vind ik!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:36 schreef xSanjay het volgende:
Zo'n flade plek van een zadel krijg je idd al snel, dat is ook bij wat donkere prewashed jeans. Zoals onze grote smuf al zei, je hoeft maar een natte zadel te hebben en een paar kilometertjes te fietsen en zo'n plek is geboren.
Vandaag voor het eerst een stukje gelopen met mijn N&F, heerlijk joh! Het zware spijkerstof is echt wel ff wennen:).
Hier een eerste indruk foto van de fit;
[ afbeelding ]
En leuk al die maandelijkse updates! misschien moeten we maar met z'n alle een gezamenlijke dag prikken![]()
Mistral, zou je mij ook in de OP willen zetten met een Nudie Thin finn dry liquid indigo en m'n Naked & Famous natural indigo? Merci!
Zeker niet 1 van de strakste.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:01 schreef M1stral het volgende:
GT is nou niet echt straight/slim te noemen hoor. Is een van Nudies strakste fits.
Valt echt reuze mee, heb hem zelf ook meerdere keren geprobeerd en boven valt ie echt behoorlijk ruim.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:01 schreef M1stral het volgende:
GT is nou niet echt straight/slim te noemen hoor. Is een van Nudies strakste fits.
Maar wel enigszins strak toch? Qua topblock (waist en thigh) dan.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:34 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Zeker niet 1 van de strakste.
Ook niet een van de wijdstequote:Op zaterdag 25 februari 2012 17:34 schreef don-diablo het volgende:
[..]
Zeker niet 1 van de strakste.
Dat niet, maar als je kijkt naar die fitguide dan klopt het zo'n beetje. Links is meest tight en rechts meest loose in feite.quote:
Jah gewoon meedoen, foto's zijn altijd welkomquote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:24 schreef Ditty het volgende:
[..]
Misschien dat ik zo nog even fotos ga maken, en mee doe met de maandelijkse updates
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:36 schreef xSanjay het volgende:
Zo'n flade plek van een zadel krijg je idd al snel, dat is ook bij wat donkere prewashed jeans. Zoals onze grote smuf al zei, je hoeft maar een natte zadel te hebben en een paar kilometertjes te fietsen en zo'n plek is geboren.
Vandaag voor het eerst een stukje gelopen met mijn N&F, heerlijk joh! Het zware spijkerstof is echt wel ff wennen:).
Hier een eerste indruk foto van de fit;
[ afbeelding ]
En leuk al die maandelijkse updates! misschien moeten we maar met z'n alle een gezamenlijke dag prikken![]()
Mistral, zou je mij ook in de OP willen zetten met een Nudie Thin finn dry liquid indigo en m'n Naked & Famous natural indigo? Merci!
Ja ze zijn idd wel overbelicht, ik denk dat de fitpics 2 topics terug staanquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:02 schreef M1stral het volgende:
Ziet er goed uit. Wellicht wat overbelicht, maargoed. Had je al eens fitpic gepost?
NEEEEEEE! Niet doen! Het zijn Nudies FFS!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:09 schreef bokkepoot het volgende:
Ow en kan iemand mij deze uit het hoofd praten..Ik heb een nieuwe werkbroek nodig
![]()
http://mynudies.com/showt(...)&p=327373#post327373
http://mynudies.com/showt(...)&p=327370#post327370
Niet doen, je hebt genoeg broeken voor werkquote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:09 schreef bokkepoot het volgende:
Ow en kan iemand mij deze uit het hoofd praten..Ik heb een nieuwe werkbroek nodig
![]()
Gewoon die N&F doorraggen als werkbroek, ondanks de fit en damage. En dan aan het einde van het jaar wassen, retiren en aan de muur hangen als kunst.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:09 schreef bokkepoot het volgende:
![]()
Als ik het goed heb welquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:30 schreef BigSmurf het volgende:
Dus de waist en thigh van een SJ, maar met meer taper? Klinkt interessant om een keer te proberen, verkopen ze de GT ook bij bijvoorbeeld de M@W? Kan ik passen.
Lezen lezenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:30 schreef M1stral het volgende:
Een SJ heeft geen taper, dat is gewoon een slimme straight fit.
Hiermee suggereer je toch echt dat een SJ tapered is.. Maargoed, typen is naast goed lezen natuurlijk ook een kunstquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:28 schreef bokkepoot het volgende:
Ik ga er nog even over denken...
En GT is een SJ met een taper als ik het goed heb.. Meer tapered dan een SJ maar minder dan een TF
Waarom uit je hoofd zetten? Mooi broekje voor die prijs! alleen gaat dat wel ten koste van het faden van je Elephant2quote:Op zaterdag 25 februari 2012 20:09 schreef bokkepoot het volgende:
![]()
Heb zelf nog nooit een AJ aangehad, Wel eens een SJ en een GT en van wat ik me herinner is dat vooral de benen van een GT veel strakker zijn dan een SJ. En omdat die dan narrower loopt voelt de topblock wss ook een klein beetje strakker. Fit guide zegt het volgende:quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:18 schreef BigSmurf het volgende:
Wat betreft die Grim Tim, hoe valt dat topblock dan vergeleken met bijvoorbeeld een SJ of een AJ? Ik dacht altijd dat de GT strakker viel.
Dat weten bok en ik ook wel, maar ik begrijp wat ie bedoelt, en hij zit een beetje te stoken.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:37 schreef M1stral het volgende:
Wanneer de knie measurements gelijk zijn aan de leg opening is er feitelijk geen sprake van een taper, tenzij er expliciet vermeld dat het een full leg taper betreft.
Die had ik al zitten bekijken, maar die weergeeft enkel leg opening, waist en front rise, geen thigh en knee measurements, en die vind ik (vooral de eerste) juist van belang. Dus moet gewoon een keertje passen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:36 schreef xSanjay het volgende:
Heb zelf nog nooit een AJ aangehad, Wel eens een SJ en een GT en van wat ik me herinner is dat vooral de benen van een GT veel strakker zijn dan een SJ. En omdat die dan narrower loopt voelt de topblock wss ook een klein beetje strakker. Fit guide zegt het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Denk ook aan je even stevenquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:35 schreef BigSmurf het volgende:
Een smallere leg opening dan de SJ dan, ook best. Ik snapte wat hij bedoelde.
Maar eens eventjes passen bij de M@W dan binnenkort, is ook niet een al te dure investering als broekje ernaast.
I stand correctedquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:37 schreef M1stral het volgende:
Wanneer de knie measurements gelijk zijn aan de leg opening is er feitelijk geen sprake van een taper, tenzij er expliciet vermeld dat het een full leg taper betreft.
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:38 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Dat weten bok en ik ook wel, maar ik begrijp wat ie bedoelt, en hij zit een beetje te stoken.
M'n ES is puur voor de zomer als chille jeansafwisseling, omdat het de Dry Grey is natuurlijk. Een normale donkere dry erbij is altijd leuk, aangezien m'n ALD toch een beetje m'n uitgaansbroek geworden is en niet voor dagelijks gebruik, en ik blijf Nudie een prettig merk vinden.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:38 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Denk ook aan je even steven![]()
Mijn N&F krijgt volgende week 6 dagen pure marteling
[..]
I stand corrected..Maar de meeste fatsoenlijke broeken hier hebben een iets verschil in de knie en Legopening
Tsja ik denk dat als de vakantie begint ik de ALD naar het werk ga gebruiken.. Qua werk en zomer is het wel echt een ideale fit...Maar hij is eigenlijk te los om goede en snelle fades te krijgen. Terwijl de fabric toch echt heerlijk is..quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:40 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
M'n ES is puur voor de zomer als chille jeansafwisseling, omdat het de Dry Grey is natuurlijk. Een normale donkere dry erbij is altijd leuk, aangezien m'n ALD toch een beetje m'n uitgaansbroek geworden is en niet voor dagelijks gebruik, en ik blijf Nudie een prettig merk vinden.
Die is een beetje doodquote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:42 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Gaan jullie is naar het Nudies topic![]()
Excuses heer Ilegali.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:42 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Gaan jullie is naar het Nudies topic![]()
Zelfde waist en thigh zegt niet zoveel... Heb je al gekeken of er verschillen zijn in rise?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:43 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Excuses heer Ilegali.![]()
Op selfedge.com hebben ze trouwens wel sizing staan zie ik net, de SJ en GT hebben dezelfde waist en thigh, maar inderdaad een iets smallere leg opening, ongeveer 0,5 inch. Sounds nice.
Wie maakt zo het nieuwe topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |