Met 'slotjesroepers' zijn we ook wat minder blijquote:Op zondag 12 februari 2012 13:17 schreef Merkie het volgende:
Ongeëvenaarde geluidskwaliteit. Slotje.
Wat een gelul. Zelfs een MP3 is van betere kwaliteit.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:17 schreef Merkie het volgende:
Absoluut niet. Er is niets beter dan LP als het om geluidskwaliteit gaat.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Wat een gelul. Zelfs een MP3 is van betere kwaliteit.
Wat een onzin.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Absoluut niet. Er is niets beter dan LP als het om geluidskwaliteit gaat.
Sure...quote:Op zondag 12 februari 2012 13:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lijkt me raar. Wellicht dat sommige oudere mensen het kraken 'mooi' vinden omdat ze dat doet denken aan vroeger, maar het lijkt me niet dat een LP een hogere kwaliteit geluid geeft dan een CD.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Absoluut niet. Er is niets beter dan LP als het om geluidskwaliteit gaat.
Nee, natuurlijk niet. Het is geen mening, het is een feit. LP is analoog, wat betekent dat de "bitrate" in theorie oneindig is.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lijkt me raar. Wellicht dat sommige oudere mensen het kraken 'mooi' vinden omdat ze dat doet denken aan vroeger, maar het lijkt me niet dat een LP een hogere kwaliteit geluid geeft dan een CD.
Jij enorme idioot. Denk je nou serieus dat een nieuwe LP kraakt?quote:Op zondag 12 februari 2012 13:21 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Lijkt me raar. Wellicht dat sommige oudere mensen het kraken 'mooi' vinden omdat ze dat doet denken aan vroeger, maar het lijkt me niet dat een LP een hogere kwaliteit geluid geeft dan een CD.
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:22 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Jij enorme idioot. Denk je nou serieus dat een nieuwe LP kraakt?
Ga eens googlen aub dan weet je het zo waarom een LP betere geluidskwaliteit heeft.
Google ook meteen ff wat een MP3 is zodat ik me niet meer een breuk hoef te lachen om je achterlijke opmerking wat weer ziektekosten scheelt.
Mij een zorg wat die mensen kopen.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als iemand LP's koopt omdat hij dj is of het gewoon kan waarderen, prima. Maar je hebt inderdaad ook van die hipsters die LP's kopen omdat het zo tof ouderwets en lekker vintage is. Dat zijn de ergste.
Dat is hetzelfde soort mensen die dit zou kopen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als jeje lp sample naar mp3 gooit op 44.1/16 krijg je precies dezelfde lp 'kwaliteit'.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:22 schreef Merkie het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Het is geen mening, het is een feit. LP is analoog, wat betekent dat de "bitrate" in principe oneindig is.
Dat is gewoon grappig.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:24 schreef Sapstengel het volgende:
Als iemand LP's koopt omdat hij dj is of het gewoon kan waarderen, prima. Maar je hebt inderdaad ook van die hipsters die LP's kopen omdat het zo tof ouderwets en lekker vintage is. Dat zijn de ergste.
Dat is hetzelfde soort mensen die dit zou kopen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alsof het hun echt daarom gaat.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:17 schreef Merkie het volgende:
Aiiiiii pijnlijke misser.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:18 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Totaal geen behoefte aan inderdaad.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:32 schreef Daniel1976 het volgende:
Helaas denk ik dan weer niet dat de meeste jongeren zo'n beauty hebben staan:
[ afbeelding ]
Met natuurlijk een goede phone stage:
[ afbeelding ]
Daar kan geen MP3, geen FLAC en geen CD tegen op.
Uhuquote:Op zondag 12 februari 2012 13:31 schreef soklos het volgende:
Dat een lp betere geluidskwaliteit heeft dan een CD, is lariekoek.
Tsja dan ben je ook 3000 euro verder. En dan heb je nog geen versterker of speakers.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:32 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Totaal geen behoefte aan inderdaad.
Dan spaar ik liever voor een nieuwe auto.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:33 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Tsja dan ben je ook 3000 euro verder. En dan heb je nog geen versterker of speakers.
verzamelen, geluidskwaliteit, grote cover, geur, het speuren naar koopjes, tweedehands goedkoop, staat mooi in de kast, leuk om door je platen te gaan om er een op te zetten, het is een ritueel doordat je de plaat in de speler moet leggen, kom soms pareltjes tegen die ik anders nooit opgemerkt had.quote:
quote:Op zondag 12 februari 2012 13:34 schreef n8n het volgende:
[..]
verzamelen, geluidskwaliteit, grote cover, geur, het speuren naar koopjes, tweedehands goedkoop, staat mooi in de kast, leuk om door je platen te gaan om er een op te zetten, het is een ritueel doordat je de plaat in de speler moet leggen, kom soms pareltjes tegen die ik anders nooit opgemerkt had.
zoiets
quote:
Ja maar dat is ieder zijn keuze, daar is niets mis mee.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:34 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Dan spaar ik liever voor een nieuwe auto.
Dat zijn wel de minder slimme mensen inderdaad. Helemaal mee eens.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:37 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Ja maar dat is ieder zijn keuze, daar is niets mis mee.
Maar mensen die gaan roepen dat CD / MP3 / FLAC beter is dan een goede LP
Dan heb je het helaas niet begrepen. CD is een aardige compromis voor een LP en het is wat handzamer. MP3 / FLAC is weer prettig omdat je het mee kan nemen op een audio apparaat wat sowieso al niet van denderende kwaliteit is.
Allemaal helemaal niet erg. Maar niet beweren dat het even goed of beter dan een LP is.
Een cd is 44.1 Khz resampling en ook daarbij mis je het een en ander tegenover het analoog opslaan van muziek.
Het gaat om hetgeen hoorbaar is. Zoals ik al eerder aangaf. Theoretisch is het inderdaad zo dat een LP preciezer kan zijn, afhankelijk van de productie. Echter wil dat niet zeggen dat het ook hoorbaar is. Je ervaring daarmee is subjectief.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:38 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Dat zijn wel de minder slimme mensen inderdaad. Helemaal mee eens.
Zeg niet dat de kwaliteit hoger is, al is dat onder laboratoriumomstandigheden wellicht zo. Het is een totaal andere sound die ook elke keer anders is, vinyl leeft, is warmer.quote:
Ja, dat is Ritmo. Als je geen bier drinkt ben je een autist.quote:Op zondag 12 februari 2012 13:41 schreef CSSO het volgende:
TS is toch die zielepoot die een trauma heeft opgelopen door jarenlang gepest geweest te zijn en dat nu moet compenseren met het te pas en te onpas melden dat ie ´uitgaat´en mensen die er iets over zeggen autist te noemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |