Zuid-Afrika, dan praten we over het meest gewelddadige land ter wereld. Dat land heeft zelfs in Afrika een uitzonderingspositie.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat deed ik dus niet, ik zei Sub-Sahara Afrika, en meen dat ik hier vaak genoeg spreek uit ervaring in Zuid-Afrika.
Ik zie het juist als een voordeel. Ik heb er overigens geen last van dat medemensen mij met criminaliteit of verloedering associeren. Wellicht hangt het ook af van de mensen met je omgaat (universitair vs ambachtslui) en in welk gebied je woont (Randstad vs dorpen).quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten lijkt het me in Nederland zelf, want daar had ik het over, geen voordeel maar eerder een nadeel.
Christendom is vredequote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zuid-Afrika, dan praten we over het meest gewelddadige land ter wereld. Dat land heeft zelfs in Afrika een uitzonderingspositie.
Dat valt ook wel weer mee, het is er beter vertoeven dan in een Somalië, Liberia, Sierra Leone, Sudan, Zimbabwe of Nigeria of Congo hoor.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zuid-Afrika, dan praten we over het meest gewelddadige land ter wereld. Dat land heeft zelfs in Afrika een uitzonderingspositie.
Ligt aan je omgeving en trouwens het beeld over Indiërs is wel veel positiever dan over 'de probleemgroepen'quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik zie het juist als een voordeel. Ik heb er overigens geen last van dat medemensen mij met criminaliteit of verloedering associeren. Wellicht hangt het ook af van de mensen met je omgaat (universitair vs ambachtslui) en in welk gebied je woont (Randstad vs dorpen).
Waar zou ik als allochtoon in NL last van moeten hebben?
Zeker. En dat ondanks de politieke turmoils van afgelopen jaar. Egypte en Libie zijn nog broos, maar de rest is "tof" inderdaad.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:08 schreef De_Nuance het volgende:
Jaja mutant noord-Afrika is heel tof
Ligt eraan of je een arme neger of een rijke witman bent. De ghetto's van Zuid-Afrika doen niet onder voor die van Somalie.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat valt ook wel weer mee, het is er beter vertoeven dan in een Somalië, Liberia, Sierra Leone, Sudan, Zimbabwe of Nigeria of Congo hoor.
Ach onzin.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt eraan of je een arme neger of een rijke witman bent.
Dat klopt dan weer wel.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De ghetto's van Zuid-Afrika doen niet onder voor die van Somalie.
Ja, dat zei ik ook net: het ligt aan je omgeving. Als ik mij buiten de Randstad in de ongeciviliseerde steden zou wanen, dan denk ik ook dat niet alles soepeltjes zal verlopen. Elke allochtoon is daar een allochtoon in de negatieve betekenis, ongeacht wat of je gestudeerd hebt of werkloos bent. Althans, zo denken de meeste mensen daar in de lagere sociale kringen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:10 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ligt aan je omgeving en trouwens het beeld over Indiërs is wel veel positiever dan over 'de probleemgroepen'
Sloppenwijken zijn overal hetzelfde.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Then again, in India is dat niet anders...
Niet helemaal. Qua armoede wel, maar qua sfeer zeker niet. Sommige sloppenwijken zijn prima te bezoeken. In Zuid-Afrika kom je er niet levend vandaan.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Sloppenwijken zijn overal hetzelfde.
Zonder begeleiding niet nee.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Qua armoede wel, maar qua sfeer zeker niet. Sommige sloppenwijken zijn prima te bezoeken. In Zuid-Afrika kom je er niet levend vandaan.
Klopt. Terwijl bij sloppenwijken en geweld de meeste Westerlingen alleen aan Afrika denken. Overigens zijn de meeste gevaarlijke steden in Zuid-Amerika te vinden.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zonder begeleiding niet nee.
Dat zei ik eerder al, genoeg leuke PvdA stelletjes die een kijkje willen nemen op goed geloof en in stukjes worden teruggevonden. Maar met tours kan je er wel heen, op eigen risico uiteraard. Maar goed, als onbekende hoef je ook niet de Braziliaanse sloppenwijken in.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik ook net: het ligt aan je omgeving. Als ik mij buiten de Randstad in de ongeciviliseerde steden zou wanen, dan denk ik ook dat niet alles soepeltjes zal verlopen. Elke allochtoon is daar een allochtoon in de negatieve betekenis, ongeacht wat of je gestudeerd hebt of werkloos bent. Althans, zo denken de meeste mensen daar in de lagere sociale kringen.
Dat zijn voornamelijk mensen uit de lagere sociale krijgen die in de Randstad wonen. Als "normaal" mens kom je daar niet tussen, neem ik aan. Helemaal als je op de universiteit zit, waar je voornamelijk met medehogeropgeleiden omgaat.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik zie dat toch anders
Bij mij in de straat gooiden moslims handgranaten naar de wout.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:03 schreef De_Nuance het volgende:
Ik ken mensen die dreigmails kregen met de inhoud 'we gaan je huis in brand steken en jou ophangen langs de Maas, als Wilders premier wordt' ook niet erg fris.
Klopt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt. Terwijl bij sloppenwijken en geweld de meeste Westerlingen alleen aan Afrika denken. Overigens zijn de meeste gevaarlijke steden in Zuid-Amerika te vinden.
Dat moet je niet tegen mij zeggen, nuancequote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:20 schreef De_Nuance het volgende:
Limburg en de achterstandswijken in de Randstad, de vroegere PvdA en SP stemmers , we weten het Piet. Uitgekauwde discussie.
Klopt. Het was het enige land met een serieuze industrie.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met de nadruk op was. Gelukkig ontwikkelt Afrika zich vrij rap momenteel. Althans een deel van Afrika.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Klopt. Het was het enige land met een serieuze industrie.
Je doelt zeker op de blanken die weggejaagt en uitgemoord worden...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Met de nadruk op was. Gelukkig ontwikkelt Afrika zich vrij rap momenteel. Althans een deel van Afrika.
Er zijn nog tientallen miljoenen blanken in Afrika. Maar inderdaad, Zimbabwe en vriendjes hebben ook weer voor een zwarte pagina in de geschiedenisboeken gezorgd.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:27 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je doelt zeker op de blanken die weggejaagt en uitgemoord worden...
Klopt, je zei ook dat ze nog bezig waren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn nog tientallen miljoenen blanken in Afrika.
Met ontwikkelen ja.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:30 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt, je zei ook dat ze nog bezig waren.
Maar de albino's offeren zan weer voor hun magische krachten.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn nog tientallen miljoenen blanken in Afrika
Niet alleen dat, Boere Afrikaners worden nog dagelijks om zeep geholpen en hun land afgepakt.quote:
Dat zal best, maar Zuid-Afrika is dan ook wat anders dan Afrika. En ik had het toch echt een deel van Afrika - en niet specifiek Zuid-Afrika.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niet alleen dat, Boere Afrikaners worden nog dagelijks om zeep geholpen en hun land afgepakt.
Ach, hier verafgoden we een selfmade albino.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:37 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Maar de albino's offeren zan weer voor hun magische krachten.
We? Jij ook?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach, hier verafgoden we een selfmade albino.
Dat zeg ik ook nergens, zeg enkel dat in Zuid-Afrika het wel gebeurd, exact hetzelfde als wat er in Zimbabwe gebeurde jaren terug, zelfde proces.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zal best, maar Zuid-Afrika is dan ook wat anders dan Afrika. En ik had het toch echt een deel van Afrika - en niet specifiek Zuid-Afrika.
Klopt. Een nare backlash van de geschiedenis.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook nergens, zeg enkel dat in Zuid-Afrika het wel gebeurd, exact hetzelfde als wat er in Zimbabwe gebeurde jaren terug, zelfde proces.
Ik vind 't anders wat ver gaan dit.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt. Een nare backlash van de geschiedenis.
Volgens mutant is dat voor onze tijd joh. Doet er niet meer toe enzo.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind 't anders wat ver gaan dit.
Ik ben wel bij Boere op bezoek geweest in de achterlanden van Zuid-Afrika, als je ziet wat die mensen moeten doen om veilig te blijven, ik neem er m'n petje voor af hoor. Zou me zelf niet echt prettig voelen als je moet slapen met 10 waakhonden om je boerderij met een shotgun en kogelvrij vest naast je bed.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Volgens mutant is dat voor onze tijd joh. Doet er niet meer toe enzo.
En Volendam.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:20 schreef De_Nuance het volgende:
Limburg en de achterstandswijken in de Randstad, de vroegere PvdA en SP stemmers , we weten het Piet. Uitgekauwde discussie.
En dat allemaal in je hutje op de hei?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:11 schreef Tamashii het volgende:
Zo, partijtje vrouwendingen hierzo. Haarmaskers, gezichtmaskers en dan toch gewoon tegen alle voorschriften in, wijn.
Jup, nowhere land.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
En dat allemaal in je hutje op de hei?
Altijd bij me, sowieso is ook makkelijk te maken met olie/yoghurt/suiker. En het is niet echt een weekendje weg, ik heb hier wel een eigen bed enzo en daar gooi ik eens per maand een grote weekendtas neer met alles wat ik nodig heb en dan elk weekend een klein tasje meenemen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Vrouwen die gezichtsmaskertjes meenemen bij een weekendje weg
Het is wachten op een wapenverbod. Zal die aap Malema wel een keer voorstellen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 15:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben wel bij Boere op bezoek geweest in de achterlanden van Zuid-Afrika, als je ziet wat die mensen moeten doen om veilig te blijven, ik neem er m'n petje voor af hoor. Zou me zelf niet echt prettig voelen als je moet slapen met 10 waakhonden om je boerderij met een shotgun en kogelvrij vest naast je bed.
Ah ok. Toch vind ik dat je yoghurt moet eten ipv op je smoel smeren.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:18 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Altijd bij me, sowieso is ook makkelijk te maken met olie/yoghurt/suiker. En het is niet echt een weekendje weg, ik heb hier wel een eigen bed enzo en daar gooi ik eens per maand een grote weekendtas neer met alles wat ik nodig heb en dan elk weekend een klein tasje meenemen.Met een auto makkelijk bereikbaar, met ov wat minder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |