abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107851967
Hallo,

Naar aanleiding van dit topic: Ouders gaan scheiden, bank leeggeplunderd? wil ik mijn moeder helpen met haar 'nieuwe' leven. Aangezien ik het ook niet breed heb kan ik haar hier niet echt bij helpen.

In het kort is het zo dat mijn ouders gaan scheiden, mijn moeder heeft een halve baan (ze heeft heupproblemen waardoor meer uren moeilijk is te krijgen) en momenteel moet ze dus de helft van de vaste lasten van het koophuis betalen + de huur van haar nieuwe woning. Aangezien ze dus maar de helft van de huisraad krijgt zal ze dus nog veel spullen nodig hebben en met haar salaris en de kosten gaat dit dus niet zo lukken. Ze zit net boven bijstandsniveau dus van de gemeente hoeft ze ook niets te verwachten.
Het geld van het uitkopen zit er voorlopig ook nog niet in. Het ziet er niet naar uit dat het huis spoedig verkocht zal worden en mijn ouders zijn het stadium van met elkaar kunnen praten al lang gepasseerd.

Ik weet niet precies wat ze allemaal nog nodig heeft, dit zal ik sowieso dit weekend even informeren, hetgeen wat ik wel weet:

Wasdroger
Servies
Kopjes/glazen
Bestek
Mooie kasten *

Rest vul ik dit weekend aan.

* Hier bedoel ik dus niet mee dat ze nieuw of duur moeten zijn, maar dat ze er niet afgekaaid uitzien, het liefst een lichtere houtkleur. Ze zet dit tenslotte in het zicht en het is al erg genoeg dat ze veel van haar eigen spullen zal moeten missen.

Dus mijn vraag:
Wie o wie kan mijn moeder hieraan helpen? Het liefst in de omgeving van Nijmegen. Ik ben zelf in staat dit eventueel op te halen.
Het liefst dus wel spullen in redelijke staat.

In ieder geval hartelijk dank!
  zaterdag 11 februari 2012 @ 02:04:13 #2
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107852322
Mocht ze nog een bank nodig hebben, m'n ouders hebben er een goedkoop te koop:
http://huis-inrichting.ma(...)8-bank-3-5-zits.html
't is alleen niet in de buurt van nijmegen en m'n ouders kunnen ook niet bezorgen..
pi_107852400
Ik vraag me af of er in dit geval nu al een topic in FHF noodzakelijk is. Zo te zien loopt er nog van alles op juridisch gebied.
Of zie ik dat verkeerd?
pi_107852419
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 02:04 schreef SiGNe het volgende:
Mocht ze nog een bank nodig hebben, m'n ouders hebben er een goedkoop te koop:
http://huis-inrichting.ma(...)8-bank-3-5-zits.html
't is alleen niet in de buurt van nijmegen en m'n ouders kunnen ook niet bezorgen..
Bovendien is het niet gratis :')
pi_107852445
quote:
2s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 02:15 schreef Papabear het volgende:
Ik vraag me af of er in dit geval nu al een topic in FHF noodzakelijk is. Zo te zien loopt er nog van alles op juridisch gebied.
Of zie ik dat verkeerd?
Morgen overdag maar eens rustig uitgebreid lezen. Op dit tijdstip wil je nog wel eens wat cruciale details over het hoofd zien :')

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2012 02:32:55 ]
  zaterdag 11 februari 2012 @ 05:42:59 #6
45 SiGNe
pi_107853004
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 02:18 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bovendien is het niet gratis :')
Klopt maar voor een euro of 50 verkopen ze 'm ook..bank was nieuw ¤2000 dacht ik
als je de ruimte voor stalling hebt kan je er zelf ook nog redelijk aan verdienen
pi_107853734
Heb een eenpersoonsbed voor je met lattenbodem en matras in Nijmegen :')
Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
pi_107858660
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 05:42 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Klopt maar voor een euro of 50 verkopen ze 'm ook..bank was nieuw ¤2000 dacht ik
als je de ruimte voor stalling hebt kan je er zelf ook nog redelijk aan verdienen
Maar in FHF mag je geen spullen voor geld aanbieden, hoe lief je aanbod ook is. ;)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 11 februari 2012 @ 14:33:35 #9
45 SiGNe
pi_107859937
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 13:45 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Maar in FHF mag je geen spullen voor geld aanbieden, hoe lief je aanbod ook is. ;)
Ah ok, ik dacht dat kleine bedragen ook mochten..
  zaterdag 11 februari 2012 @ 17:44:10 #10
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107865310
Ik zie wel vaker een wasdroger opgegeven worden door iemand die huisraad nodig heeft. Maar ik reken dat zelf niet tot een eerste levensbehoefte. Dat is apparatuur wat je als alleenstaande best kunt missen lijkt me.
pi_107870323
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 17:44 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik zie wel vaker een wasdroger opgegeven worden door iemand die huisraad nodig heeft. Maar ik reken dat zelf niet tot een eerste levensbehoefte. Dat is apparatuur wat je als alleenstaande best kunt missen lijkt me.
Volgens mij heeft die vrouw een dochter in huis. Ik heb ook een dochter in huis en draai iedere dag bijna was. :) En ik heb derhalve ook een wasdroger. Wordt zomers amper gebruikt hoor. En ook in de winter heb ik boven een wasrekje staan. Maar spijkerbroeken en beddengoed gaan toch echt in de droger. Ik zou niet weten waar het anders moet drogen. En altijd natte was in huis veroorzaakt veel vocht en kost weer extra stookkosten. Qua kosten maakt het weinig uit denk ik. Mijn droger kostte iets van zestig euro. En draait zoveel mogelijk tijdens laag tarief.
pi_107870524
[Aangeboden] Kopjes en glaasjes

Bestek kost 10 euro bij de ikea , dan heb je van alles 6 stuks en is best goede kwaliteit
  zaterdag 11 februari 2012 @ 22:58:37 #13
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_107876662
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2012 20:16 schreef JellieVrolijk het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die vrouw een dochter in huis. Ik heb ook een dochter in huis en draai iedere dag bijna was. :) En ik heb derhalve ook een wasdroger. Wordt zomers amper gebruikt hoor. En ook in de winter heb ik boven een wasrekje staan. Maar spijkerbroeken en beddengoed gaan toch echt in de droger. Ik zou niet weten waar het anders moet drogen. En altijd natte was in huis veroorzaakt veel vocht en kost weer extra stookkosten. Qua kosten maakt het weinig uit denk ik. Mijn droger kostte iets van zestig euro. En draait zoveel mogelijk tijdens laag tarief.
Oké, met z'n tweeën ligt het meer voor de hand maar als alleenstaande kun je toch gauw je was binnen ergens drogen.
pi_107882007
TS is ook niet echt actief meer (zie post historie). Is blijkbaar niet zo heel erg belangrijk allemaal.
En Wasdroger en Mooie kasten.... Liefst in die en die kleur, ophalen geen probleem. Ik zeg: Geen FHF :N

Komt vast vervelend over, maar FHF moet wel zijn en blijven waarvoor het is opgezet.
En verder heeft TS nog niet 1 keer in zijn eigen topic gereageerd. Precies wat ik al vermoedde.

Ik wens jou en je moeder heel veel succes verder :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2012 02:14:55 ]
pi_107890724
Ik heb 5 kids en het geluk van een grote zolder, daar staan 2 wasrekken..... De rest gaat over de verwarming, scheelt me weer van die waterbakjes! ;)
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_107918430
quote:
2s.gif Op zondag 12 februari 2012 01:56 schreef Papabear het volgende:
TS is ook niet echt actief meer (zie post historie). Is blijkbaar niet zo heel erg belangrijk allemaal.
En Wasdroger en Mooie kasten.... Liefst in die en die kleur, ophalen geen probleem. Ik zeg: Geen FHF :N

Komt vast vervelend over, maar FHF moet wel zijn en blijven waarvoor het is opgezet.
En verder heeft TS nog niet 1 keer in zijn eigen topic gereageerd. Precies wat ik al vermoedde.

Ik wens jou en je moeder heel veel succes verder :Y

Beetje hypocriete reactie van jou. Laten we dit ook doen wanneer jij hulp nodig hebt?

Er zijn tig redenen waarom ik niet dag en nacht op fok zit. En geen van die redenen gaan jou wat aan.
Dit topic is zaterdag gepost en omdat ik 1.5-2 dagen niet heb gereageerd is het niet meer nodig?

Ga toch lekker bij andere topics trollen ofzo.

[ Bericht 5% gewijzigd door Fvandercraats op 13-02-2012 01:00:24 ]
pi_107918603
Zoals hierboven aangegeven is. Is de droger wel nodig.

- Het is inderdaad zo dat mijn zusje nog steeds bij haar woont, en dat zal voorlopig ook zo zijn.
- Mijn was doet ze op dit moment ook omdat mijn wasmachine overleden is en zoals gemeld heb ik ook niet het geld liggen om een andere aan te schaffen.
- Haar huisje is te klein om voor 3 personen her en der was te hangen, het is echt een klein huis.
-Voor haar werk moet ze zelf haar werkkleding wassen. En gezien ze zo goed als elke ochtend werkt zal het niet op tijd droog zijn als ze het zo moet laten drogen. Gezien ze in het ziekenhuis werkt, gaat het dus niet op om met vieze kleding rond te lopen.

En het kan zomaar zijn dat iemand ergens een oudje heeft staan die het nog wel doet. Dus wat is er mis mee om het te vragen? Geld voor een nieuwe zit er gewoonweg niet in.

Bij de kast zie ik dat mensen over mijn notitie heen kijken > Papabear. Eerst lezen, dan reageren.
Het gaat er niet om dat de kast mooi moet zijn. Het moet geen afgekaaid ding zijn, aangezien het midden in de woonkamer staat, dus niet dat er hele repen van af hangen of dat de kast schots en scheef staat. En qua kleur was geen eis, dat zou ze het liefst willen, aangezien dat ook een beetje beter bij haar andere spulletjes zou passen.

Kast is trouwens voorzien dit weekend.

Gezien we nog druk aan het klussen zijn is het lijstje er nog niet van gekomen. Ze zou er aan werken.

Zover ik weet krijgt ze het bankstel mee, dus die is niet nodig.
Qua bed weet ik niet. Mijn vader heeft voordat hij het huis verliet een bed aangeschaft, dus in principe zou dat betekenen dat mijn moeder het huidige bed mag houden.

Dank voor de verdere reacties.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fvandercraats op 13-02-2012 01:03:31 ]
pi_107918828
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 00:47 schreef Fvandercraats het volgende:

[..]

Beetje hypocriete reactie van jou. Laten we dit ook doen wanneer jij hulp nodig hebt?

Er zijn tig redenen waarom ik niet dag en nacht op fok zit. En geen van die redenen gaan jou wat aan.
Dit topic is zaterdag gepost en omdat ik 1.5-2 dagen niet heb gereageerd is het niet meer nodig?

Ga toch lekker bij andere topics trollen ofzo.
Ook ik heb ooit hulp nodig gehad (zie post history).
En ja, ik ben de laatste tijd wat kritischer geworden en daar heb ik zo mijn redenen voor.

Excuses voor het 'trollen'.
pi_107918931
En daar stond geen dergelijke reactie van andere fokkers. Dus waarom wel bij anderen doen?

Anyway, laten we maar OT blijven, heb geen zin in geruzie.
pi_107919892
Het spijt me, maar papabear hypocriet? Nee.... sorry dat gaat er bij mij niet in! En dan ken ik m ook alleen maar van wat posts die ik gelezen heb.....

Ik ben vorig jaar ook enorm geholpen door veel Fokkers hier.... Elke dag ben ik daar nog dankbaar voor.... De spullen die door anderen zijn weggegeven passen wonderbaarlijk genoeg bij elkaar alsof het allemaal tegelijk is uitgezocht en is zoveel "mooier" als hoe het was in mijn vorige situatie (waar dus wel kasten in de woonkamer stonden waar de repen vanaf hingen )
Had ik zulk soort kasten van iemand gekregen was ik daar heel blij mee geweest, want dan had ik voo
r het moment in ieder geval IETS. Later zou ik dan altijd nog dingen kunnen gaan vervangen.

De droger........ Zo'n ding kan je leven een stuk makkelijker maken, dat zeker! En hij is je ook van harte gegund hoor, mocht iemand er toevallig 1 voor je hebben! Maar nodig? Ik neem aan dat je moeder meer dan 1 set werkkleding heeft? Ik weet natuurlijk niet hie ver je van je moeder vandaan woont, maar ik heb het in het verleden ook wel eens bij de hand gehad dat mijn wasmachine kapot was en ik bij iemand anders moest wassen... Dat wasgoed werd nat weer meegenomen en bij me thuis opgehangen om te drogen. Nogmaals..... Ik zal niet ontkennen dat het dingen makkelijker maakt.... Als hier een kleintje weer eens een nachtelijk ongelukje heeft gehad en al zn beddegoed nat is, denk ik ook wel eens, ik gooi het in de wasmand en zie morgen wel weer..... maar als ik dat 's nachts niet meteen was, weet ik zeker dat het tegen de tijd dat het volgende ongelukje zich aan doet niet droog is! Misschien (of waarschijnlijk) zou ik ook wel anders piepen als het elke nacht voor zou komen hoor!
En nogmaals...... het is je moeder van harte gegund... Niets is fijner als uit n rotsituatie komen en een verse start maken met leuke spulletjes! Ik ben al die Fokkers eeuwig dankbaar dat mijn huisje vanaf het begin een THUIS is geworden.... Elke avond als ik mn kleine monsters in bed leg en ik rol n zijkant van "het brandweerbed" op bijvoorbeeld, geeft me dat zo'n warm gevoel!

Ik hoop dat je moeder straks met net zo'n gevoel rond mag kijken!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')