Petje af, EchtGaaf! Je zou een goede filosoof zijn. De moeilijkste omstandigheden: je draait je hand er niet voor om. Niet meer gevoelig voor prikkels of beloningen van buitenaf. Sommigen onder dezelfde situatie raken wanhopig en zien het niet meer zitten. Dat komt voor.quote:Op maandag 20 februari 2012 20:40 schreef EchtGaaf het volgende:
@ Schaal_9,
Niemand kan in de toekomst kijken. De politiek is aan zet met die bezuinigingen, die zal de keuzes maken. Er zullen best allerlei horrorscenario's de ronde doen op allerlei ministeries variërende van iedereen op de nullijn, ingrepen in de zorg, WW, arbeidsmarkt, btw omhoog.... tot Griekse scenario's als het lozen duizenden ambtenaren.
Wie het weet mag het zeggen, niemand weet hoe hij/zij over 10 jaar gevierd is.
Ik zeg niet dat ik geen zorgen maak....Integendeel, want ik sprak juist wel mijn zorg uit over de situatie zoals wij die in de EU thans aan de hand hebben. Ik maak me daar wel degelijk zorgen over. En natuurlijk ben ik - net zoals jij - onderdeel van een geheel, en dus ook afhankelijk!quote:Op maandag 20 februari 2012 20:49 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Petje af, EchtGaaf! Je zou een goede filosoof zijn. De moeilijkste omstandigheden: je draait je hand er niet voor om. Niet meer gevoelig voor prikkels of beloningen van buitenaf. Sommigen onder dezelfde situatie raken wanhopig en zien het niet meer zitten. Dat komt voor.
Ondertussen raast de wereld door. Mensen willen over het algemeen vooral meer van wat ze al hebben. Wie in schaal 11 zit en nog maar kort werkt, wil uiteindelijk naar 13. Mensen die in 9 zitten, kijken of er mogelijkheden voor schaal 10 zijn. Dat geeft een bepaalde onzekerheid, maar de gemiddelde mens heeft dat nodig, anders wordt het saai. Voor een echte autist niet voor te stellen.
Berusting, totale berusting. In het geheel geen zorgen meer maken. Voor de meeste mensen is het niet te bevatten. Niemand weet waar hij/zij over 10 jaar staat, maar een normaal mens heeft er wel een beeld bij. Mensen hebben wensen. Ik schat in dat ik dan nog steeds aan het werk ben (en niet alles palletssorteerder!).
Ik heb al veel verteldquote:
Oke... laat ik dan eerlijk zijn: ik mis de actie en de felle discussies met EGquote:
Hoe kom jij erbij dat ik op vakantie zou zijn??quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:41 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Oke... laat ik dan eerlijk zijn: ik mis de actie en de felle discussies met EG
Ferrobarr spotted; PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #94 - Stilstand is rust.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:32 schreef robuust89 het volgende:
Schaal_9 die weer een totaal zinloze kick aan het topic geeft
OT: heeft iemand Ferrobarr of Satsuma nog wel eens gezien?
Volgende vraag, is het ferrobar of ferrobarr?quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:42 schreef Auti het volgende:
[..]
Ferrobarr spotted; PDD [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #94 - Stilstand is rust.
Volgens mij is het dezelfde.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:49 schreef robuust89 het volgende:
[..]
Volgende vraag, is het ferrobar of ferrobarr?
PDD [Autisme, Asperger en PDD-NOS] deel 12
Maeghan was een kloon van Satsuma (of andersom!) maar die is ook van 2010.
Nee.quote:Op maandag 20 februari 2012 21:07 schreef Riddler86 het volgende:
Heeft iemand van jullie dit boek weleens gelezen?
http://www.bol.com/nl/p/e(...).html#product_images
Zo ja, wat zijn je ervaringen?
Daar heb je weleens eerder over geklaagd, maar mijn boeken zijn eindelijk binnen dus laat de boeren maar dorsen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 17:32 schreef robuust89 het volgende:
Schaal_9 die weer een totaal zinloze kick aan het topic geeft
OT: heeft iemand Ferrobarr of Satsuma nog wel eens gezien?
Dan nogmaals de vraag waarom jij loopt te verkondigen dat ik op vakantie ben??quote:Op donderdag 23 februari 2012 18:48 schreef schaal_9 het volgende:
Ik geloof dat alles zo zijn reden heeft, dat er niets voor niets gebeurt.
Het is een risico wat hij heeft genomen, zeker gezien de waarschuwingen en hij had geen veiligheidsballon (airbag). Het is goed mogelijk dat hij hetzelfde risico vaker heeft genomen, zonder dat het misging. Het is nog een wonder dat het er levend vanaf heeft gebracht. Lijkt me heel moeilijk om er een oordeel over te geven, sommige mensen zijn op zoek naar wat extra avontuur.quote:Op maandag 20 februari 2012 06:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
3 universitaire studies en dan nog dom genoeg om buiten de pistes te gaan skieën waarvan de lokale bevolking al zegt dat het gevaarlijk is.
