Nee, zoals ik al zei het gaat om de beleving, ongeacht of het nou beter of niet klinkt.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:23 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Zal wel door mijn goedkope apparatuur komen, maar ik kan net zo goed genieten van een cd als van een lp.
Lach mij een breuk dat jij denkt dat er allemaal stof op mijn platen zit, ik ga er goed mee om dus die klinken allemaal zoals het bedoeld is.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 17:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, het *prut prut prut* geluid van stofjes onder de naald is onmiskenbaar.
Verder lach ik me een breuk om die "LPs hebben een onbeperkt frequentiebereik"-types hier
Roept de halve wereld met zijn 10 euro kostende naaldje..quote:Op zondag 12 februari 2012 13:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Absoluut niet. Er is niets beter dan LP als het om geluidskwaliteit gaat.
Jij luistert platen in een stofvrije ruimte? Hip! Ook met zo'n kek haarnetje in?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 18:05 schreef Bassen het volgende:
Lach mij een breuk dat jij denkt dat er allemaal stof op mijn platen zit, ik ga er goed mee om dus die klinken allemaal zoals het bedoeld is.
Stofkap, ooit van gehoord?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:27 schreef Catbert het volgende:
[..]
Jij luistert platen in een stofvrije ruimte? Hip! Ook met zo'n kek haarnetje in?
Ja, en d'r komt nooit een stofje onder ofzo?quote:
Clearaudioquote:Op zondag 12 februari 2012 13:32 schreef Daniel1976 het volgende:
Helaas denk ik dan weer niet dat de meeste jongeren zo'n beauty hebben staan:
[ afbeelding ]
Met natuurlijk een goede phone stage:
[ afbeelding ]
Daar kan geen MP3, geen FLAC en geen CD tegen op.
Ik ben geen audiofiel jonge wollah tfoe vies bezem!!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:41 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, en d'r komt nooit een stofje onder ofzo?![]()
Maargoed, ga maar lekker retro doen hoor, ik vind platen ook zeker hun charme hebben. Maar ik moet altijd een beetje lachen om audiofielen die absoluten claimen in iets wat louter subjectief is.
En die klinkt al heel mooi vind ik!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:55 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Clearaudio.
Ik heb 'maar' een instapper:
[ afbeelding ]
Waarom luister je het liefst naar platen?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:16 schreef Dutchlike het volgende:
Ik rijd een brommer uit '71, ik vind analoge camera's kek, heb lang haar, speel gitaar en ik luister het liefst naar platen. TS, kus mijn ballen.
Koptelefoon op, beetje naar het hoesje kijken, tekst doorbladeren, ben gewoon alleen met het album bezig, het ritueel vind ik fijn.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:17 schreef arucard het volgende:
[..]
Waarom luister je het liefst naar platen?
Kan je net zo goed met cd's doen, sterker nog, bij cds zitten vaker dingen als boekjes met tekst dan bij LP'squote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:20 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Koptelefoon op, beetje naar het hoesje kijken, tekst doorbladeren, ben gewoon alleen met het album bezig, het ritueel vind ik fijn.
De meeste LPs die ik heb hebben wel een boekje en dergelijk, met de CD heb je de rest van het ritueel niet. Daarbij heb ik een paar dozen platen van mijn ouders overgenomen dus ik heb gewoon al veel meer platen dan CDs (en breid dan net zo lief die collectie uit i.p.v een cd collectie te beginnen). En kom nou, de plaat heeft iets nostalgisch en mechanisch, je kan op de plaat zelf al de volumewisselingen en dergelijke zien en dat vind ik zelf heel cool om te ontdekken.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:21 schreef arucard het volgende:
[..]
Kan je net zo goed met cd's doen, sterker nog, bij cds zitten vaker dingen als boekjes met tekst dan bij LP's
Ware het niet ik een LP vele malen meer sfeer vind hebben. Speciale uitgaven zoals picture discs vergroten voor mij het plezier van het luisteren naar een LP. Daarnaast kun je met een speciale uitgave van een album toch iets extra's aan je verzameling toevoegen.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:21 schreef arucard het volgende:
[..]
Kan je net zo goed met cd's doen, sterker nog, bij cds zitten vaker dingen als boekjes met tekst dan bij LP's
Ja? Ik heb wel een aantal speciale uitgaven, gewoon om te verzamelen. Maar aan de daadwerkelijke luisterervaring voegt het voor mij persoonlijk niet echt veel toe.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:48 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ware het niet ik een LP vele malen meer sfeer vind hebben. Speciale uitgaven zoals picture discs vergroten voor mij het plezier van het luisteren naar een LP. Daarnaast kun je met een speciale uitgave van een album toch iets extra's aan je verzameling toevoegen.
CD's zijn door mij vervangen door digitale bestanden zoals flac en m4a.
Ok cool, bij een CDtje kan ik zelf niet echt blijven luisteren.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:50 schreef arucard het volgende:
[..]
Ja? Ik heb wel een aantal speciale uitgaven, gewoon om te verzamelen. Maar aan de daadwerkelijke luisterervaring voegt het voor mij persoonlijk niet echt veel toe.
Breathe in breathe out, mkay?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 21:25 schreef HAL9000S het volgende:
Jezus lekker fucking belangrijk waarom mensen graag platen luisteren/kopen/weetikveelwat. Alsof je hier ook maar iets hoeft te verantwoorden. Ook al koop je die dingen alleen maar om ze vervolgens in de fik te zetten of bovenop jezelf te stapelen als je naakt op de grond ligt, who cares?
Oeh ik moet wel een legitieme reden hebben om LP's te bezitten anders zien autistische fokkers me misschien wel als een hipster!!!
/rant.
Hij klink inderdaad als een klok en voor de komende jaren volstaat ie ruimschoots.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 20:51 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
En die klinkt al heel mooi vind ik!
Ik ken hem.
Dat "instap model" van jou heeft ook een adviesprijs van tussen de 1000 en de 1400 euroquote:Op dinsdag 14 februari 2012 22:11 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Hij klink inderdaad als een klok en voor de komende jaren volstaat ie ruimschoots.
Het zal even duren voordat ik 5.000 euro voor en draaitafel neerleg.
Een goed afgestelde S-arm is zuiniger voor (één wand van) de groeven van je platen dacht ik. Ivm werkende krachten bij het draaien. Of dat veel uitmaakt in de praktijk mwa, ik heb alleen S-armen gekend.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 19:55 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Clearaudio.
Ik heb 'maar' een instapper:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |