+1quote:Op zondag 12 februari 2012 10:55 schreef Asyniur het volgende:
mignonne, mooie foto!
Jammer Claudia, dat je niet afscheid hebt kunnen nemen, maar wel fijn dat je terug kunt kijken op een mooie periode.
quote:Op zondag 12 februari 2012 12:19 schreef DJMO het volgende:
voeden is hier sinds vannacht heel pijnlijk .. Geert blijft (bewust?) bijten en huilt wel als ik van schrik au roep, maar 't maakt niet genoeg indruk om helemaal niet meer te doen. ik Durf 'm amper meer aan te leggen atm zo'n pijn doen m'n tepels
hij is bezig met kiezenquote:Op zondag 12 februari 2012 13:12 schreef Nirak het volgende:
[..]ik zou haast zeggen: kusje erop. Maar daar krijgen we praat van
Komen er nieuwe tandjes bij dat hij dit ineens doet?
Foboquote:Op zondag 12 februari 2012 12:38 schreef gogosweden het volgende:
ben ik de enigste die hier soms komt kijken in hoop op tetten?
Gewoon straks slapend voedenquote:Op zondag 12 februari 2012 19:15 schreef DJMO het volgende:
ik heb ten einde raad Geert maar een flesje met verdunde vruchtensiroop gegeven zodat hij toch iets kan drinken maar het is geen blijvende oplossing natuurlijk
hij ligt nu ook op de speen te kauwen en er met z'n tanden aan te trekken ... ik heb echt vanalles geprobeerd .. tot aan dentinox voor 't aanleggen toe..quote:Op zondag 12 februari 2012 19:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon straks slapend voeden. Eerder gaat er hier ook geen tepel meer richting jaws.
quote:Op zondag 12 februari 2012 19:21 schreef Juud79 het volgende:
Hier een meisje van 8 maanden, dus ook net zo lang bv.
*Trots en blij*
dit.quote:Op zondag 12 februari 2012 21:39 schreef Ticootje het volgende:
Oh maar als dame bijt dan spreek ik ook streng toe en dan mag ze idd niet meer drinken. Tot nu toe was dat dan wel even genoeg. Maar vandaag deed ze het meteen nog eens.
hoe lang laat jij haar trouwens niet meer drinken (ook al geeft ze wel aan dorst te hebben) ? ik begin trouwens te twijfelen op 't moment of het niet meer is dat Geert bijt omdat hij juist iets anders wil dan drinken .. dat hij zeg maar bijt omdat hij verzadigd is en gewoon wil kroelen ofzoquote:Op zondag 12 februari 2012 21:39 schreef Ticootje het volgende:
Oh maar als dame bijt dan spreek ik ook streng toe en dan mag ze idd niet meer drinken. Tot nu toe was dat dan wel even genoeg. Maar vandaag deed ze het meteen nog eens.
regeldagen kunnen tot een week aanhouden .. afhankelijk van hoe snel de productie zich aanpast. (is niet wat je wil horen wellichtquote:Op zondag 12 februari 2012 21:48 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik kom hier namens een vriendin even vragen hoelang regeldagen ongeveer horen te duren. Ik kan dankzij hier meelezen heel veel van haar vragen beantwoorden dus daar voor hulde damesmaar ik weet niet zo goed wat normaal is qua regeldagen. Haar meisje is nu pas 12 dagen oud en dit is regeldag 4. Wellicht is het normaal maar ik wil ook zeker niet dat ik zeg dat het normaal is maar dat ze toch niet helemaal in de vraag kan voorzien. Het kindje is nog te jong om wel wat reserves te hebben maar nu met regeldag nummer vier is moeder wel aardig op en zou ze het liefst ingrijpen in het oneindige drinken door vermoeidheid.
Het is niet mijn vermoeidheid dus ik kan het wel hebben hoorquote:Op zondag 12 februari 2012 21:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
regeldagen kunnen tot een week aanhouden .. afhankelijk van hoe snel de productie zich aanpast. (is niet wat je wil horen wellicht)
-toevoeging- ze zou kunnen proberen door bij te kolven, sneller haar productie op te krikken, maar dat zou ik alleen doen in overleg met een lk.
anderzijds DML: Geert heeft er nog nooit meer dan anderhalf uur tussen gelaten muv de nacht of in de doek / wagen als we onderweg waren. Ik ben er aan gewend geraakt, maar zoals vandaag deed het pas echt pijnquote:Op zondag 12 februari 2012 22:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik ga morgen even navragen hoe het gaat en haar dat anders inderdaad adviseren. Ik had al gehint richting een lactatiekundige omdat er ook al bij mij op was gekomen dat regeldagen niet over lijken te gaan als er ergens anders iets fout gaat.
Zelfs tot een jaar of drie hebben wij ondervonden.quote:Op maandag 13 februari 2012 06:47 schreef Claudia_x het volgende:
Het hele idee is juist dat een baby uitstekend van borstvoeding alleen kan leven.
Kidding, bij jouw eigen kinderen? Die zien er toch niet uit alsof ze iets tekort zijn gekomen, heerlijk blozend en gezond.quote:Op maandag 13 februari 2012 08:28 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Zelfs tot een jaar of drie hebben wij ondervonden.
Gewoon tot ze weer meldt ...quote:Op zondag 12 februari 2012 21:45 schreef DJMO het volgende:
[..]
hoe lang laat jij haar trouwens niet meer drinken (ook al geeft ze wel aan dorst te hebben) ? ik begin trouwens te twijfelen op 't moment of het niet meer is dat Geert bijt omdat hij juist iets anders wil dan drinken .. dat hij zeg maar bijt omdat hij verzadigd is en gewoon wil kroelen ofzo
Het helpt je op de korte termijn misschien om er iets in te krijgen, maar sta je er ook bij stil wat je er op de lange termijn mee bereikt? Ik houd mezelf voor ogen dat het fijn is als ze opgroeien tot grote kinderen en volwassenen die eten wat ze nodig hebben en openstaan voor een verscheidenheid aan smaken. Daarvoor moeten ze enerzijds zelf leren wanneer ze honger hebben en wanneer ze zich verzadigd voelen en anderzijds moeten ze zoveel mogelijk verschillende dingen binnenkrijgen. Op dat tweede front boek je door aan te dringen wel kleine overwinningen, maar ik heb zelf het idee dat het voor de lange termijn niet het beste is.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:26 schreef Zana het volgende:
Hier is voornamelijk het avondeten een probleem, dingen die die eerst wel heeft gegeten, wil die opeens niet meer of niet meer in die vorm.
Ik kom aan met het eten, hij kijkt, en soms denk ik echt wel teleurstelling in zijn gezicht te zien. Ik wil hem ook niet dwingen en hoofd wegdraaien, met de handen op het eten slaan, uitspugen en eten naar beneden gooien, zijn ook voor mij een teken om te stoppen, maar aan de ander kant, een beetje aandringen en moed toespreken helpt soms wel en dan gaat er toch iets in.
Het enige probleem dat ik signaleer in wat je schrijft, is dat jij ergens controle over wil hebben, waar je geen controle over kúnt hebben. En mijns inziens ook niet moet willen. Ook een baby is een mens met een eigen wil en als hij niet wil eten of proeven, dan is dat toch gewoon prima? Je man zou jou ook niet moeten proberen te forceren te eten als je vol zit of geen trek hebt. Als hij honger heeft, laat hij het echt wel aan je weten. En wat BM ook al zegt, borstvoeding op verzoek is genoeg! Daar zit werkelijk alles in wat hij nodig heeft. Zelfs een volwassene zou het prima doen op alleen borstvoeding, alleen die hoeveelheid benodigde moedermelk kan geen vrouw aanmakenquote:Op maandag 13 februari 2012 09:26 schreef Zana het volgende:
Hier is voornamelijk het avondeten een probleem,
De oudste at nog bijna niks toen hij naar de kleuterschool ging, op 2,5 jaar hier. Die groeide op borstvoeding en olijven.quote:Op maandag 13 februari 2012 09:18 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Kidding, bij jouw eigen kinderen? Die zien er toch niet uit alsof ze iets tekort zijn gekomen, heerlijk blozend en gezond.![]()
SPOILER: resultaatOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ja hoor, geen enkel probleem.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:12 schreef sverbern het volgende:
@bitterend: sterkte!
@p_iglet: oei, goede vraag! 'Mijn' Joris is bijna 5 maanden en als ik een hele dag niet zou kolven zou ik dat zeker wel voelen! Hoewel ik wel gemerkt heb dat als ik bijv om 10 uur echt goed leeg kolf ik het wel tot het einde van de middag trek. Maar van 7 tot 6... dat zou bij mij niet gaan. Is het evt een optie om alleen de handkolf mee te nemen (bij mijn PISA zit een handkolf-optie) en op de wc even de ergste druk eraf te kolven? Niet ideaal maar in geval van nood.
Een vraagje uit nieuwsgierigheid:
ze zeggen altijd dat moedermelk zich constant aanpast aan de behoeften van je kindje. Nu heb ik vandaag 2 voedingen uit de vriezer in de koelkast gezet voor morgen en 2 voedingen ingevroren die ik vandaag gekolfd heb. Zodat de melk die in de vriezer staat niet over de datum gaat. Maar die voedingen zijn uit november; toen was Joris 2 maanden! Is die melk wel voedzaam voor een Joris van bijna 5 maanden?
Maak me geen zorgen hoor maar vraag het me wel af.
Grappig, Joris en Joris schelen volgens mij maar een week of 2/3. Onze Joris is van 22 augustus.quote:Op maandag 13 februari 2012 22:12 schreef sverbern het volgende:
@bitterend: sterkte!
@p_iglet: oei, goede vraag! 'Mijn' Joris is bijna 5 maanden en als ik een hele dag niet zou kolven zou ik dat zeker wel voelen! Hoewel ik wel gemerkt heb dat als ik bijv om 10 uur echt goed leeg kolf ik het wel tot het einde van de middag trek. Maar van 7 tot 6... dat zou bij mij niet gaan. Is het evt een optie om alleen de handkolf mee te nemen (bij mijn PISA zit een handkolf-optie) en op de wc even de ergste druk eraf te kolven? Niet ideaal maar in geval van nood.
Een vraagje uit nieuwsgierigheid:
ze zeggen altijd dat moedermelk zich constant aanpast aan de behoeften van je kindje. Nu heb ik vandaag 2 voedingen uit de vriezer in de koelkast gezet voor morgen en 2 voedingen ingevroren die ik vandaag gekolfd heb. Zodat de melk die in de vriezer staat niet over de datum gaat. Maar die voedingen zijn uit november; toen was Joris 2 maanden! Is die melk wel voedzaam voor een Joris van bijna 5 maanden?
Maak me geen zorgen hoor maar vraag het me wel af.
Hahahahahaquote:Op maandag 13 februari 2012 22:55 schreef Nirak het volgende:
Piglet, ik zie het ineens voor me! Je koopt zo'n handsfree kolfset
nirak denkt nu in plaatjes.. Iets met een varkentje achter het stuur van een auto met een koofset aan de borst![]()
Ohw wat klinkt dat ergquote:Op maandag 13 februari 2012 19:52 schreef bitterend het volgende:
wat ik zo erg vind is dat ze helemaal wanhopig aan het zoeken isik maak me over de hoeveelheden niet zo heel veel zorgen maar wat betekend het emotioneel voor haar? dat maakt me zo verdrietig
Ivm werk kolf ik ook veel. En dat gaat best goed, moet ik zeggen. Ik denk dat je op forums vooral mensen tegen komt die er problemen bij ondervinden en dus vragen stellen.quote:Op maandag 13 februari 2012 23:31 schreef Sannne het volgende:
Ik heb vandaag een baan aangeboden gekregen. Of ik het doe weet ik nog niet, of het mogelijk is ook nog niet, maar dan zal ook Elise aan de fles moeten.. Of echt vast voedsel.
Ben heel bang dat ik net als bitterend zit straks, zo zielig!!
Heb je de borst nog geprobeerd? Of nog steeds geen resultaat?quote:[b]Op maandag 13 februari 2012 22:32 schreef Sandous het
Ik ben vandaag ook 10 uur weggeweest (werken), hij was zo blij toen ik er was (lachen), maar was na 5 min. ontroostbaar, wilde geen fles geen speen.. mamahonger
Het kan dat het vandaag zomaar weer beter gaat he?quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:09 schreef bitterend het volgende:
Dank dames![]()
ik werk nog niet, in april pas maar ik heb colleges aan de uni...maar als het blijft niet goed gaan dan pik ik het in een latere stadium op
mijn baby is belangrijker
live voeden zal niet gaan terwijl ik werk want de opvang is 30 minuten rijden van werk
heb haar net weer weg gebracht en zat daarna in tranen in de autoik heb ook gevraagd of ze me wilden bellen als het niet ging want dan kom ik meteen terug
Nou dat probleem dus.. Want dan kreeg ik ze aan de telefoon en dan hoorde ik dat ze inderdaad niet wilde drinken.. Dat ze van alles proberen... Dan zat ik weer... Shitzooi.. Over een uurtje weer bellen... Zelfde verhaal.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:17 schreef bitterend het volgende:
Tico ja dat hoop ik...ik ga niet bellen denk ik ben bang dat ik het niet trek dan tot 4 uur
Juud ik heb gevraagd of ze inderdaad wat anders wouden proberen dan een fles...maar denk niet dat het echt een honger probleem is meer dat ze lekker bij mama wil...en dat doet me gewoon zo veel pijn![]()
Nee, ze weigert. Maar drinken uit een beker gaat nu wel een beetje beter. Kolven gaat trouwens prima en als ik deze baan krijg kan ik tussen de middag live gaan voeden!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Ivm werk kolf ik ook veel. En dat gaat best goed, moet ik zeggen. Ik denk dat je op forums vooral mensen tegen komt die er problemen bij ondervinden en dus vragen stellen.
Mijn dochter drinkt nu ongeveer 700cc en daarvan kolf ik er minimaal 600. Alleen haar laatste avond-flesje bestaat uit kv. Maar dat is opzetterlijk (en al lang) zo, omdat ze dan beter doorslaapt. Aan fysiek contact komt ze echt niet te kort bij mij...en daar was ik wel eerst bang voor..als ik geen borstvoeding zou geven maar wel moedermelk.
Ik vind het ook fijn dat papa 's avonds een voeding (lees flesje moedermelk) voor zijn rekening kan nemen. En ik vind het tof om te zien dat zij een hele goede eigen band met elkaar op aan het bouwen zijn.
Kijk gewoon waar jij je prettig bij voelt.
Hoe drinkt je dochter eigenlijk uit een flesje? Lukt dat goed?
Verder is het van belang dat men eerlijk is over borstvoeding. Ik wil niet zeggen dat ik me door de folders van de thuiszorgorganisatie voor de gek gehouden voelde, maar het scheelt niet veel. Mijn beeld van borstvoeding was dat het makkelijk zou zijn, en door alle promotie had ik er soort romantisch beeld bij gekregen. Vooropgesteld dat ik eigenlijk nog best een makkelijke borstvoedingsperiode heb gehad tot nu toe, ondanks dat het vijf volle dagen duurde voordat het op gang kwam, daarop weken durende stuwing volgde die vervolgens overging in een flinke dip. Ik heb geen tepelkloven, permanent weigerend kind etcetera gehad en prijs me derhalve best gelukkig.quote:De borst normaal noemen, houdt wel een diplomatisch dilemma in.
Zeg je dan ook dat vrouwen niet minder borstkanker krijgen als ze voeden, maar méér als ze de borst laten of kort voeden? Dat kinderen niet minder kans op leukemie of andere kankers hebben, maar een verhoogd risico bij melkpoedergebruik. Dat hart- en vaatziekten, problemen met de luchtwegen, longontsteking, ziekenhuisopnamen niet statistisch verminderen met, maar vaker voorkomen zonder borstvoeding? Dat borstvoeding geen voordelen heeft, maar melkpoeder risico's?
Touché! Jemig, wat is dat eerste stuk slecht.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 11:38 schreef Bleie het volgende:
Nou, ik denk dat Pietje gewoon een regeldag had gisteren. Vannacht maar 2 voedingen (*O*), en tot nu toe gaat het vandaag ook prima!
Gisteren trouwens wel een interessante discussie gevolgd op Twitter.
De aanleiding was dit artikel.
Daarop kwam deze reactie.
Dit is précies wat ik bedoelde te zeggen laatst!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Nirak het volgende:
BitterendHoe heeft ze het vandaag gedaan?
ik vind dat wel interessante artikelen Bleie, vooral onderstaande tekst uit het laatste artikel is interessant:
[..]
Verder is het van belang dat men eerlijk is over borstvoeding. Ik wil niet zeggen dat ik me door de folders van de thuiszorgorganisatie voor de gek gehouden voelde, maar het scheelt niet veel. Mijn beeld van borstvoeding was dat het makkelijk zou zijn, en door alle promotie had ik er soort romantisch beeld bij gekregen. Vooropgesteld dat ik eigenlijk nog best een makkelijke borstvoedingsperiode heb gehad tot nu toe, ondanks dat het vijf volle dagen duurde voordat het op gang kwam, daarop weken durende stuwing volgde die vervolgens overging in een flinke dip. Ik heb geen tepelkloven, permanent weigerend kind etcetera gehad en prijs me derhalve best gelukkig.
Maar man man man.. wat heb ik een doorzettingsvermogen moeten tonen om te komen tot op het punt waar ik nu ben. Meerdere malen heb ik op het punt gestaan te stoppen omdat het gewoon niet makkelijk genoeg ging. Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen". Maar door deze manier van werken voel je jezelf keihard in je rug geschoten als het niet goed gaat en geef je eerder op dan wanneer je weet wat er allemaal minder makkelijk kan gaan en hoe je het op kan lossen en waar je heen kan gaan..
Er is dus nog veel werk aan de winkel aan de voorkant. Dus niet alleen promotie, maar gewoon eerlijke informatie..
je zegt het precies zoals het is!!!quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Nirak het volgende:
ik vind dat wel interessante artikelen Bleie, vooral onderstaande tekst uit het laatste artikel is interessant:
[..]
Verder is het van belang dat men eerlijk is over borstvoeding. Ik wil niet zeggen dat ik me door de folders van de thuiszorgorganisatie voor de gek gehouden voelde, maar het scheelt niet veel. Mijn beeld van borstvoeding was dat het makkelijk zou zijn, en door alle promotie had ik er soort romantisch beeld bij gekregen. Vooropgesteld dat ik eigenlijk nog best een makkelijke borstvoedingsperiode heb gehad tot nu toe, ondanks dat het vijf volle dagen duurde voordat het op gang kwam, daarop weken durende stuwing volgde die vervolgens overging in een flinke dip. Ik heb geen tepelkloven, permanent weigerend kind etcetera gehad en prijs me derhalve best gelukkig.
Maar man man man.. wat heb ik een doorzettingsvermogen moeten tonen om te komen tot op het punt waar ik nu ben. Meerdere malen heb ik op het punt gestaan te stoppen omdat het gewoon niet makkelijk genoeg ging. Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen". Maar door deze manier van werken voel je jezelf keihard in je rug geschoten als het niet goed gaat en geef je eerder op dan wanneer je weet wat er allemaal minder makkelijk kan gaan en hoe je het op kan lossen en waar je heen kan gaan..
Er is dus nog veel werk aan de winkel aan de voorkant. Dus niet alleen promotie, maar gewoon eerlijke informatie..
ohhh het is ook wat he! of hij slaapt niet en zuipt je leeg of je hebt plof tettenquote:Op dinsdag 14 februari 2012 12:22 schreef Pvoesss het volgende:
Knuf voor Bitterend.![]()
Ik zit as we speak met stuwing niet te zuinig..Hij drinkt normaal altijd van 22 tot 08:00 elke 2 uur wel.
Maar hij heeft vannacht geslapen van 22:00 tot 07:00
Niet om je aan te vallen oid, maar ik denk dat er heel veel is wat op dit moment 'makkelijk ' moet gaan in de maatschappij. Zowel vanuit de informatiekanalen, maar ook vanuit de mensen zelf.quote:Op dinsdag 14 februari 2012 14:09 schreef Nirak het volgende:
Want dat is hoe het moet gaan tegenwoordig: makkelijk. En het wordt dan ook als zodanig "verkocht", zodat zoveel mogelijk vrouwen "erin trappen".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |