En ineens heb je geen problemen meer met generalisatie van een heel volk, waar je normaal zo tegen ageert? Ow, het zijn joden in Israël. Dan is het geen probleem natuurlijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja heel lief volk, onbegrijpelijk dat verzet tegen Israel.
quote:Op donderdag 12 april 2012 18:15 schreef paddy het volgende:
[..]
En ineens heb je geen problemen meer met generalisatie van een heel volk, waar je normaal zo tegen ageert? Ow, het zijn joden in Israël. Dan is het geen probleem natuurlijk.
Lijkt idd een beetje hetzelfde als de reacties in die moslimtopics, dus doet precies hetzelfde![]()
Dikgedrukte soms met je eens, en in dezelfde context een user xenofoob noermen en dan dezelfde voorbeelden maar er dan een Islamitisch land voor nemen. Of Amerikanen of etc. In dit geval dus met je eensquote:Op donderdag 12 april 2012 18:22 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]He daar
Haha, "het probleem" is niet beperkt tot 1 groep....
Onder de joodse bevolking hebje nou eenmaal, zoals in elke groep, een zooitje dat eigenlijk niemand anders het licht in de ogen gunt, wat nou zo vervelend is, is dat wanneer je die groep bij naam noemt....vervolgens wel bijna iedereen reageert alsof je het dus over alle joden hebt....waardoor elke vorm van discussie doodgemaakt wordt....
sterker nog vaak hoeft alleen maar iemand ergens te roepen: anti-Semiet...en je kan je discussie wel beëindigen......wees nou eerlijk, is dat niet irritant gedrag? Staat dat niet een kritische blik in de weg?
(dat is voor mij hetzelfde als bij elke discussie over negers/Aziaten...of wat dan ook direct roepen: racisme...om het dan maar zo te stellen)
Was je maar zo wakker als het ging om de reacties die in je eigen subforum geplaatst werden...quote:Op donderdag 12 april 2012 18:15 schreef paddy het volgende:
[..]
En ineens heb je geen problemen meer met generalisatie van een heel volk, waar je normaal zo tegen ageert? Ow, het zijn joden in Israël. Dan is het geen probleem natuurlijk.
Lijkt idd een beetje hetzelfde als de reacties in die moslimtopics, dus doet precies hetzelfde![]()
Ik snap em, I stand correctedquote:Op donderdag 12 april 2012 18:29 schreef paddy het volgende:
[..]
Dikgedrukte soms met je eens, en in dezelfde context een user xenofoob noermen en dan dezelfde voorbeelden maar er dan een Islamitisch land voor nemen. Of Amerikanen of etc. In dit geval dus met je eens
User is normaal ook fel tegen het benoemen van bepaalde groepen of volken, maar kent de schroom niet wanneer het weer andere volken betreft. Even spiegelen dus
Dat zie je mis, zoals velen doen. Er staan geen volkeren tegenover elkaar, het zijn kleine groepen binnen beide volkeren (die overigens in elkaar overlopen) die tegenover elkaar staan.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Was je maar zo wakker als het ging om de reacties die in je eigen subforum geplaatst werden...
Maar inderdaad, het is absurd om overal de joodse gemeenschap te beknuffelen vooral als je weet dat ze zelf ook verantwoordelijk zijn voor mensenleed. Maar dat is ok want andere religie ofzo? Als jij dat kan begrijpen mag je het uitleggen.
Ik zie machtsuitoefening van 1 volk tov een ander volk, op welke grond dat ook plaatsvind, ik vind het verkeerd.
Je weet niet half wat ik daar mod en notequote:Op donderdag 12 april 2012 18:30 schreef Bastard het volgende:
[..]
Was je maar zo wakker als het ging om de reacties die in je eigen subforum geplaatst werden...
Maar inderdaad, het is absurd om overal de joodse gemeenschap te beknuffelen vooral als je weet dat ze zelf ook verantwoordelijk zijn voor mensenleed. Maar dat is ok want andere religie ofzo? Als jij dat kan begrijpen mag je het uitleggen.
het verkeerd.
Ik zie twee regeringen die fout bezig zijn. Ik ga geen heel volk knuffelen, net als ik geen heel volk over 1 kam scheer. Dat is dan het verschil tussen jou en mij.quote:Ik zie machtsuitoefening van 1 volk tov een ander volk, op welke grond dat ook plaatsvind, ik vind
Idd de fundamentalisten van de groepen binnen die samenleving. Ik vind wel dat aan beide kanten beide regeringen veel harder zouden mogen optreden.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zie je mis, zoals velen doen. Er staan geen volkeren tegenover elkaar, het zijn kleine groepen binnen beide volkeren (die overigens in elkaar overlopen) die tegenover elkaar staan.
Klein doch essentieel verschil.
Ik zie toch machtsoefening van een regering tov een ander volk door landje pik te doen en mensen uit hun vertrouwde omgeving te jagen? Dat zie ik mis?quote:Op donderdag 12 april 2012 18:54 schreef waht het volgende:
[..]
Dat zie je mis, zoals velen doen. Er staan geen volkeren tegenover elkaar, het zijn kleine groepen binnen beide volkeren (die overigens in elkaar overlopen) die tegenover elkaar staan.
Klein doch essentieel verschil.
quote:Op donderdag 12 april 2012 19:08 schreef paddy het volgende:
Ik zie twee regeringen die fout bezig zijn. Ik ga geen heel volk knuffelen, net als ik geen heel volk over 1 kam scheer. Dat is dan het verschil tussen jou en mij.
Exact, maar die scheidingslijn in tolerantie lijkt soms flinterdun. Een moslim schiet iemand dood en dan zijn kort gezegd alle moslims achterlijk. Dat soort posts zie je toch ook dagelijks staan.quote:Ik vind het absurd overal joodse gemeenschappen te veroordelen op de daden van regeringen of groepen. En zo vind ik het ook absurd moslimgemeenschappen te veroordelen op de daden in bepaalde landen door regeringen of door die enkele idioten.
Off topic...maar:quote:Op donderdag 12 april 2012 19:32 schreef Bastard het volgende:
[..]Dan begrijp je mij niet.
[..]
Exact, maar die scheidingslijn in tolerantie lijkt soms flinterdun. Een moslim schiet iemand dood en dan zijn kort gezegd alle moslims achterlijk. Dat soort posts zie je toch ook dagelijks staan.
Maar vul 'jood' op de plek van 'moslim' en je hebt een heel ander topic, als je al een topic open hebt.
Het is denk ik maar net in welk land je geboren bent en tot welke bevolkingsgroep je hoort om een compleet andere mening te hebben over de ander, dat is het kortzichtige nou juist!
Ik zie de angst gedreven vanuit ego, voor de eenheid, die toch niet te ontkennen is. Wij zien de eenheid en zien de zinloze acties.quote:Op donderdag 12 april 2012 19:34 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Off topic...maar:
Mijn land is de wereld...en als er ergens een god(delijkheid) is...dan zijn wij dat allemaal....maar dan kijk ik naar die wereld....en denk ik god bestaat niet...wij nog wel
Ík zie trouwens nu dat mn pizza ontdooid is, veel relevanterquote:Op donderdag 12 april 2012 19:58 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ik zie de angst gedreven vanuit ego, voor de eenheid, die toch niet te ontkennen is. Wij zien de eenheid en zien de zinloze acties.
Ook belangrijk, juist gebruik van je energie. Eet smakelijk.quote:Op donderdag 12 april 2012 20:01 schreef DontGiveAFok het volgende:
[..]
Ík zie trouwens nu dat mn pizza ontdooid is, veel relevanter
Nu noem je ook wel iemand zeg. Idi Aminquote:Op vrijdag 20 april 2012 20:56 schreef Resonancer het volgende:
Ik weet weinig van deze man, massamoordenaar,genocide e.d zijn de eerste woorden die me te binnenschieten:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Idi_Amin
Zijn mening over Israel:
Was dit ook 'n puppet?
uhm..Ja!quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nu noem je ook wel iemand zeg. Idi AminHecht jij waarde aan de woorden van die moordenaar?
Als je niet kan lezen ben je dom ?quote:Op zaterdag 21 april 2012 00:16 schreef waht het volgende:
Idi Amin was een achterlijke dwaas. Te dom om te lezen, letterlijk.
Dus dit klopt niet ?quote:Op zaterdag 21 april 2012 19:46 schreef Ga.aguyim het volgende:
En wat een achterlijke complottheorien zijn er dat joden alles in handen hebben en de media in handen hebben.
quote:Gerald Levin, CEO and Director of AOL Time Warner
Michael Eisner, Chairman and CEO of the Walt Disney Company
Edgar Bronfman, Sr., Chairman of Seagram Company Ltd
Edgar Bronfman, Jr, President and CEO of Seagram Company Ltd and head of Universal Studios
Sumner Redstone, Chairman and CEO of Viacom, Inc
Dennis Dammerman, Vice Chairman of General Electric
Peter Chernin, President and Co-COO of News Corporation Limited
Those seven Jewish men collectively control ABC, NBC, CBS, the Turner Broadcasting System, CNN, MTV, Universal Studios, MCA Records, Geffen Records, DGC Records, GRP Records, Rising Tide Records, Curb/Universal Records, and Interscope Records.
http://www.rense.com/general44/sevenjewishamericans.htm
Lekker makkelijk. Alsof die lui in het geheim met elkaar meeten puur omdat ze joods zijn. Ze zullen ongetwijfeld zo hun belangen hebben maar daarin zijn ze niet uniek. Sterker daarin zijn ze doodnormaal.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |