abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107931175

De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107931219
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik nog Ing :@

Ik dacht dus dat het ook om een kunstopleiding ging...

[..]

Ghehe, op zich vind ik filosofie best wel interessant, maar het is niet echt een praktijkgerichte opleiding nee :P

Snap geen knurft van die titels 8)7 Master of Arts kan dus van alles wezen :?
:Y tis een brede term.

Ik heb een keer een essay geschreven over het Geneeskundig onderzoek voor het huwelijk :7 dat was een maatregel om het ongebreidelde fokken van de paupers tegen te gaan* c_/ Was echt interessant literatuuronderzoek.

*het werd uiteraard netter verwoord :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_107931242
En dan fokken als in kinders maken :+
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 13 februari 2012 @ 15:16:59 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_107931266
Wat zou je willen doen Syrena? Als je een beroep mocht kiezen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_107931286
Syrena, speciaal een plaatje voor jou! ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_107931375
:W

hoi!!
Ja doei.
pi_107931380
En toch vind ik dat ik de leukste titel heb die je kunt krijgen O-)

'juf' O+ :P
pi_107931409
dzdmov
Ja doei.
  maandag 13 februari 2012 @ 15:24:49 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_107931540
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:11 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

bij beterschaaps zie ik een schaap met een doktersjas voor me :')
PERFECT! Ik moest toch nog een beterschapskaartje maken voor een van de klanten, dat wordt dus een schaap in een doktersjas met 'beterschaap' erboven! :D Althans, even opzoeken of het geen zuurpruim is, anders doe ik het voor de volgende zieke :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_107931892
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:16 schreef Tinkepink het volgende:
Wat zou je willen doen Syrena? Als je een beroep mocht kiezen?
Iets met puzzels oplossen, bv. bepaalde ICT-problemen oplossen, of dingen opzoeken of uitzoeken. Procedures op papier zetten, maar er zelf ook mee werken zodat ik zeker weet dat de procedure die het uiteindelijk wordt ook de meest efficiente is en de kans op fouten maken door de uitvoerenden zo klein mogelijk is. En dat anderen de procedure gemakkelijk kunnen overnemen bij ziekte.

(dat laatste doe ik nu voor een deel, maar we hebben veel verschillende locaties en veel neuzen die dan dezelfde kant op moeten. Ik ben wel heel diplomatiek, maar het gaat me niet snel genoeg :+ en ik ben niet communicatief genoeg (nog) en dat is ook geen sterk punt van mij, want mensen kunnen dan gaan tegensputteren want "we deden altijd al zo" terwijl mijn manier gewoon de bom is.)

Geen vergaderingen, wel collega's, lekker 9-5, 1 dag thuiswerken, veel vakantie :P

Ik heb gewoon geen idee wat ik nou echt tof vind. Lesgeven niet in elk geval.
pi_107932095
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:15 schreef Syrena het volgende:

[..]

:Y tis een brede term.

Ik heb een keer een essay geschreven over het Geneeskundig onderzoek voor het huwelijk :7 dat was een maatregel om het ongebreidelde fokken van de paupers tegen te gaan* c_/ Was echt interessant literatuuronderzoek.

*het werd uiteraard netter verwoord :+
:D awesome!
Zich nu ook afvraagt waarom die regel er niet is gekomen :P
Had me ook wel leuk geleken om af en toe een vak erbij gehad te hebben die niet zo 'droog' van stof was zeg maar.

Kijk anders eens naar ITIL, Syreen, klinkt beetje als wat je zoekt en zijn zat losse opleidingen voor te vinden.
Weet alleen niet of er werk is te vinden alleen op basis daarvan :@

Eens met Mo, de titel 'Juf' zou ik niet echt waarderen gok ik :')
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107932181
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:41 schreef V1z0R het volgende:
Eens met Mo, de titel 'Juf' zou ik niet echt waarderen gok ik :')
Want? Ik heb er hard voor gestudeerd :Y
pi_107932206
V1z0R> Wat is dat ITIL? Kwam het net inderdaad een paar keer tegen in vacatureteksten.
pi_107932299
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:44 schreef Syrena het volgende:
V1z0R> Wat is dat ITIL? Kwam het net inderdaad een paar keer tegen in vacatureteksten.
Best-practises voor in de ICT, zie: http://nl.wikipedia.org/w(...)frastructure_Library

Sunny, vergeet niet dat ik een man ben he? ;)
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_107932374
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Best-practises voor in de ICT, zie: http://nl.wikipedia.org/w(...)frastructure_Library

In jouw geval zou het dan 'meester' of 'meneer' zijn :Y Maar goed ik zei dan ook dat ík dat een leuke titel vind, weet dat het voor heel veel mensen en absolute hell-baan zou zijn :+ ;)
Ik mag straks na mijn afstuderen ook een mastertitel voeren, maar ik geef daar niet zo veel om. Het betekent niet echt iets. Juf wel :Y dat is héél belangrijk voor die kids ;)
pi_107932385
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik had bijna ^^ gepost :')

Maar je zei 'de leukste titel die je kunt krijgen', nou, daar zijn dus de meningen over verdeeld. Jij kunt 't leuk vinden om les te geven aan kinderen, met jou hiernog een paar, maar dat maakt het niet 'universeel de leukste titel', ik moet er niet aan denken namelijk.
Ja doei.
pi_107932413
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik had bijna ^^ gepost :')

Maar je zei 'de leukste titel die je kunt krijgen', nou, daar zijn dus de meningen over verdeeld. Jij kunt 't leuk vinden om les te geven aan kinderen, met jou hiernog een paar, maar dat maakt het niet 'universeel de leukste titel', ik moet er niet aan denken namelijk.
Nee, do'h :P Daarom ook de 'ik vind' en niet 'het is zo' ;)
pi_107932471
Het verblijf van mijn schoonzus + man + baby hebben mij godzijdank perfect gediend als bevestiging van mijn haat jegens de aanwezigheid van kinderen in mijn dagelijkse leven O+
Ja doei.
pi_107932518
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:51 schreef motorbloempje het volgende:
Het verblijf van mijn schoonzus + man + baby hebben mij godzijdank perfect gediend als bevestiging van mijn haat jegens de aanwezigheid van kinderen in je dagelijkse leven O+
_O- oh in mijn privéleven weer ik ze ook O-) :Y
Heb genoeg aan de 24 blagen van groep 7 die ik 2,5 dag per week mag opvoeden/iets bijbrengen/in het gareel moet houden ;)
pi_107932820
O, ik ben weer net op tijd voor de kinderdiscussie zie ik! Toch eigenlijk een vreemd maatschappelijk verschijnsel dat mensen die geen kinderwens hebben menen zich daarvoor te moeten verantwoorden. Of wordt dat opgelegd?

Verder is het ijs weer weg :'( , dus daar gaat m'n figuur. Gisteren 2 Karmeliets weggeklokt om het leed te verdrinken.
pi_107932865
quote:
6s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:00 schreef Laureline het volgende:
O, ik ben weer net op tijd voor de kinderdiscussie zie ik! Toch eigenlijk een vreemd maatschappelijk verschijnsel dat mensen die geen kinderwens hebben menen zich daarvoor te moeten verantwoorden. Of wordt dat opgelegd?
Moet je voorstellen hoe je als juf zonder kinderwens wordt aangekeken. Hoe vaak ik dat wel niet heb moeten uitleggen :N :X Opgelegd ja, zo voelt het wel.
pi_107932915
En Vik, ik zou niet in de Bloemenbuurt gaan wonen als je dagelijks naar het station moet! Hoewel, hoef je ook niet meer extra te sporten...
pi_107933007
Iets heel anders, ik zoek een leuk lief cadeautje want lief ( :') ) vindt Valentijn stom dus daarom moet en zal ik iets geven *) Het liefst iets wat net te kitscherig voor woorden is. Haha

Als hij gewoon had gezegd dat hij het mwah mwah vond en meer iets voor stille verliefden had ik dat beaambt en was er niets aan de hand.

Eenzijdig Valentijn een beetje afzeggen, nee dat kan niet. :P
Worry is a misuse of imagination
pi_107933209
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 15:44 schreef Syrena het volgende:
heeeel saai :P
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')