K*t voor z'n familie maar kan met hem geen medelijden hebben voor de rest.
?quote:Op woensdag 22 februari 2012 19:02 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Auti is in elk geval op vakantie
Feli! Zal wel een hoop rust brengen!quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:51 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik kan melden dat ik sinds vrijdag op Beschermd Wonen woon, in Charlois.
Eindelijk!
charlois rotterdam?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 21:51 schreef Vluchtdeur het volgende:
Ik kan melden dat ik sinds vrijdag op Beschermd Wonen woon, in Charlois.
Eindelijk!
Gefeli hopelijk heb je het erg naar je zin. Zelf woon ik er in de buurt.quote:
Je kan ook vragen of ze een koptelefoon opzetten.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:56 schreef Vluchtdeur het volgende:
Helaas hebben de medebewoners wel de muziek erg aan, waardoor ik een beetje overprikkeld raak.
Ik ga denk maar een setje oordoppen kopen.
Dat durf ik nog niet te vragen, aangezien ik ze nog niet echt ken. En ik niet echt weet hoe ik dat moet aanpakken. Ik zal zo wel vragen aan groepsleiding of zij er wat van kunnen zeggen.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Je kan ook vragen of ze een koptelefoon opzetten.
Probeer het via de groepsleiding dat is wel het handigst. Misschien is die muziek voor iets waardoor ze rustig worden dus hebben ze dat nodig. Maar daar moeten andere natuurlijk geen last van hebben.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:57 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Dat durf ik nog niet te vragen, aangezien ik ze nog niet echt ken. En ik niet echt weet hoe ik dat moet aanpakken. Ik zal zo wel vragen aan groepsleiding of zij er wat van kunnen zeggen.
Rustig worden van de snelste hardcore en de drukste rap? Hmmm... geen idee.quote:Op zondag 26 februari 2012 21:00 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Probeer het via de groepsleiding dat is wel het handigst. Misschien is die muziek voor iets waardoor ze rustig worden dus hebben ze dat nodig. Maar daar moeten andere natuurlijk geen last van hebben.
Gelukkig maarquote:Op zondag 26 februari 2012 21:23 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Rustig worden van de snelste hardcore en de drukste rap? Hmmm... geen idee.
Als ik rustig moet worden zet ik eerder een stuk klassieke muziek op.
Maargoed, zo ieder zijn ding.
Het is inmiddels stil.
Dat of dingen zoals dit:quote:Op zondag 26 februari 2012 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Ach ja ik luister naar extreme metal dus waarom niet.
Bijvoorbeeldquote:Op maandag 27 februari 2012 06:28 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Dat of dingen zoals dit:
en
als er geen zang in zit werkt het nog beter.
Drukke muziek is juist rustgevend. Het overstemt al het ander geluid en prikkels. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:38 schreef Vluchtdeur het volgende:
Nooit begrepen hoe mensen die drukke muziek kunnen waarderen, met alle respect uiteraard.
Nee ik ben meer van de wat rustigere muziek:
e.g.
contradictio in terminisquote:Op maandag 27 februari 2012 20:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Drukke muziek is juist rustgevend.
Eigen smaak bepaalt een boelquote:Het overstemt al het ander geluid en prikkels. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Hoezo?quote:
Ik ben meer van de Melodic/Folk Metal. Zoals dit:quote:Op maandag 27 februari 2012 20:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Drukke muziek is juist rustgevend. Het overstemt al het ander geluid en prikkels. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Ligt geheel aan de situatie, heb ook alle albums van Yann Tiersen bijv.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:38 schreef Vluchtdeur het volgende:
Nooit begrepen hoe mensen die drukke muziek kunnen waarderen, met alle respect uiteraard.
Nee ik ben meer van de wat rustigere muziek:
e.g.
Wat kan ik van extreme metal verwachten?quote:Op zondag 26 februari 2012 21:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gelukkig maar
Ach ja ik luister naar extreme metal dus waarom niet.
Dat zijn niet mijn zaken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef Sitethief het volgende:
Hallo, Aspie meldt zich
.
En meteen een vraagje, hoe gaan jullie om met mensen die je botweg vertellen dat als zij zoude weten dat ze een ASS kind verwachtte ze een abortus zouden laten uitvoeren.
Dat werd me dus laatst doodleuk door een vake kennis verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld was...
Ik ga niet met zulke mensen om.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef Sitethief het volgende:
Hallo, Aspie meldt zich
.
En meteen een vraagje, hoe gaan jullie om met mensen die je botweg vertellen dat als zij zoude weten dat ze een ASS kind verwachtte ze een abortus zouden laten uitvoeren.
Dat werd me dus laatst doodleuk door een vake kennis verteld alsof het de normaalste zaak van de wereld was...
Dat zeggen ze wel, tot het er echt op neer komt. Dan doen ze het denk ik toch niet.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef Sitethief het volgende:
Hallo, Aspie meldt zich
.
WTF!!>>??quote:Naar eigen zeggen lijdt Stanley A. aan het syndroom van Asperger. Een autistische stoornis die wordt gekenmerkt door de afwezigheid van gewetensangst, reageert forensisch psycholoog Ernst Ameling, die jaren aan het roer stond van de afdeling forensische psychologie van het Pieter Baan Centrum. Dit zijn de psychopaten onder de autisten. Het gebrek aan geweten zit m niet in verwaarlozing in de jeugd, maar in de stoornis zelf. Agressie en geweld kunnen dan ongeremd naar buiten komen.
Hij weet echt niet waar over hij praat. Het slaat gewoon echt helemaal nergens op, en zulke veroorzaken de vooroordelen. Het is te walgelijk voor woorden.quote:
Ik wil er werk van maken... Dit mag hij wel even heel erg goed gaan onderbouwen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij weet echt niet waar over hij praat. Het slaat gewoon echt helemaal nergens op, en zulke veroorzaken de vooroordelen. Het is te walgelijk voor woorden.
Hij zet een groep mensen wegquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:53 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik wil er werk van maken... Dit mag hij wel even heel erg goed gaan onderbouwen.
Wat?!quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:48 schreef Auti het volgende:
Over die gestoorde gozer die dat 15 jarige meisje heeft vermoord;
http://www.telegraaf.nl/b(...)vrouwenkleren__.html
[..]
WTF!!>>??
Dat moeten zij weten.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef Sitethief het volgende:
Hallo, Aspie meldt zich
.
Ik ga een brief schrijven. Als het mij lukt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij zet een groep mensen weg![]()
Ik kan hier zo kwaad om worden
benieuwdquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:56 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ga een brief schrijven. Als het mij lukt.
Zulke mensen zouden eigenlijk in hun volgende leven zelf een abortusquote:
Geloof dat het idee bij reïncarnatie was dat je je in het volgende leven niets van het vorige zou herinnerenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:03 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Zulke mensen zouden eigenlijk in hun volgende leven zelf een abortus
moeten worden. Klinkt haatdragend, maar zo kom je wel achter wat je
zelf zegt...
Hoe komt een psycholoog er bij om dit te zeggen?quote:Naar eigen zeggen lijdt Stanley A. aan het syndroom van Asperger. „Een autistische stoornis die wordt gekenmerkt door de afwezigheid van gewetensangst”, reageert forensisch psycholoog Ernst Ameling, die jaren aan het roer stond van de afdeling forensische psychologie van het Pieter Baan Centrum. „Dit zijn de psychopaten onder de autisten. Het gebrek aan geweten zit ’m niet in verwaarlozing in de jeugd, maar in de stoornis zelf. Agressie en geweld kunnen dan ongeremd naar buiten komen.”
Hmm, ja dat is voor 's nachts wel een idee, maar als ik zelf nog wakker ben en muziek luister of tv kijk niet echt. (En ja, ik besef dat er koptelefoons bestaan, maar die vind ik ook niet prettig omdat ik wel altijd alles om me heen mee wil kunnen krijgenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:38 schreef Auti het volgende:
Oordopjes.
http://www.overtoom.nl/oo(...)17834338&viewSize=30
Tja. Mijn asperger/ADHD mix doet me momenteel geloof ik ff de das om, omdat ik tegelijkertijd behoefte aan rust heb, en ondertussen toch niet de rust heb om gewoon te gaan liggen, een boek te lezen of film te kijken, maar 101 dingen aan 't doen ben die alleen maar meer energie zuigen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:43 schreef Auti het volgende:
Wederom herkenbaar.. maar als je écht rust wilt omdat je tegen overload aan zit dan is het wel een uitkomst hoor. Oordopjes en even rustig liggen of inderdaad een koptelefoon en lekker terugtrekken met muziek. Het is niet anders.. helaas.
Hoe vaak kan je die oordoppen opnieuw gebruiken? Ik gebruik nu oordoppen van de Action. Maar die dempen niet erg goed. En ik heb hier medebewoners met harde muziek.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:46 schreef summer2bird het volgende:
Deze oordopjes helpen mij erg:
http://www.noizezz.com/
Er zit een filter in waardoor je zachte geluiden (zoals voetstappen) niet hoort, harde dingen (als praten of de tv) hoor je weer wel.
Ze kunnen jarenlang meegaan.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:54 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Hoe vaak kan je die oordoppen opnieuw gebruiken? Ik gebruik nu oordoppen van de Action. Maar die dempen niet erg goed. En ik heb hier medebewoners met harde muziek.
Van welke matriaal is het gemaakt? Geen schuim neem ik aan?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:56 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ze kunnen jarenlang meegaan.
Dat las ik iig op een review.
Ik heb ze zelf al een half jaartje
Je moet ze wel af en toe schoonmaken, maar verder zijn het erg goeie oordopjes
Nope,quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:57 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Van welke matriaal is het gemaakt? Geen schuim neem ik aan?
Harde Noizezz op maat worden gemaakt van acrylaat. Harde Noizezz zijn gemakkelijk in en uit het oor te doen en zijn makkelijk schoon te houden. Zachte Noizezz op maat worden gemaakt van biopor.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 19:57 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Van welke matriaal is het gemaakt? Geen schuim neem ik aan?
Ik ga denk Extreem (rood) bestellen, kijken of me banksaldo het deze maand toe laat.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:00 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Nope,
een soort rubber wat goed schoon te maken is.
En ze zijn doorzichtig, dus andere mensen zien ze niet zitten.
Artikel aanpast voor de Telegraaf door de feiten wat aan te dikken?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Oh ja en dat artikel in de telegraaf:
[..]
Hoe komt een psycholoog er bij om dit te zeggen?
Heeft hij dan geen kennis van zijn eigen vak?
Kan hij zich dan niet verdiepen in iemand anders?
Walgelijk. En in en in triest weer.
#Winning!quote:Op woensdag 29 februari 2012 06:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Overigens is nu die quote van die psycholoog uit dat artikel van de telegraaf gehaald...
Ik ga ze ook uitproberen, ik gebruik altijd die gele "schuimpjes" uit mijn link maar ik ben wel benieuwd naar die rode Noizezz. Ik laat wel weten hoe ze bevallen wanneer ik ze binnen heb.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 20:48 schreef Vluchtdeur het volgende:
[..]
Ik ga denk Extreem (rood) bestellen, kijken of me banksaldo het deze maand toe laat.
Ik heb een boos mailtje gestuurd gisteravond.quote:Op woensdag 29 februari 2012 06:17 schreef Ceased2Be het volgende:
Overigens is nu die quote van die psycholoog uit dat artikel van de telegraaf gehaald...
We Are Legionquote:Op woensdag 29 februari 2012 13:11 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik heb een boos mailtje gestuurd gisteravond.
Ik denk dat ik dan niet de enige was.
Totale vernietiging van je trommelvliezen.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:17 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Wat kan ik van extreme metal verwachten?
Terug zeggen dat zijn ouders dat nu waarschijnlijk ook denken omdat het zo dom en kortzichtig is.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef Sitethief het volgende:
Hallo, Aspie meldt zich
.
Er is een verband tussen zulke delicten en ASS alleen wat deze man zegt is inderdaad onzin en enorm kwetsend uiteraard.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:28 schreef summer2bird het volgende:
Oh ja en dat artikel in de telegraaf:
[..]
Hoe komt een psycholoog er bij om dit te zeggen?
Heeft hij dan geen kennis van zijn eigen vak?
Kan hij zich dan niet verdiepen in iemand anders?
Walgelijk. En in en in triest weer.
Die psych? Of die verdachten van die moord op dat meisje?quote:Op woensdag 29 februari 2012 21:47 schreef Riddler86 het volgende:
Misschien is ie zelf wel een psychopaat.
Ik heb een vermoeden dat zijn uitspraken zijn aangedikt en uit zijn verband zijn gerukt televaag stijl. Dus naar alle waarschijnlijkheid kan die man er ook niets aan doenquote:Op woensdag 29 februari 2012 22:03 schreef Riddler86 het volgende:
Diegene die de domme opmerkingen maakte in de televaag.
W T Fquote:Op dinsdag 28 februari 2012 17:48 schreef Auti het volgende:
Over die gestoorde gozer die dat 15 jarige meisje heeft vermoord;
http://www.telegraaf.nl/b(...)vrouwenkleren__.html
[..]
WTF!!>>??
Mijn ervaring; zwaar kut. Gewoon 25 euro weggegooid..quote:Op woensdag 29 februari 2012 08:46 schreef Auti het volgende:
[..]
Ik ga ze ook uitproberen, ik gebruik altijd die gele "schuimpjes" uit mijn link maar ik ben wel benieuwd naar die rode Noizezz. Ik laat wel weten hoe ze bevallen wanneer ik ze binnen heb.
Het mooie is dat je dat niet van tevoren kan weten en dat het dus je reinste onzin isquote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:44 schreef Sitethief het volgende:
Hallo, Aspie meldt zich
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |