abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108534621
Heb je ondertussen de pup al?
pi_108535838
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:28 schreef Resistor het volgende:
Je wilt geen kleine hond, en je komt op een border collie uit :?
BC's zijn lieve, energieke maar niet al te grote honden.

Als ik de ruimte en tijd zou hebben zou ik voor een boerboel gaan, mooie honden met karakter.
Bezint eer ge begint ;)
Als je een boerboel treft die uit lijnen komt die al een aantal generatie's hier zijn gefokt en op een zacht karakter zijn gefokt dan kan het meevallen. Maar heb je er 1 uit directe zuid afrikaanse lijnen, of die op oorsprong zijn gefokt ipv de zachtere aanpassing voor hier maak dan je borst maar nat.
Dan hoop ik dat je niet van veel volk over de vloer houdt ;)

Boerboels zijn alles behalve beginnershonden, niet eens honden voor de mensen die wel wat ervaring hebben, alleen voor de zeer ervaren eigenaar die in staat is om met zachtheid wel heel duidelijk op te voeden en zelfs dan is de kans meer dan redelijk aanwezig dat het nooit een heel sociale hond wordt naar vreemden toe.

Ooit nog voor een 3de hond naar boerboels gaan kijken, zo mooi, kreeg een pup in handen, de moeilijkste reu uit het nest, met naam, of ik die aub wilde kopen, maar we hadden toen ook een tosa reu en daar voorzagen we grote problemen mee, dus dat hebben we niet gedaan toen.

Nu we wel weer een joekel konden nemen en we toe waren aan hond nummer 5 ben ik voor mijn ultime hond gegaan, de fila ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 29 februari 2012 @ 14:37:39 #128
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108544391
Ik vind de term 'beginnershond' een nogal vreemde. Als je eerst tien jaar een schoothond formaat kuttenlikker gehad hebt, dan is de stap naar een ander ras met dito gedrag waarschijnlijk even groot als dat je nog nooit een hond gehad hebt. Alles hangt samen met de opvoeding van het beest en wat je wilt.

In de beginpost heeft ts al aangegeven dat ie wat met de hond wilde gaan doen. Ik denk dat een puppiecursus en vervolg trainingen gaat doen bij een hondensportvereniging. Dat doen is belangrijker dan al ervaring met honden hebben. Juist daar leer je ermee om te gaan, leer je wat je kunt doen met de hond en haal je het beste uit de hond.
Ook hoi !
  woensdag 29 februari 2012 @ 21:22:42 #129
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_108561732
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 09:00 schreef Franknfurter het volgende:
Heb je ondertussen de pup al?
Nee nog niet, a.s zondag gaan we erheen :)
Wachten duurt lang...

We gaan inderdaad een puppycursus doen met vervolgtrainingen, gehoorzaamheid/behendigheid etc.
Verder wil ik het in verloop van tijd een beetje aanzien hoe alles gaat, en wat we nog meer willen/kunnen doen.

We zullen het wel zien, ik weet zeker dat het wel goed komt allemaal.
Heb nog nooit problemen gehad met een hond.. en heb behoorlijk veel verschillende honden meegemaakt.

Wat mij betreft mag het wel zondag zijn!
'even' 2x 3,5 uur rijden :P
pi_108579671
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:37 schreef Inlognaam het volgende:
Ik vind de term 'beginnershond' een nogal vreemde. Als je eerst tien jaar een schoothond formaat kuttenlikker gehad hebt, dan is de stap naar een ander ras met dito gedrag waarschijnlijk even groot als dat je nog nooit een hond gehad hebt. Alles hangt samen met de opvoeding van het beest en wat je wilt.

In de beginpost heeft ts al aangegeven dat ie wat met de hond wilde gaan doen. Ik denk dat een puppiecursus en vervolg trainingen gaat doen bij een hondensportvereniging. Dat doen is belangrijker dan al ervaring met honden hebben. Juist daar leer je ermee om te gaan, leer je wat je kunt doen met de hond en haal je het beste uit de hond.
Niet mee eens, er zijn wel degelijk rassen die geschikter zijn als beginnershond en honden die minder of zelfs absoluut niet geschikt zijn voor beginners.
Met een boerboel wil je geen beginnersfouten maken, als je die als pup krijgt moet dat allemaal lekker soepel gaan, je hebt dan niet de luxe om samen met je hond te leren hoe het moet.
Maak je daar fouten mee dan heb je een fikse kans op een gevaarlijke hond, niet op een hond die niet alleen kan zijn of aan de lijn trekt, wat echt al erg genoeg is.

Koop je een leuke goedgefokte golden dan kan je je wat foutjes permiteren, mischien dat de hond dan niet zo braaf is als hij zou kunnen zijn, maar gevaarlijk wordt het niet zomaar.
Bij de (oorspronkelijke) kuddebewakers, wakers, sommige (zelfstandige) jagers e.d. gaat het veel sneller fout.

Tuurlijk heeft elk ras zijn eigen dingen en moet je daar alsnog voor bijleren als baas, maar er is een enorm verschil tussen een paar dingetjes bijleren die bij die hond passen(waarbij je al in staat bent je heel snel aan te passen, je genoeg pijlen op je boog hebt) en alles van de grond afaan moeten leren.

De wat nare term kuttenlikker heeft hier niets mee te maken, veel van die kuttenlikkers zijn niet echt hele goede beginnershonden, wat dan ook wel te merken is aan het gedrag van velen. Alleen zijn ze klein waardoor ze een stuk minder schade veroorzaken dan een boerboel van een kilo of 50 a 60.

Het ene ras is ook makkelijker op te voeden dan het andere ras, een goedgefokte golden is een makkie, een rastypische jack russel is dat niet.

De ts doet wel een verstandige keuze, is niet onervaren, weet erg goed wat hij wil, weet goed waar hij aan begint. Maar iemand met 0,0 ervaring met honden zou ik een border afraden, niet omdat die nu zo gevaarlijk kan worden, maar omdat mensen dan misschien niet goed inschatten hoeveel zo'n hond nodig heeft, wat in de praktijk nare neurotische borders oplevert die met wat pech overgaan op mensen drijven van ellende.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:42:44 #131
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_108588162
quote:
Qua africhten enz lijkt mij een Bordercollie -...- nog het best.
klopt
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_108594531
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:42 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

klopt
Of een Blue Heeler, wel drukke beesten.
  zondag 4 maart 2012 @ 22:31:01 #133
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_108722535
We hebben hem mee genomen!
Echt een leuk beest, kan goed met de katten overweg en is niet schuw tegen vreemden.
Hij volgt mij overal, ook buiten.. soms twijfelt hij even maar als ik hem dan roep komt hij er meteen blij aan rennen.
Hij heet trouwens Misha (miesjha)

Heb natuurlijk al foto's gemaakt, morgen maak ik wel nieuwe en betere.. dus voor de liefhebbers;

pi_108723376
O+ wat een leuk beestje
pi_108736591
Hoe issie de eerste nacht doorgekomen?
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 5 maart 2012 @ 12:06:12 #136
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_108736698
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:03 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoe issie de eerste nacht doorgekomen?
De nacht ging goed, lag gewoon rustig te slapen, rond 6:00 uur werd hij wakker en begon hij te piepen, dus heb ik hem even achter thuis laten plassen.. daarna ging hij steeds weer piepen en ondertussen spelen (aandacht trekken)

Ging dus wel goed opzich :P heb alleen geen wekker meer nodig.
  maandag 5 maart 2012 @ 12:15:11 #137
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_108736982
Wat een leukerd, waar heb je 'm nou vandaan? ;).
Veel plezier met hem *O* .
KuikenGuppy
  maandag 5 maart 2012 @ 12:51:55 #138
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_108738251
aaah, hebbon
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_108739248
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:06 schreef some1_eddy het volgende:

[..]

De nacht ging goed, lag gewoon rustig te slapen, rond 6:00 uur werd hij wakker en begon hij te piepen, dus heb ik hem even achter thuis laten plassen.. daarna ging hij steeds weer piepen en ondertussen spelen (aandacht trekken)

Ging dus wel goed opzich :P heb alleen geen wekker meer nodig.
Ah dat klinkt heel goed :-) geen aandacht aan geven he aan het janken. Anders blijft dat gaan.
I solemnly swear i'm up to no good
  maandag 5 maart 2012 @ 13:45:23 #140
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_108740008
Ik heb hem gewoon particulier gekocht van mensen die meerdere Border Collies hebben, allemaal schapendrijvers.
De ouders waren ook aanwezig, hebben een zeer goed karakter allebei :)

Ik geef hem zeker geen aandacht als hij gaat janken, ik ga alleen met hem naar buiten als hij jankt omdat hij z'n behoefte moet doen. Er zit genoeg verschil tussen het janken van aandacht trekken en het janken van dat hij zijn behoefte moet doen.

Net zijn we nog even met hem in 2 winkels geweest, hij liep op zich best goed mee (heeft nog nooit een riem omgehad..) maar schrok wel van harde geluiden (karretjes enz.)
Dat is ook logisch, op den duur wou hij niet verder lopen dus heb ik hem opgetild en bij de kassa weer neer gezet en naar de auto gelopen, nu ligt ie in coma in zijn mand :P
  maandag 5 maart 2012 @ 13:46:42 #141
37769 erodome
Zweefteef
pi_108740056
Cute!!!!!!!!!
pi_108740267
Aaaahw O+
pi_108740381
wat een cool ventje :) ben benieuwd naar de nieuwe foto's! :D
  maandag 5 maart 2012 @ 20:58:16 #144
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_108757785
Vandaag ben ik er niet aan toe gekomen om foto's te maken, en nu ligt ie weer te pitten :P

Meer foto's komen binnenkort wel..
  dinsdag 6 maart 2012 @ 06:48:42 #145
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_108770899
Gister ging het zo goed, vannacht was het een hel!!!

Misha heeft echt de hele nacht lopen blaffen, ik had een barricade gemaakt zodat hij niet naar de woonkamer kan, maar die heeft niet geholpen.. Gelukkig geen schade in de woonkamer.
De buren kunnen wel denken dat hier iemand vermoord werd in huis ofzo!
Misha is misschien een uurtje of 2 stil geweest, de rest van de tijd heeft ie geblaft, EN HOE!
Wat een lawaai kan er in zo'n klein hondje zitten :P

Vannacht gaat hij maar mooi in de bench, in de bijkeuken.. dan zit er nog een extra deur tussen hem en ons dus dan horen we hem ook niet zo goed :P

's avonds is ie trouwens erg bang buiten voor alles.. wil ook niet plassen enz, alleen achter thuis..
  Moderator dinsdag 6 maart 2012 @ 07:09:55 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_108770973
Oh ja, puppy lusten en puppy lasten :) herkenbaar.

Weten je buren dat heb je een pup in huis hebt en dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt? Niet dat ze straks gaan klagen ;)

Oh en s avonds buiten plassen is vooral veel oefenen. Je wilt straks geen grote bange hond die alleen maar achter je huis plast! Dus tijd uittrekken en oefenen.

Maar volgens mij doe je het hartstikke goed :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 6 maart 2012 @ 09:15:54 #147
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_108772325
Weet niet wat voor bench je hebt, welk formaat. Maar als het beestje nog niet zindelijk is, moet je de ruimte 's nachts in de bench kleiner maken. Een pup plast en poept niet graag in zijn eigen plekje en zal het dus op moeten houden. Als je dan gelijk naar buiten gaat 's ochtends zal ie dan ook wel snel willen plassen, ook als het aan de voorkant is.

Echt een lief beestje om te zien. Leuke tekening op zn kopje ook O+
Ook hoi !
pi_108797024
Ah, wat een schatje is Misha O+ !

En die slapeloze nacht, heel herkenbaar :') Afgelopen week hier ook zo'n nacht gehad toen we de methode 'negeer het janken' toe hebben gepast. Inmiddels hebben we iets gevonden dat voor onze pup (net 9 weken) werkt, misschien heb jij er ook iets aan. 's Avonds gaat onze pup na een laatste rondje lopen de bench in met een klein lekker koekje oid en baasje/vrouwtje zit er naast tot de pup in slaap valt. Geen contact maken, niet praten, alleen fysiek zo dicht mogelijk naast de pup aanwezig zijn en rustig ademen terwijl de lampen uit zijn. Pup piept misschien één of twee keer, maar valt binnen 20-30 minuten in slaap en baasje/vrouwtje kan stilletjes opstaan en naar bed. Als het nodig is midden in de nacht (uur of 3/4) de wekker zetten, hondje snel even naar buiten, daarna in de bench en er weer naast zitten tot de pup slaapt. Het duurt even, maar geen nachtelijk gejoel meer hier. Uiteindelijk went de pup aan het alleen slapen en hoef je er ook niet meer bij te zitten voor hij/zij inslaapt :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 6 maart 2012 @ 21:15:52 #149
313458 Zonnetje1981
always look on the bright side
pi_108798014
Wat een schatje!! Heel veel plezier en vooral succes met het 'opvoeden' maar dat gaat volgens mij helemaal goed komen!!

Meer foto's pls :P
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:58:39 #150
319025 some1_eddy
╭∩&#95
pi_108803321
Het lopen ging net opzich al wat beter, vandaag zijn we naar een plek geweest waar veel auto's rijden, hij wou daar totaal niet lopen. bij elke auto ging hij tussen mijn benen zitten waarop ik hem negeerde en rustig verder liep.
Hij volgde me wel, alleen het duurde een tijdje.. maar goed, hij heeft dat allemaal ook nog nooit meegemaakt.
De weg naar huis weet hij wel in ieder geval, hij ging het liefst vol gas naar huis gerend :P

Vannacht gaat Misha in de bijkeuken, nog niet in de bench, maar die staat wel gereed voor gebruik.
Daar kan hij janken zoveel hij wil maar dan hoor ik hem boven toch niet zo hard dus slaap ik er wel doorheen :P dan is hij morgenvroeg om 6:00 uur weer aan de beurt voor aandacht. :7

Vannacht heeft hij niks gedaan op de kranten, dus dat zindelijkheid komt wel goed.
Hij doet overdag ook nooit wat in huis, en buiten doet hij alleen wat op gras.. op modder doet hij ook niks.

Goed... eerst maar weer een nachtje overleven, ditmaal dus in de bijkeuken waar ik hem vrijwel niet hoor.
Mocht dit nog niet goed gaan dan zal ik kijken naar een andere oplossing.

Is het trouwens ook wat als ik een radio zachtjes aanzet bij hem? zodat hij wel geluid om zich heen heeft (pratende mensen enz.)

Zal morgen eens kijken als ik foto's kan maken, ben er niet aan toe gekomen vandaag :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')