Moet je er wel even The Flaming Lips bij zetten natuurlijkquote:Op dinsdag 20 maart 2012 15:52 schreef Norrage het volgende:
Dit moet wel een goed album worden, met al die bijdrages
1. 2012 (feat. Ke$ha & Biz Markie)
2. Ashes In The Air (feat. Bon Iver)
3. Helping The Retarded To Know God (feat. Edward Sharpe)
4. Supermoon Made Me Want To Pee (feat. Prefuse 73)
5. Children Of The Moon (feat. Tame Impala)
6. That Ain’t My Trip (feat. Jim James)
7. You, Man? Human? (feat. Nick Cave)
8. I’m Working At NASA On Acid (feat. Lightning Bolt)
9. Do It! (feat. Yoko Ono)
10. Is David Bowie Dying? (feat. Neon Indian)
11. The First Time Ever I Saw Your Face (feat. Erykah Badu)
12. Thunder Drops (feat. New Fumes)
13. I Don’t Want You To Die (feat. Chris Martin)
Er komen wel wat ouwe Amsterdammers in het trivia topic.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 23:40 schreef tim. het volgende:
[..]
Dit is niet clean of nieuw, en ik ken de muziek van tune-yards niet (dacht dat dat ook galmelektronica was), maar dit wil ik wel kwijt, misschien vind je het goed:
Met dank aan oudgediende emokid!
Over Ultra moet ik eens lezen, is nu veel in de publiciteit. Z heeft het gemist/was te jong, is er een andere user die in de jaren tachtig in dat circuit verkeerde?
Wel een heel klein sneertje naar Birdy danquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind het alleen al eenwaard omdat hij zegt dat het van Bon Iver is en een sneertje uitdeelt naar Birdy.
Verder klinkt het wel oké, niet echt bijzonder.
Daar kan ik wel inkomen... Alleen POP ETC? wat een boutnaam. Maar ze hebben een tof liedjequote:Op maandag 26 maart 2012 15:19 schreef Norrage het volgende:
The Morning Benders veranderen hun naam, omdat het kennelijk een homo-scheldwoord is
Nu gaan ze POP ETC heten
http://oor.nl/#news/10261/the_morning_benders_veranderen_van_naam
Toch niet van Poppers? Die drug die homo's gebruiken om lekker los te komen daar beneden?quote:Op maandag 26 maart 2012 15:19 schreef Norrage het volgende:
The Morning Benders veranderen hun naam, omdat het kennelijk een homo-scheldwoord is
Nu gaan ze POP ETC heten
http://oor.nl/#news/10261/the_morning_benders_veranderen_van_naam
Ja, ze zijn een erg leuke band. Lang niet meer gelusiterd though, maar weer eens doenquote:Op maandag 26 maart 2012 17:23 schreef portie het volgende:
[..]
Daar kan ik wel inkomen... Alleen POP ETC? wat een boutnaam. Maar ze hebben een tof liedje
WOensdag shearwaterquote:
Nee, ik kan nietquote:
quote:
Was erg goed! Wel een beetje eentonig live (ik mis de veelzijdigheid die ik over de verschillende albums wel hoor). Maar de 1 uur 15 minuten was dan ook een prima tijd!quote:
Heb je het nou over het hele album, of over die single??quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:31 schreef N.i.c.k het volgende:
Misschien wurm geslagen door de 'dwdd'over exposure, dan wel niet meegaan in de heisa, en hem enkel naar rato van kwaliteit waarderen :p?
Ik kan ook niks met het nummer, dat wel een knip en plak compositie lijkt van wat eerst 15 nummers waren. Een beetje als de hype van het fusion koken, die drang om zoveel mogelijk stijlen te mixxen, totdat je iedere identiteit verliest en slechts stijlloze muziek overhoudt.
Het is inderdaad too much, met name dat einde gaat nergens meer over. Ik zou dan ook zeggen; spreek je uit. Durf te kiezen,ipv denken artistiek en cultureel heel verantwoord bezig te zijn door een soort muzikaal relativisme.
Maar dat vind ik in zijn algemeenheid. Die cross-overs zijn leuk. Klassiek meets pop, meets hiphop etc. Maar eigenlijk staat alleen de combinatie an sich nog centraal zonder dat de muziek op zijn eigen merites beoordeelt wordt. Makkelijk waardering oogsten, omdat het zo verantwoord wordt bevonden.
Dus Kyteman. Ga klezmer spelen, of maak hip hop als Relax, of ga popliedjes met een trompet maken. Maar kies. Je componeert niet voor volkskrant recensenten.
Zo, mijn mening
Het eerste album vond ik niks. Het Kytecrash album vond ik dan al wel met vlagen beter. En deze weet ik zojuist nog niet. Ik ben denk ik niet zo'n fan van deze muziek.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:10 schreef Norrage het volgende:
http://open.spotify.com/artist/1b4TI03HCPgv8pizohyjRB
De nieuwe Kyteman staat op spotify. Ik vind het niet meevallen....
Maar live zal het wel weer helemaal overweldigend fantastisch zijn
Het is nu een beetje een mix van klassiek, jazz, postrock, hiphop, opera, orkest en een heel klein beetje pop. Wat teveel van het goede
Ik vond het eerste album verschrikkelijk (met uitzondering van Sorry en 1 nummer). Kytecrash ook relatief waardeloos album, maar wel te pruimen. Kyteman is echt alleen live de moeite waard,vind ik...quote:Op vrijdag 30 maart 2012 22:41 schreef Breach het volgende:
[..]
Het eerste album vond ik niks. Het Kytecrash album vond ik dan al wel met vlagen beter. En deze weet ik zojuist nog niet. Ik ben denk ik niet zo'n fan van deze muziek.
Al is 'Sorry' geniaal natuurlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |